باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص پسته برای کودکان

پسته برای کودکان بسیار مفید است.

پسته یکی از گنجینه‌های طبیعی روی زمینه که از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها، چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر تشکیل شده. به همین دلیل نباید از خواص پسته برای کودکان غافل شد. چون که به رشد، یادگیری و سلامت بدنی کمک می‌کنه. اما چرا این ماده که از طبیعت گرفته می‌شه برای کودکان مفیده؟ بچه‌ها از چه سنی مجاز به مصرف این محصول مغذی هستن؟ آیا میزان مشخصی برای اون‌ها تعیین شده؟ امکان بروز علائم حساسیت به این دانه طبیعی در کودکان وجود داره؟

تمامی این پرسش‌ها در ابتدای استفاده از این محصول ارزشمند برای کودکان در ذهن شکل می‌گیرن که والدین رو در بهره‌مندی از اون دچار تردید می‌کنه. در عین حال این دانه در پوسته خندانش به یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین آجیل‌ها در جهان تبدیل شده؛ بنابراین بد نیست شما مادر و پدر دلسوز از مزایای اون برای بچه‌ها مطلع بشین و کودکان رو به خوردنش ترغیب کنین.

پسته از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و... تشکیل شده است.

خواص پسته برای کودکان رو جدی بگیرین!

امکان استفاده از این آجیل محبوب برای همه گروه‌‌های سنی در رژیم غذایی وجود داره. اما باید بدونین کودکان در سنین پایین سریع‌تر رشد می‌کنن، برای همین نیاز به دریافت مواد مغذی سالم دارن. حتی مصرف منظم این خشکبار برای بزرگسالان در کاهش کلسترول، تنظیم فشار خون، کاهش خطر دیابت و بیماری‌های قلبی، حفظ حرکات منظم روده و حتی حمایت از سلامت استخوان‌ها موثر هست؛ بنابراین ممکنه برای کودکان هم معجزه کنه.

ازاین‌رو خواص پسته برای کودکان توسط محققان بررسی و ثابت شده؛ به‌خصوص دختران نباید از خوردن این محصول مقوی غافل بشن. چون که منابع بسیار غنی از پتاسیم و سایر مواد معدنی رو در خودش جای داده. بهتره بدونین ویتامین‌ها از ترکیبات ضروری برای بدن بچه‌ها هستن که باید از مواد طبیعی دریافت بشن. از طرف دیگه این دانه طبیعی حاوی تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، B6، ویتامین‌های C، A و E هست. ویتامین B6 موجود در این محصول باعث تقویت عملکرد سیستم عصبی می‌شه.

همچنین مصرف منظم روزانه 20 گرم پسته در کودکان به بهبود ضربان قلب کمک می‌کنه. این فواید به همراه خون‌ساز بودنش، فعالیت مغز رو بهبود می‌بخشه. حال سوال این‌جاست که چرا باید این ماده مهم رو در رژیم غذایی کودکان هم گنجاند؟ اگه می‌خواین پاسخش رو بدونین، همچنان به مطالعه این مقاله ادامه بدین.

پسته منابع بسیار غنی از پتاسیم و سایر مواد معدنی را در خود جای داده است.

چرا پسته برای کودکان مفیده؟

به طور تقریبی نیمی از میوه‌های خشک همچون این دانه مغذی رو آب تشکیل می‌ده. علاوه بر این پروتئین‌های متعددی دارن و یکی از هفت گروه غذایی محسوب می‌شن. بنابراین این دانه ارزشمند باید در رژیم‌های غذایی کودکان قرار داشته باشه. اما چه ویژگی‌هایی موجب اهمیت خواص پسته برای کودکان می‌شه؟

تقویت سیستم ایمنی

شاید باید گفت مهم‌ترین خواص پسته برای کودکان تقویت سیستم ایمنی بدنه. بچه‌هایی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارن، مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها هستن. چون انواع عفونت‌ها و ویروس‌های باکتریایی قادر هستن که به سیستم ایمنی ضعیف آسیب برسونن.

در این بین، این محصول با افزایش سطح گلبول‌های سفید خون، سیستم ایمنی بدن رو تقویت می‌کنه. آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌های C و B6 هم بر بهبود قدرت دفاعی بدن تاثیر می‌ذارن. چون با عفونت‌ها مبارزه می‌کنن.

