باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خوراکی های خوشمزه با بادام زمینی

بادام زمینی یکی از آجیل‌های محبوب ما ایرانی‌ها است. هرچند که اصالت اون به امریکای جنوبی برمی‌گرده اما امروزه در سراسر کره خاکی طرفداران زیادی داره. بادام زمینی رو به روش‌های مختلفی مصرف می‌کنند، این آجیل مقوی هم به صورت خام و هم به صورت تفت داده و نمکی مصرف میشه و هم ازش به صورت پوره شده توی دسر‌ها و غذاهای مختلف استفاده میکنن.

بادوم زمینی ارزش غذایی بالایی داره، پروتئین زیاد این ماده غذایی اونو به یک منبع فوق‌العاده برای پروتئین گیاهی تبدیل کرده. بادام زمینی همچنین یه منبع عالی برای ویتامین‌هایی مثل بیوتین، نیاسین، کولی، فولات ویتامین E و مواد معدنی مثل کلسیم، منیزیم، فسفر، مس، پتاسیم، سدیم، روی، آهن، مس و سلنیوم به حساب میاد.

ما تو دانشنامه واجارو در یک مطلب جداگونه خواص بادام زمینی رو بررسی کردیم که می‌تونید این مطلب رو هم مطالعه کنید، مطالعه و آگاهی از خواص بادام زمینی این وسوسه رو در آدم به وجود میاره که از این منبع پروتئین گیاهی توی رژیم غذاییش بیشتر استفاده کنه.

این مطلب دقیقا همین هدف رو دنبال می‌کنه، یعنی قصد داره با معرفی خوراکی های خوشمزه با بادام زمینی بهتون بگه که چطور میشه هم تنوع بیشتری به رژیم غذایی‌تون ببخشید و هم اینکه بادام زمینی رو به سبد غذایی‌تون اضافه کنید.

خواص بادام زمینی

حساسیت به بادام زمینی رو جدی بگیرید

قبل از اینکه بریم سراغ معرفی غذاها و خوراکی های خوشمزه با بادوم زمینی باید حتما در مورد حساسیتی که بعضی از افراد به اون دارند صحبت کنیم. بله برخی از افراد هستند که به بادام زمینی حساسیت دارند و این حساسیت گاهی مشکلات حادی رو برای فرد به وجود میاره، در حدی که ممکنه کارش رو به اورژانس و بیمارستان بکشونه و در بدترین حالت باعث مرگش بشه.

بنابراین این نکته رو همیشه درنظر باشید که اگه مهمون‌هایی براتون اومدن که شناخت زیادی ازشون ندارید و خواستید با بادام زمینی یا یه غذا و دسری که بادام زمینی توش استفاده شده ازشون پذیرایی کنید، حتما قبلش ازشون سوال کنید که آیا به بادام زمینی حساسیت دارند یا نه؟ چون اگه حساسیت داشته باشند و بی‌خبر از همه جا بادام زمینی رو بخورند خاطره خوبی از اون مهمونی بجا نمی‌مونه. خب بهتره بریم سراغ خوراکی‌های خوشمزه با بادام زمینی:

خورش بادام زمینی

خورش بادام زمینی

خورش بادام زمینی یه غذا پر خاصیت با طعمی متفاوته. اگه تو اینترنت دنبال طرز تهیه خورش بادام زمینی بگردید، متوجه می‌شید که چند نوع دستور پخت برای تهیه خورشت بادام زمینی وجود داره. یه مدل خورشت بادام هست که با خلال بادام درست میشه و یک غذای اصیل کرمانشاهیه، البته این غذا در اصل با خلال بادام درختی درست میشه اما عد‌ه‌ای اونو با خلال بادام زمینی هم درست می‌کنند ولی چون ممکنه خورشت کمی به تلخی بزنه ما درست کردنش با بادام زمینی رو پیشنهاد نمی‌کنیم.

یه مدل دیگه خورش بادام زمینی هست که به اسم فسنجان بادام زمینی شناخته میشه، روش پخت و مواد اولیه متفاوتی داره، توی این غذا از بادام زمینی آسیاب شده استفاده میشه. تو مواد اولیه این نوع خورشت از گوشت هم استفاده شده ولی یه نوع خورشت بادوم زمینی دیگه هم داریم که کاملا گیاهیه و با بادام زمینی و بامیه میشه درستش کرد.

