باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

آیا گل گاو زبان خواب آور است؟

مشکل بی‌خوابی را به راحتی می‌توان با مصرف گل گاو زبان رفع کرد.

امروزه ثابت شده که دمنوش گل گاو زبان فواید بسیاری برای بدن داره. چون که این گیاه حاوی مواد معدنی متعددی مانند کلسیم، نمک، ویتامین C و پتاسیم هست. اما یکی از ویژگی‌های مهم اون آرامبخشی و کمک به برنامه تنظیم خوابه. به همین دلیل اغلب با شنیدن نام این گیاه می‌گن گل گاو زبان خواب آور است. این گیاه مشکلات بی‌خوابی که در بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن، افسردگی و استرس به وجود میاد رو برطرف می‌کنه. اما چگونه این اتفاق می‌افته؟ چه راهکارهای خانگی برای رفع بی‌خوابی با گل گاو زبان وجود دارن؟ چه اندازه مجاز به مصرف گل گاو زبان هستیم؟ آیا این گیاه سرشار از فایده حساسیت ایجاد می‌کنه؟

این‌ها پرسش‌هایی هستن که در ابتدای اقدام به مصرف این گیاه به عنوان دمنوش به ذهن شما خطور می‌کنن. بخاطر همین ما در این مقاله بخشی از ابهامات شما رو درباره گل گاو زبان برطرف می‌کنیم. پس با ما همراه باشین.

گل گاو زبان برای درمان بی‌خوابی موثر است.

آیا در تمام دنیا گل گاو زبان خواب آوره؟

جالبه بدونین این گیاه در بسیاری از نقاط ایران به‌خصوص دامنه‌های البرز و زاگرس به طور خودرو رشد می‌کنه. گل گاو زبان در حقیقت گل‌هایی شبیه به گل انار با رنگ آبی لاجوردی هست و تخم یا دانه‌هایی دایره‌ای شکل داره.

مهم‌تر اینکه گیاهی که در ایران به این نام شناخته می‌شه با نوع اروپایی تفاوت بسیاری داره، اما شباهت اصلی اون‌ها قرارگیری در گروه گاوزبانیانه. گل‌های اون‌ها خیلی شبیه به هم هست و همین امر سال‌ها پزشک آسیایی و اروپایی رو در مورد خواصشون گمراه می‌کرد.

انواع اروپایی بیشتر ویژگی‌هاشون در درمان بیماری‌های کلیوی، افزایش ادرار و تعریق خلاصه می‌شه؛ اما در ایران هنگامی که نام این گیاه شنیده می‌شه، همه متفق‌القول می‌گن: «گل گاو زبان خواب آور است.»

درمان‌ بی‌خوابی با داروهای گیاهی یا شیمیایی؟

یکی از راه‌های درمان بی‌خوابی استفاده از داروهای آرام‌بخش شیمیایی رایج هست. این داروها اغلب در داروخانه‌ها موجوده و با نسخه پزشک می‌شه اون‌ها رو تهیه و طبق تجویز مصرف کرد. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شه؛ گاهی این داروها پس از چند بار مصرف عوارضی رو به همراه دارن که اجتناب ناپذیره. وابستگی، اختلالات حافظه، عدم تمرکز و گیجی برخی از شرایطی هستن که بعد از استفاده از داروهای شیمیایی به سراغ شما میان.

خود این عوارض گاهی به حدی هستن که برای رفع اون‌ها باید به داروهای دیگه متوسل شد. اما تا به حال به راهکارهای کم‌خطرتر فکر کردین؟ اگه از همه بپرسین راهش چیه، می‌گن گل گاو زبان خواب آور است و راه‌حل پیش روی شماست.

گل گاو زبان یک داروی طبیعی خواب آور به حساب می‌آید.

امتیازی که داروهای گیاهی رو بر انواع شیمیایی برتری می‌بخشه، عدم مواجهه با عوارض نامطلوب بعد از مصرفه. البته در صورت مصرف به اندازه و خرید گیاهان با کیفیت دچار عوارض نمی‌شین. گل گاو زبان هم از جمله گیاهانیه که با هزاران فایده مثل کمک به افزایش ایمنی بدن، سلامتی قلب و استخوان‌ها برای ما زمینی‌ها آفریده شده. اما این گیاه از دیرباز بیشتر برای آرامش و تمدد اعصاب استفاده می‌شده.

