باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص بادام زمینی برای کودکان

بادام زمینی فواید متعددی برای کودکان دارد.

خواص بادام زمینی برای کودکان به دلیل وجود ویتامین‌های مفید و طعم لذیذ اون هست. این مغز خوشمزه روغن‌های غیر‌اشباع مفید، مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و اسیدفولیک داره. ویتامین E,C,B، روی، منیزیم، اسیدهای چرب امگا 3، فیتوسترول و بیوتین که برای رشد کودک مورد نیاز هست. آهن، کلسیم، نیاسین و آنتی‌اکسیدان موجود در بادام هم از جمله مواد ضروری برای سلامت بدن کودک محسوب می‌شه.

مادران همیشه این دغدغه رو دارن که قد و وزن فرزندشون طبق استاندارد جداول رشد پیش بره اما استرس و فشار بیش از حد همیشه تاثیرات معکوسی داشته. پس بهتره به جای خوراندن خوراکی‌هایی که باب میل کودک نیست به سراغ مواد غذایی برین که سرشار از ویتامینه. بخاطر همین در این مقاله یکی از دانه‌های روغنی شگفت‌انگیز و پرویتامین رو بهتون معرفی می‌کنیم. چون که استفاده از خواص بادام زمینی برای کودکان مبحثی هست که مطالعه اون بخش زیادی از مشکلات تغذیه رو برطرف می‌کنه. تا پایان مقاله ما رو همراهی کنین.

بادام زمینی برای کودکان بسیار مفید می‌باشد.

دو نکته بسیار مهم پیرامون خواص بادام زمینی برای کودکان

نکته اول اینه که طب سنتی در مورد خوراکی‌ها توصیه می‌کنه به طبع و مزاجش توجه ویژه بشه. در صورتی که اون ماده غذایی با طبیعت افراد سازگاری نداشته باشه، از مصلح و موادی با خاصیت تعدیل‌کنندگی استفاده می‌شه. اما در مورد این دانه روغنی بی‌نظیر خیالتون راحت باشه؛ چرا که طبع بادام زمینی گرم اما رو به معتدله. همچنین عطر، طعم‌ و ‌مزه اون موردپسند همه کودکان هست. این خوراکی خوشمزه جزء تنقلات باارزش به‌شمار می‌ره اما قبل از مصرف باید به یه نکته دیگه توجه کنین. بررسی سابقه حساسیت غذایی در خانواده می‌تونه این مطلب رو ثابت کنه که کودک سابقه عارضه آلرژی به مواد غذایی رو داره یا نه. برای اینکه اطمینان حاصل بشه، می‌تونین با مراجعه به پزشک برای کودک تقاضای تست آلرژی بدین و با خیالی آسوده تغذیه کودک رو از سر بگیرین.  

البته خواص بادام زمینی برای کودکان به حدی زیاده که نباید از تغذیه کودک با این ماده امتناع ورزید بلکه باید با اتخاذ تدابیری ویژه میزان و نحوه مصرف رو برای کودکان تنظیم کنین. برخی کودکان غذاهای معمول در سفره خانواده رو دوست ندارن و با میل و رغبت به سمت غذاخوردن نمی‌رن. بنابراین برای این کودکان باید برنامه‌ریزی‌ها‌ی اصولی انجام داد و برای تامین انرژی از بهترین مواد مغذی در گروه دانه‌ها‌ی روغنی استفاده کرد.

بادام زمینی برای سیستم گوارش کودکان بسیار مفید است.

مصرف بادام زمینی توسط کودکان و بهبود فرآیند گوارش

قطعا در مورد خواص بادام زمینی برای کبد چرب شنیدین. کم‌تحرکی و چاقی دو عامل مهم در ایجاد این بیماری در بزرگسالی هست. بخاطر همین بهتره از دوران کودکی مواد غذایی سالم مثل بادام زمینی رو جایگزین خوراکی‌های مضر کنین تا دچار این بیماری نشین. در این رابطه باید بدونین این دانه روغنی برای سیستم گوارش کودکان بسیار مفیده. بادام زمینی مرغوب و تازه سرشار از فیبره و مصرف این ماده کودک رو سیر نگه می‌داره و سبب می‌شه در بین وعده‌های غذایی کم‌تر احساس گرسنگی کنه. اگه بادام به عنوان میان‌وعده به کودک داده بشه، مصرف تنقلات مضر و هله‌هوله‌های متفرقه از سیستم غذاییش حذف می‌شه.

