باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

ترکیب عسل و چای

ترکیب عسل و چای برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند.

امروزه چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرف‌دار و پرمصرف جهانه. عسل هم از دیرباز به‌عنوان غذا و دارو استفاده می‌شده. برای همین بسیاری توصیه می‌کنن برای شیرین کردن این نوشیدنی بهتره از این شهد شیرین کمک بگیرین. اما چرا ترکیب عسل و چای مفیده؟ اگه عسل رو به مایعات داغ اضافه کنیم، مشکلی پیش نمیاد؟

این شهد طبیعی ترکیبات گیاهی مفید بسیاری داره که باعث مزایای سلامتی اون برای بدن می‌شه. از طرف دیگه این محصول نوشیدنی از بهترین منابع آنتی‌اکسیدان، فلاونوئید و دیگر مواد مغذی طبیعی به شمار می‌ره. پس عسل و چای در کنار هم مخلوطی فوق‌العاده رو ایجاد می‌کنن که علاوه بر شیرین‌سازی خواص دارویی هم به همراه داره. بنابراین اگه می‌خواین اطلاعات بیشتری رو در این زمینه کسب کنین و با نکات آماده‌سازی این ترکیب بیشتر آشنا بشین، زمان کوتاهی رو به مطالعه این متن اختصاص بدین.

چای و عسل با هم خواص خیلی زیادی دارند

ترکیب عسل و چای، درمانی کهن

این دو ماده از دیرباز به طور معمول با هم مصرف می‌شدن. بسیاری از مردم اون رو فقط به‌عنوان درمان خانگی برای گلودرد یا آنفولانزا می‌شناسن. درحالی‌که ثابت شده این شهد شیرین با نوشیدنی محبوب باعث تسکین عفونت‌ها می‌شه و دارویی ضدسرفه هست. برای همین نباید فقط در هنگام بیماری از ترکیب عسل و این نوشیدنی بهره‌مند شد. چرا که مزایای بسیار زیاد دیگه‌ای داره که اگه به شیوه صحیح درست بشه، فوق‌العاده خواهد بود. این محصول زنبور‌ها سرشار از کربوهیدرات و قند هست که بدون افزودن هیچ‌گونه مواد نگه‌دارنده و شیمیایی، نوشیدنی رو شیرین می‌کنه.

امروزه افراد بسیاری به ‌جای استفاده از قند یا شکر به‌عنوان شیرین‌کننده به این موهبت طبیعی روی‌آوردن. وقتی این شهد به انواع این نوشیدنی محبوب افزوده می‌شه، بر میزان انسولین و گلوکز اثر می‌ذاره و اون رو کاهش می‌ده. از جنبه دیگه یک فنجان از این مایع محبوب 40 میلی‌گرم کافئین داره که بسیار کم‌تر از 85 میلی‌گرم کافئین موجود در یک فنجان قهوه هست. همچنین فلاونوئید ترکیبی از آنتی‌اکسیدانه که به ازبین‌بردن رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کنه. بنابراین مانع از ایجاد سلول‌های ناپایدار و آسیب به اون‌ها می‌شه.

فواید عسل و چای به طور گسترده‌ای شناخته شدن که در ادامه چند مورد از اون‌ها رو با شما در میون می‌ذاریم. بااین‌حال به یاد داشته باشین که این محصول زنبور‌ها رو نباید به یک فنجان چای داغ اضافه کنین، چرا که باعث کاهش این فواید سلامتی می‌شه. برای دانستن چرایی اون هم باید تا آخر مقاله رو به‌دقت مطالعه کنین.

عسل و چای به سلامتی بدن کمک می‌کنند.

سلامت بدن با نوشیدن چای و عسل

قند یا شکر تصفیه شده 100 درصد کالری خالص هستن که اگه این شهد جایگزینشون بشه، بسیار سالم‌تر خواهد بود. حالا وقتش رسیده که چند مورد از اعجاز سلامتی مخلوط خوش طعم و شیرین عسل و چای رو بشناسیم. این خواص عبارتند از:

تقویت قلب و عروق

این نوشیدنی تهیه شده از برگ‌های خشک درختچه سیننسیس طبق پژوهش‌ها خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی رو به طور تقریبی تا 75 درصد کاهش می‌ده. برای همین توصیه می‌شه از نوشیدن این محصول غافل نشین. محصول تولیدی زنبور‌ها هم غنی از فنل‌ها و ترکیبات آنتی‌اکسیدانیه که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی رو کاهش می‌دن.

