باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص گرده گل برای بدنسازی

مصرف گرده گل برای بدنسازان بسیار سودمند است.

مدت‌هاست که گرده گل به‌عنوان یک ماده تقویتی عالی و بدون ضرر شناخته شده که خاصیت سم‌زدایی داره. این ماده با کمک به بهبود عملکرد کبد به سلامت افراد کمک می‌کنه. خواص گرده گل برای بدنسازی بخاطر تمامی ‌فواید مثبتی هست که در این فرآورده طبیعی جمع شده. گرده گل در متعادل‌کردن وزن تاثیر زیادی داره. آمینواسید موجود در گرده، سلول‌های چربی رو حل می‌کنه و سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شه. در این رابطه باید بدونین بدنسازان سیستم جسمانی متفاوتی دارن و همین امر می‌طلبه که برنامه غذایی ویژه‌ای رو دنبال کنن.

بدن افراد حرفه‌ای در حین بدنسازی دچار آسیب‌های کوچک و بزرگی می‌شه. اثرات ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کنندگی گرده برای بهبود زخم‌ها و عفونت‌های بدن ورزشکاران و بدنسازان در حین تمرینات سنگین بسیار تاثیرگذاره. بنابراین در ادامه این توضیحات قصد داریم به خواص گرده گل برای افراد بدنساز اشاره کنیم. چگونه مصرف این ماده می‌تونه اثرات مثبتی بر روند فعالیت بدنسازان داشته باشه؟ پاسخ به این‌گونه سوالات در قالب بحثی کارشناسی تقدیم شما می‌شه.

اثرات گرده گل برای بهبود زخم‌ها و عفونت‌های بدن بدنسازان در حین تمرینات سنگین بسیار مفید است.

چرا و چگونه خواص گرده گل برای بدنسازی لازمه؟

شاید از خودتون بپرسین چرا گرده گل برای بدنسازان این‌قدر اهمیت داره؟ مصرف حدود دو قاشق غذاخوری گرده گل در طول روز ویتامین‌ها و مواد مغذی زیادی رو به بدن منتقل می‌کنه. به طوری که از جمله اون‌ها باید به پروتئین فراوان، کربوهیدرات‌ها، مواد معدنی، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفات، روی و آهن اشاره بشه. ویتامین A ، ویتامین B با خانواده پرجمعیت ویتامین‌های B کمپلکس، B1,B2,B3.B6 از جمله محتویات ارزشمند گرده گل هستن. ویتامین C,E و لازمه باز هم تاکید کنیم به همراه مقدار زیادی پروتئین که به دلیل انرژی‌بخشی فراوان منبع غذایی بسیار مناسبی برای تغذیه زنبورهای نابالغ، زنبورهای کارگر و لاروها محسوب می‌شن؛ دیگر ترکیبات این محصول هستن.

جمع ‌بندی این مواد و یک حساب سرانگشتی نشون می‌ده کلیه ویتامین‌های موردنیاز بدن در گرده موجوده. اما بدنسازان چگونه باید از خواص این ماده موثر استفاده کنن؟ طبع گرده گل گرمه. تمام افراد بدنساز چه افراد سردمزاج و چه گرم‌مزاج‌ها به‌راحتی می‌تونن از مزایا و فواید گرده گل استفاده کنن. مهم‌ترین خواص گرده گل برای بدنسازی مواد ارزشمند موجود در اون هست. این ماده هم به برقراری سلامت بدن کمک و هم از بیماری‌هایی که ممکنه در طول ورزش باهاش درگیر بشن، پیشگیری می‌کنه.

برای نحوه مصرف گرده گل و بهبود خاصیت‌های انرژی‌زای اون به دنبال مخلوط کردن گرده در شیر و عسل باشین. این اقدام خاصیت اون رو دوچندان می‌کنه. قبل از صبحانه این ترکیب بی‌نظیر بدنسازان رو تقویت می‌کنه و انرژی مضاعفی بهشون می‌ده. البته گرده برای بدنسازان خواص دیگه‌ای هم داره که در ادامه به اون‌ها می‌پردازیم.

گرده گل برای بدنسازان سرشار از پروتئینه!

یک گرم از این ماده غذایی شگفت‌انگیز حاوی حدود 40 درصد پروتئین هست. در این رابطه باید بدونین بدنسازان برای ساخت عضلات بدن خود پیگیری‌ها و ‌تلاش‌های طاقت‌فرسایی انجام می‌دن. این افراد برنامه‌ریزی منسجم غذایی دارن که باید سرشار از پروتئین باشه. پس تا حدود زیادی متوجه شدین که چرا خواص گرده گل برای بدنسازی مفید هست.

در حین تمرینات ورزشی، سوخت‌و‌ساز بدن این افراد بالاست. به طوری که باشگاه‌ها و سالن‌های بدنسازی تاکید به تغذیه مناسب و دریافت پروتئین حداکثری در طول روز رو دارن. البته غذاهایی که حاوی پروتئین بالایی هستن می‌تونن حجم زیادی هم داشته باشن. مزیت گرده گل اینه که مصرفش به اندازه دو قاشق در روز هست اما منبع خوبی از مواد ارزشمند مورد نیاز بدن محسوب می‌شه و همین امر مورد توجه بدنسازان قرار گرفته.

