باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص عسل آویشن

 طبع عسل آویشن گرم و خشک است.

گیاه آویشن یکی از انواع گیاهان کوهیه که در درمان سرماخوردگی و رفع عفونت‌ کاربردهای زیادی داره. خواص عسل آویشن در طب سنتی و تحقیقات جدید پزشکی بسیار زیاده و به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک فعال شناخته می‌شه. زنبورهای جوان در مناطقی از کشور که این گیاه پرورش داده می‌شه، شهد گل‌های خوشبو و معطر آویشن رو می‌نوشن و این انگبین خوشمزه و دارویی رو تولید می‌کنن. محصولی که زنبورها با آنزیم‌های فعال بدن خودشون  از گیاهان دارویی به‌دست میارن، خواصی داره که فراتر از انتظاره.

مشخصات ظاهری این ماده عطر و طعم ویژه این محصوله که با رایحه‌ای تند و معطر شناخته می‌شه. میزان گلوکز این محصول زیاده و طبیعیه که دانه‌ها‌ی بلوری شکرک در اون مشاهده بشه. بنابراین در این مقاله قصد داریم در مورد فواید انگبین آویشن صحبت ‌کنیم. این محصول کاربرد دارویی بالایی داره که در ادامه پیرامون ویتامین‌ها‌ی موجود در اون مطالب مفیدی رو عنوان می‌کنیم. با ما همراه باشین.

خواص عسل آویشن به دلیل ویتامین‌های فراوان آن است.

برترین خواص عسل آویشن

گیاه دارویی که در موردش صحبت می‌کنیم، در بیشتر نقاط کوهستانی ایران رشد می‌کنه. بازه گل‌دهی و پرورش این گیاه ماه آخر بهار تا اوایل مهر ماه هست. این گیاه خاصیت آرام‌بخشی داره و از جمله خواص درمانی ویژه‌ اون می‌شه به مهار باکتری‌ها اشاره کرد. بسیاری از زنبورداران در گوشه و کنار ایران برای بهره‌برداری از فواید این گیاه، کندوهای عسل رو در محل پرورش این گیاه برپا می‌کنن. عسل آویشن جزء مواد خوراکی سالم، طبیعی و استاندارد هست که تا حدود زیادی جبران‌کننده کمبود ویتامین‌ در سیستم غذاییه. همچنین این محصول تا حدود زیادی کودکان و افراد رو از مراجعه به مراکز درمانی بی‌نیاز می‌کنه.

این محصول سالم می‌تونه بدن رو از بیماری‌ها‌ دور نگه داره. خواص عسل آویشن به دلیل ویتامین‌های فراوان اونه که شامل پتاسیم، آهن، کلسیم، منگنز، سلنیوم و منیزیم و ویتامین‌ها‌ی  A,B,C,E, H, K هست. همچنین آنتی‌اکسیدان، کراتین و فلاونوئیدها، زاکستین، لوتئین و تیمونین بدن رو در مقابل عوامل بیماری‌زا مقاوم می‌کنن. دو ماده ارزشمند تیمول و کارواکرول هم در جمع مواد مغذی آویشن به چشم می‌خورن که این محصول رو از سایر عسل‌ها متمایز می‌کنه. این انگبین ویژه همچنین کالری، پروتئین، آمینواسید و قندهای مفید داره که انرژی بدن رو به نحو قابل قبولی تامین می‌کنن. با توجه به خواص زیاد این محصول، در ادامه به سایر موارد اشاره می‌کنیم.

گیاه آویشن یکی از انواع گیاهان کوهی است که در درمان سرماخوردگی و رفع عفونت‌ کاربردهای زیادی دارد.

