باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص گردو برای کودکان

گردو مملو از اسید‌های چرب امگا 3 است.

این دانه برگرفته از طبیعت فواید سلامتی زیادی داره. به طوری که درست همانند بزرگسالان، خواص گردو برای کودکان هم قابل‌توجه هست؛ به‌خصوص در رشد مغزی این گروه سنی تاثیر چشم‌گیری داره. این دانه مغذی مملو از اسید‌های چرب امگا 3 هست که متاسفانه در بدن تولید نمی‌شه. همچنین یک مشت از این آجیل در میان‌وعده یا عصرانه به برنامه کاهش وزن افراد کمک شایانی می‌کنه.

آنتی‌اکسیدان‌ها از ترکیبات فوق‌العاده دیگه در این محصول ارزشمند هستن که از عوامل پیشگیری از سرطان محسوب می‌شن. اما این دانه‌های طبیعی چه خواصی رو به بچه‌ها هدیه می‌ده؟ چگونه می‌شه اون رو به رژیم غذایی کودکان اضافه کرد؟ به چه نکاتی برای استفاده از گردو در این گروه سنی حساس باید توجه کنین؟ اگه می‌خواین پاسخ این سوال‌ها رو بدونین، بهتره چند دقیقه‌ای رو با مطالب این مقاله همراه باشین. با این کار دلایل استفاده از این موهبت زمین رو برای افزایش توانایی‌هایی ذهنی و جسمی فرزندانتون، درک می‌کنین.

مصرف گردو برای کودکان بسیار مفید است.

خواص گردو برای کودکان چیست؟

آیا می‌دونین گردو یکی از قدیمی‌ترین غذاهای شناخته شده در جهان به شمار می‌ره؟ این دانش عمومی است که آجیل و میوه‌های خشک همانند این دانه مفید در پوشش سخت، منبع تغذیه غنی برای بچه‌هاست. به طوری که مادران دلسوز بهتره همیشه دو نکته مهم رو به‌خاطر داشته باشن:

  • ایجاد علاقه به غذا و انواع متنوع مواد غذایی در برخی کودکان کار آسانی نیست؛ بنابراین کم خوردن بچه‌ها رو باید با مواد مغذی جبران کنین. یعنی همون که کیفیت مهم‌تر از کمیت هست.
  • به‌عنوان یک مادر، هرگز نباید تلاشتون رو برای پیدا کردن غذاها یا توصیه‌های تغذیه‌ای مفید برای این گروه سنی رها کنین!

این دو نکته شما رو ترغیب می‌کنه که بیشتر به دنبال خواص گردو برای کودکان باشین. چون که برای رشد و نمو نوزادان و کودکان بسیار ضروریه. همچنین به تقویت سیستم ایمنی و ارتقا سلامتی کمک می‌کنه. علاوه بر این‌ها امروزه سرگرمی‌های مجازی باعث شده که بچه‌ها کم‌تر تحرک داشته باشن و زیاد سر یخچال نرن؛ بنابراین میان‌وعده‌های مقوی همچون گردو گزینه مطلوبی است.

زمانی که از فواید این محصول صحبتی هست، گفته می‌شه کالری مورد نیاز فرزندانتون رو تامین می‌کنه. همچنین اگه به‌اندازه مصرف بشه، چربی و پروتئین‌های گیاهی اون برای قلب مفیده و ضرری نداره. حالا وقتشه با خواص گردو برای کودکان به صورت جزئی‌تر آشنا بشین. در این صورت چرایی استفاده از این ماده مقوی برای شما روشن می‌شه و شکرگزار خالق هستی و طبیعت خواهید بود.

گردو حاوی مقادیر زیادی از ویتامین B6، تیامین، اسیدفولیک، فسفر، منیزیم و مس است.

سلامت کودکان با گردو

این دانه مغذی مشخصات تغذیه‌ای منحصر به فردی داره که برای بچه‌ها بسیار مناسب هست. چون که مقادیر کافی از ویتامین B6، تیامین، اسیدفولیک، فسفر، منیزیم و مس رو در خود جای داده. همچنین به طور طبیعی فاقد گلوتن، سدیم و کلسترول هست که خواص گردو برای کودکان رو پراهمیت‌تر می‌کنه. سال‌ها تحقیق اون رو به خوراکی پرفایده‌ای برای بچه‌ها تبدیل کرده؛ بنابراین افزودن مقدار کمی از این دانه پرفایده به رژیم غذایی گروه‌های سنی پایین بسیار مفید خواهد بود. چون که منیزیم و ویتامین B به عملکرد صحیح قلب و سیستم عصبی کمک می‌کنن!

