باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص روغن درخت چای برای پوست

روغن درخت چای برای پوست بسیار سودمند است.

به‌تازگی در مجامع علمی‌ دنیا در مورد خواص روغن درخت چای برای پوست مطالعات جامعی انجام شده و نتایج اون‌ها بسیار قابل‌تامله. پوست انسان عضوی بسیار حساسه و نیاز به مراقبت دائمی‌ داره. گاهی برای حفاظت از پوست در مقابل عارضه‌های مختلف و درمان اون نیاز به محصولات مراقبتی داریم. چه خوبه که بتونیم از بین تولیدات متعدد آرایشی بهداشتی از نمونه‌های طبیعی استفاده کنیم. آیا در مورد روغن درخت چای اطلاعاتی دارین؟ آیا این محصول هم مانند چای فواید و مزیت‌های بی‌شماری برای پوست داره؟

بر اساس آموزه‌های طب سنتی زمانی که گیاهی در طبیعت مفید شناخته می‌شه، سایر اجزا مانند برگ، ریشه،گل و حتی صمغ گیاه بررسی می‌شه و از خواص دارویی اون مثل خواص چای به بهترین شکل استفاده می‌شه. در مورد خواص روغن درخت چای برای پوست هم همین اتفاق رخ داده و موارد استفاده و کاربردهای زیادی از اون کشف شده. برای نمونه این روغن برای درمان انواع جوش و آکنه بسیار مفید گزارش شده که در ادامه به تفصیل در موردش صحبت می‌کنیم.

روغن درخت چای برای پوست بسیار مفید می‌باشد.

اصلی‌‌ترین خواص روغن درخت چای برای پوست چیه؟

روغنی که از درخت چای به دست میاد، بسیار قوی هست و ترکیبات مفید و فعال زیادی رو در خودش جای داده. یه پژوهش علمی ‌این‌طور بیان‌کرده که بیش از 90 ماده مفید رو در اون کشف شده. به طوری که هر کدوم می‌تونه کارایی بالایی برای پوست، مو و سایر عارضه‌ها در راستای حفظ سلامت داشته باشه.  در ایران از خواص چای سبز و انواع دیگر این نوشیدنی استفاده‌های درمانی زیادی می‌شه و به عنوان یکی از دمنوش‌های آرام‌بخش و دلنشین کاربرد داره. اما مهم‌ترین خواص روغن درخت چای برای پوست چیه؟

  • خاصیت ضدویروسی بسیار قوی داره.
  • ضدعفونی‌کننده پوست هست و باکتری‌های مضر رو از بین می‌بره.
  • خارش، سوزش و قرمزی پوست رو از بین می‌بره.
  • سلول‌های پوست رو تقویت می‌کنه و پیری زودرس رو به تعویق می‌ندازه.
  • انواع جوش و آکنه رو از سطح پوست پاک می‌کنه.
  • به عنوان یه ضدقارچ قوی لکه‌های پوستی رو از بین می‌بره.

برای هر کدوم از این موارد دستورالعمل‌هایی برای استفاده وجود داره و میزان و نحوه استفاده از اون رو باید به درستی بدونین. این روغن اثر بسیار موثری روی پوست داره و این‌طور نیست که به‌راحتی و به صورت دلخواه بتونین از اون استفاده کنین. به طوری که بهتره در ترکیب با مواد دیگه‌ای استفاده بشه. پس لازمه شرایط رو به صورت کامل بررسی کنین و سپس اقدامات لازم رو برای درمان انجام بدین.

یکی از خواص روغن درخت چای خاصیت ضدویروسی آن است.

شرایط تاثیر فواید روغن درخت چای روی پوست

خواص روغن درخت چای برای پوست از این جهت که مواد موثر بسیار قوی هست، ممکنه برای پوست برخی افراد مناسب نباشه. بنابراین باید با احتیاط بیشتری از این روغن استفاده بشه. روش هوشمندانه اینه که اگه به استفاده از روغن‌ها و محصولات گیاهی حساسیت دارین، تست حساسیت بدین و با اطمینان خاطر از محصول استفاده کنین. اگه آلرژی شدید ندارین، بهتره باز هم تست خانگی انجام بدین که بتونین با خیال راحت از مزیت‌های این روغن استفاده کنین. به این منظور مقدار کمی‌ از روغن رو روی پوست مچ دستتون بمالین و اجازه بدین حدود 15 دقیقه روی پوست باقی بمونه. اگه آثاری از قرمزی و سوزش مشاهده نشد، به راحتی می‌تونین از اون استفاده کنین و از مزایای این روغن بهره‌مند بشین.

