باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص معجون سیر و عسل

معجون سیر و عسل یک ترکیب بسیار پرفایده است.

امروزه سیر یکی از مواد غذایی پرکاربرد در آشپزی به‌شمار میره. این ماده طبیعی نه‌تنها عطر و طعم بی‌نظیری به غذاها می‌ده بلکه برای مبارزه با بیماری‌ها بسیار موثره. عسل هم یه خوراکی طبیعی شگفت‌انگیزه و اگه در مورد ترکیب این دو ماده و خواص معجون سیر و عسل براتون بگیم، هیجان‌زده می‌شین. به طوری که برای مبارزه با انواع بیماری‌های مزمن، عارضه‌هایی با زمینه التهابی و عفونت، سم‌زدایی از بدن، تقویت سیستم ایمنی و سایر موارد می‌تونین از خاصیت دارویی انگبین با سیر کمک بگیرین.

از این ترکیب ماده‌ای به نام  آلیسین فعال می‌شه که نقش مهمی ‌در درمان انواع بیماری‌های گوارشی، تنفسی و قلبی عروقی داره. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تمامی ‌این موارد رو توضیح بدیم و در مورد متدهای درمانی این ترکیب فعال علی‌الخصوص خواص عسل صحبت کنیم. برای دریافت اطلاعات کافی در این زمینه با ما همراه باشین.

آیا در مورد خواص معجون سیر و عسل چیزی شنیدین؟

معجون عسل و سیر برای بدن معجزه می کند.

به طور قطع شما می‌تونین برای استفاده از پروتئین و ویتامین‌های مختلف از خواص عسل چهل گیاه یا انواع انگبین تک‌گل استفاده کنین. این محصولات بدون شک منبع مغذی مناسبی برای افراد در همه گروه‌های سنی هستن. اما جالبه بدونین اگه کمی ‌سیر به عسل اضافه کنین، معجونی تهیه می‌شه که تمامی ‌التهابات مفصلی، عضلانی و استخوانی رو کاهش می‌ده. همچنین به رفع خستگی و از بین بردن تنش‌های روزمره کمک می‌کنه. در نهایت با کاهش اثرات درد، اضطراب و استرس رو به آرامش تبدیل می‌کنه.

یکی دیگه از مهم‌ترین خواص معجون سیر و عسل اینه که داروی تقویت‌ اعصابه. بیماری‌های مختلف وقتی به بدن غلبه می‌کنن و فرد رو از پا در میارن که بدن ضعف ویتامین داشته باشه. مصرف این ترکیب کمک می‌کنه سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن در مقابل هجمه‌های عوامل بیماری‌زا مقاوم‌تر عمل کنن. از اینجا به بعد تمرکز کنین تا براتون توضیح بدیم که مصرف کمی‌‌‌ عسل و سیر در طول روز غیر از این موارد، دیگه چه اثرات مثبتی برای بدن داره.

قلبی سرحال و پرانرژی داشته باش

یکی از فواید و خواص معجون سیر و عسل تنظیم میزان کلسترول بد و فشارخونه. وقتی دو عامل مهم مثل وراثت و به‌کارگیری رژیم‌های غذایی حاوی مواد مضر در طول زندگی اجتناب‌ناپذیر هستن، باید اقدام عملی آغاز بشه و بهترین راه اینه که دست به دامن طبیعت بشین. در این رابطه باید بدونین عسل و سیر مواد مغذی و مفیدی دارن که در کنار آنتی‌اکسیدان‌های موثر و فلاونوئید‌ها در مجموع به سلامت قلب کمک می‌کنن. تاثیرات این معجون بر تقویت قلب شامل موارد زیر می‌شه:

  • این معجون میزان فشارخون در بدن رو کاهش می‌ده و از افزایش میزان فشارخون که یکی از عوامل مهم در بروز حملات قلبی و سکته هست، جلوگیری می‌کنه.
  • از لخته شدن خون در عروق پیش‌گیری می‌کنه.
  • شریان‌ها رو از حالت سفتی خارج می‌کنه و از سفت شدن رگ پیشگیری می‌شه.
  • هنگامی‌که کلسترول بد افزایش پیدا کنه، مصرف این معجون میزان کلسترول بد رو کاهش می‌ده.

علاوه بر این‌ها اگه سطح گلوکز عسل در حد استاندارد باشه و ترجیحا سیر باکیفیت تهیه کنین و به میزان مصرف اون نظارت داشته باشین، ریتم منظم قلب تداوم پیدا می‌کنه و تپش‌های منظم‌تری خواهد داشت.

تمیزی و جوانی رو به پوست هدیه بده

خاصیت ضدپیری و کمک به صافی و لطافت پوست از جمله خواص معجون سیر و عسل است.