افزایش سطح انرژی کودکان

هر 100 گرم از این دانه مغذی 560 کیلوکالری انرژی و 20 گرم پروتئین داره که در مقایسه با مواد غذایی دیگه عدد به نسبت بزرگی محسوب می‌شه. بنابراین بهترین غذا برای کودکان بازیگوش و سرزنده هست. برای بهره‌مندی از خواص پسته برای کودکان، کافیه همراه با صبحانه یک لیوان شیر پسته به کودکتون هدیه بدین. این کار باعث می‌شه سلامت و انرژی اون‌ها بسیار بیشتر از صبح‌های دیگه حفظ بشه.

مصرف پسته برای هوش و رشد مغزی کودکان توصیه می‌شود.

کودکان رو باهوش‌تر می کنه

یکی از فواید پسته برای کودکان کمک به باهوش‌تر شدن هست. چون ویتامین B6 موجود در این دانه طبیعی با تصحیح عملکرد سیستم عصبی به بهبود انتقال تکانه عصبی کمک می‌کنه. این یعنی فعالیت مغز بچه‌ها بهتر خواهد شد.

همچنین در هر 100 گرم از این دانه، 475 میلی گرم فسفر هست که برای هوش و رشد مغزی این گروه سنی بسیار حیاتیه. انرژی و هوش دو عاملی هستن که بچه‌ها به اون احتیاج دارن؛ در این صورت این محصول ارزشمند به دلیل فسفر و کالری مناسب می‌تونه گزینه مناسبی برای اطفال باشه که در موفقیت‌های درسی هم موثره.

رشد استخوان‌های بچه رو با پسته تضمین کنین

پروتئین نقش مهمی رو در رشد استخوان‌ها ایفا می‌کنه. پروتئین و اسید‌های آمینه از ترکیبات پرفایده در این دانه گیاهی هستن که بر رشد بچه هم تاثیر دارن. کودکان خردسال ممکنه عادت‌های غذایی خاصی داشته باشن و از خوردن گوشت امتناع کنن؛ بنابراین این هسته در پوسته سخت می‌تونه جایگزینی خوبی برای این ماده باشه. علاوه بر این در خواص پسته برای کودکان گفته شده که منبع خوبی از کلسیم هست که از مواد مهم برای استحکام استخوان‌ها به شمار می‌ره.

سلامت دهان و دندان

تامین کلسیم روزانه موردنیاز برای کودکان موجب رشد و تقویت دندان‌ها می‌شه و سلامت این عضو در بزرگسالی نعمتی بزرگ خواهد بود. از طرف دیگه از دست دادن زودرس دندان در دوران کودکان ممکنه باعث بروز مشکلات فک بشه. در این صورت نیاز به ارتودنسی و مواجهه با هزینه‌های بالا امری اجتناب‌ناپذیر هست. اما خواص پسته برای کودکان در این زمینه چیه؟

این دانه‌های شگفت‌انگیز تغذیه سالمی برای این گروه سنی محسوب می‌شه. چون که حاوی مقادیر کافی کلسیم و ترکیبات مفید دیگه برای سلامت دهان و دندان هستن. همچنین میزان قند کم اون برخلاف خوراکی‌های دیگه خطری برای پوسیدگی دندان‌ها نداره.

مصرف پسته باعث کنترل فشارخون شریانی بهتر در بدن کودکان می‌شود.

تامین الکترولیت‌های مهم

پتاسیم از مواد دیگه در این محصول هست که در مقایسه با سدیم الکترولیت بهتری محسوب می‌شه. اغلب بدن افراد بیشتر سدیم داره تا پتاسیم کافی! اگه به خواص پسته برای کودکان نگاهی کنین، دیده می‌شه که پتاسیم زیادی رو در بر داره. یعنی اگه 1 گرم از این دانه مصرف بشه، به اندازه 1025 میلی گرم به شما پتاسیم هدیه میده که در مقایسه با هر غذایی مقدار قابل توجهی هست.

همچنین این ویژگی باعث کنترل فشارخون شریانی بهتر در بدن کودکان می‌شه. بااین‌حال پس از دانستن این اطلاعات دغدغه دیگه‌ای به سراغ پدر و مادر‌ها میاد و اون اینه که چه بازه سنی از کودکان مجاز به مصرف این دانه مفید هستن؟ همچنین نحوه و میزان مصرفش برای بچه‌ها باید چجوری باشه؟ پس همچنان با ما همراه باشین تا پاسخ این سوالات رو دریافت کنین.

بازه سنی کودکان برای دریافت فواید پسته

هر کودک یا نوزادی طبق جدول زمانی خاص خودش رشد می‌کنه؛ به همین دلیل نمی‌شه دستور یکسانی برای همه ارائه کرد. بااین‌حال توصیه‌هایی برای اطلاع‌رسانی والدین گفته می‌شه که جایگزین نظر پزشکان نیستن؛ بنابراین بهتره حتما قبل از مصرف با متخصص تغذیه کودک مشورت بشه.

