باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

بادام زمینی در بارداری

مصرف به اندازه و اصولی بادام زمینی در دوران بارداری توصیه می‌شود.

بارداری بانوان از جمله مواقعی توی زندگیه که بدن شخص توی موقعیت خاص و استثنایی قرار داره. نیازهای غذایی بدن مادر و جنین با هم ترکیب شده و جمعا توسط بدن مادر برآورده میشن. از این جهت لازمه که مادر تغذیه خوب و کاملی داشته باشه تا از عهده نگهداری و پرورش جنین تا موقع تولد بربیاد. غیر از غذاها، سایر مواد مثل املاحی که توی بدن مادره به خون جنین میرسه و منفعت یا ضررش هم مستقیماً به جنین منتقل میشه. بادام زمینی در بارداری یکی از ضروریاته که هر مادری باید به اون توجه داشته باشه.

همه این موارد نشون میده که مادران باردار باید خیلی مراقب سلامتی خودشون باشن. به طوری که در مورد مواد غذایی که مصرف می‌کنن، حساس‌تر بشن و از مصرف خوراکی‌هایی که ممکنه تحملش واسه جنین مشکل باشه، پرهیز کنن. از طرفی هم مواد مغذی و سودمند رو نادیده نگیرن و با مصرف این غذاها  به رشد و سلامتی نوزاد تو آینده کمک کنن. پس توی این نوشته سعی میشه که تا حد امکان، از فایده بادام‌ زمینی در دوران بارداری گفته بشه. شما هم تا آخر مطلب با ما همراه باشین و اطلاعاتتون رو توی این زمینه بیشتر کنین.

مزایای مصرف بادام زمینی در بارداری

از طعم که بگذریم، خواص بادام زمینی افراد کوچک و بزرگ رو به خودش جذب کرده. از جمله این خواص وجود املاح و مواد معدنی، ویتامین‌ها، اسیدهای چرب، فیبر بالا و آنتی‌اکسیدان‌های توی این بادامه. وجود خواص فوق‌العاده توی این آجیل خوشمزه، اون رو بیش از پیش مورد توجه همه قرار داده. این موضوع وقتی ثابت میشه که اون رو با انواع آجیل مقایسه کنین و متوجه بشین که خواصش تا چه حد فوق‌العاده‌س! حالا در ادامه مزایای این آجیل خوشمزه رو براتون توضیح میدیم.

مصرف بادام زمینی در بارداری و رفع بی‌اشتهایی

در دوران بارداری خانم‌ها از نظر ذائقه قدری حساس‌تر هستن و نسبت به بسیاری از غذاها بی‌میل میشن. این حالت متاسفانه به بی‌اشتهایی مادران جوان منجر میشه که نه تنها برای مادر، بلکه برای جنین اون هم مضره و قطعا توی رشد جنین اختلال ایجاد می‌کنه. طعم عالی و ملایم بادام زمینی، خانم‌های باردار رو به اشتها برمی‌گردونه. این تمایل اون‌ها به غذا مسلما نوعی برگشت به خوراک بعد از دوران سخت ویاره که اون رو مدیون مصرف بادام زمینی در بارداری هستن.

مصرف بادام زمینی در بارداری و استفاده از خواص آنتی‌اکسیدان‌ها

اولین و مهم‌ترین خاصیت مصرف بادام زمینی در بارداری استفاده از آنتی‌اکسیدان‌های موجود توی اونه که از بروز مشکلات حین بارداری پیشگیری می‌کنه. این ماده سلول‌های بدن مادر و جنین رو در مقابل سوخت‌ و ساز ناسالم محافظت می‌کنه. مقدار آنتی‌اکسیدان موجود توی بادام زمینی زیاده و مصرف روزانه مقداری از این بادام، استقامت بدنی بانوان باردار رو بیشتر می‌کنه و تحمل اون‌ها رو برای گذروندن این دوران بالا میبره. آنتی‌اکسیدان‌های بادام زمینی همچنین روی رشد لایه‌های جنینی موثرن و مستقیما روی سلامتی جنین توی رحم مادر تاثیر دارن.

 

مصرف بادام زمینی در بارداری و رفع استرس

مصرف بادام زمینی در بارداری برای رفع استرس مفید می‌باشد.