عروق قلب رو گشاد می‌کنن و جریان خون به این عضو رو بهبود می‌بخشن. از طرف دیگه مانع از ایجاد لخته خون می‌شن که یکی از دلایل حملات قلبی و مغزیه. بنابراین عسل و چای با وجود این فواید بسیار به تقویت عملکرد قلب و عروق کمک می‌کنه.

کنترل کلسترول

اگه می‌خواین کلسترول بد رو به میزان قابل‌توجهی کاهش بدین و کلسترول خوب رو افزایش، این مایع محبوب رو بنوشین. به‌خصوص باید بدونین که نوع سبز اون با تنظیم سطح کلسترول از بروز بیماری قلبی کشنده و سکته جلوگیری می‌کنه.

از این روی برای عدم مواجهه با این مشکلات، کنترل سطح کلسترول بسیار مهم هست. جدای از رژیم غذایی متعادل و ورزش، عسل و چای با مدیریت کلسترول بد باعث سلامت بخش‌های مختلف بدن می‌شه. مطالعات نشون ‌دادن کلسترول بد بیمارانی که به‌ جای قند از این شهد استفاده می‌کنن، حدود 6 درصد کاهش داشته.

عسل و چای با هم با بیماری‌های قلبی مبارزه می‌کنند.

مبارزه با بوی بد دهان

دمنوش برگ‌های خشک سیننسیس جدای از یک نوشیدنی جذاب، به مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌های بد دهان می‌پردازه. این ویژگی تاثیر چشم‌گیری در رفع بوی دهان داره. پلی فنول‌های موجود در این مایع بیش از 30 درصد باعث تمیزی دهان و دندان‌ها می‌شن.

اما چرا عسل و چای رو با هم مخلوط کنیم؟ این شهد به‌عنوان ماده‌ای ضدمیکروبی عمل می‌کنه و جلوی رشد بیش از حد باکتری‌های دهان رو می‌گیره. به همین دلیل اگه با این نوشیدنی همراه بشه، مثل یه روش قدرتمند به مبارزه با بوی بد دهان می‌پردازه.

سلامت استخوان ‌ها

مصرف منظم عسل و چای علاوه بر سلامت قلب، دهان و دندان در استحکام استخوان‌ها به‌ویژه در بانوان نقش مهمی رو ایفا می‌کنه. بیشتر خانم‌ها بعد از 30 سالگی از بیماری‌های پوکی استخوانی رنج می‌برن. برای همین با نوشیدن این ترکیب و تقویت اسکلت بدن مانع از بروز این مشکلات خواهند شد.

همچنین اگه نگاهی به پژوهش‌ها بندازین، متوجه می‌شین که تولیدات زنبورها باعث جذب بیشتر کلسیم می‌شه که در سلامت استخوان‌ها حیاتی هست. در واقع ترکیبات کربوهیدرات این محصول ارزشمند مثل گلوکز، فروکتوز و رافینوز عواملی در افزایش جذب کلسیم به شمار می‌رن.

پوستی سالم و شفاف با چای و عسل

نوشیدن عسل و چای با از بین‌بردن سموم بدن و جایگزین کردن اون‌ها با مواد معدنی و ویتامین‌های سالم علاوه بر سلامت بدن باعث سلامت پوست می‌شه. هر دوی این مواد طبیعی مقادیر زیادی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها رو در بر دارن که در تجدید سلول‌های پوست موثر هستن.

عسل و چای برای سلامتی پوست و مو مفید هستند.

این ویژگی ظاهری درخشان و جوان رو به پوست شما می‌بخشه. علاوه بر این با حذف رادیکال‌های آزاد با آکنه‌ها مبارزه و از شکستگی پوست جلوگیری می‌کنن. خاصیت جذب رطوبت این شهد هم مانع از ایجاد خشکی ‌می‌شه. بنابراین این ترکیب مثل زرهی قوی از پوستتون محافظت می‌کنه.