خشکباری مانند پسته در صورت عدم توانایی کودک در جویدن کافی ممکنه خطر خفه شدن رو به همراه داشته باشه. بنابراین زمانی که بچه‌ها به‌خوبی غذاهای سخت رو می‌خورن، بهترین فرصت برای شروع استفاده از این محصول به‌صورت دانه‌های اصلی هست. در این رابطه باید بدونین اغلب بچه‌ها پس از 3 سالگی توانایی مدیریت در جویدن و خورد کردن خوراکی‌های سفت رو دارن. اما بهره‌مندی از خواص پسته برای کودکان و نوزادان زیر 3 سال به چه شکل هست؟

اگه از عدم حساسیت و آلرژی کودکتون مطمئن هستین، بهتره بدونین:

  • هضم این دانه‌های مغزی برای نوزادان زیر 6 ماه سخته؛ بنابراین استفاده از اون برای این سنین مجاز نیست و اصلا توصیه نمی‌شه.
  • برای بچه‌های بالای 6 ماه تا 3 سال هم بهتره از انواع آسیاب شده و مقادیر بسیار کم استفاده بشه. چون همچنان هضمش دشواره اما می‌شه میزان کمی از پودرش رو روی ماست، برنج، کدو سبز یا سایر غلات گرم پاشید.

علاوه بر این انواع بدون نمک و بونداده این دانه‌های خوراکی گزینه سالم‌تری هستن. تازگی و مرغوبیت هم دو عامل دیگه محسوب می‌شه که برای بهره‌مندی از خواص پسته برای کودکان باید در نظر بگیرین.

دانه‌های پسته آلرژی‌زا هستند و ممکن است برای برخی کودکان و نوزادان خطرناک باشد.

به فواید پسته و بروز حساسیت برای کودکان توجه کنین!

دانه‌های مغذی مانند پسته آلرژی‌زا هستن و ممکنه برای کودکان و نوزادان خطرناک باشه؛ به‌ویژه برای بچه‌هایی که در سابقه خانوادگی اون‌ها آسم، اگزما و تب یونجه دیده شده، این محصول باید با احتیاط بیشتری مصرف بشه. بنابراین باید قبل از اضافه کردن هر نوع از مغز‌ها به رژیم غذایی کودکان، با متخصص اطفال مشورت کنین. برخی از علائم ناشی از حساسیت به این دانه شامل خارش، آبریزش چشم، عطسه و سرفه هست.

همچنین در برخی موارد اسهال، حالت تهوع، آسم و کهیر هم ممکنه اتفاق بیفته. البته دیده شده که آلرژی با بزرگ‌تر شدن کودک از بین بره یا حتی در بزرگ‌سالی هم ادامه داشته باشه. بنابراین برای ایمنی بیشتر در کسب خواص پسته برای کودکان بهتره مصرف این دانه رو با مقدار کم، به طور مثال 8/1 قاشق چای‌خوری شروع کنین. بعد در صورت عدم بروز علائم حساسیت به یک قاشق چای‌خوری افزایش بدین. اما در صورت مشاهده هر یک از نشانه‌های آلرژی باید به سرعت به پزشک مراجعه کنین.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که پسته حاوی میزان قابل توجهی از انواع ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین و چربی‌های مفید هست که در روند رشد بچه‌ها لازم هستن. افزایش انرژی و ایمنی بدن، تقویت هوش، سلامت دهان، دندان و استخوان‌ها از خواص پسته برای کودکان شمرده می‌شن. اما استفاده از این دانه در رژیم غذایی کودک بهتره از یک سالگی به بعد انجام بشه؛ چرا که سیستم گوارش نوزاد به سختی می‌تونه اون رو هضم کنه.

حالا اگه برای نوگلان‌تون به دنبال خرید پسته مرغوب و باکیفیت هستین، بهتره از محصولا واجارو استفاده کنین. این مجموعه با عرضه مستقیم انواع محصولات کشاورزی سالم به طور اینترنتی کار رو برای شما والدین راحت کرده. همچنین در واجارو واسطه‌ها حذف شدن و قیمت‌ها منصفانه هستن. علاوه بر این هر جای ایران که باشین، با یک کلیک و ثبت سفارش محصول آزمایش‌شده و شناسنامه‌دار رو با ضمانت 48 ساعته بازگشت درب منزل دریافت می‌کنین. این یعنی احترام به حقوق مشتریان که برای واجارو اهمیت داره.

0
نظرات شما

*
*

×