بنابراین بهتره به کودکی که سیستم جویدن رو به صورت کامل آموخته، روزانه چند دانه بادام رو بدین و توصیه کنین به خوبی بجون و بعد قورت بدن. اما اگه احساس می‌کنین کودک قدرت و توانایی جویدن دانه‌های ترد بادام رو نداره، بهتره از کره بادام زمینی استفاده بشه یا اینکه براش فرنی یا شیرینی‌های مختلف تهیه کنین. چون که خوب جویدن چند دانه بادام زمینی در طول روز به دفع سریع و رفع یبوست کمک می‌کنه. این مغز خوشمزه حرکات روده‌ای رو منظم می‌کنه و سیستم گوارش عملکرد بهتری خواهد داشت.

خوب جویدن چند دانه بادام زمینی در طول روز به دفع سریع و رفع یبوست کمک می‌کند.

خواص بادام زمینی در زمینه تقویت هوش کودکان

تقویت هوش و حافظه و همچنین تکامل سیستم ذهنی به جذب بیشتر ویتامین‌ها در بدن بستگی داره. در این رابطه جالبه بدونین انرژی یک دانه بادام زمینی برابر با 7 کالری هست و میزان ارزش غذایی این ماده برای کودکان بسیار بالاست. کودکان در سن رشد هستن و برای رشد جسمی ‌‌و تقویت حافظه به ماده‌ای غنی از ویتامین نیازمند هستن.

خواص بادام زمینی برای کودکان در انواع خام یا بوداده، بدون ‌نمک یا شور به اندازه‌ای هست که می‌شه از اون به عنوان یه دانه شگفت‌انگیز نام برد. اگه کودکی بد غذا دارین و نمی‌تونین همه انواع خوراکی‌ها و ویتامین‌ها رو بهش بدین، نگران نباشین. تغذیه کودکان با مغزهای روغنی مفید مثل بادام زمینی سبب تامین مواد ارزشمند غذایی مورد نیاز بدن می‌شه. با این کار نه‌تنها در سنین کودکی هوش و قدرت ذهن رو به کودک هدیه می‌دین بلکه این امر در دوران میانسالی و پیری سبب کاهش مشکلات مغزی مانند آلزایمر می‌شه.

مصرف بادام یا کره بادام زمینی باعث کاهش اضطراب و استرس در کودکان می‌شود.

 تقویت بدن با خواص بادام زمینی برای کودکان

کالری بادام زمینی برای استحکام استخوان و تقویت سیستم ایمنی بدن لازمه. بنابراین با یه برنامه‌ریزی منسجم غذاها و کالری دریافتی بدن کودک رو در طول روز چیدمان کنین. این دانه روغنی، کم‌حجم، پرکالری و در عین حال مغذیه و این فاکتورها نشون‌دهنده یه ماده استاندارد برای کودکان هست. به طوری که بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنن برای عضله‌سازی، تقویت بدن و استحکام استخوان‌ها از مغزهای روغنی موجود در آجیل غافل نشین. پس اگه پروسه برنامه میان‌وعده‌ها رو مفید بچینین، هیچ‌گاه کودک به دنبال میان‌وعده‌های مضر نمی‌ره و میل به خوردن خوراکی‌های کم‌ارزش از ذهنش پاک می‌شه.