به طور حتم در مورد ماسک عسل برای پوست خشک شنیدین. علاوه بر ماسک عسل، اگه بتونین ترکیب انگبین و سیر رو امتحان کنین، می‌بینین که برای تقویت، شادابی، تمیزی و جوان‌سازی پوست لازمه با مواد طبیعی آشتی کنین. چون که در این محصول ترکیبات آلی و معدنی خارق‌العاده‌ای وجود داره که همگی به سلامت پوست کمک می‌کنن. نمونه‌هایی از اثرات این معجون روی پوست موارد زیر هستن:

  • کمک به رفع چین‌وچروک‌های پوست؛
  • از بین بردن جوش، آکنه و لکه‌های پوستی؛
  • رفع آثار آفتاب سوختگی و برطرف کردن التهاب، قرمزی و تورم؛
  • قدرت آبرسانی موثر و لایه‌برداری آسان برای پوست داره؛
  • بهبود گردش خون پوست و جذب بیشتر ویتامین‌ها.

همچنین خاصیت ضدپیری و کمک به صافی و لطافت پوست از فواید ضدباکتریایی، ضدقارچی، ضدویروسی و ضدعفونی‌کنندگی خواص معجون سیر و عسل هست و امتحانش هیچ‌گونه ضرری نداره.

سیستم گوارش رو رو به ‌راه کن

مصرف معجون عسل و سیر به عملکرد سیستم گوارشی نظم می‌دهد.

جالبه بدونین عسل هیدروژن پروکساید داره و سیر هم حاوی ترکیبات سولفوردار هست. بخاطر همین استفاده از این مواد در طول روز به عملکرد سیستم گوارشی نظم می‌ده. طب سنتی می‌گه نقش این مواد در هضم و سم‌زدایی بی‌نظیره. برای بهره‌مندی از خواص معجون سیر و عسل می‌تونین از این محصولات در انواع سس‌ها و ترکیب سالادها استفاده کنین و حتی بررسی شده مصرف اون‌ها به صورت ناشتا هم فواید بی‌شماری داره. به طوری که این ترکیب به عملکرد صحیح کبد کمک‌ و مواد زائد و سمی ‌رو از بدن دفع می‌کنه. همچنین مصرف ناشتا، پاکسازی روده‌ها رو به‌ عهده داره.

اگه در سلامت روده و معده هستین و ناراحتی، زخم و درد در ناحیه معده ندارین، مصرف این ترکیب ضرری بهتون وارد نمی‌‌کنه و در بسیاری موارد حتی عوارض ناشی از عدم گوارش صحیح رو کاهش می‌ده. پس به جای استفاده از داروهای شیمیایی، درمان خانگی سیستم گوارشی رو به این ماده شگفت‌انگیز بسپارین.

یه مسکن قوی برای درمان دردها!

منیزیم، پروتئین، آمینواسید برای رفع دردهای مختلف بدن کاربرد داره. در این رابطه باید بدونین ترکیب عسل و سیر مثل یه آرام‌بخش و مسکن قوی، دردهای جسمی رو تسکین می‌ده. پس درمان تب با عسل، سردرد و انواع درد و رنج ناشی از بیماری‌ها و اتفاقات مختلف روزمره رو با مصرف این محصول تجربه کنین.

دور کم خونی رو خط بکش!

یکی از خواص معجون عسل و سیر رفع کم خونی است.

خواص معجون سیر و عسل به دلیل اینه که هر دو ماده غنی از ترکیبات مفید هستن و به نوعی تقویت‌کننده محسوب می‌شن. آهن موجود در عسل ‌سبب می‌شه میزان تولید گلبول‌ قرمز و هموگلوبین در بدن افزایش پیدا کنه. این مورد نشون می‌ده بدن از کم‌خونی ناشی از فقر آهن نجات پیدا کرده. علاوه بر این سیر جریان خون رو بهبود می‌بخشه و از لخته شدن خون در پاها جلوگیری می‌کنه. وقتی رگ‌های خونی به صورت مداوم در جریان باشن، شرایط بهتری برای سلامتی عمومی افراد فراهمه و عملکرد کلی بدن منظم‌تره.

با انواع سرطان خداحافظی کن!

در برخی برهه‌های زندگی عناصری در بدن به‌شدت کاهش و رادیکال‌های آزاد افزایش پیدا می‌کنه. در این شرایط فرضیه ساخت و تکثیر سلول‌های سرطانی در بدن قوت می‌گیره و خوشه‌های سرطانی به وجود میان. آنتی‌اکسیدان، فلاونوئید و سولفورها در این ترکیب مقابله جدی‌تری با رادیکال‌های آزاد می‌کنن. وجود این مواد در بدن از رشد، تجمع و تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنه.

