باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص چای سبز برای قلب

برای بهره‌مندی از خواص چای سبز باید از طبیعی بودن آن مطمئن شوید.

قلب به عنوان عضوی مهم و کارآمد نقش حیاتی در اکسیژن‌رسانی به بدن و سلامتی تک‌تک ارگان‌ها به عهده داره. آیا تاکنون به این مطلب فکر کردین که می‌تونین با اقداماتی بسیار ساده سلامتی رو به این عضو برگردونین؟ به عنوان مثال آیا می‌دونین خواص چای سبز برای قلب چیست؟ در هجوم بی‌امان خوراکی‌های مضر و خطرناک، آلودگی‌های محیطی، مشاغل پشت میزنشینی و استرس‌های روزمره باید برای سلامتی جنگید. هدف از تغذیه و برنامه منسجم غذایی بازگرداندن توان به کلیه اعضای بدن و تقویت آن‌هاست. پس برای عملکرد صحیح قلب سخت‌گیری نمی‌کنیم و از نوشیدنی محبوب و شگفت‌انگیزی به نام چای سبز پرده برمی‌داریم.

آیا با شیوه مصرف این نوشیدنی آشنا هستین؟ آیا خواص چای سبز برای قلب رو می‌دونین؟ کلیه بیماری‌های مرتبط با قلب رو می‌شه با به‌کار بستن یه برنامه‌ریزی صحیح در روند تغذیه روزانه به شکلی ساده درمان و از بسیاری از عارضه‌ها پیشگیری کرد. پس با ما همراه باشین تا بهترین متد و راهکارهای استفاده از این دمنوش رو براتون بازگو کنیم.

چای سبز برای قلب بسیار مفید است.

ویتامین E  مهم‌ترین خواص چای سبز برای قلب

در کنار تغذیه اصولی برای حفظ سلامت قلب به اندکی برنامه‌ریزی نیازه. به طوری که باید سیستم استفاده از داروهای گیاهی در قالب دمنوش‌های خوشمزه و دلنشین رو در بین نوشیدنی‌های مورد نیاز روزانه نهادینه کنیم. یکی از ویتامین‌هایی که باید برای رهاسازی رگ‌های خونی از پلاک‌ها و لخته‌های خونی استفاده کرد، ویتامین E هست. چون که علم ثابت کرده این ویتامین تاثیر زیادی روی سلامت عروق خونی داره. بنابراین با یه برنامه‌ریزی اصولی، ویتامین‌های موردنیاز بدن رو از طریق مصرف میوه‌ها، گیاهان و مواد طبیعی مثل چای سبز بهتر می‌شه جذب کرد.

سایر مواد مغذی مثل کافئین، پلی‌فنول، تانن و آنتی‌اکسیدان هم خون کافی رو به بدن می‌رسونه و نیاز بدن به ترکیبات آلی و عناصر معدنی رو تامین می‌کنه. البته در مقایسه با خواص چای سیاه برای قلب باید بگیم که میزان کافئین در دمنوش سبز بسیار ک‌متره و خطرات کم‌تری هم برای بیماران قلبی عروقی به دنبال داره.

به همین منظور به خواص چای سبز برای قلب توجه بیش‌تری می‌شه. این نوشیدنی فاقد چربی و قند مضره و سرشار از ویتامین E هست و همین امر سبب‌شده که همه فاکتورهای حیاتی بدن مثل فشار، چربی و کلسترول بد خون کاهش داده بشه. وقتی سطح این موارد در حد نرمال باقی بمونه، فعالیت سایر اعضای بدن هم تنظیم می‌شه. بنابراین ما در ادامه در مورد تک‌تک این موارد و ارتباطشون با بیماری قلبی توضیحاتی رو می‌دیم.

وضعیت فشارخون با نوشیدن چای سبز و حفظ سلامت قلب

نتایج تحقیقات جدید ارتباط فشارخون و خطر بروز حملات و سکته‌های قلبی رو بیان می‌کنه. افرادی که مشکلات فشارخون دارن، در گام اول باید مراقب ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی باشن و اقدامات پیشگیرانه رو مدنظر قرار بدن. اگه بتونین تدابیری اتخاذ کنین که انسداد عروق و تنگی شریان‌ها رو برطرف کنه، تپش و ریتم ضربان قلب در حالت طبیعی باقی می‌مونه و خطری سلامت قلب رو تهدید نمی‌کنه. در این رابطه باید بدونین خواص چای سبز برای قلب از این منظر هست که میزان فشارخون بالا رو کاهش می‌ده. لازم به ذکره برای پیشگیری از حملات و سکته قلبی، پلی‌فنول موجود در این دمنوش طبیعی اهمیت زیادی داره.

