باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص درمانی بره موم

بره موم از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.

کدوم‌ یک از شما میدونه بره موم چیه؟ چه خواصی داره؟ و برای درمان کدوم بیماری‌ها میشه ازش کمک گرفت؟ اگه دوست دارین در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنین، خوندن این مطلب رو از دست ندین. بره موم یه ماده فوق‌العاده هستش که از صمغ و شیره درخت‌ها به‌دست میاد. لابد می‌پرسین چطور؟ در جواب باید گفت این هم یکی از شاهکارهای طبیعته که توسط زنبورها انجام میشه.

از تمیزی و ضد میکروب بودن این ماده که اسم دیگش چسب زنبور هستش هر چی گفته بشه کمه. اما اینکه چه فایده‌هایی داره و چطور میشه ازش استفاده کرد هم موضوعیه که توی این مطلب بهش می‌پردازیم. درباره خواص آنتی ‌اکسیدانی بره موم، خاصیت کلاژن‌سازی که به جوون موندن پوست و زیبایی کمک می‌کنه و ده‌ها منفعت دیگه بره موم هم با هم صحبت می‌کنیم. درباره طرز مصرف و مقدار استفاده از اون هم مطالبی هست که باید بهشون بپردازیم. اگه شما هم مایلین در این موارد بیشتر بدونین پس با هم بریم تا این مطالب رو بیشتر بررسی کنیم.

خواص درمانی بره موم چیه؟

بره موم از خواص درمانی متعددی برخوردار است.

بره موم که از صمغ و شیره درختها و گیاهان مختلف به‌دست میاد، یه ماده مفید و خاصه که با کمک زنبورها تهیه میشه. تحقیقات دانشمندها ثابت کرده که این ماده در ایمن‌سازی بدن خیلی موثره. همینطور هم خاصیت باکتری‌زدایی بره موم در درمان و پیشگیری از بیماری‌های میکروبی به بدن کمک می‌کنه. لیست بیماری‌هایی که این ماده شگفت‌انگیز به درمانشون کمک می‌کنه طولانیه. اما توی این مطلب به چند تا از مهم‌ترین اونها اشاره می‌کنیم:

خواص درمانی بره موم در درمان سرطان

از نظر علمی ثابت شده که بره موم جلوی تشکیل مویرگ‌های خونی جدید برای سلول‌های سرطانی رو می‌گیره. به این شکل عملا از انتقال اکسیژن به این سلول‌ها جلوگیری کرده و باعث نابودی اونها میشه. همین خاصیت بره موم هستش که باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان میشه. این ماده ضد تومور هست و باقیمانده تومورها رو هم از بدن دفع می‌کنه. با این خاصیت عملا بدن رو از آلودگی باقیمونده تومورها پاک می‌کنه.

از اونجا که سرطان‌ منشا و دلایل مختلف و متنوعی داره، نمیشه کاملا در این مورد اظهار نظر کرد. ولی به‌نظر میرسه خوردن بره موم به تقویت روده‌ها کمک میکنه. همین مورد هم احتمالا از بروز سرطان روده و دستگاه گوارش پیشگیری می‌کنه. در مورد سرطان پروستات هم تحقیقات زیادی شده و به مردان توصیه میشه بره موم رو برای پیشگیری از این نوع سرطان، جزء همیشگی برنامه غذایی‌شون قرار بدن. لازمه این ماده همه روزه تا حدود 1 تا 5 گرم مصرف بشه.

تاثیر بره موم در پیشگیری از دیابت نوع 2

بره موم یه ماده کاهنده قند خون هستش. از اونجا که انسولین در بدن مسئول تنظیم قند خون در بدنه، پس بره موم تاثیر زیادی روی این موضوع داره.
کسانی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستن، انسولین کافی برای کنترل قند در بدنشون ترشح نمیشه. مصرف بره موم به تنظیم عملکرد سیستم بدن در لوزالمعده و بقیه قسمت‌های بدن کمک زیادی می‌کنه. این ماده یعنی بره موم باعث میشه تا همون مقدار انسولین که ترشح شده، به‌طور کامل عمل کنه و اجازه نوسان قند خون رو به بدن نده.

