باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طرز تهیه بستنی توت فرنگی با عسل

بستنی توت فرنگی با عسل، یکی دیگه از خوراکی های خوشمزه با عسل، توی روز‌های گرم تابستونی و بهاری می‌تونه حسابی سرحال‌تون بیاره. بستنی توت فرنگی، جزو محبوب‌ترین طعم‌های بستنی تو دنیاست و ما قراره تو این رپسی به بهترین شیوه ممکن اون رو به شما آموزش بدیم. عسل یه جایگزین عالی برای شکره و همچنین یک ماده غذایی فوق العاده مقوی و پر خاصیت بحساب میاد که می‌تونه خوشمزگی خوراکی‌ها رو چند برابر کنه.

به همین خاطر ما توی این رسپی به جای شکر از عسل استفاده می‌کنیم. اگه می‌خواهید در مورد خواص عسل بیشتر بدونید حتما مقاله خواص عسل رو از قسمت دانشنامه واجارو مطالعه کنید.

خوراکی های خوشمزه با عسل

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این طرز تهیه بستنی توت فرنگی با عسل با رسپی‌های دیگه اینه که توی این روش توت فرنگی‌ها رو باید قبل از اینکه پوره کنیم، بپزیم. این کار باعث حذف یخمک‌های آب توت فرنگی، توی بستنی میشه و بافت یه بستنی کارخونه‌ای رو به بستنی خونگی شما میده. و همچنین توی این رسپی شما به جای طعم دهنده‌های مصنوعی از توت فرنگی تازه استفاده می‌کنید که خب این یه مزیت عالی به حساب میاد و طعم واقعی توت فرنگی رو به بستنی میده.

در این رسپی ما از شیر تغلیظ شده شیرین شده استفاده می‌کنیم که شما می‌تونید از سوپر مارکت‌ها یا هایپر مارکت‌ها تهیه کنید، ولی اگر به این شیر دسترسی ندارید نگران نباشید، آماده کردن این شیر بسیار آسونه و ما در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دیم که چطور تهیه‌ش کنید.

در کل میشه گفت تهیه این بستنی توت فرنگی خوشمزه با این رسپی نیاز به تجهیزات خاصی نداره و حتی شما به بستنی ساز هم نیاز ندارید و با 5 تا ماده اولیه در دسترس می‌تونید این بستنی جذاب و خوشمزه رو آماده کنید.

تهیه این دسر خوشمزه به طور کلی شامل سه مرحله پخت توت فرنگی‌ها، پوره و له کردن توت فرنگی و ترکیب اونا با بقیه مواد میشه اگر زمان پخت توت فرنگی‌ها رو در نظر نگیریم میشه گفت تهیه این بستنی 15 تا 20 دقیقه زمان میبره.

مواد لازم برای تهیه بستنی توت فرنگی با عسل

  • توت فرنگی تازه: یک کیلوگرم
  • خامه پر چرب: دو فنجان(500 گرم)
  • شیر تغلیظ شده شیرین شده: 400 گرم
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چایی خوری (اختیاری).
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه بستنی توت فرنگی با عسل

طرز تهیه بستنی توت فرنگی با عسل

مرحله اول: آماده سازی مواد

برای شروع توت فرنگی‌ها رو از وسط برش می‌دیم و به دو قسمت تقسیم می‌کنیم. بعد روی سینی فر کاغذ نسوز پهن می‌کنیم و توت فرنگی‌های نصف شده رو توی سینی فر می‌چینیم، به شکلی که همه تیکه‌های توت فرنگی با سینی برخورد داشته باشن و روی هم سوار نباشن.

فر رو هم روشن میکنیم و روی دمای 160 درجه سانتیگراد یا 320 درجه فارنهایت قرار می‌دیم، و سینی فری که توت فرنگی‌ها رو توش چیدیم در طبقه وسط فر می‌ذاریم.

مرحله دوم: پخت توت فرنگی‌ها

توت فرنگی‌ها رو بعد از 45 دقیقه از فر در میاریم، دو قاشق غذا خوری عسل رو به توت فرنگی‌ها اضافه می‌کنیم و سعی میکنیم با پشت قاشق کمی توت فرنگی‌ها رو له کنیم بعد دوباره سینی رو به مدت 15 دقیقه در طبقه وسط فر می‌ذاریم.

مرحله سوم:جدا سازی اضافه‌های توت فرنگی

توت فرنگی‌ها رو از فر در میاریم و به مدت 10 دقیقه اجازه می‌دیم سرد بشن، بعد از یک صافی برای جدا کردن دونه‌های ریز توت فرنگی استفاده می‌کنیم.