بنابراین اگه کارهای روزمره شما رو خسته و مضطرب کرده و شب‌ها بی‌خوابی به سراغتون میاد، از فواید این گیاه بهره‌مند بشین. چون گل گاو زبان خواب آور است و دیگه دچار مشکلات جدی به دلیل بی‌خوابی نمی‌شین.

چگونه با گل گاو زبان بهترین دمنوش رو درست کنیم؟

آسان‌ترین شیوه آماده‌سازی و مصرف این گیاه دم‌کرده اون هست که خواص بیشتری رو به همراه داره.

  • ابتدا باید مقداری از گل‌های لاجوردی رو که بعد از خشک شدن تقریبا بنفش رنگ می‌شن، داخل یک قوری چینی، استیل یا غیره بریزین.
  • بعد مقداری آب جوش رو بهش اضافه کنین. البته برخی‌ برای تمیزشدن گل‌ها از گرد وغبار احتمالی یک بار در همون قوری کمی آب می‌ریزن و بعد خالی می‌کنن.
  • بعد از اضافه کردن آب جوش کافیه بذارین حدود 30 دقیقه با شعله بسیار ملایم دم بکشه. این گیاه مزه تلخی داره برای همین پیشنهاد می‌شه با کمی شکر، عسل یا نبات دمنوش رو شیرین و بعد میل کنین.

بهتره این نوشیدنی رو شب‌ها میل کنین و صبح روز بعد با یادآوری رویاهای شیرین خواب شب گذشته بگین که واقعا که گل گاو زبان خواب آور است. اما این تنها راهکار نیست؛ ترکیب‌های دیگه‌ای هم هستن که اثر گل گاو زبان رو در درمان بی‌خوابی چند برابر بالا می‌برن. اگه می‌خواین با اون‌ها آشنا بشین، همچنان ما رو دنبال کنین.

گل گاو زبان به عنوان گیاهی آرام‌ بخش شناخته می‌شود.

گل گاو زبان و لیموعمانی درمانی برای بی‌‌خوابی افراد با فشارخون بالا

گل گاو زبان به عنوان گیاهی آرام بخش شناخته می‌شه که در طب سنتی به اصطلاح می‌گن گرمه. برای همین ممکنه فشارخون افراد رو بالا ببره. بنابراین اگه فشارخون بالا دارین بهتره دمنوش رو به همراه لیموعمانی مصرف کنین.

15 گرم از این گل لاجوردی رو به همراه لیموعمانی که سوراخش کردین، داخل قوری بندازین و روی اون آب بریزین. سپس بذارین که کمی بجوشه و شعله رو خاموش کنید و بذارین 20 دقیقه دم بکشه. حالا با مصرف این دمنوش بدون اینکه نگران افزایش فشارتون باشین و عوارض قرص‌های شیمیایی رو تجربه کنین، خواب لذت‌بخشی خواهید داشت.

گل گاو زبان و سنبل الطیب رو دست کم نگیرین!

درسته که گل گاو زبان خواب آوره، اما همراه با سنبل الطیب بی‌خوابی رو بهتر و بیشتر برطرف می‌کنه. در کنار این گل ارغوانی جادویی، سنبل الطیب از دیگر گیاهان رفع‌کننده بی‌خوابی به شمار می‌رود.

اغلب طبیبان قدیمی ترکیب این دو گیاه رو برای تجربه خواب لذت‌بخش پیشنهاد می‌دادن. بنابراین بد نیست بعد از یک روز پرتنش و سخت برای کاهش استرس و خواب آرام، شب هنگام چند جرعه‌ای از این نوشیدنی رو امتحان کنین.

معجونی بی‌نظیر از گیاهان دارویی برای بی‌خوابی

برای این معجون جادویی و بی‌نظیر به مواد زیر نیاز دارین:

  • 2 قاشق چای‌خوری گل گاو زبان مرغوب
  • 2 برگ مریم گلی
  • 1 قاشق چای‌خوری بادرنجبویه
  • 1 قاشق چای‌خوری بابونه
  • دو فنجان آب جوش

تمامی گیاهان دارویی رو با هم میکس کنین و به همراه دو فنجان آب جوش بذارین دم بیان. بعد این نوشیدنی رو از صافی عبور بدین که صاف بشه. در نهایت هم کمی عسل بهش اضافه کنین که طعم بهتری پیدا کنه.

