باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر

بادام زمینی یکی از آجیل‌ها و تنقلاتیه که بسیاری از مردم در سراسر جهان بهش علاقه‌مند هستند و اونو به روش‌های مختلفی مصرف می‌کنند. ما توی کشورمون بادام زمینی رو بیشتر به صورت بوداده و نمکی استفاده می‌کنیم. اما روش‌های جذاب دیگه‌ای هم وجود داره که میشه این آجیل رو طعم‌دار کرد و یکی دیگه از خوارکی های خوشمزه با بادام زمینی رو بوجود آورد. طرز تهیه بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر در واقع یه روش جذاب برای طعم‌دار کردن و لذیذ‌تر کردن بادام زمینیه. این خوراک خوشمزه رو میشه به عنوان یک اسنک لذیذ و دلچسب موقع دیدن فیلم یا فوتبال نوش جان کرد تا لذت تماشای اون‌ها رو دو چندان کنه.

خوارکی های خوشمزه با بادام زمینی

مواد مورد نیاز برای تهیه بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر

  • ۵۰۰ گرم بادام زمینی
  • نصف فنجان روغن زیتون
  • ۶ شاخه رزماری
  • نصف فنجان برگ مریم گلی
  • ۸ حبه سیر
  • نمک دریا

طرز تهیه بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر

مرحله اول: تفت دادن بادام زمینی در فر

فر رو از قبل با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. بادام زمینی‌ها رو توی یه سینی پهن مخصوص فر به خوبی پخش کنید و حدود ۸ دقیقه توی فر قرار بدید تا تفت بخورن و معطر بشن.

تفت دادن بادام زمینی

بادام زمینی رو از فروشگاه‌های معتبر بخرید، چون ممکنه بادامی که می‌خرید تلخ باشه، اونوقت دیگه خوردنش براتون لذتی نداره. می‌تونید با خیال راحت به صفحه خرید بادام زمینی واجارو برید و این آجیل خوشمزه رو با بهترین کیفیت از این صفحه تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

مرحله دوم: آماده کردن سبزیجات

زمانی که بادام زمینی‌ها رو توی فر گذاشتیم و منتظریم تا تفت داده بشن، از یک چاقوی تیز و خوب برای برش زدن سیر‌ها استفاده می‌کنیم. سیر رو به صورت نازک برش میدیم. شاخه‌های رزماری رو از ساقه‌ش جدا می‌کنیم و برگ‌های مریم گلی رو به اندازه‌ای که می‌خوایم جدا می‌کنیم.

آماده کردن سیر

مرحله سوم: سرخ کردن سیر

روغن روی توی یه تابه عمیق خوب داغ می‌کنیم. بعد از اینکه روغن شروع به دود کردن کرد ورقه‌های سیر رو اضافه میکنیم. حدود ۵ دقیقه ورقه‌های سیر رو با روغن تفت می‌دیم تا طلایی بشن. بعد اون‌ها با یک ملاقه سوراخ‌دار از ماهیتابه خارج می‌کنیم و روی دستمال کاغذی یا روی یک پارچه تمیز می‌ریزیم تا روغنش گرفته بشه.

سرخ کردن سیر

مرحله چهارم: تفت داد رزماری

در مرحله بعد رزماری رو به روغن اضافه می‌کنیم و حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه تفت می‌دیم تا ترد بشه، و اون‌ها رو هم بعد از ترد شدن به دستمال کاغذی یا پارچه تمیز منتقل می‌کنیم تا روغنش گرفته بشه.

مرحله پنجم: تفت دادن برگ‌های مریم گلی

در مرحله بعدی میریم سراغ برگ‌های مریم گلی. اون‌ها رو به روغن اضافه می‌کنیم و حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه تفت می‌دیم تا برگ‌ها ترد بشن و دیگه حباب نزنن. بر‌گ‌های ترد مریم گلی رو هم به دستمالی که برای جذب روغن انتخاب کرده بودیم منتقل می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تفت دادن برگ‌های مریم گلی رو توی دو مرحله انجام بدین و مطمئن بشید که به خوبی ترد شدن.

مرحله ششم: مزه‌دار کردن سبزیجات

در مرحله بعدی سبزی‌های سرخ شده، یعنی رزماری و مریم گلی و سیر رو در حالی که هنوز گرم هستن کمی با نمک دریا مزه‌دار می‌کنیم.