برای افراد عادی که به دیابت مبتلا نیستن هم مصرف بره موم جلوی نوسان قند خون رو می‌گیره و مفیده. مقدار مصرف در این مورد بین ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری در روز به مدت ۳ هفته هست.

برطرف کردن عفونت‌ها با استفاده از خواص بره موم

برطرف کردن عفونت‌ها با استفاده از خواص بره موم امکان پذیر است.

بره موم خاصیت قوی مبارزه با مخمرها و قارچ‌های عفونی کننده رو داره. این خاصیت رو در کندوی زنبور عسل هم میشه دید که دیواره کندو رو پوشونده.
تحقیقی که روی بیماران عفونی شده نشون میده که مصرف عصاره این ماده جالب به مدت ۶ ماه عفونت موضعی ناخن رو به‌طور کامل درمان می‌کنه. این درمان با نفوذ مواد ضدعفونی کننده موجود در بره موم به بخش عفونی بدن، جلوی رشد قارچ یا عامل عفونی رو می‌گیره.

با جلوگیری از رشد و تکثیر قارچ و مخمرهایی که بدن رو عفونی کردن، حوزه وسعت این بیماری به‌تدریج کوچیک‌تر میشه و در نهایت به‌طور کلی از بین میره.

خواص بره موم در کاهش فشار خون و درمان هایپرتنشن

یکی دیگه از مواردی که بره موم رو مفید و ارزشمند کرده خاصیت مفید اون در کم کردن فشار خون بالاست. بیماری‌ای که این روزها گریبان خیلی‌ها رو گرفته، به اسم هایپرتنشن شناخته میشه، افراد زیادی رو درگیر کرده.
بره موم با تاثیر روی مقدار کلسترول بد اون ‌رو کم می‌کنه. جالبه که کلسترول خوب یا HDL رو هم زیاد می‌کنه. با این کار و کاهش فشار خون بالا بره موم عملا کمک زیادی به قلب می‌کنه و عملکرد اون رو بهبود می‌بخشه. با این اوصاف ناگفته معلومه که مصرفش برای بیماران قلبی و افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستن چقدر مفیده.

مصرف بره موم و بهبود روماتیسم و کاهش درد مفاصل

خواص درمانی بره موم در کاهش التهاب موردی هست که برای درمان روماتیسم به‌کار میاد. التهاب مفاصل مشکل اصلی هستش که باعث میشه تا این مفصل‌ها از عملکرد خودشون باز بمونن و درد زیادی رو تحمل کنن. خاصیت ضد التهابی بره موم، مفاصل رو از درد روماتیسمی نجات میده و عملا درد رو کاهش میده. مورد بعدی از این ماده مفید که به درمان این بیماری کمک می‌کنه، خاصیت اون در پیشگیری از حمله التهابی به مفاصل در حالت التهابه. بره موم با تاثیر بر روی سیستم ایمنی بدن هم التهاب رو کاهش میده و هم از گسترش درد تو بدن جلوگیری می‌کنه.

خاصیت درمانی و ضد درد بره موم در آرتروز هم از همین مورد نشأت می‌گیره. بعضی محققان هم خواص آنتی اکسیدانی بره موم رو در این مورد موثر می‌دونن که به‌خاطر وجود ماده فلاونوئید در این ماده هستش. این ماده ضد التهاب، درد مفاصل رو در روماتیسم و آرتروز کم می‌کنه.