معجون شما آمادست و بهتره اون رو قبل از خواب در حالی که همچنان گرمه میل کنین. این معجون با آرامش بخشیدن به جسم و روح کمک می‌کنه که راحت‌تر بخوابین.

نوشیدن گل گاو زبان باعث خواب راحت می‌شود.

چه اندازه گل گاو زبان مصرف کنیم؟

مقداری که برای دمنوش استفاده می‌شه نه باید خیلی زیاد باشه نه خیلی کم. قبل از مصرف می‌شه مقدار دقیق رو از عطاری‌ها یا پزشک پرسید. همچنین اگه اولین بار هست که می‌خواین خواص این دمنوش رو تجربه کنین، ابتدا مقدار بسیار کمی رو امتحان کنین.

بعد از یک روز اگه علائمی از حساسیت نداشتین، با خیال راحت مقدار توصیه شده رو نوش جان کنین. البته بروز حساسیت به‌ندرت اتفاق می‌افته و اغلب افراد قابلیت بهره‌مندی از خواص بی‌شمارش رو دارن.

به طور معمول 1 تا 2 گرم در روز خیلی مناسبه. چون گل گاو زبان خواب آور است و ممکنه مقدار زیاد مصرف اون در انجام کارهایی که به هوشیاری نیاز دارن اختلال ایجاد کنه.

علاوه بر این از دیرباز به ما گفتن در خوردن و آشامیدن باید اندازه رو رعایت کرد. در غیر این صورت تمام خواص مفید مواد غذایی ممکنه برعکس عمل کنن و به سلامت ما آسیب بزنن. بنابراین بهتره همواره به یاد داشته باشیم که درست مصرف کنیم اما همیشه مصرف کنیم.

افرادی که باید در مصرف گل گاو زبان احتیاط کنن!

برخی افراد در شرایط خاصی مانند بارداری، مبتلا به بیماری‌های خاص یا در سنین کم هستن. در این صورت با مشورت پزشک یا افراد مطمئن باید برای نوشیدن دمنوش گل گاو زبان تاییدیه داشته باشن. به‌عنوان مثال توصیه می‌شه که بانوان باردار به دلیل حساسیت این دوره و امکان آسیب رسیدن به جنین قبل از مصرف حتما با متخصص خود صحبت کنن. البته وجود آلکالوئیدها در این گیاه مصرف اون رو در زمان بارداری، شیردهی و همچنین برای کودک ممنوع کرده.

دسته دیگه افراد با بیماری‌های خاص هستن که ممکنه این نوشیدنی با داروهای مصرفی تداخل داشته باشه و اثرات ناخوشایندی به همراه بیاره. بنابراین این گروه هم باید با صلاح‌دید پزشک معالج خود برای مصرف دمنوش گل گاو زبان اقدام کنن.

رنان باردار و بیماران خاص باید در مصرف گل گاو زبان احتیاط کنند.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد در کنار تمام فواید گل گاو زبان، در برداشتن مواد معدنی و ارزشمند بی‌شمار، رفع بی‌خوابی از جمله خواصی است که بیشتر مطرح می‌شه. برای همین از زبان همه می‌شنویم که گل گاو زبان خواب آور است. از این‌رو ترکیبات مختلفی رو از دمنوش‌های موثر گل گاو زبان به شما معرفی کردیم که در شرایط مختلف به کمک شما میان. اما نکته دیگه مرغوبیت این گیاه هست که نباید نادیده گرفت.

خرید گل گاو زبان تازه و باکیفیت امکان بهره‌مندی بیشتر و بهتر از خواص اون رو برای شما فراهم می‌کنه. اما سوال اینجاست که در این شرایط به چه صورت می‌شه خرید رو انجام داد و از کیفیتش هم مطمئن بود؟ پیشنهاد ما به شما واجارو هست که امکان خرید مستقیم، بدون واسطه و اینترنتی محصولات طبیعی رو از خود کشاورز روستایی فراهم کرده. کافیه با یک کلیک از هر جای ایران خرید خودتون رو ثبت کنین و درب منزل تحویل بگیرین. همچنین کارت اصالت محصول هم براتون ارسال می‌شه که خیال شما رو از بابت کیفیت و مرغوبیت اون راحت می‌کنه.

0
نظرات شما

*
*

×