بخاطر همین از هزاران سال قبل در طب سنتی ایران، مصر، چین، یونان و خاور دور از خواص درمانی سیر و انگبین استفاده می‌شد و هم اکنون هم خاصیت‌های درمانی اون مورد تایید همه پزشکانه. پس یک برنامه غذایی آگاهانه تهیه و به‌سادگی دستور عدم تشکیل تومورهای سرطانی در بدن رو صادر کنین. همچنین باید بدونین برای افزایش خواص معجون سیر و عسل می‌تونین از برش‌های زنجبیل هم در استفاده کنین.

چند نکته مهم در مورد خواص معجون سیر و عسل!

برای بهره‌مندی از فواید سیر و عسل خیلی مهمه که این معجون چجوری تهیه می‌شه و نحوه مصرف اون به چه صورتی هست؟ در این رابطه باید بدونین این معجون رو به چند شکل می‌شه تهیه کرد که در ادامه به سه شکل رایج‌تر اون اشاره می‌کنیم:

  • برای تهیه شربت سیر و عسل ابتدا مقداری سیر خورد شده رو بجوشانید و جوشانده اون رو به همراه همون مقدار عسل هم بزنین و خوب مخلوط کنین. این شربت غلیظ رو می‌تونین 3 الی 4 بار در روز به مقدار هر بار یک قاشق چای‌خوری میل کنین.
  • برخی افراد با دمنوش‌ها میانه بهتری دارن. برای تهیه این معجون دم کرده، یک الی دو حبه سیر رو در آب جوش بندازین و پس از دم کشیدن، عسل رو بهش اضافه و روزی سه بار نوش‌جان کنین.
  • سیر رو به همراه عسل در شیشه‌ای درب‌دار بریزین و در مکانی تاریک به مدت هفت روز قرار بدین. محتویات سیر و عسل طی این مدت با هم ترکیب می‌شن و خواص معجون سیر و عسل بسیار مفید خواهد بود. این معجون رو می‌تونین صبح‌ها یک قاشق به صورت ناشتا میل کنین.

توجه داشته باشین که اگه سابقه بیماری خاصی دارین یا داروی روتینی مصرف می‌کنین، معجون‌هایی که تهیه و مصرف می‌شه بهتره به تایید پزشک معالج برسه. این ترکیبات برای رفع و سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو هم مفیده و برای تناسب اندام می‌تونین روی اثرات مثبت این معجون حساب کنین.

کلام آخر

مصرف معجون عسل و سیر و فواید زیادی به همراه دارد.

همون‌طور که در این مقاله متوجه شدین، کلیه بیماری‌های عفونی و ویروسی مثل کرونا، سرماخوردگی، آنفولانزا، عفونت‌های مزمن قفسه سینه، ریه‌، گوش، حلق و بقیه اعضای بدن با خاصیت ضدالتهابی دو ماده سیر و انگبین برطرف می‌شن. همچنین گفته شد که استفاده از خواص معجون سیر و عسل و مشخصه‌های آنتی‌بیوتیکی اون کمک می‌کنه بدنتون رو نسبت به این بیماری‌ها ایمن کنین. علاوه بر این مصرف روزانه این ترکیب از رشد باکتری و ویروس جلوگیری و از سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کنه. حالا سوال اینجاست که چجوری یه محصول مرغوب برای تهیه این معجون بخریم؟

برای خرید عسل باکیفیت وب‌سایت فروشگاهی واجارو یه فکر ایده‌آل رو اجرایی کرده. تدارک یه بازار محلی آنلاین به وسعت ایران رو دیده که انواع محصولات کشاورزی از دست تولیدکننده، تازه و درجه یک و بدون واسطه به دست متقاضی و مصرف‌کننده می‌رسه. پس برای تهیه بهترین محصولات، واجارو رو به خاطر داشته باشین.

9
نظرات شما

*
*

    امیر 14 بهمن 1400 پاسخ

    ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشید

      جواد حمیدی 16 بهمن 1400 پاسخ

      ممنون از نظرتون

    9147153158 24 فروردین 1401 پاسخ

    اطلاعات خوب و عالی یک معجون بی نظیر

    9214216960 24 فروردین 1401 پاسخ

    اگه سیر رو خرد کنید و بریزین توی عسل و هر صبح یک قاشق بخورین برای لاغری خوبه

    سهراب دویران 27 فروردین 1401 پاسخ

    عسل با شیر چ میکنه

    9197360907 27 فروردین 1401 پاسخ

    ممنون از مطالب مفیدتون

    علیرضا بوستانی 26 آبان 1402 پاسخ

    سلام من گرفتگی عروق قلبی دارم یک هفته هست دارم از این معجون میخورم واقعا معجزه کرده

      مژگان 27 آبان 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      بله استفاده از این معجون بسیار مفیده
      فشارخون و عملکرد سیستم گوارش رو تنظیم میکنه
      یک نوع آرامبخش و مسکن بسیار قویه و برای جلوگیری و درمان کم خونی ازش استفاده میشه
      ممنون که تجربتون رو با ما در میون گذاشتین
      شاد و سلامت باشید.

×