دوران بارداری رو باید جالب‌ترین و در عین حال حساس‌ترین دوره توی زندگی یه خانم از لحاظ روحی و جسمی نامید. تغییرات هورمونی که به‌دلیل بارداری توی بدن به‌وجود میاد، خانم‌ها رو از نظر روحی بسیار حساس می‌کنه. عواطف مادرانه توی دوران بارداری و تا قبل از تولد نوزاد توی وجودش کامل میشه تا مادر آمادگی لازم برای نگهداری از طفل رو به‌دست بیاره. بدن زن باردار هم تحت‌ تاثیر تغییرات جنین و رشد اون قرار گرفته و متحول میشه.

در این شرایط اعصاب مادر در حالت استرس و فشار زیادیه و به‌شدت نیاز داره تا به آرامش برسه. وجود ویتامین‌های گروه B و Eتوی بادام زمینی اون رو به ماده غذایی مفیدی برای رفع استرس بدل کرده. پس با مصرف بادام زمینی در بارداری از بروز فشارهای عصبی خاصی که توی این دوران مادران رو تحت تاثیر قرار میده، دوری کنین و این دوران شیرین رو با آرامش و ثبات روحی سپری کنین. پیشنهاد میشه تا در دوران بارداری بادام زمینی بدون نمک مصرف بشه تا تاثیر منفی روی بدن نداشته باشه.

مصرف بادام زمینی در بارداری و خداحافظی با کم‌رمقی

تا حالا براتون پیش اومده که برای کاری بیشتر از حد انتظار معطل شده باشین؟ علاوه بر خستگی و عقب افتادن کارها در این‌جور مواقع، فشار گرسنگی هم مزید بر علت میشه!! قند خون پایین میاد و کم‌حوصلگی که از نتایج اونه هم به‌دنبالش ایجاد میشه. خلاصه که اعصاب تحت فشاره و گرسنگی و ضعف هم رمق رو از فرد گرفته. در دوران بارداری این حالت زیاد پیش میاد. پایین اومدن قند خون و فشار عصبی از یک‌ طرف و سنگینی وزن و همه مشکلات دست به دست هم میده و روز فرد رو خراب می‌کنه.

استفاده از مواد غنی و پرانرژی در این موقعیت  بدن رو از حالت سستی و بی‌رمقی دور می‌کنه و انرژی روزانه رو تامین میکنه. تازه فشار رو ثابت نگه می‌داره و همه چیز رو به حالت تعادل برمی‌گردونه. در این رابطه جالبه بدونین که مصرف بادام زمینی در بارداری از گزینه‌های بسیار مناسب توی رژیم غذاییه. به‌طوری که حجم کم و قابلیت نگهداری مناسبی داره و به‌خوبی مانع از ضعف بدنی و بهم خوردن تعادل بدن میشه.

برای داشتن بچه‌ای باهوش، بادام زمینی بخورین

بادام زمینی با داشتن آهن، پتاسیم و منیزیم بالا توی ساخت لوله‌های عصبی در دوران بارداری نقش مهمی داره. علاوه بر این باعث میشه تا مغز و اعصاب از التهابات دور بمونن و قدرت تفکر، تجزیه و تحلیل ذهن بیشتر بشه. استفاده مناسب از بادام زمینی در دوران بارداری به روند رشد مغز جنین سرعت میده و اون رو در مسیر درست هدایت می‌کنه. به همین دلایل برای کسایی که دوست دارن تا بچه‌های باهوشی داشته باشن، مصرف بادام زمینی در دوران بارداری یه گزینه عالی و یه پیشنهاد فوق‌العاده محسوب میشه!

با مصرف بادام زمینی در بارداری و شیردهی به جنگ پوکی استخوان برین!