خاصیت‌ ضد میکروبی و ضدعفونی کننده

اگه بیش از نیمی ‌از تغذیه روزانه زنبور از گیاه آویشن باشه، به محصول تولیدی نهایی عسل تک گل آویشن گفته می‌شه. این محصول به رنگ کهربایی و تا حدودی متمایل به رنگ قرمز هست. این گیاه در دامنه کوه‌های البرز، زاگرس، دماوند، سبلان، مناطق بکر و دست‌نخورده به صورت خودرو رشد می‌کنه که محصول به دست اومده به نوعی خاصیت ارزنده‌تری داره. یکی از خواص عسل آویشن ویژگی ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی اون هست. در صورتی که احساس کردین ویروس‌ها‌ و میکروب‌ها‌ وارد بدن شدن، برای پیشگیری از گسترش و شیوع اون‌ها در بدن، روزانه یک الی دو قاشق از این محصول رو نوش‌جان کنین.

در طب سنتی آویشن برای درمان سرماخوردگی، برونشیت و رفع بیماری‌ها‌ی سینوسی و تنفسی کاربرد داره. این انگبین با خاصیت آنتی‌ویروسی برای بهبود زخم‌‌، سرفه‌‌ و سوزش گلو بسیار مفیده. کافیه کمی ‌انگبین آویشن رو با آب لیموی تازه و آب ولرم مخلوط کنین و شربتی برای رفع سرفه‌ها‌ی مزمن تهیه کنین. در واقع شما حالا یک شربت اکسپکتورانت خانگی خواهید داشت!

تامین کننده انرژی، ضد درد و اسپاسم

طبع عسل آویشن گرم و خشکه و مصرف به اندازه این محصول در طول روز به رفع اسپاسم عضلانی کمک می‌کنه. این محصول برای ورزشکاران و بدنسازان عالیه. افرادی که فعالیت‌ها‌ی روزمره زیادی دارن، باید کالری بیشتری  در طول روز دریافت کنن. به دلیل وجود تمامی این خواص عسل آویشن، نیاز بدن تامین می‌شه. انواع قندهای موجود در این محصول منبع خوبی برای تامین انرژی بدن هستن. اگه در طول روز عسل و شیر رو با هم ترکیب و به همراه مغزهای پرخاصیت مصرف کنین، میزان تاثیرگذاری اون دوچندان می‌شه. این ماده انرژی زیادی به بدن می‌رسونه و قوت و نیروی از دست رفته بدن رو بازیابی می‌کنه.

این محصول پرخاصیت‌ با مشخصه آرام‌بخشی، تسکین دردهای قاعدگی، تمدد اعصاب هم محبوبیت زیادی در بین بانوان داره. پس برای رسیدن به آرامش و رهایی از استرس و اضطراب روزانه در صبحانه یا میان وعده‌های خود از این ماده استفاده کنین.

عسل آویشن کالری، پروتئین، آمینواسید و قندهای مفید دارد که انرژی بدن را به نحو قابل قبولی تامین می‌کند.

تحریک کننده سیستم ایمنی

یکی دیگه از خواص عسل آویشن اینه که میزان تولید گلبول‌ها‌ی سفید خون رو افزایش می‌ده و در همین راستا از سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کنه. اگه در برنامه غذایی روزانه مصرف مقدار معینی از این ماده تثبیت شده باشه، آنتی‌اکسیدان موجود در این محصول در برابر رشد سلول‌های سرطانی مقاومت زیادی از خودش نشون می‌ده. همچنین وجود آهن در این محصول سبب ساخت گلبول‌ها‌ی قرمز بیشتری می‌شه و کم‌خونی ناشی از فقر آهن رو از بین می‌بره.

کمک به سلامت قلب و سیستم گوارش

وقتی می‌شه با استفاده از مصرف یه ماده مفید فشارخون، چربی خون و کلسترول خون رو به تعادل رسوند، پس می‌شه نتیجه گرفت که انسداد عروق و حملات قلبی کاهش پیدا می‌کنه. در این رابطه باید بدونین تامین ویتامین‌ها و املاح معدنی بدن از جمله خواص عسل آویشن هست. با این راهکار فاکتورهای حیاتی بدن کنترل می‌شه و سکته‌ها‌ی قلبی کم‌تر اتفاق میفته. همچنین مصرف برنامه‌ریزی شده و اصولی این ماده التهابات معده رو درمان می‌کنه. درمان سوءهاضمه، سوزش سردل، ریفلاکس، زخم و ورم معده با خوردن یک قاشق کوچک در ابتدای صبح درمان می‌شه. تحقیقات نشون داده درمان انواع دردها و آسیب‌ها‌ی گوارشی مثل هضم دیرهنگام غذا، نرمی ‌‌روده‌ها‌ و مشکلات کبد از جمله خواص این محصول به‌شمار می‌ره.

