باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص سیاه دانه با عسل

مصرف منظم سیاه‌دانه با عسل فشارخون، قندخون و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

به طور حتم شنیدین که بزرگان دینی سیاه دانه رو درمان هر دردی به جز مرگ می‌دونستن. عسل طبیعی و درجه یک هم به لحاظ تعدد خواص، دست کمی ‌از سیاه دانه نداره. پس می‌شه گفت این ترکیب یه بمب انرژیه که بدن رو از هر عارضه‌ای پاکسازی می‌کنه. بخاطر همین در این مقاله در مورد خواص سیاه دانه با عسل صحبت می‌کنیم. این ترکیب معجون مفیدیه که درمان همه دردهاست. چون این دو ماده در کنار هم بدن رو تقویت می‌کنن و هر بیماری که فکرش رو بکنین، با مصرف این ترکیب به درمان نزدیک می‌شه.

بنابراین در ادامه در مورد محتویات این ترکیب و فواید اون مطالبی رو عنوان می‌کنیم. همچنین توضیح می‌دیم که این دو ماده شگفت‌انگیز مورد توجه چه طیفی از پژوهشگران بودن و چه خواصی از اون رو شناسایی کردن. پس با ما همراه باشین تا پیرامون این معجون طبیعی و دارویی، اطلاعات بیشتری کسب کنین.

سیاه دانه با نام‌های شونیز، سیاه تخمه، سیاه سنوخ، سیاه سرنیچ، کمون اسود، حب السودا، کمون هندی و... شناخته می‌شود.

6 مورد از اصلی ترین خواص سیاه دانه با عسل

بسیاری از درمانگران طب سنتی و پزشکان در مورد این ترکیب سودمند نظرات خودشون رو اعلام کردن. به طوری که در مجموع می‌شه این‌طور نتیجه گرفت که اگه کنترلی بر میزان و نحوه استفاده از این مواد داشته باشین، هیچ‌گونه ضرری متوجه بدن نیست. سیاه دانه با نام‌های شونیز، سیاه تخمه، سیاه سنوخ، سیاه سرنیچ، کمون اسود، حب السودا، کمون هندی و غیره شناخته می‌شه. این دانه از گیاهی یک ساله در اروپا، آفریقای شمالی، آسیا و شمال ایران رشد می‌کنه. هر دو ماده انگبین و سیاه دانه به صورت وحشی و پرورشی وجود دارن و طبع ترکیبی این دو گرم و خشکه.

اما آیا ویتامین‌های هر یک از این دو خوراکی خوشمزه رو می‌شناسین؟ انگبین باکیفیت و طبیعی حاوی پروتئین، آمینواسیدها، آنزیم‌ها، آنتی‌اکسیدان، فلاونوئیدها، به همراه ویتامین‌های خانواده A,B,C,E, H, K هست. خواص عسل همچنین به دلیل وجود کلر، کروم، فسفر، منگنز، سلنیوم، سیلیس، روی، مس، گوگرد، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم، فسفات و منیزیمه که این شیرین‌کننده طبیعی رو معجزه‌بخش می‌کنه. و اما در مورد سیاه دانه شفابخش باید بگیم حاوی زینک، کلسیم، پتاسیم، سلنیوم، کاروتن و ویتامین‌های C,E,B1,B2,B3,B9 هست. همچنین مقدار قابل توجهی فسفر، آهن، کربوهیدرات، فسفات داره. با این دانسته‌ها طیف گسترده‌ای از خواص و فواید این ترکیب از منظر پژوهشگران رو با هم مرور می‌کنیم.

سیاه دانه شفابخش حاوی زینک، کلسیم، پتاسیم، سلنیوم، کاروتن و ویتامین‌های مختلف است.

ضد ویروس، ضد باکتری، ضد عفونت

در ماه‌های اخیر محققین تحقیقاتی نوین رو در مورد این ترکیبات طبیعی آغاز کردن. جالبه بدونین نتیجه این تحقیقات این بود که مصرف این ماده به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان و خواص آنتی‌ویروسی برای مقاوم‌سازی بدن در برابر ورود ویروس‌ها به بدن نقش به‌سزایی داره. لازم نیست منتظر بمونین و برای درمان بیماری اقدام به مصرف کنین بلکه روش هوشمندانه اینه که برای پیشگیری از بیماری‌ها بدن رو سرشار از مواد ارزشمند و مغذی کنین. درمان تبخال و درمان عفونت واژن با عسل هم از جمله مهم‌ترین یافته‌های پژوهشگران تا این لحظه هست.

علاوه بر این ویتامین‌هایی که نام بردیم، تمامی ‌‌نیازهای روزانه افراد به مواد معدنی و آلی رو برآورده می‌کنه. این دو ماده بیش از حد تصور خاصیت دارن. خواص سیاه دانه با عسل برای درمان انواع زخم‌ها و عفونت‌ها، بیماری‌های ویروسی و میکروبی و رفع بیماری سرطان هم بسیار موثره. نکته مثبت دیگه‌ای که وجود داره اینه که بیماری‌هایی که بخاطر غلبه طبع سرد برای بدن اتفاق می‌افته، با مصرف این ترکیب با طبیعت گرم درمان می‌شن.