افزایش رشد موها

طبق تحقیقات انجام شده، این نوشیدنی جلوی ریزش مو رو می‌گیره و از طرف دیگه باعث رشد بیشتر موها در زنان و مردان می‌شه. چرا که پر از کاتچین هست و با سرکوب دی هیدرو تستوسترون، عامل ریزش مو رو از بین می‌بره.

اسید اسکوربیک و روی هم ترکیبات موثر دیگه در رشد مو به شمار می‌رن. در این رابطه جالبه بدونین شهد زنبورها هم معجزه‌ای دیگه برای مو محسوب می‌شه. چون موها رو مرطوب و آلودگی‌های ناشی از هوا روی این تارها رو پاک می‌کنه.

بنابراین براقی و درخشندگی رو به این عضو مهم برمی‌گردونه. نوشیدن منظم عسل و چای برای افرادی که به دنبال زیبایی طولانی‌مدت هستن، خیلی موثر خواهد بود.

تسکین سرماخوردگی

با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شه با ویروس‌های ایجادکننده سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کرد. در این رابطه باید بدونین آنتی‌اکسیدان عسل و چای قابلیت‌های دفاعی سیستم بدن رو تقویت می‌کنه. بخاطر همین برای مدیریت این بیماری کافیه به این مخلوط زنجبیل هم اضافه کنین و با قوای بیشتری به جنگ با ویروس‌ها برین.

عسل و چای برای درمان سرماخوردگی مفید است.

سرفه یکی از مشکلات شایع در زمان درگیری دستگاه تنفسی فوقانی با عفونت‌هاست که در خواب و کیفیت زندگی تاثیر می‌ذاره. داروهای اصلی و شیمیایی هم همیشه موثر نیستن و عوارض جانبی زیادی رو به همراه دارن. در این ‌بین این ماده شیرین بهترین انتخابی هست که به این مشکل پایان می‌ده. چون علائم سرفه رو کم می‌کنه و بیشتر از داروها خواب رو بهبود می‌بخشه.

آیا افزودن عسل به چای داغ سمی‌ است؟

امروزه گزارش‌های مختلفی ارائه شدن که حکایت از سمی شدن این شهد در صورت افزودن به آب یا چای داغ دارن. محققان توصیه می‌کنن که از نوشیدن عسل و چای داغ باید خودداری کنین. البته نترسین! بیان با درک روشن به این موضوع نگاه کنین. ترکیبات موجود در این شهد در مواجهه با حرارت بالا سمی می‌شن. در پژوهش‌ها اومده که در دمای 140 درجه سانتی‌گراد عسل سمی می‌شه. برای همین گفته می‌شه این محصول نباید تحت هر شرایطی گرم، پخته و با آب بسیار داغ یا در حال جوش ترکیب بشه.

از طرف دیگه محققان گفتن این شهد حاوی قندهای طبیعی هست که هنگام گرم‌شدن ممکنه 5 هیدروکسی متیل فورفورال یا HMF آزاد کنه. گمان می‌ره این ترکیب ماهیتی سرطان‌زا داشته باشه. اما اگه به خیلی دور برگردین ترکیب عسل و چای از زمان‌های قبل هم استفاده می‌شده. درحالی‌که خبر مرگ یا سرطان کسی بعد از نوشیدنش گزارش نشده. پس واقعیت چیه؟

عسل و چای در مواجهه با آب داغ خراب نمی‌شوند.

این نکته در مورد شهد‌های زنبور فرآوری شده یا همون پاستوریزه بیشتر صادق هست که یک ‌بار برای ازبین‌بردن باکتر‌ی‌ها تحت عملیات حرارتی قرارگرفتن. این نوع شهد‌ها شاید به دلیل کم شدن خواص، فواید اولیه رو نداشته باشن اما سمی هم نیستن.