سیستم ایمنی رو با گردو تقویت کنین

حفظ سیستم ایمنی سالم همیشه و برای هر فردی فارغ از سن مهم بوده. با این حال بچه‌ها بیشتر در معرض مواجهه با انواع بیماری‌های ناشی از ویروس و باکتری‌ها هستن. به همین دلیل این دانه مغذی با ترکیبات مفید مثل سلنیوم، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در افزایش توانایی سیستم دفاعی بدن در برابر حمله ویروس‌ها موثره. همچنین از جمله خواص گردو برای کودکان، آنتی‌اکسیدان‌های قوی اون هست که باعث می‌شه بدنشون از مواد سمی دور بمونه.

رشد سریع مغز

فولات و امگا 3 از عوامل تاثیرگذار در رشد مغز کودکان هستن. حتی اگه بعد از شکافتن پوسته این دانه به اون با دقت نگاه کنین، متوجه می‌شین که شبیه دو نیمه مغزه و شاید همین ظاهر منحصر به فردش نشان از این خواص گردو برای کودکان داره. گذشته از این داستان‌ها، تحقیق اپیدمیولوژیکی تایید کرده که این دانه در بهبود حافظه، تمرکز و پردازش اطلاعات نقش داره. همچنین در مقاله دیگه‌ای اومده که مصرف این محصول طبیعی کاهش علائم افسردگی، افزایش سطح انرژی، تمرکز و خوش‌بینی رو به همراه داره.

مصرف گردو کاهش علائم افسردگی، افزایش سطح انرژی و بهبود در تمرکز را به همراه دارد.

دانه گرد انرژی بخش

همون‌طور که همه می‌دونین بچه در طول روز به دلیل فعالیت‌های پرتحرک به انرژی بیشتری احتیاج داره. در این بین باید بگیم که خواص گردو برای کودکان در رساندن انرژی زیاد به بدن خلاصه می‌شه. این دانه به همراه سایر میوه‌های خشک میان‌وعده خوشمزه و سیرکننده‌ای برای کودکانه. عصرانه‌ای که از ترکیب خرما و تکه‌های این آجیل خوشمزه باشه، انرژی کافی رو به بچه‌ها می‌بخشه. البته به‌تنهایی هم نوعی غذای فوق‌العاده محسوب می‌شه که انرژی بیشتری رو در اختیار این گروه سنی قرار می‌ده.

القای خواب عمیق و سالم

این محصول قدیمی ملاتونین رو در خودش جای داده که به القای خواب و تنظیم عملکرد‌های بدن در این زمان، کمک می‌کنه. خواب برای گروه‌های کودک و نوزاد بسیار ضروری هست؛ چون بیشتر رشد اون‌ها زمانی که به خواب عمیق می‌رن، اتفاق می‌افته. بنابراین با گنجاندن این دانه مغذی در رژیم غذایی می‌شه یکی دیگه از خواص گردو برای کودکان، یعنی رشد کافی رو شاهد بود.

زیبایی پوست و مو

این ماده برگرفته از درختان تنومند برای درخشش و براق نگه‌داشتن موهای کودک بسیار مناسبه. همچنین باعث حفظ سلامت پوست اون‌ها می‌شه. عامل بروز خواص گردو برای کودکان در زمینه پوست و مو بیوتین هست که به‌عنوان ترکیبی مفید برای این اعضا به شمار می‌ره. این ترکیب با تقویت ریشه مو، ریزش مو رو کاهش می‌ده و رشدش رو تقویت می‌کنه. استفاده از عصاره روغنی این دانه گرد روی سر بچه‌ها باعث بهبود رشد و سلامت مو‌ها می‌شه. از طرف دیگه غذای پوست هم هست. خوردن این محصول پوستی صاف رو به این گروه سنی هدیه می‌ده و از فولیکول‌های مو محافظت می‌کنه.

گردو برای درخشش و براق نگه‌داشتن موهای کودکان بسیار مناسب است.

با رژیم مناسب گردو وزن کودکان رو کنترل کنین!

امروزه ترویج دنیای مجازی موجب کم‌تحرکی بچه‌ها شده. به همین دلیل چاقی یکی از نگرانی‌های عمده والدین در این زمانه هست. حالا جالبه بدونین از جمله خواص گردو برای کودکان، کاهش یا حفظ وزن بدن هست. مصرف به‌اندازه این دانه با ایجاد سیری طولانی‌مدت در عین افزایش ایمنی و وجود چربی‌های سالم، به کنترل وزن بچه‌ها هم کمک می‌کنه. با درک این فواید بی‌شمار، نکته پراهمیت دیگه افزودن این غذا به رژیم خوراکی کودکانه. علاوه بر این حتما به دنبال این هستین که بدونین نوزادان از چه سنی مجاز به مصرف گردو هستن. پس همچنان با ما همراه باشین.

