باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص چای سبز برای مو

چای سبز می‌تواند باعث شادابی و درخشندگی موها شود.

پرپشتی، تقویت و شادابی مو از دیرباز از جمله آرزوهای مردان و زنان بوده و هست. در حیطه زیبایی‌شناسی، درخشش مو امتیاز زیادی رو به خود اختصاص می‌ده. این روزها افراد ترجیح می‌دن به جای استفاده از محصولات تولیدشده شیمیایی، به شیوه‌های سنتی رو بیارن. برای مثال بسیار رایجه که از فواید مواد طبیعی مانند خواص چای سبز برای مو استفاده بشه.

به این منظور لازمه مواد موثر بر مو در این چای بررسی بشه و خاصیت‌های این دمنوش پرخاصیت رو شناسایی کنیم. نکته قابل‌توجه اینه که این دمنوش در مقایسه با برخی نوشیدنی‌های دیگه از کافئین کم‌تری برخورداره و مصرف خوراکی و استعمال اون روی موها هیچ‌گونه عوارضی ایجاد نمی‌کنه. چگونه از خواص چای سبز برای مو کمک بگیریم؟ آیا متدهای درمان گیاهی برای مو کارسازه؟ چه کاربردهایی از فواید چای سبز برای مو شناخته شده؟ در این مقاله با ما همراه باشین تا این قبیل از سوالات رو دریافت کنین و با محتویات ارزشمند موجود در این دمنوش آشنا بشین.

چای سبز فواید زیادی برای پوست و مو دارد.

خواص چای سبز برای مو چیه؟

ذکر خاصیت‌های برتر چای سبز برای پوست و مو با مروری بر ویتامین‌های موجود در این دمنوش ساده‌تر می‌شه. منگنز، پتاسیم، منیزیم، پلی‌فنول، تانن، آمینواسید، فولیک اسید و پنتنول از جمله مواد مفیدی هستن که این دمنوش رو فراتر از حد انتظار جلوه می‌دن. علاوه بر این‌ها، این دمنوش کاتچن وآنتی‌اکسیدان داره که به صورت مستقیم در بهبود وضعیت موها دخیله. در مجموع ویتامین‌های E,B,C به همراه چند آنزیم‌ تاثیرگذار این محصول رو ارزشمندتر می‌کنه. بخش زیادی از خواص چای سبز برای مو به دلیل طبیعی‌بودن این محصول گیاهی هست. همون‌طور که می‌دونین برگ‌های سبز جوان و شاداب چای پس از برداشت، فرآوری و خشک می‌شن.

اما در فرآیند تولید تا بسته‌بندی از هیچ‌گونه تخمیر یا اکسیداسیونی استفاده نمی‌شه و بسیار طبیعی وارد بازار عرضه و تقاضا می‌شه. به طوری که این مزیتی هست که این دمنوش رو خاص‌تر و خواستنی‌تر کرده. در حال حاضر انواع تقویت‌کننده‌ مو، شامپو، نرم‌کننده‌ و سرم‌ شست‌و‌شوی مو بر پایه همین ویتامین‌هایی که بیان شد، ساخته شده و به دلیل تبلیغات وسیع متقاضیان بسیاری پیدا کرده. اما بهتره از محصولات طبیعی استفاده و مواد مغذی رو از طبیعت خدادادی جذب کنین. بخاطر همین ما در ادامه می‌خوایم به کاربردهای این دمنوش بپردازیم که در نهایت به موهایی زیباتر دست پیدا کنیم.

مصرف روزانه یک الی سه فنجان چای سبز طبیعی باعث شادابی و لطافت مو می‌شود.

آیا موهای زیبا به چای سبز نیاز دارن؟

کلیه ترکیبات ارزشمندی که در این دمنوش هست برای مو مفیده و نقطه منفی در استفاده از اون وجود نداره که سبب ایجاد نگرانی بشه. پس مدت کوتاهی مصرف محصولات شیمیایی رو کنار بذارین و این ماده طبیعی رو امتحان کنین. عوامل بسیاری هستن که به مو آسیب وارد می‌کنن. هوای آلوده، تنش و اضطراب، رنگ‌کردن مداوم موها، ابتلا به بیماری‌های مختلف، عدم مرغوبیت شامپوها، تغذیه نامناسب و کم ویتامین دلایل ایجاد مشکل در موها هستن. در مقابل این بحران‌ها ممکنه موها دچار خشکی و شکنندگی بشن، ریزش پیدا کنن، کم‌پشت به نظر بیان و به اصطلاح عاری از روح زیبایی باشن. برای رفع تمام این مشکلات دو ایده مثبت و کم هزینه وجود داره:

  1. مصرف منظم یک الی 3 فنجان چای سبز طبیعی و درجه یک در شبانه‌روز
  2. تهیه ماسکی شگفت‌انگیز برای تغذیه مستقیم با استفاده از خواص چای سبز برای مو که به رفع تمامی مشکلات مو ختم می‌شه.