بااین‌حال برای جلوگیری از هر خطری کافیه از انواع خالصش برای این ترکیب استفاده بشه. علاوه بر این کمی صبر کنین که چای از حرارت بیفته و بعد این شهد رو اضافه کنین. در این صورت همچنان ترکیب سودمندی خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که این دو ماده هر دو حاوی ترکیبات هستن که برای سلامت بدن مفید هستن. آنتی‌اکسیدان‌های هر دو برای جلوگیری از سرطان، حملات قلبی و داشتن عروقی با جریان خون مطلوب مناسب هستن. همچنین از دیرباز به دلیل تقویت سیستم ایمنی برای سرماخوردگی عسل و چای رو طبیبان پیشنهاد می‌کردن.

از طرف دیگه در زیبایی پوست و مو، سلامت دهان، دندان و استخوان‌ها هم نقش موثری دارن. اما فراموش نشه که برای بهره‌مندی از فواید این نوشیدنی بعد از افت دمای نسبی چای این شهد رو اضافه کنین. حالا اگه به دنبال خرید چای یا خرید عسل طبیعی خالص و باکیفیت هستین، به قسمت فروشگاهی واجارو سر بزنین.

این مجموعه بهترین محصولات روستایی رو بدون واسطه‌ها و با قیمت‌های منصفانه عرضه می‌کنه. البته به طور اینترنتی که کار رو برای همه راحت می‌کنه. تمامی کالاهای واجارو آزمایش شده هستن و ارسال کارت اصالت گواهی این ادعاست. همچنین گارانتی بازگشت محصول ویژگی دیگه‌ای هست که حمایت از مشتری رو از جانب تیم واجارو ثابت می‌کنه.

4
نظرات شما

*
*

    نیما 23 فروردین 1401 پاسخ

    دلیل اخلاقی برای مصرف نکردن عسل :
    -برای اینکه ملکه از کندو خاج نشود زنبوردار بال او را می کند.
    - پشت هر شیشه عسل یک دنیا کار هست. حشره ای که میلیون ها بار بال زده تا قطره ای عسل برای خود بسازد. زنبوردار ذخیره زمستان او را گرفته و به جاش شکر به آنها می دهد
    برای تهیه نیم کیلو عسل، زنبورها باید هزاران بار بر روی گل ها بنشینند و دسترنج این کارگر ها توسط انسان به غارت برده شود.
    در یک واژه انسان باشیم و حیوانات و حشرات را به طبیعت رها کنید
    محصولات آنها برای خود آنها و فرزندان آنهاست نه برای انسانها.
    نه به عسل، نه به گوشت، نه به شیر و محصولات حیوانی.
    در طبیعت به اندازه کافی میوه ، سبزی ، غلات هست برای زندگی و سالم زندگی کردن.

      جواد حمیدی 23 فروردین 1401 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      این باور که بال ملکه رو قیچی میکنند تا زنبور از کندو خارج نشه بسیار اشتباه هست و حد اقل در زنبور داری ایرانی همچین اتفاقی نمی افته.
      در مورد زنیور دار های دیگه اطلاعی ندارم ولی زنبور دار هایی که با ما همکاری دارند شیوه کارشون به این شکل نیست و زنبور در زمستان از عسل خودش و ذخیره زمستان تغدیه میکنه و شکر و شربت بهش داده نمیشه (میتونین به آزمایش عسل ها در سایت مراجعه کنید)
      تولید عسل تا زمانی که در قیاس سنتی و مصرف شخصی باشه هیچ آسیبی به طیبیعت و حیوانات نمیرسونه و حتی با تکثیر زنبور ها به طبیعت و گرده افشانی کمک میکنه.
      ولی در مقیاس صنعتی و کارخانه ای ممکنه آسیب هایی و به همراه داشته باشه

    سارا 29 اردیبهشت 1401 پاسخ

    سلام چرا بعضی عسل ها رو وقتی توی چای می ریزم رنگ چای تیره میشود لطفا پاسخ دهید ممنونم

      جواد حمیدی 29 اردیبهشت 1401 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      عسل رو به هیچ عنوان نباید به چای اضافه کرد
      بخاطر دمای بالای آب باعث ایجاد HMF (هیدروکسی متیل فورفورال) در عسل میشه و نه تنها خواص عسل رو از بین میبره بلکه مضر هست برای بدن

×