چه زمان و چگونه خواص گردو رو به رژیم غذایی کودکان اضافه کنیم؟

از زمانی که کودک با مواد جامد سخت آشنا می‌شه، والدین تمایل دارن که مواد غذایی مغذی رو در رژیم غذایی اون بگنجونن. با این حال همه مواد جامد توسط همه نوزادان به‌راحتی قابل هضم نیستن. چون که سیستم گوارش اون‌ها در سال‌های ابتدایی همچنان ضعیف و در حال رشده.

یکی از دانه‌های پرفایده که والدین رو در استفاده برای کودکان وسوسه می‌کنه، گردو هست. شاید بعد از 6 ماهگی فرزند به شما بگن که این محصول رو به‌صورت آسیاب برای این گروه سنی استفاده کنین. اما بهتره بدونین پزشکان توصیه می‌کنن که برای بهره‌مندی از خواص گردو برای کودکان باید تا 1 یا حتی 2 سالگی صبر‌کنین. چرا که حتی هضم دانه‌های بسیار ریز هم هنوز برای این گروه دشواره. با این حال هر وقت تصمیم گرفتین، باید از قبل با پزشک تغذیه مشورت کنین.

گردو را می‌توانید به صورت پودر شده به کیک، بستنی یا شیرموز اضافه کنید.

بعد درنظرگرفتن این نکته، اگه بچه شما علاقه‌ای به خوردن این مغز خوراکی نداره، می‌شه آسیاب شده اون رو به پودینگ، بستنی و کیک اضافه کنین. همچنین می‌شه در سالاد و غلات هم از موهبت بی‌اندازه این دانه ارزشمند کمک گرفت. کره این دانه مغذی یا شیرموز مخلوط با اون از جمله بقیه خوراکی‌های مفید با خواص گردو برای کودکان و نوزادان بالای این سن هستن. میزان مجاز کره این محصول یک قاشق غذاخوری در فاصله هر میان‌وعده در طول روز هست. البته دستورالعمل‌های حاوی شیر برای نوزادانی که توانایی تحمل لاکتوز رو ندارن، توصیه نمی‌شه.

نکاتی مهم درباره مصرف گردو برای کودکان و بهره مندی از خواص

قبل از اینکه شروع به استفاده از این دانه برای فرزندانتون کنین، بهتره چند نکته مهم رو قبل از فکر به خواص گردو برای کودکان به‌خاطر داشته باشین:

  • سن کودک: علاوه بر عدم هضم صحیح در سنین پایین، نوزادان در آغاز استفاده از برخی از غذاها ممکنه واکنش‌های آلرژیک نشون بدن. بنابراین حتما احتمال حساسیت کودک رو به این دانه رو بررسی کنین.
  • تاریخچه آلرژی خانوادگی: آلرژی‌‌ها ممکنه از نسلی به نسل دیگه کاهش پیدا کنن اما اگه یکی از والدین یا هر دو به این محصول حساسیت دارن، احتمال بروز این عارضه در کودک هم بالا می‌ره.
  • شروع مصرف با مقادیر کم: برای اطمینان از عدم آلرژی در سنین پایین، بهتره اول با خوراندن مقادیر کم‌تر به کودکان این دانه رو امتحان کنین. در صورت عدم مشاهده علائم حساسیت این مقدار رو افزایش بدین.
  • عوارض جانبی در صورت مصرف بیش از اندازه: مشکلات سیستم گوارشی مثل نفخ شکم، اسهال و افزایش وزن از علائم سوء مصرف هستن که به دلیل فیبر و کالری بالای این ماده ظاهر می‌شن.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که این دانه مغزی یکی از قدیمی‌ترین غذاهای جهان هست که نه‌تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان هم فواید بی‌شماری رو به همراه داره. از خواص گردو برای کودکان همین بس که به رشد جسمانی و فکری اون‌ها کمک قابل‌توجهی می‌کنه. افزایش انرژی، کنترل وزن، تقویت سیستم دفاعی بدن و تاثیر در رشد مو از جمله مزایای دیگه این محصول ارزشمند هست. وجود مقادیر عظیمی از ویتامین‌های گروه B، پروتئین، فیبر، انواع مواد معدنی مانند پتاسیم، مس و غیره در ساخت این خواص نقش مهمی رو ایفا می‌کنن.

با اطلاع از این موارد اگه به دنبال خرید گردو مرغوب هستین، بهتره با واجارو همراه بشین. اینجا یک بازار محلی آنلاینه که شما رو با انواع محصولات باکیفیت کشاورزان و باغداران روستایی ایران‌ آشنا می‌کنه. عرضه محصولات آزمایش شده، ارسال شناسنامه محصول، خرید بی‌واسطه و ضمانت 48 ساعته بازگشت برخی از امکانات این مجموعه برای شما هستن. بنابراین با خیال راحت از هر جای ایران بهترین گردو رو از واجارو بخرین.

0
نظرات شما

*
*

×