در کنار این موارد تغییر در سبک زندگی و داشتن برنامه غذایی سالم هم باید در اولویت قرار بگیره که اثرگذاری حداکثری رو شاهد باشین. علاوه بر این باید بدونین اولین نکته در سلامت موها سیراب کردن مو هست. اما چگونه و با چه شیوه‌ای می‌تونیم موها رو از خشکی و شکنندگی در بیاریم؟ با ما همراه باشین تا به این سوال پاسخ بدیم.

اصل اول زیبایی، آبرسانی به موها با چای سبز!

از جمله خواص چای سبز برای مو باید گفت این دمنوش نه تنها برای خودتون یه نوشیدنی مفیده بلکه تشنگی و کم‌آبی موهاتون رو هم برطرف می‌کنه. چرا که خاصیت محافظتی و آبرسانی قوی داره و رطوبت مو رو تامین می‌کنه. اگه آبرسانی به موقع صورت بگیره، صاحب موهایی انعطاف‌پذیر و نرم می‌شین و از جذابیت و درخشانی اون لذت می‌برین. به طور حتم در بین محصولات آرایشی بهداشتی آبرسان مو به چشمتون خورده. در تبلیغات این محصولات گفته شده که سرشار از ویتامین‌هایی هست که در سلامت و تقویت موها موثره. حالا ما قصد داریم از خواص چای سبز برای مو استفاده کنیم که ویتامین‌های گروه E رو داره که برای آبرسانی و مرطوب‌کردن مو لازم و ضروریه.

توصیه ما استفاده از آبرسان دمنوش سبزه؛ چون که بسیار قوی عمل می‌کنه، عوارضی نداره و در عین حال طبیعیه. همون‌طور که برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، مهم‌ترین اصل مرطوب نگه‌داشتن سطح پوست هست، برای موها هم همین‌طوره. به این منظور مقداری چای خشک رو در قوری بریزین و اجازه بدین دم بکشه. پس از خنک‌شدن اون رو درون یه بطری اسپری بریزین و دو تا سه بار در هفته قبل از استحمام به صورت کامل روی موها اسپری کنین تا حسابی مرطوب بشه. همچنین بذارین 20 الی 30 دقیقه روی موها باقی بمونه. پس از اون موهاتون رو به شیوه معمول با آب و شامپو شستشو بدین.

چای سبز می‌تواند باعث شادابی و شفافیت موها شود.

ریزش مو رو با چای سبز متوقف کنین!

اگه فکر می‌کنین موهای ضعیفی دارین و به دنبال شیوه‌هایی برای تقویت پیاز مو هستین، آنتی‌اکسیدان و کاتچن که از جمله خواص چای سبز برای مو هستن رو از دست ندین! در این رابطه باید بدونین این کار نه‌تنها از طریق ماساژ چای پررنگ روی موها امکان‌پذیره بلکه می‌تونین با تهیه انواع ماسک خونگی ترکیبی با این دمنوش به کمک تقویت پیاز و فولیکول‌های مو برین. برای جذب حداکثری ماده پنتنول و سایر ویتامین‌ها ساده‌ترین راه اینه که 2 الی 3 چای کیسه‌ای رو در یه فنجان آب جوش بذارین. سپس یه ساعت بهش زمان بدین که خواص مواد تشکیل‌دهنده اون آزاد بشه. بعد از این زمان همه قسمت‌های مو و حتی پوست سر رو با این محلول آغشته کنین و 10 دقیقه بعد شستشو بدین.

همچنین استفاده از ماسک، موها رو به ضخامتی مطلوب می‌رسونه و در مقابل اثرات مخرب رنگ مو هم مقاوم‌تر عمل می‌کنه. از جمله فواید ماساژ این دمنوش تقویت پوست سر و رویش مجدد موهای ریخته‌شده هست. در همین رابطه پژوهش‌های فراوانی در طب سنتی انجام شده و این نتیجه به دست اومده که فولیکول‌ها، پیاز مو و ریشه‌ مو با این ماده تقویت و فعال می‌شن. بنابراین توصیه می‌کنیم از این ترکیب شگفت‌انگیز به عنوان ماسک برای تقویت مو، تغذیه پوست سر، رشد مژه، ابرو و حتی ریش و سبیل کمک بگیرین.

عوامل اختلال در رشد مو رو حذف کنین!