وجود فیبر بالا هم سبب می‌شه که این ماده سوخت‌وساز بدن رو ارتقا بده و باعث شادی بشه. یه پژوهش بین‌المللی نشون داده مصرف بادام یا کره بادام زمینی حس نشاط رو در وجود کودک زنده می‌کنه و باعث کاهش اضطراب و استرس می‌شه. این مطلب مهم‌ترین یافته در مورد خواص بادام زمینی برای کودکان محسوب می‌شه. بنابراین برای پیشگیری از امراض و بیماری‌ها در آینده و افزایش شادی و سوخت‌وساز بدن کودکان به اندازه یک مشت بسته خود کودک، معادل 10 الی 12 دانه، به وی بادام بخورانید. با این اقدام فرآیند گوارش و هضم غذا روی روال طبیعی قرار می‌گیره، سیستم ایمنی تقویت می‌شه و خستگی و کسالت ناشی از فقر ویتامین و آهن کاهش پیدا می کنه.

سایر فواید بادام زمینی برای کودک

علاوه بر امراض و بیماری‌های گوناگونی که برای جسم به وجود میاد، پوست و موی کودکان هم نیاز به مراقبت، رسیدگی و ویتامین‌های مختلف داره. به جای استفاده از شامپوهای گوناگون و تعویض شوینده‌های مختلف بادام زمینی درجه یک رو در برنامه تغذیه نهادینه کنین. چون که مواد مغذی بادام لکه‌های پوستی رو محو می‌کنه و مواد ویتامینه موجود در اون سبب رشد موها، شفافیت و تقویت پیاز مو می‌شه. همچنین می‌تونین ضعف بدنی و لاغری کودک رو به‌سادگی با استفاده از خواص بادام زمینی برای کودکان جبران کنین. مقداری پودر بادام رو با آب هویج یا عسل مخلوط‌ و نوشیدنی خوشمزه‌ای تهیه کنین. از دانه‌های تازه می‌شه کره بادام زمینی هم تهیه کرد که سرشار از ویتامینه و کودک رو نیرومند بار میاره.

علاوه بر این سلامت دندان و تقویت سیستم عصبی با وجود پروتئین و کربوهیدرات موجود در بادام تامین می‌شه. مصرف این ماده مفید از پوکی استخوان در زمان پیری جلوگیری می کنه. همچنین با مصرف انواع مغزها از جمله بادام زمینی فرآیند اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن و بافت‌های خونی سرعت پیدا می‌کنه و این امر منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شه. در نهایت به این نکته مهم توجه داشته باشین که اگه در کودک علائمی ‌نظیر آبریزش بینی، التهابات پوستی، قرمزی، خارش، سوزش یا اسهال، استفراغ و تنگی‌نفس مشاهده کردین، با پزشک مشاوره‌ای داشته باشین و شیوه مصرف رو به نحواحسن تغییر بدین. استفاده از خواص بادام زمینی برای کودکان می‌طلبه توجه ویژه‌ای برای واکنش‌های آلرژیک داشته باشین.

مصرف بادام زمینی از پوکی استخوان در زمان پیری جلوگیری می کند.

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با خواص بادام زمینی برای بچه‌ها توضیحاتی ارائه شد. حالا باید بدونین بادام در اقسام خام، برشته، شور، بی‌نمک و در طعم‌های مختلفی مانند فلفلی، کچابی، سرکه‌ای و طعم‌های ترکیبی تولید و فرآوری می‌شه. بسیار مهمه بادامی‌ که تهیه و خریداری می‌کنین، محصول سال جدید باشه و در ترکیبش بادام کهنه مخلوط نشده باشه. چون که خواص بادام زمینی برای کودکان تنها مختص دانه‌های باکیفیت و ممتازه.

بنابراین بادام زمینی رو از کشاورزانی بخرین که از بین محصولات خود گلچینی از بهترین‌ها رو برای عرضه به بازار واجارو آوردن. چون که کشاورزانی که محصولاتی نمونه ارائه می‌دن، در واجارو گردهم اومدن و بهترین‌ها رو برای خریداران عرضه می‌کنن. پس در واجارو خرید بادام زمینی تازه و مرغوب رو با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تجربه کنین و در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرین.

0
نظرات شما

*
*

×