ضد بیماری های قلبی عروقی

از جمله خواص عسل و سیاه دانه اینه که فشارخون، قندخون و کلسترول خون رو کاهش می‌ده. بنابراین می‌شه با اطمینان خاطر از کلیه عارضه‌های قلبی عروقی در امان بود. البته این‌طور نیست که بدون توجه به سیستم تغذیه و شیوه صحیح زندگی به این نتیجه برسین بلکه باید اصول تغذیه و استاندارد‌های سلامت رو در زندگی نهادینه کنین. همچنین یکی دیگه از خواص سیاه دانه با عسل بهبود گردش خونه. این عامل سبب می‌شه از تجمع پلاکت‌ و انسداد عروق در بدن جلوگیری بشه و تپش‌های قلب منظم و پرقدرت می‌شه. در نتیجه مشکلات قلبی و عروقی و خطر سکته‌­های ناگهانی از بین می­ره.

مصرف منظم سیاه‌دانه با عسل فشارخون، قندخون و کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

ضد استرس و ضد ناتوانی

با مصرف این دو ماده و بهره‌مندی از خواص سیاهدانه با عسل با پدیده تامین انرژی و بهبود گردش خون مواجه میشین. به طوری که این ماده برای کودکان و افراد ضعیف به‌عنوان ماده‌ای تقویتی و انرژی‌زا محسوب می‌شه. ورزشکاران و بدنسازان هم می‌تونن این ماده کم‌حجم، ویتامینه و تقویتی رو در سرفصل تغذیه به کار بگیرن. آهن موجود در عسل، کم­خونی ناشی از فقر آهن رو برطرف می­کنه. در نتیجه کسالت و بی­حالی در بدن کاهش­ پیدا می‌کنه و انرژی مضاعفی رو  نصیب بدن خواهد کرد. همچنین می‌تونین اضطراب، استرس و تنش‌های روزمره رو با استفاده از فواید سیاه دانه و عسل کاهش بدین.

به طوری که با این متد خوابی باکیفیت نصیب افراد پراسترس می‌شه. همونطور که می‌دونین تنش‌­های روزمره عاملی برای افسردگی و افسارگسیختگی روح محسوب می­شن و یکی از خواص این مواد شادابی و نشاط­ آوریه.

ضد درد، ضد خستگی

با مصرف مقدار مجاز ترکیب سیاه دانه با عسل در طول روز همانند استفاده از مسکن، ذهن از دردها رها و آرام می‌شه و سیستم عصبی نظم می­گیره. قبل از اینکه برای مشکلات بی­خوابی، دلشوره و آسیب­های عصبی به روان­شناس مراجعه و به داروهای شیمیایی تکیه کنین، بهتره برای تقویت اعصاب این معجون طبیعی رو بخورین. نکته بعدی اینه که هیجانات درونی با خواص سیاه دانه با عسل کنترل می‌شه و به خوابی آرام و آرامشی دلنشین می‌رسین. سردردهای میگرنی التیام پیدا می‌کنه و به صورت خلاصه این نتیجه رو می‌شه گرفت که برای آرامش اعصاب و روان داروی موثری رو در اختیار دارین.

البته دقت کنین که نحوه مصرف سیاه دانه با عسل به این صورته که به مقدار مساوی یعنی یک قاشق عسل و یک قاشق سیاهدانه کوبیده‌شده رو با هم ترکیب‌ و به صورت تازه مصرف کنین. میزان مصرف این ترکیب بسته به نوع بیماری و درمان اون حداکثر یک تا سه قاشق مرباخوری در هر شبانه‌روزه. مهم‌ترین نکته اینه که در مصرف هیچ ماده‌ای هر چند مفید، نباید افراط بشه.

با مصرف مقدار مجاز ترکیب سیاه دانه با عسل در طول روز همانند استفاده از مسکن، ذهن از دردها رها و آرام می‌شود.

ضد چاقی و ضد افزایش وزن

شاخص توده بدنی افراد و محاسبه اون میزان وزن معیار یاBMI  رو نشون می‌ده که افراد چقدر اضافه یا کاهش وزن دارن. حالا جالبه بدونین ترکیب این دو ماده کالری مفید و استانداردی داره و به صورت غیر‌مستقیم سیستم بدن رو متحول می‌کنه. رژیم‌های غذایی نادرست بدن رو با کاهش انرژی مواجه می‌کنه و باید از موادی استفاده بشه که روند سوخت‌وساز بدن با متد صحیح پیش بره. به همین دلیل باید بدونین با استفاده از خواص سیاه دانه و عسل احساس خستگی و بی‌حالی از بین می‌ره و افزایش قدرت بدنی اتفاق می‌افته. این متد بهترین شکل حفظ تعادل در وزن محسوب می‌شه.