تقویت کننده پوست و مو

درمان ریزش مو، رفع شوره سر، کمک به استحکام پوست، رفع التهابات و از بین بردن لکه‌ها‌ی پوستی و غیره از جمله خواص دیگه این محصول هست. اگه قصد تقویت مو و متوقف کردن ریزش رو دارین، باید علاوه بر مصرف روزانه از انواع ماسک موی تقویتی بر پایه عسل کمک بگیرین. برای توصیف خواص عسل آویشن برای پوست هم می‌تونیم به خاصیت ضدالتهابی این ماده شگفت‌انگیز برای درمان انواع جوش، سوختگی ناشی از تابش نورآفتاب، رفع آکنه و لکه‌ها‌ی پوستی اشاره کنیم.

از خواص عسل آویشن برای پوست می‌توان به درمان انواع جوش، سوختگی ناشی از تابش نورآفتاب، رفع آکنه و لکه‌ها‌ی پوستی اشاره کرد.

چند نکته مفید پیرامون خواص عسل آویشن

برای پیشگیری از کم‌خونی، بهبود و تقویت بینایی و کنترل فشار‌خون از این محصول‌ طبیعی استفاده کنین. درسته که با یه ماده شیرین مواجه هستین اما اگه بتونین محصولی طبیعی، خام و حرارت ندیده تهیه کنین، به کاهش قندخون در بدن کمک زیادی می‌شه. افراد دیابتی باید با برنامه‌ریزی اصولی، کنترل مناسبی روی بیماری داشته باشن. در این رابطه جالبه بدونین اگه نحوه مصرف این ماده طبیعی در طول روز کنترل بشه، میزان نیاز روزانه به مصرف قند و شکر به شدت کاهش پیدا می‌کنه.

علاوه بر این طب سنتی در بسیاری موارد برای درمان بیماری‌های عفونی و ویروسی دم‌کرده آویشن رو تجویز می‌کنه. اگه میانه خوبی با این دمنوش ندارین توصیه می‌کنیم، محتویات غنی، ارزشمند و خواص عسل آویشن رو برای رسیدن به سلامتی از دست ندین. نکته مهم دیگه اینه که بانوان باردار و افرادی که سابقه حساسیت و بروز واکنش‌های آلرژیک دارن، باید در مصرف این ماده غذایی احتیاط کنن و قبل از استفاده با پزشک معالج خود مشاوره داشته باشن.

 طبع عسل آویشن گرم و خشک است.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که این محصول معطر خواص و کاربردهای درمانی زیادی داره و به برخی از این خواص اشاره کردیم. به طور کلی در سرفصل فواید این ماده کمک به حفظ سلامت اعضای بدن، ویژگی ضدقارچی و درمان مشکلات تنفسی و آسم عنوان شده. البته برای اینکه از تمامی‌خواص این محصول بهره‌مند بشین، لازمه بهترین و مرغوب‌ترین انگبین رو تهیه کنین. برای خرید عسل ابتدا باید مراکز معتبر و تخصصی پیدا کنین تا محصولی درجه یک، باکیفیت و طبیعی خریداری کنین.

در این رابطه باید بدونین وب‌سایت واجارو بهترین درگاه فروش رو فراهم کرده که بسته به نیاز خودتون این محصول رو از دست تولیدکننده تهیه کنین. به طوری که خریدی بدون واسطه رو در کم‌ترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه تجربه می‌کنین. همچنین تمامی محصولات این فروشگاه کارت اصالت داره. ضمن اینکه با ثبت سفارش در فروشگاه واجارو در اسرع وقت بدون دغدغه، باکیفیت‌ترین محصول رو درب منزل تحویل خواهید گرفت.

0
نظرات شما

*
*

×