تاثیر روغن درخت چای بر جوش و آکنه

از قدیم‌الایام عصاره و روغن استخراج شده از گیاهان بسیار پرطرفدار بوده و برای جلوگیری و درمان بسیاری از عارضه‌های پوستی از اون استفاده می‌کردن. اما خواص روغن درخت چای برای پوست چند سالی هست که در ایران شناخته شده و تا حدودی به دلیل عملکرد مثبتش طرفداران زیادی پیدا کرده. همون‌طور که در مورد خواص چای برای پوست اطلاعات مفیدی به دست آوردین، باید در مورد اثرات درمانی این محصول هم موضوع رو به خوبی بررسی و سپس درمان رو آغاز کنین.

جوش صورت به دلایل مختلفی رخ میده. ژنتیک، بلوغ، بیماری‌‌های کبدی، بارداری و غیره از جمله دلایل رایج برای بروز جوش و آکنه روی پوست هستن. همچنین یکی از دلایل اصلی و شایع، استفاده از خوراکی‌‌های نامناسب و مضر هست. هر کدوم از این موارد به دلایل ویروسی، باکتریایی یا میکروبی اتفاق می‌افته و قبل از مصرف روغن درخت چای بهتره عامل ایجاد جوش بررسی بشه. این روغن به صورت خوراکی قابل‌مصرف نیست و سمی‌ هست اما استعمال اون روی پوست اثرات لکه ‌بری داره.

روغن درخت چای باعث پاکسازی پوست می‌شود.

متد استفاده از این روغن به این صورته که به دلیل غلظت بالای اون باید با مواد دیگه‌ای ترکیب بشه و استفاده بشه. افرادی که پوستی خشک، شکننده و حساس دارن باید بیشتر دقت کنن و حتما رقیق‌شده این روغن رو مصرف کنن. همچنین کسانی که به دنبال درمان موثر و سریع هستن باید توجه داشته باشن که روغن خالص و غلیظ تنها روی موضع جوش و آکنه استعمال بشه و سایر نقاط پوست رو نباید به روغن آغشته کنن.

مکانیسم اثر و خواص روغن درخت چای برای پوست

همون‌ طور که گفتیم اصلی‌ترین فواید روغن درخت چای برای پوست مزیت ضدعفونی‌کنندگی اون هست. ذرات ریز میکروبی، ویروسی و باکتریایی که سبب بروز جوش‌های سرسیاه، سرسفید، کورک‌ها، دمل‌های چرکی و غیره می‌شن رو با استعمال مستقیم روغن می‌شه درمان کرد.

حالا باید بدونین اگه قصد دارین از خواص این روغن بهره‌مند بشین، به نکات زیر توجه کنین:

  • اگه از روغن غلیظ و خالص استفاده می‌کنین، باید به صورت نقطه‌ای فقط روی موضع جوش قرار بگیره؛
  • برای اثرگذاری بیشتر 2 الی 3 قطره از روغن رو با کمی ‌عسل و ماست ترکیب کنین و روی محل جوش بمالین.
  • ترکیب روغن درخت چای با روغن نارگیل هم از خشکی پوست جلوگیری می‌کنه و سبب رفع جوش و سفیدی پوست می‌شه.
  • این روغن رو با روغن بادام مخلوط کنین و کمی ‌به سیاهی اطراف چشم بمالین. این ترکیب باعث رفع سیاهی اطراف چشم، تقویت پوست و رفع چروک می‌شه.
  • برخی از حمام روغن درخت چای هم برای پاکسازی پوست استقبال می‌کنن. به این منظور 5 الی 6 قطره از روغن رو به آب وان حمام اضافه کنین و پوستی جوان و شاداب داشته باشین.
  • در همه این موارد تماس پوست با روغن باید در حدود 20 دقیقه باشه. پس از این مدت زمان بهتره پوست رو با آب ولرم شستشو بدین.درمان تبخال و زگیل پوست با روغن درخت چای امکان پذیر است.