چون این دو ماده به هضم غذا کمک می‌کنن و هضم سریع غذا باعث بهبود عملکرد گوارش می‌شه و در نتیجه عمل دفع مواد زائد سرعت می‌گیره. بهبود عملکرد دستگاه گوارش به دفع چربی‌ها، بافت‌های مرده و آسیب‌دیده کمک می‌کنه. همچنین حرکات روده‌ای منسجم می‌شه و یبوست معده و روده از ‌بین می‌ره. در نهایت کلیه‌ها هم عملکرد بهتری در دفع ادرار دارن و احساس سبکی و تندرستی بهترین پیامد مصرف این معجون مغذی هست. علاوه بر این حس سیری طولانی‌تر، کنترل اشتها و قطع ریزه‌خواری در طول روز برای همه افراد لازمه. چون که با این ترفند میان‌وعده‌های غیرمفید حذف می‌شه و افراد اقدام به مصرف خوراکی‌های سالم می‌کنن و به همین سادگی تنظیم وزن اتفاق می‌افته.

سیاه دانه و عسل، معجونی ضد پیری برای پوست و مو

با سپری شدن دوران جوانی افراد به فکر ترمیم پوست و مو می‌افتن. در دوران کودکی و نوجوانی ساخت کلاژن کلیه نواقص و بیماری‌های پوستی رو از بین می‌بره و سلول‌های نو به صورت خودکار جایگزین پوست آسیب‌دیده و سلول مرده می‌شه. یکی از خواص سیاه دانه با عسل اینه که خاصیت سم‌زدایی در بدن رو به ‌عهده داره. برای استفاده از فواید مثبت این ترکیب می‌تونین برای مصرف اون در رژیم غذایی روزانه برنامه منسجمی ‌بریزین. همچنین با استفاده از ماسک عسل برای پوست خشک و موهای آسیب دیده، می‌تونین اون‌ها رو تقویت و بازسازی کنین.

از این ماسک برای از بین‌بردن چین ‌و‌چروک، رفع سیاهی دور چشم، حفظ استحکام پوست، برطرف‌کردن جوش، آکنه، لکه‌های پوستی و همچنین بهبود زخم‌ و عفونت‌ استفاده می‌شه. علاوه بر این موارد مصرف به اندازه برای رفع ترک‌های پوستی، از بین بردن لکه‌ها، خطوط اضافه در پوست، شل‌شدن و افتادگی پوست در دوران بارداری کاربرد داره. البته می‌تونین برای تاثیرگذاری بهتر، دانه‌های سیاه دانه رو پودر و به همراه عسل طبیعی مصرف کنین. همچنین افرادی که سابقه بروز حساسیت و آلرژی دارن، باید پیش از مصرف مشاوره‌ای با متخصص داشته باشن.

یکی از خواص سیاه دانه با عسل این است که خاصیت سم‌زدایی در بدن را به ‌عهده دارد.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که از زمان‌های بسیار دور طب سنتی کلیه خواص سیاهدانه با عسل رو تشریح و توصیه کرده بود اما بار دیگه در عصر حاضر تحقیقات جدید پیرامون این ترکیب صورت گرفته. عصری که با وجود تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین، دانشمندان جهان برای درمان ویروس‌های مختلف از جمله کرونا دغدغه‌ای عظیم دارن. محققین دوباره به یافته‌های علمی ‌طب سنتی ایمان آوردن و به خاصیت‌های دارویی و درمانی این ترکیب تاکید کردن. تضعیف ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا می‌تونه مهم‌ترین فایده این معجون باشه. اما به یاد داشته باشین که برای خرید عسل و سیاه دانه باید دقت کافی به خرج بدین و مرغوب‌ترین محصول رو تهیه کنین.

در این رابطه باید بدونین فروشگاه واجارو دریچه‌ای مطمئن هست که در عصر حاضر خریدار رو در مقابل تولیدکننده محصولات کشاورزی قرار می‌ده. به طوری که خریدار قادر هست که موادی باکیفیت و مرغوب رو تهیه و در سفره غذایی خانواده قرار بده.

10
نظرات شما

*
*

    فرزاد 10 آذر 1400 پاسخ

    ممنونم جالب بود

      جواد حمیدی 10 آذر 1400 پاسخ

      شاد و سلامت باشید

    نصیر 13 بهمن 1400 پاسخ

    تندرست باشید و بانشاط انشاالله. ممنون و سپاسگزار

      جواد حمیدی 13 بهمن 1400 پاسخ

      سلامت باشید

    رضاخدائی 15 بهمن 1400 پاسخ

    دم شماگرم

      جواد حمیدی 16 بهمن 1400 پاسخ

      نظر لطف شماست

    مهدی 7 اسفند 1400 پاسخ

    دیشب یک قاشق غذاخوری خوردم، و برای اولین بار بعد از مدتها نصف شب بیدار نشدم،

      جواد حمیدی 7 اسفند 1400 پاسخ

      نوش جانتون
      بله تاثیر خیلی خوبی داره

    9147153158 24 فروردین 1401 پاسخ

    اطلاعات خوب و مفید . ممنون

    متین 31 مرداد 1401 پاسخ
×