اگه به شما توصیه بشه که حتی قبل از تولد هم بادام زمینی بخورین، حتما این گفته باعث تعجب‌تون میشه. لابد  می‌پرسین که چطور میشه قبل از تولد غذا خورد؟! خواص مفید و مثبت مصرف بادام زمینی در بارداری اون‌قدر زیاده که خوردن اون حتی برای بچه‌ها هم قدری دیر به‌نظر میرسه. پس بهتره مصرف بادام زمینی قبل از تولد اون‌ها شروع بشه. به این شکل جنین قبل از تولد به استفاده از منفعت‌های این ماده غذایی می‌پردازه. جالب اینکه اگه مادر در دوران بارداری و حتی قبل از اون به مقدار کافی بادام زمینی بخوره، تاثیرات عمیق و مفیدی روی رشد جسمی نوزادش داره.

 

مصرف بادام زمینی و جبران کم‌خونی

مصرف بادام زمینی کم خونی مادران باردار را جبران می‌کند.

مادران جوان در دوران بارداری و حین زایمان منابع زیادی از آهن و کلسیم بدنشون رو از دست میدن. این اتفاق  پس از تولد نوزاد خودش رو به شکل کمبود مواد مختلف، ریزش مو، خرابی دندان‌ها و نهایتا کم‌خونی و پوکی استخوان نشون میده. برای پیشگیری از بروز این مشکلات لازمه تا قبل از بارداری، حین این دوره و پس از تولد نوزاد، برای جبران  مواد از دست ‌رفته‌ی بدن، جایگزین قرار داده بشه. تغذیه مناسب از جمله بزرگ‌ترین عوامل جبران این کمبودهاست که جلوی مشکلات بعدی رو می‌گیره. ضمن اینکه تغذیه خوب مادر در دوران بارداری عامل مهمی برای رشد کامل و شکل‌گیری مناسب استخوان‌های بدن جنین هم به شمار میره.

مصرف بادام زمینی در بارداری باعث میشه تا این روند به درستی طی بشه. دوران بچه‌داری هم برای زنان جوان با مصرف بالای کلسیم توسط بدنشون مصادفه. علت عمده اون هم علاوه بر شیردهی، فعالیت‌های طولانی و سنگینیه که مادران حین مراقبت از نوزادشون انجام میدن. خوردن بادام زمینی در این دوران هم باعث پیشگیری از پوکی استخوان میشه، هم برای مادر و نوزادش خیلی مفیده.

نتیجه گیری

مصرف به اندازه بادام به خانم های باردار توصیه می شود.

توی این مقاله گفته شد که مصرف بادام زمینی در بارداری مادر و جنین اون، اونارو از فواید بی‌شمار این دونه روغنی بهره‌مند می‌کنه. ضمن اینکه با خواص فوق‌العاده‌ای که بادام زمینی داره، طی‌ کردن این دوران آسون‌تر میشه. به این شکل که به مادر انرژی لازم برای کارهای روزانه رو می‌بخشه و از ضعف و بی‌حالی اون پیشگیری می‌کنه. بادام زمینی ضمن بارداری، بدن رو از کم‌خونی و استخوان‌ها رو از پوکی محافظت کرده و از ریزش مو و خرابی دندون‌ها به دلیل وجود کلسیم زیاد جلوگیری می‌کنه. هم‌چنین بخاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌‌هایی که داره، از بروز نارسایی جنین و مشکلات جسمی مادران هم پیشگیری می‌کنه.

تازه مصرف بادام زمینی در بارداری از ویار و کم‌اشتهایی این دوران کم کرده و میل به غذا رو به زنان باردار برمی‌گردونه. جالبه بدونین که زنانی که مرتبا بادام زمینی مصرف می‌کنن، صاحب بچه های باهوش‌تری میشن. چون که مواد موجود توی این بادام روی افزایش دامنه هوشی تاثیر زیادی داره. شما هم اگه مایلین که از بادام زمینی در این دوران استفاده کنین، با سفارش اون در سایت واجارو خرید خودتون رو خیلی راحت انجام بدین. ضمنا ارسال خرید شما از این فروشگاه اینترنتی به سرعت انجام میشه و در سراسر کشور میتونین سفارشتون رو تحویل بگیرین. همچنین اگه از خرید بادام زمینی خودتون راضی نبودین، تا 48 ساعت فرصت دارین که این موضوع رو به فروشگاه واجارو اطلاع بدین و بعدش جنس رو مرجوع کنین.

موضوعاتی که دیگران بعد از این مقاله خوندن

0
نظرات شما

*
*

×