آیا خرید اینترنتی بره موم راحته؟

خرید بره موم خیلی مهمه. از این جهت که باید دقت کرد تا این ماده رو سالم و تمیز دریافت کنیم. طوری که خالص باشه و بتونیم اون رو برای پیشگیری از بیماری‌ها استفاده کنیم. از اونجا که بره موم در جاهای طبیعی که کندوی زنبور عسل هست جمع‌آوری میشه، همه به‌راحتی بهش دسترسی ندارن. برای خریدن اون باید به محل‌هایی رفت که معمولا از شهرها قدری دور هستن. طبیعیه که این روزا همه فرصت و امکانات رفتن به محل و خرید حضوری بره موم رو ندارن.

خوب، پس چاره چیه؟ چطور میشه راحت و بی دردسر بره موم تهیه کرد و از سلامت و خلوص اون هم مطمئن بود؟ خرید اینترنتی چاره این مشکله! سایت واجارو از منابع معتبری هستش که این امکان رو بهتون میده که بره موم سالم و با کیفیت رو مستقیماً از زنبوردارهای پرتلاش خریداری کنین. این فروشگاه اینترنتی بره موم رو از کندوهای مناطق طبیعی و مزارع سرسبز تهیه می‌کنه و به دست شما میرسونه. واجارو برای رضایت مشتریها از خریدی که می‌کنن، خیلی اهمیت قائله. به همین خاطر اگه از خریدتون ناراضی بودین، تا ۴۸ ساعت می‌تونین اونو کاملاً پس بدین! البته کیفیت محصولات واجارو اونقدر بالاست که معمولا چنین مشکلی پیش نمیاد…

بره موم به چه شکل‌هایی تو بازار موجوده؟

بره موم از خواص درمانی متعددی برخوردار می‌باشد.

شاید شما هم بره موم رو فقط به شکل دونه‌های گردی که معمولا اندازه یه آدامس هستن دیده باشین؛ ولی اینا تنها شکل موجود اون توی بازار نیستن!
نکته‌ای که باید بدونین اینه که بره موم به شکل‌های مختلفی قابل مصرفه اما مصرف گونه‌های فرآوری شده‌ش متداول‌تره. هر چند که خیلی‌ها عقیده دارن که باید بره موم رو خام و خالص مصرف کرد تا کاملاً از خواصش بهره برد.

شکل‌های فرآوری شده بره موم بصورت کپسول‌ها یا قرص‌هایی هستن که داخلشون از دوز مشخصی بره موم پر شده. خوبی این مدل‌ها اینه که اندازه مشخصی دارن و برای مصرف دارویی کار اندازه‌گیری رو راحت می‌کنن و برای سنین مختلف هم با دوز مشخص موجودن. اسپری و پودر خشک شده بره موم هم فرم‌های دیگه‌ای از نمونه‌های فرآوری شده این ماده هستن. اضافه بر این مدل‌ها، انواع کرم و لوسیون بره موم هم موجوده که برای رفع مشکلات پوستی و تقویت کلاژن‌سازی در اون مورد استفاده قرار می‌گیره.

نتیجه گیری

از مطلب بالا در مورد خواص درمانی بره موم چیزای زیادی یاد گرفتیم. این موارد رو درباره بیماری‌هایی که بره موم از اونها پیشگیری می‌کنه لیست می‌کنیم:

  • پیشگیری از بروز سرطان و کمک به درمان بعضی از انواع اون مثل سرطان روده و پروستات
  • کاهش التهاب و کمک به درمان روماتیسم و آرتروز
  • پیشگیری از بروز عوارض کمبود انسولین و افزایش عملکرد اون در دیابت نوع ۲
  • برطرف کردن عفونت‌های قارچی و رفع عوارض این بیماری‌ها
  • کاهش فشارخون بالا و تاثیر روی انواع چربی خون

البته این لیست همین‌جا تموم نمیشه ولی ذکر تمام خواص درمانی بره موم هم اونقدر زیاده که توی چنین مطلبی نمی‌گنجه. برای تهیه بره موم زنبور عسل هم کافیه که وارد سایت واجارو بشین و بره موم خالص رو مستقیماً از زنبوردارای واجارو تهیه کنین و از خواصش بهره ببرین.

0
نظرات شما

*
*

×