بهتره بدونین برخی نشانه‌های افزایش فشارخون در بدن ضعف‌ بینایی، تاری‌دید، مشکل در شنوایی، احساس زنگ در گوش، اختلال در تنفس، نامنظم‌بودن تپش قلب و غیره هستن. گاهی اوقات با سردردهای صبحگاهی و سرگیجه مواجه می‌شین یا احساس خستگی و خواب‌آلودگی شدید می‌کنین که همگی نشان از فشار بالا داره. اما چای سبز مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان داره و مصرف سه فنجان در روز میزان فشار خون رو تثبیت می‌کنه. پس در صورتی‌که حساسیت به چای ندارین و آلرژی خاصی وجود نداره، از این دمنوش غافل نشین.

مصرف سه فنجان چای سبز در روز می‌تواند میزان فشار خون را تثبیت کند.

تعادل میزان کلسترول خون و سلامت قلب با چای سبز

جالبه بدونین کاهش میزان کلسترول بد خون از جمله مزایا و خواص چای سبز برای قلب هست. وقتی این گزینه در بدن به حد نرمال برسه، میزان کلسترول خوب افزایش پیدا می‌کنه. موادی که چربی اشباع ندارن از رسوب کلسترول در جداره عروق و رگ‌های خونی پیشگیری می‌کنن و به صورت غیرمستقیم می‌شه نتیجه گرفت که افراد رو از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دور می‌کنن. حالا باید گفته بشه که مصرف به‌اندازه و در حد تعادل چای سبز مواد ارزشمند غذایی رو به بدن می‌رسونه و باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شه. اگه به فنجان چای چند قطره آب لیموی تازه هم اضافه کنین، اثرات درمانی رو چند برابر افزایش می‌ده.

بدن به همه ویتامین‌ها و املاح معدنی نیازمنده؛ پس برای اینکه در سنین میان‌سالی و پیری گرفتار حملات و سکته قلبی نشین از همین حالا عزمتون رو جزم کنین و خوراکی‌های سالم رو جایگزین مواد غذایی مضر کنین. به طوری که تجربه نشون داده نوشیدن منظم چای سبز، غلظت خون رو پایین میاره و از بیماری کرونر قلب پیشگیری می‌کنه.

نوشیدن منظم چای سبز، غلظت خون را پایین می‌آورد.

خواص چای سبز برای قلب و چربی خون!

با افزایش سن و برخی عوامل ژنتیکی و محیطی، میزان چربی خون در بدن افزایش پیدا می‌کنه. اما اگه هوشمندانه عمل بشه و از خوراکی‌های مضر دوری کنین و خواص چای سبز برای قلب رو جدی بگیرین به طور قطع تاثیرش رو در مدت کوتاهی می‌بینین. تنها با رعایت این موارده که می‌تونین مصرف قرص‌ها و داروهای شیمیایی رو به حداقل برسونین و مانند بسیاری از مادربزرگ‌ها وپدربزرگ‌های مهربون یه باکس پر از قرص نداشته باشین. شاید باورتون نشه ولی بیش از نیمی ‌از داروهای تجویزی پزشک در سن بالا برای پیشگیری از حملات و سکته قلبی هست.

در صورتی‌که نشانه‌های اولیه رو جدی بگیرین، اطمینان داشته باشین که خطری تهدیدتون نمی‌کنه. پس اولین کار اینه که از خواص و ویتامین‌های موجود در داروهای گیاهی مثل چای سبز بهره ببرین. درسته که مصرف چای سبز تاثیر زیادی در کنترل و کاهش چربی خون داره اما باید توجه داشته باشین که طبع این دمنوش سرده. بخاطر همین برای افراد سردمزاج باید با ترکیباتی مفید مصرف بشه که اثرات چربی‌سوزی بالایی دارن.

قلب به مواد تقویتی و مفید نیاز داره!

درسته که خاصیت اصلی چای سبز کاهش میزان کلسترول مضر، کاهش چربی و فشارخونه و این عوامل نشان‌دهنده تضمین سلامت قلب ‌و عروقه اما این موارد برای سلامت قلب کافی نیست! علاوه‌ بر ‌این فاکتور مثبت، وجود منیزیم باعث تپش‌ها‌ی منظم قلب می‌شه و ریتم ضربان قلب با مصرف روزانه این دمنوش مرتب میشه. همچنین جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها، جریان منظم رگ‌های خونی رو به دنبال داره. نتیجه این فعل ‌و ‌انفعالات، تقویت و عملکرد صحیح قلب و عروق هست. املاح ‌معدنی موجود در این دمنوش از جمله خواص چای سبز برای قلب هست. چراکه سیستم ایمنی بدن رو ارتقا می‌ده و تقویت مفاصل و عضلات قلب رو در پی داره. همچنین در نهایت با برقراری آرامش در افراد به سلامتی بدن و قلب کمک می‌کنه. برخلاف چای پررنگ این دمنوش میزان کافئین ناچیزی داره و بی‌ضررترین نوع نوشیدنی گرم محسوب می‌شه.