دستور پخت خورش بادام زمینی رو توی یک مطلب جداگونه براتون نوشتیم، اگر مایلید ببنید این غذا چطوری درست میشه می‌تونید مطلب طرز تهیه خورش بادام زمینی رو مطالعه کنید.

سوپ بادام زمینی

سوپ بادام زمینی

سوپ بادام زمینی یه سوپ ایرانی نیست و یه غذای اونور آبی محسوب میشه. گفته میشه که این سوپ تو کشور‌هایی مثل آفریقا، مراکش، بولیوی و تایلند طرفدارهای زیادی داره و حتی اصالت این سوپ رو برای غرب آفریقا می‌دونن. سوپ بادام زمینی یه غذای سبکه که راحت هضم میشه، هرچند ما ایرانی‌ها عادت نداریم ناهار سوپ بخوریم ولی این سوپ قابلیت اینو داره که هم تو وعده ناهار و هم برای وعده شام سرو بشه.

سوپ بادوم زمینی تو ایران معمولا به عنوان یه پیش غذای سبک سرو میشه. طعم این سوپ ذاتا کمی تنده ولی باز هم پیشنهاد می‌کنیم اگه اهل خوردن غذاهای تند هستید اونو با اضافه کردن سس‌های تند بیشتری میل کنید.

همونطور که گفته شد سوپ بادام زمینی تو کشور‌های مختلف طرفدارای زیادی داره و مطمئنا هر کدوم از این کشور‌ها ذائقه غذایی خودشون رو توی این سوپ‌ وارد کردن، بنابراین چند نوع سوپ بادام زمینی داریم، مشهور‌ترین‌شون هم سوپ بادام زمینی آفریقایی و سوپ بادام زمینی تایلندیه.

سوپ بادام زمینی یه غذای خوب برای افطاری ماه مبارک رمضانه، چون هم سبکه و هم آب و انرژی از دست رفته بدن رو می‌تونه به خوبی بازیابی کنه.
می‌خواید بدونید این سوپ خوشمزه چطوری درست میشه؟ مطلب طرز تهیه سوپ بادام زمینی رو بخونید.

سالاد بادام زمینی

سالاد بادام زمینی

وقتی صحبت از سالاد میشه نمی‌تونیم به یه رسپی بسنده کنیم. بیشتر سالاد‌ها رو میشه از طریق کم یا زیاد کردن مواد اولیه‌شون تغییر داد و طعم و مزه جدیدی بهشون بخشید. حتی سس‌هایی که به همراه سالاد سرو میشن اونقدر تنوع دارند که طعم‌های متفاوتی به سالاد میدن. سالاد بادام زمینی هم از این قاعده مستثنی نیست، این سالاد فوق‌العاده مقوی هم به روش‌های مختلفی قابل تهیه است، اگر بخوایم اسم چند تا سالاد بادام زمینی مشهور رو اینجا ذکر کنیم می‌تونیم به سالاد مخلوط بادام زمینی، سالاد کینوا با سس بادام زمینی، سالاد خیار و بادام زمینی، سالاد آراشید، سالاد تایلندی با سس بادام زمینی و سالاد مرغ با سس بادام زمینی اشاره کنیم.

همونطور که از اسم این سالاد‌ها متوجه شدید هم می‌تونید از بادام زمینی به عنوان یکی از مواد اولیه اصلی بعضی از سالاد‌ها استفاده کنید و هم میتونید سس بادام زمینی رو تهیه کنید و اون رو با سالاد‌های خاصی سرو کنید. برای اینکه بدونید این سالاد چطور درست میشه حتما مطلب طرز تهیه سالاد بادام زمینی رو بخونید.

بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر

بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر

بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر غذایی نیست که بخواید ازش برای ناهار یا شام استفاده کنید. این خوراکی خوشمزه و مقوی و ترد یه اسنک دلچسب بحساب میاد که هم می‌شه اونو تنها با بادام زمینی درست کرد و هم با مخلوطی از مغز‌ها و آجیل‌های دیگه‌ای مثل فندق، بادام هندی و … .