در صورت عدم رعایت بهداشت مو شاهد آسیب‌هایی خواهید بود که گاهی اوقات به‌شدت سلامت موها رو تحت تاثیر قرار می‌دن و در برخی موارد نگران‌کننده هستن. به همین دلیل در ادامه به بررسی این موارد و راهکارهای اون‌ها می‌پردازیم:

  • عدم رسیدگی، رشد و تکثیر تخم‌ شپش در موهای برخی افراد رو به دنبال داره. اصلی‌ترین راه برای درمان و ریشه‌کن کردن این عارضه استفاده از ماسکه. برای عدم ابتلا و درمان در مراحل اولیه، تمام موها رو به ترکیبی از روغن زیتون، چای سبز و یه قاشق آبلیمو آغشته‌ کنین. سپس موها رو در قسمتی از سر جمع کنین و پس از چند ساعت استحمام و سپس موها رو شانه‌ و خشک کنین.
  • یکی دیگه از آسیب‌های مو وجود موخوره هست که نشانه‌ای از عدم مراقبت صحیح و کمبود ویتامینه. در این رابطه باید بدونین استفاده از خواص چای سبز برای مو برای مقابله با موخوره بهترین اقدامه.
  • معضل بعدی پوسته‌ و شوره سر هست. علاوه ‌بر مصرف خوراکی چای می‌تونین از ماسک برای ماساژ موها استفاده کنین. این اقدام به رفع شوره ‌سر و از بین‌رفتن پوسته‌ هم کمک‌ و موها رو تقویت می‌کنه. همچنین سعی کنین از شامپوی ثابت و مناسبی برای موهای خشک، نیمه‌خشک یا چرب استفاده کنین و مدام نوع اون رو تغییر ندین.
استفاده از ماسک مو برای نرمی و سلامت موها توصیه می‌شود.

با این شیوه شادابی و لطافت رو به مو برگردونین!

استفاده روزانه از خواص چای سبز برای مو تنها به عنوان یه نوشیدنی موثر کفایت نمی‌کنه. استفاده از این دمنوش به عنوان یک آبرسان موثر و تقویت‌کننده به شرط بررسی عدم حساسیت به چای، کاری هوشمندانه محسوب می‌شه. پس باید با استفاده از ماسک های متنوع مواد ارزشمند موجود در چای به مو منتقل بشه و نرمی ‌و لطافت مو رو از نزدیک مشاهده کنین. برای استفاده از خواص چای سبز برای مو اجازه بدید چای تازه‌دم به مدت یه ساعت در آب جوش خیس بخوره.

سپس اون رو از صافی رد کنین و بعد از خنک‌شدن ترکیبی از تخم‌مرغ، عسل و روغن زیتون رو که به صورت کرمی‌ دراومده، در چای پررنگ هم بزنین. این ماسک یکی از انواع ماسک‌های پروتئینه و ویتامینه برای موها محسوب می‌شه که بسیار پرکاربرده. این ترکیب سرشار از ویتامین‌، پروتئین و املاح معدنی هست که برای درخشندگی و شفافیت موها لازم و ضروریه. پس بهتره همین حالا مقدمات کار رو انجام بدین و با ماساژ مو با این ماسک به ضخیم‌شدن و حفظ کیفیت موها کمک کنین.

موها رو باز کنین و به صورت کامل زیروروی مو رو با ماده تهیه شده ماساژ بدین. حدود 20 دقیقه این ترکیب رو روی موها حفظ و بعد آبکشی کنین. پژوهش‌هایی که در آزمایشگاه‌ها انجام شده نشون داده که اگه این ترکیب 2 تا 3 بار در هفته قبل از استحمام چند ساعتی روی مو باقی بمونه، تاثیرات مثبتی بروز پیدا می‌کننه و موهایی سالم، شاداب و لطیف خواهید داشت.

برای بهره بردن از خواص چای سبز برای مو باید نوع طبیعی آن را خریداری کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم آنچه که باید درباره فواید چای سبز برای مو بدونین رو در اختیارتون قرار بدیم. به طوری که متوجه شدین ساده‌ترین شیوه، استفاده مستقیم چای سبز بر روی موهاست. یکی از کارهای مفید دیگه اینه که این نوشیدنی دلنشین رو به همراه موادی مغذی و مفید نوش‌جان کنین.

سایر راهکارهای درمانی برای مو، رسیدگی و مراقبت مداوم از موها با چای سبزه. اما مهم‌ترین نکته اینه که برای استفاده از خواص چای سبز برای مو ابتدا باید چای سبز باکیفیت خریداری و اون رو در یه قوری تمیز دم کنین. حالا می‌پرسین برای خرید چای سبز طبیعی و درجه یک باید چه کنیم؟ پیشنهاد ما مراجعه به وب‌سایت واجارو و خرید مستقیم از تولیدکننده چای هست. چون که در این فروشگاه با قیمتی مقرون به صرفه محصولات مرغوب و باکیفیت رو خریداری می‌کنین و در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل می‌گیرین.

0
نظرات شما

*
*

×