مرحله چهارم: ترکیب توت فرنگی با شیر تغلیظ شده شیرین شده

توی این مرحله توت فرنگی‌ها رو در یکه ظرف مناسب می‌ریزیم و شیر تغلیظ شده شیرین شده رو اضافه می‌کنیم و به مدت یک الی دو دقیقه با همزن روی دور متوسط، مواد رو هم می‌زنیم تا کاملاً یک دست بشه.

مرحله پنجم: فرم دادن خامه

دو فنجان خامه پر چرب رو در ظرفی مناسب می‌ریزیم و با هم زن تا جایی هم می‌زنیم که وقتی ظرف رو بر می‌گردونیم، خامه سر ریز نشه و کاملاً حالت فومی پیدا کنه.

مرحله ششم: ترکیب کردن مواد با هم

توی این مرحله نوبت ترکیب کردن مواد با همه، برای این کار اول مقداری خامه فرم گرفته رو به ظرف توت فرنگی و شیر تغلیظ شده شیرین شده اضافه می‌کنیم و به آرامی با لیسک هم می‌زنیم، بعد ترکیب به دست اومده رو به ظرف خامه اضافه می‌کنیم و در حد یک دقیقه آروم با قاشق یا لیسک هم می‌زنیم.

مرحله هفتم: قالب زدن مواد

کمی از مواد رو در ظرفی در دار (بهتره که ظرف شیشه‌ای باشه) می‌ریزیم. اگر به تکه‌های میوه در بستنی علاقه دارید می تونید کمی توت فرنگی خرد شده خام رو در وسط مواد بریزید. بعد بقیه مواد رو اضافه می‌کنیم. درب ظرف رو می‌بندیم و ظرف رو به مدت 12 ساعت در فریزر می‌ذاریم.

مرحله هشتم:سرو بستنی توت فرنگی با عسل

بستنی ها رو بعد 12 ساعت از فریزر خارج می‌کنیم، با اسکوپ بستنی‌ها رو از ظرف بیرون میاریم. کمی عسل روی بستنی می‌ریزیم و بعد آماده نوش جان کردنه.

سرو بستنی توت فرنگی با عسل

در این قسمت همونطور که قولش رو داده بودیم آموزش درست کردن شیر تغلیظ شده رو آوردیم:

مواد لازم برای شیر تغلیظ شده شیرین شده

  • شیر خشک بدون چربی فوری:1 فنجان
  • شکر: 2 سوم فنجان
  • آب جوش: یک دوم فنجان
  • کره ذوب شده: یک چهارم فنجان

طرز تهیه شیر تغلیظ شده و شیرین شده

همه مواد رو در مخلوط کن بریزید و در حد یکی دو دقیقه اجازه بدید مواد با با هم ترکیب بشن، غلظت مواد باید شبیه غلظت فرنی باشه، اگر بیشتر بود با اضافه کردن یکی دو قاشق آب جوش اون رو رقیق‌تر کنید. این شیر رو می‌تونید تا 5 روز در یخچال نگهداری کنید. هر زمان که خواستید از اون استفاده کنید کمی اون رو هم بزنید تا از حالت سفتی و منجمد خارج بشه و شل شه.

نکاتی که باید در تهیه بستنی توت فرنگی با عسل به آن توجه کنید.

  • نکته اول: هر چه توت فرنگی شما تازه‌تر و رسیده‌تر باشه بستنی شما طعم بهتری خواهد داشت.
  • نکته دوم: مقدار عسل در این بستنی به میزان ترش و شیرین بودن توت فرنگی‌ها و همینطور سلیقه شما بستگی داره، بخاطر همین ما حدود مقدار رو برای عسل بیان کردیم. شما می‌تونید در طول مرحله دوم از مواد بچشید و میزان عسل رو تنظیم کنید.
  • نکته سوم: در این دستور شما می‌تونید علاوه بر توت فرنگی از میوه‌های دلخواه خودتون هم استفاده کنید.
  • نکته چهارم: پیشنهاد ما به شما استفاده از توت فرنگی تازه است اما اگه شما از توت فرنگی منجمد شده استفاده می‌کنید، دقت کنید که ابتدا صبر کنید یخ توت فرنگی‌ها آب بشه بعد آب اضافه رو خالی کنید و بعدش توت فرنگی‌ها رو بپزید.

حرف آخر

استفاده از عسل به عنوان شکر توی خوراکی‌های مختلف می‌تونه مواد مغذی زیادی رو به بدنتون برسونه. توی طرز تهیه بستنی توت فرنگی با عسل هم بهتره بجای شکر از عسل طبیعی استفاده کنید، چون هم طعم خوبی به بستنی می‌ده و هم خواص عسل استفاده خواهید کرد. برای خرید عسل طبیعی هم می‌تونید با خیال راحت به واجارو اطمینان کنید، تجربه ثابت کرده بازار محلی آنلاین واجارو همیشه بهترین محصولات رو برای مشتري‌هاش ارسال می‌کنه.

 

0
نظرات شما

*
*

×