تهیه این اسنک خوشمزه کار سختی نیست و به راحتی می‌تونید با کمی بادام زمینی، رزماری، سیر و مریم گلی اونو توی خونه درست کنید و موقع دیدن فیلم و سریال جلوی تلویزیون از خوردنش لذت ببرید.

اگه وسوسه شدید این اسنک رو تو خونه درست کنید روش تهیه‌ش تو مطلب طرز تهیه بادام زمینی برشته شده با رزماری و سیر مو به مو با جزئیات نوشته شده.

خوراک کاری تایلندی با بادام زمینی

خوراک کاری تایلندی با بادام زمینی

اگر با غذاهای تایلندی آشنایی داشته باشید و اون‌ها رو تست کرده باشید حتما متوجه شدید که غذا‌های تایلندی سرشار از رنگ‌های جذابن و باعث میشن آدم طعم‌های متفاوتی رو تجربه کنه. توی غذا‌های تایلندی همیشه از مواد تازه استفاده میشه، غذاهای این کشور به داشتن ادویه‌های زیاد که فلفل پای ثابت همه اون‌هاست مشهورن، کلا غذای تایلندی نداریم که توش از ادویه استفاده نشده باشه.

خوراک کاری تایلندی با بادام زمینی هم کاملا همه ویژگی‌های غذا‌های تایلندی رو توی خودش داره، تهیه این غذا به مواد اولیه زیادی احتیاج داره که باید با حوصله تهیه‌شون کنید. علاوه بر بادام زمینی از لوبیا سبز، فلفل دلمه، شیر، سیر و چند تا ماده غذایی دیگه که همه‌شون مفید و مغذی هستند توی این غذا استفاده شده.

اگه خواستید این غذا رو امتحان کنید حتما قبلش مطلب طرز تهیه خوراک کاری تایلندی با بادام زمینی رو بخونید.

سس فارال بادام زمینی

سس فارال بادام زمینی

فارال در اصل به بعضی از غذاهای هندی گفته میشه، اون‌ها نوعی غذا هستند که خوردنشون در ایامی که هندو‌ها روزه می‌گیرند جایزه. غذاهای فارال معمولاً انرژی‌زا هستند و با موادی مثل سیب‌زمینی، بادام‌زمینی و آرد و بدون استفاده از برخی مواد مثل زردچوبه و غلات بسته به ترجیح شخصی تهیه می‌شن. اما سس فارال بادام زمینی یه سس لذیذ و اشتها آوره که با بعضی از غذاها مثل خیار و شیشلیک بره سرو میشه.

برای تهیه سس فارال بادام زمینی: فر رو با دمای 335 فارنهایت (170 درجه سانتیگراد) گرم کنید. بادام زمینی رو به مدت ۸ دقیقه تفت بدین و بعدش اون رو در مخلوط کن بریزید و بعد ماست، عسل، لیمو و فلفل رو بهش اضافه کنید. این یک روش برای درست کردن سس فارال بادام زمینیه، روش‌دیگری هم وجود داره که توش از کشک استفاده میشه و بخاطر مواد اولیه‌ش بعید می‌دونیم چندان با ذائقه ایرانی‌ها سازگار باشه.

میلک شیک بادام زمینی

میلک شیک بادام زمینی

طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی خیلی ساده است، مواد رو تهیه می‌کنیم و می‌ریزیم تو مخلوط‌کن و بعد از مخلوط کردن سرو می‌کنیم، به همین راحتی. اما چند نوع میلک شیک بادام زمینی می‌تونید درست کنید؟ زیاد.