ویتامین E موجود در گرده گل به رشد و تکثیر سلولی کمک می‌کند.

ویتامین E گرده گل برای بدنسازان سلول جدید می سازه!

این ویتامین به رشد و تکثیر سلولی کمک می‌کنه. استفاده مناسب و اصولی از این ویتامین از لایه غشای سلولی محافظت می‌کنه. ویتامین E همچنین مانع از تخریب سلول و غشای سلولی می‌شه. این روند رشد سلول‌های مرتبط با ساخت ماهیچه رو تقویت می‌کنه. بنابراین جالبه بدونین در بحث تغذیه اصولی، جسم بدنسازان نیاز به خواص گرده گل برای بدنسازی داره که عضلاتی مستحکم و قوی بسازه.

ویتامین C موجود در گرده گل شامل انواعی از آنتی اکسیدان‌‌هاست!

آنتی‌اکسیدان موجود در گرده با رادیکال‌های آزاد مقابله‌ و از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنه. بدنسازان هم لازمه هم‌زمان با ورزش‌های سنگین، هورمون‌های بدن رو تنظیم‌ کنن و این کار رو همون آنتی‌اکسیدان انجام می‌ده. همچنین قدرت سوخت‌و‌ساز بدن افزایش پیدا می‌کنه و عمل گوارش و هضم غذاها برای فرد بدن‌ساز ساده‌تر می‌شه. علاوه بر این رقابت‌های ورزشی همواره تنش‌هایی رو به همراه داره و این ویتامین اضطراب، استرس و تنش‌های قهرمانی رو کاهش می‌ده.

خواص گرده گل برای بدنسازی به همین جا ختم نمی‌شه بلکه تقویت پوست و رفع آسیب‌های پوستی هم در حیطه وظایف این ویتامین هست. ضمن اینکه اگه ویتامین‌های موردنیاز به بدن نرسه، ماهیچه‌ها و عضلات به مرور تحلیل می‌رن و کارایی سابق رو ندارن. بنابراین دو دسته از ویتامین‌ها در طول روز باید برای بدنسازان  بررسی و ثبت بشه. ویتامین‌های محلول در چربی که باید در بافت چربی‌های بدن ذخیره بشه و همچنین ویتامین‌های محلول در آب که باید هر روز مصرف بشه. چرا که این دسته از ویتامین‌ها مانند ویتامین C در بدن ذخیره نمی‌شن.

خانواده بزرگ ویتامین  B در گرده گل و بدنسازی!

رشد عضلات در حیطه وظایف ویتامین B هست. ویتامین B در تمرینات روزانه بدنسازان مانند یک منبع سوخت عمل می‌کنه و تامین این ویتامین برای حرکت و افزایش فعالیت‌ها ضروریه. حالا جالبه بدونین خواص گرده گل برای بدنسازی تامین کلیه ویتامین‌های موردنیاز در این گروهه. بدنسازان برای تقویت عملکرد اعضای بدن به صورت روتین باید تزریق ویتامین   B12داشته باشن. پس به نظر می‌رسه گرده گل جایگزین مناسبی برای این آمپول هست!

گلیکوژن گرده گل یک منبع انرژی عالی برای اجرای حرکات سنگین ورزشی محسوب می‌شود.

ویتامین‌ A گلیکوژن ساز معروف!

تمرکز اصلی بدنسازان ساختن عضلات و ماهیچه‌های قوی هست اما در اکثر موارد با کمبود گلیکوژن در بدن مواجه هستن. گلیکوژن یک منبع انرژی قوی برای اجرای حرکات سنگین ورزشی هست. ویتامین A مسئول تولید گلیکوژن در بدنه. این ویتامین به ساخت پروتئین در بدن  هم کمک می‌کنه. همه این موارد منجر به رشد ماهیچه‌ها در بدن می‌شه. حالا باید بدونین که این ویتامین در گرده گل وجود داره و افراد با مصرف این محصول دیگه نگران کمبود گلیکوژن نیستن!

اثرات گرده گل در عضله سازی بدنسازان

کالری و مواد انرژی‌زا در ورزش‌های سنگین روزمره برای بدنسازان حیاتی هست. در صورتی‌که هم‌زمان با ورزش‌های کششی و حرکتی از ویتامین‌ها و مواد غذایی درستی استفاده نشه، همه زحمات اون‌ها به هدر می‌ره. به همین ‌دلیل در این ورزش به همان ‌اندازه که کیفیت و کمیت حرکات ورزشی اهمیت داره، تغذیه مفید و پرویتامین هم مهمه.