درمان تبخال و زگیل پوست با روغن درخت چای

لب‌ها به علل گوناگونی دچار عفونت ویروسی می‌شن که اگه بخواین از خواص روغن درخت چای برای پوست در این زمینه بهره‌مند بشین، باید روغن رو دقیقا روی موضع بمالین. زگیل هم یه عارضه ویروسی هست و این روغن در درمان اون تاثیر به‌سزایی داره. برای درمان اون بهتره موضع رو شسته و خشک کنین، سپس قطره‌‌ای کوچک از روغن غلیظ درخت چای رو روی زگیل قرار بدین. بعد از این با باند استریل به مدت 8 ساعت اون قسمت رو پوشش بدین. پس از این زمان با آب سرد شستشو بدین و این کار رو تا رفع اثر زگیل تکرار کنین. این عارضه پوستی در برخی موارد به سختی بهبود پیدا می‌کنه؛ بنابراین مداومت در درمان داشته باشین.

درمان زخم و عفونت

انواع زخم‌ها، بریدگی‌ها، سوختگی‌ها  حتی جای نیش حشرات رو می‌تونین با استفاده از خواص روغن درخت چای برای پوست درمان کنین. در روند بهبودی این‌گونه زخم‌های سطحی همیشه این نگرانی وجود داره که سطح پوست دچار عفونت نشه. در این رابطه باید بدونین روغن درخت چای خاصیت ضدالتهابی داره و به صورت کاملا طبیعی زخم‌ها رو مداوا می‌کنه.

بهبود قارچ پوستی اطراف ناخن

در صورت عدم حساسیت به روغن می‌تونین برای درمان قارچ و عفونت ناخن از خواص روغن درخت چای برای پوست اطراف ناخن کمک بگیرین. با یه پنبه کوچیک یا گوش پاک‌کن تمیز کمی ‌روغن رو روی محل قارچ بمالین و این کار رو 2 الی 3 بار در طول روز تکرار کنین. خاصیت ضدقارچی این روغن ظرف چند روز اثر می‌کنه و موضع بهبود پیدا می‌کنه. از این روغن برای قارچ لای انگشتان پا هم می‌شه استفاده کرد. توجه داشته باشین که برخی از انواع قارچ‌ها مسری هستن و برای بهبودی سریع‌تر لازمه که بهداشت رو رعایت کنین. به طوری که باعث انتقال اون به سایر نقاط پوست یا حتی سایر افراد نشین.

خارش های پوستی با مصرف روغن درخت چای قابل درمان است.

درمان خارش‌های پوستی

هرگونه خارش پوستی که می‌تونه ناشی از حساسیت به دارو یا بیماری‌هایی مثل آبله مرغان باشه رو می‌تونین به راحتی با خواص روغن درخت چای برای پوست درمان کنین. چند قطره از این روغن رو داخل وان حمام بریزین و دقایقی رو در آب سپری کنین. اگه گستردگی محل خارش محدود هست، می‌تونین پنبه‌ای رو به مخلوط آب و روغن آغشته کنین و روی پوست بمالین. تاکید می‌کنیم که همه این موارد و توضیحات برای افرادی هست که هیچ‌گونه حساسیت و آلرژی پوستی نداشته و ندارن.

کلام آخر

در این مقاله با اثرات و خواص روغن درخت چای برای پوست آشنا شدیم و اثرات اعجاب‌آور و شگفت‌انگیز این ماده طبیعی رو بیان کردیم. بار دیگر یادآوری می‌کنیم که برای درمان کلیه التهابات پوستی، از بین بردن جوش، آکنه، لکه و سایر عوارض پوستی باید جوانب احتیاط رعایت بشه. تشخیص نوع پوست برای چگونگی استفاده از این روغن هم بسیار اهمیت داره. حالا علاوه بر این‌ها باید دقت کنین که برای خرید چای و انواع محصولات جانبی اون از جمله روغن درخت چای نیاز به فروشگاهی تخصصی دارین. به طوری که این فروشگاه کالاها و محصولات اصل و غیرتقلبی رو ارائه بده.

در این رابطه جالبه بدونین وب‌سایت واجارو فروشگاه تخصصی در زمینه عرضه محصولات از تولید به مصرفه و کلیه محصولاتش رو به قیمتی بسیار ارزان و مقرون‌به‌ صرفه عرضه می‌کنه. بنابراین برای خرید این روغن به فروشگاه اینترنتی واجارو سری بزنین و خریدی هوشمندانه و مطمئن داشته باشین.

2
نظرات شما

*
*

    میترا 16 مهر 1401 پاسخ

    روعن ارگان رو قبول دارم

      مژگان 17 مهر 1401 پاسخ

      سلام و عرض ادب
      بله روغن آرگان خواص زیادی داره
      ولی با توجه به اینکه روغن درخت آرگان بسیار کمیابه و روغن های موجود در بازار همش اسانسه
      خیلی باید موقع خرید دقت کنید.

×