مرحله هفتم: تفت دادن بادام زمینی با روغن رو مخلوط کردنش با سبزیجات

بیشتر روغن داخل ماهیتابه رو خالی ‌کنید. فقط حدود یک قاشق و نصف روغن رو اجازه بدین که توی تابه بمونه. بادام زمینی‌هایی که از فر در آوردیم رو به داخل ماهیتابه منتقل کنید و روی حرارت متوسط قرار بدین و درب تابه رو بذارید تا حدود ۲ دقیقه با روغنی که با سبزیجات‌مون معطر شده تفت بخوره و گرم بشه.

در انتها بادام زمینی‌ها رو از روی حرارت بردارید، سبزی‌‌ها رو بهش اضافه کنید و باز هم با کمی نمک دریا مزه‌دارش کنید و بعد از اینکه به خوبی با هم مخلوط‌شون کردین می‌تونید بلافاصله اونو نوش جان کنید.

تفت بادام زمینی و مخلوط با سبزیجات

نکاتی در مورد طرز تهیه بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر

  • علاوه بر بادوم زمینی آجیل‌ها و مغز‌های دیگه رو هم می‌تونید به این روش طعم‌دار کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم به جای این کار ترکیبی از آجیل‌ها و مغز‌ها رو امتحان کنید که بی‌نهایت خوشمزه میشه.
  • توی مواد اولیه گفتیم که به نصف فنجان روغن زیتون نیاز داریم. اما دقت کنید که بسته به تابه‌ای که استفاده می‌کنید و این مقدار می‌تونه بیشتر یا کمتر باشه. روغنی که استفاده می‌کنیم تقریبا باید نیم سانتی متر از کف ماهیتابه بالاتر بیاد تا بتونیم سبزیجات و سیر رو به راحتی و بدون اینکه بسوزن در اون سرخ کنیم.
  • موقع سرخ کردن سبزی‌ها دقت کنید که همه رو یکهو داخل ماهیتابه نریزید. چون سبزی‌ها رطوبت دارند و حباب روغن زیادی ممکنه درست کنن. بهتره اون‌ها رو در دو مرحله سرخ کنید تا هم نسوزند و هم ترد ترد بشن.
  • روغن زیتونی که در مرحله هفتم از ماهیتابه خارج کردین رو دور نریزید. این روغن رو می‌تونید برای سس سالاد استفاده کنید. این روغن اضافی یه روغن طعم‌دار شده بسیار خوشمزه است که می‌تونید ازش استفاده‌های دیگه کنید.
  • بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر رو می‌تونید توی ظرف در بسته تا ۵ روز نگهداری کنید.

این هم طرز تهیه بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر، امیدواریم که توی خونه این اسنک خوشمزه رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. بادام زمینی سرشار از مواد مغذیه و طعم بسیار خوشمزه‌ای هم داره، سعی کنید حتما این آجیل خوشمزه رو به سبد غذایی‌تون اضافه کنید تا از خواصش بهره ببرید.

13
نظرات شما

*
*

    9103738657 25 فروردین 1401 پاسخ

    بادام‌زمینی خوبیه خیلی

    9908071377 25 فروردین 1401 پاسخ

    عالی چقدر زیبا و کامل
    احسنت به شما

    9199883427 26 فروردین 1401 پاسخ

    عالی

    احمد محمدپور 26 فروردین 1401 پاسخ

    خوبه. ممنون بابت مطلب خوبتون

    زهرا صفائی 26 فروردین 1401 پاسخ

    مطلب خوبی بود وکاربردی

    9923923488 26 فروردین 1401 پاسخ

    ممنون مقاله عالی بود

    9054067961 26 فروردین 1401 پاسخ

    ممنون از شما خیلی عالی بود

    9908540134 26 فروردین 1401 پاسخ

    ممنون از شما واقعا دستور خوبی بود

    9305669318 26 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار عالی ممنون از مقاله های مفیدتون

    سعیده 26 فروردین 1401 پاسخ

    جالب بود

    9109743309 26 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار عالی تجربه ادم زیاد میشه

    A Aida 27 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی خوب بود، ممنون از شما

    9386137988 27 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی خوبه

×