ساخت ماهیچه، افزایش حجم عضله و تقویت بدن برای بدنسازان ضروریه. بهتره این سه کار مهم در سایه مصرف مواد غذایی ویتامینه انجام بشه. در این رابطه باید بدونین بدنسازان به دنبال موادی کم‌حجم و پرخاصیت هستن و بسیاری از اون‌ها به اشتباه به مسیرهای غیرمجاز مثل مصرف مکمل‌ها و قرص‌های عضله‌ساز کشیده می‌شن و  به صورت غیرطبیعی به پرورش اندام می‌پردازن.

به‌طور قطع عوارض جبران‌ناپذیری در انتظار این افراد هست امام جالبه بدونین خواص گرده گل برای بدنسازی هم همون کار مکمل‌ها رو انجام می‌ده و شاید اطلاع یافتن از فواید گرده به این افراد کمک زیادی بکنه. توجه به لیست ویتامین‌های موجود در گرده نشون می‌ده که این ماده به عنوان مکمل طبیعی برای تقویت سلول‌های ماهیچه‌ای موثره.

اگه این پودرشده گرده گل رو به همراه عسل و مواد لبنی در وعده صبحانه جای بدین، انرژی موردنیاز بدن در طول روز تامین‌ می‌شه. خوبه که از خانواده مغزها و دانه‌های روغنی هم در ترکیب با گرده استفاده کنین و معجونی مقوی بسازین. با این اقدام هوشمندانه میزان پروتئین، کربوهیدرات و کالری مورد نیاز بدن برای سوخت‌وساز و فعل‌و‌انفعالات بدن تامین می‌شه.

همه مواد موجود در گرده گل نقش موثری را در عضله‌سازی ایفا می‌کنند.

چرا خواص گرده گل برای بدنسازی اهمیت داره؟

همه مواد موثر موجود در گرده گل نقش زیادی در عضله‌سازی ایفا می‌کنن. به این نکته باید توجه بشه که مصرف صحیح، اصولی و به اندازه ویتامین‌ها و مواد غذایی هم اهمیت زیادی داره. به طوری که مصرف صحیح گرده علاوه بر آنچه تا بدین جا گفته شد، خواص دیگه‌ای هم از جمله موارد زیر رو به همراه داره:

  • وجود منیزیم در گرده سبب جذب میزان بیشتری از کلسیم در بدن می‌شه و در نهایت به تقویت عضلات کمک می‌کنه. با مصرف این ویتامین از ایجاد تنش در عضلات و ماهیچه‌ها هنگام ورزش‌های سنگین جلوگیری می‌شه.
  • گرده انرژی بالایی به بدن می‌رسونه، قندخون رو کاهش‌ می‌ده و برای ورزشکارانی که مستعد بیماری دیابت هستن، بسیار مفیده.
  • وجود آهن در گرده گل، هموگلوبین و گلبول‌های قرمزخون رو برای بدنسازان تنظیم می‌کنه.
  • مواد مغذی موجود در این فرآورده کندو از لخته‌شدن خون در رگ‌ها جلوگیری‌ می‌کنه و بدنسازان با افزایش سن باید مراقب ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هم باشن.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع سرطان نقطه قوت مصرف این ماده هست.
  • پیشگیری از یبوست، عملکرد بهتر گوارش و کارکرد منظم اعضای داخلی حین هضم غذاها یکی دیگه از خواص گرده گل برای بدنسازی هست.

همچنین با استفاده منظم و اصولی این ماده بی‌نظیر، احساس خستگی، کوفتگی و کسالت برطرف می‌شه. بنابراین فرد بدنساز باید با مصرف روزانه دو قاشق گرده گل به همراه آبمیوه، نوشیدنی‌ها یا سایر مواد غذایی انرژی موردنیاز بدن رو تامین کنه.

کلام آخر

همون‌طور که متوجه شدین، استفاده از گرده گل برای فرد بدنساز مانند یک ماده معجزه‌آسا هست. به‌طور کلی خواص گرده گل برای بدنسازی اینه که سیستم ایمنی بدنساز رو تقویت می‌کنه و عضلات و استخوان‌هایی قوی می‌سازه. همچنین سیستم عصبی رو با کنترل استرس و اضطراب در سلامت کامل حفظ می‌کنه. پروتئین و کربوهیدرات موجود در گرده ماهیچه‌ها و عضلات رو تقویت‌ می‌کنه و سبب استحکام استخوان می‌شه. مصرف ترکیبی محصولات تولیدی زنبور مانند عسل، ژل رویال و گرده از پوکی استخوان بدنسازان در زمان پیری جلوگیری می‌کنه. اما باید بدونین خرید گرده گل اصل و غیرتقلبی اهمیت زیادی داره. واجارو به‌ عنوان یک مرجع مناسب برای تهیه انواع محصولات کشاورزی طبیعی این امکان رو فراهم کرده که خرید مستقیم از کشاورزان و تولیدکنندگان داشته باشین. پس اگه قصد تهیه و خرید یک محصول باکیفیت رو دارین، به بازار محلی واجارو سری بزنین و بدون واسطه به مجموعه فروش بپیوندین.

0
نظرات شما

*
*

×