از یاد نبرین که تنش‌های روحی و روانی عامل اصلی حملات قلبی هستن. اما نوشیدنی مفیدی مانند چای سبز برگرفته از دامان طبیعته و خستگی، اختلالات عصبی، استرس و اضطراب رو به حداقل کاهش می‌ده. همین امر سبب افزایش کیفیت خواب و آرامش و سلامت قلب می‌شه. البته دقت کنین که استفاده زیاد از این دمنوش اثرات معکوسی بر سلامت افراد داره. به طوری که اگه نتونین کنترل مناسبی بر میزان مصرف داشته ‌باشین، برخی عوارض گوارشی هم ضمیمه بیماری‌های قلبی می‌شه.

چای سبز خستگی، اختلالات عصبی، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد.

مراقبت‌های ویژه از قلب با خواص چای سبز

بدن از طریق جذب ویتامین‌ها و استفاده از خواص چای سبز برای قلب انرژی مضاعفی دریافت می‌کنه. مواد مغذی موجود در دمنوش میزان گلبول‌ و سطح هموگلوبین خون رو افزایش می‌دن و تا حدودی در پیشگیری از کم‌خونی موثر هستن. اگه میزان هموگلوبین در بدن طبیعی باشه، اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن با قدرت و سرعت بیشتری انجام می‌شه و قلب بهتر فعالیت می‌کنه. بنابراین با توجه به طبع سرد، برای بهره‌مندی از خواص چای سبز در این زمینه بهتره نکاتی رو رعایت کنین.

بخاطر همین پیشنهاد می‌دیم خوراکی‌هایی مثل خرما، عسل، دارچین، زنجبیل و موادی با طبع گرم رو در کنار این دمنوش مصرف کنین و تاثیرگذاری حداکثری رو شاهد باشین. همه مواردی که گفته شد برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی هست اما گاهی با حملات قلبی مواجه می‌شین که در بیشتر موارد دردهایی در قسمت قفسه سینه ایجاد می‌کنه. در برخی موارد دیده شده که درد در بین دو کتف به وجود میاد.

چون که التهاب در بخش عضله قلب و مشکلات آئورت دردهایی در کتف چپ افراد ایجاد می‌کنه. ریسک نکنین و دردهای وقت و بی‌وقت در ناحیه پشت رو جدی بگیرین. چراکه اگه راهکار درمانی مناسبی رو انتخاب نکنین، ممکنه عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشه. پس باید بدونین در این شرایط چای سبز کمک خاصی به شما نمی‌کنه و بهتره هر چه سریع‌تر به متخصص مراجعه و به درمان اصولی بپردازین.

مصرف چای سبز برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله با توجه به اهمیت سلامت قلب در رابطه با فواید چای سبز برای این عضو مهم اطلاعاتی به شما ارائه شد. اما برای اینکه از خواص چای سبز برای قلب بهترین استفاده درمانی رو ببرین، باید بدونین که نیازه بهترین و باکیفیت‌ترین انواع دمنوش رو تهیه و مصرف کنین. زمان مصرف، میزان و نحوه نوشیدن دمنوش‌ها بسته به افراد مختلف متفاوته. اما نقطه مشترک اینه که همه افراد در هر وضعیتی که هستن و هر انتظاری که از نوشیدنی سالم دارن، به دنبال مرغوب‌ترین محصول هستن. در این رابطه باید بدونین که محصولات درجه یک رو باید از دست تولیدکننده دریافت کنین که گرفتار افراد سودجو و دلال نشین.

به این منظور فروشگاه اینترنتی واجارو بستری رو فراهم کرده که تولیدکننده و خریدار با هم روبرو بشن. به طوری که‌ بدون واسطه معامله و خرید و فروش محصولات کشاورزی رو با قیمتی مناسب انجام بدن. وب‌سایت واجارو برای خرید کلیه محصولات کشاورزی طبیعی همچون خرید چای سبز برای همه افراد در سراسر کشور در دسترسه.

0
نظرات شما

*
*

×