مواد مورد نیاز برای سه تا میلک شیک بادام زمینی معروف رو براتون می‌نویسیم:

میلک شیک بادام زمینی با بستنی وانیلی

  • شیر سرد: ۱ فنجان
  • کره بادام زمینی: ۲ قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی: ۱ فنجان
  • خامه زده شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • بادام زمینی خرد شده: دو الی سه قاشق

میلک شیک بادام زمینی با بستنی شکلاتی

  • شیر سرد: ۱ فنجان
  • کره بادام زمینی: ۳/۱ فنجان
  • بستنی شکلاتی: ۲ فنجان
  • یخ خرد شده: چند تکه کوچک
  • میلک شیک بادام زمینی با موز
  • شیر سرد: ۲/۱ فنجان
  • کره بادام زمینی: ۳/۱ فنجان
  • بستنی وانیلی: ۲ فنجان
  • شکلات مایع: ۴/۱ فنجان
  • موز خرد شده: ۱ عدد

این موادی که گفته شد مواد لازم برای تهیه میلک شیک بادام زمینی برای ۲ نفر بود. تو اندازه گیری مواد حساسیت به خرج ندین و بسته به سلیقه خودتون موادش رو کم و زیاد کنید، مخلوط این مواد هیچ وقت بدمزه نمیشه پس نگران چیزی نباشید.

توی این مطلب ۷ نوع خوارکی خوشمزه با بادام زمینی رو بهتون معرفی کردیم. بادام زمینی توی کشورمون بیشتر به عنوان آجیل مصرف میشه و مردم ما عادت به خوردن چنین غذاهایی ندارند، اما ایجاد تنوع تو رژیم غذایی همیشه میتونه انگیزه‌ای باشه تا غذاهای جدید رو برای یک بار‌ هم که شده تست کنیم.

استفاده از بادام زمینی خوش طعم و با کیفیت توی غذاها خیلی مهمه، بخاطر همین هم خرید بادام زمینی اهمیت زیادی پیدا می‌کنه، خرید بادام زمینی و کره بادام زمینی از واجارو می‌تونه خیالتون رو از بابت خوشمزه و درجه یک بودن اون‌ها راحت کنه تا دیگه نگران کیفیت بادام زمینی که می‌خواید ازش توی غذاهاتون استفاده کنید نباشید.

 

26
نظرات شما

*
*

    9037411998 23 فروردین 1401 پاسخ

    به احتمال خیلی زیاد خوشمزه میشه حتما تو این هفته امتحانش میکنم:)))))

    9046444182 23 فروردین 1401 پاسخ

    مقاله جالبی بود من میلک شیک رو پسندیدم

    9306758372 23 فروردین 1401 پاسخ

    این خوشت خیلی عالی هستش من که دوسش دارم و طرز تهیه هم راحته. ممنون

    9360069962 23 فروردین 1401 پاسخ

    بادام زمینی سرشار از ویتامین های مختلف هست

    9116847785 24 فروردین 1401 پاسخ

    مطالب جالبی بود بادم این همه غذا

    9362735427 24 فروردین 1401 پاسخ

    جالب بود عالیه

    9164427587 24 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار خوب

    9306758372 24 فروردین 1401 پاسخ

    این خوراکی بادام زمینی خیلی عالی من دوسش دارم و طرز تهیه هم راحته

    9218818404 24 فروردین 1401 پاسخ

    من تا حالا درست نکردم ولی بنظر‌خیلی خوشمزه بنظر میرسه

    9378793976 24 فروردین 1401 پاسخ

    واقعا دوست داشتم مطلبتون عالی بود

    9147153158 24 فروردین 1401 پاسخ

    اطلاعات مفید و جالب ممنون

    9028294953 24 فروردین 1401 پاسخ

    فکر نمیکردم بشه با بادام زمینی همچین غذا ها و خوراکی های خوبی درست کرد. ممنون از واجارو

    9197360907 24 فروردین 1401 پاسخ

    مطالب متنوعی بود ممنون

    9118111619 24 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار مطالب جالبی بود

    9356747517 24 فروردین 1401 پاسخ

    این اسنک خیلی ظاهر زیبایی داره حتما مزه اش هم مثل ظاهرش عالی هستش

    9368747739 24 فروردین 1401 پاسخ

    من تا حالا غذایی با بادام درست نکردم ولی حتما باید اینو امتحان کنم

    9210408739 25 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی خوشمزه به نظر میرسه

    9149066809 25 فروردین 1401 پاسخ

    خوشمزه و ظاهر خوبی داره

    9906525261 25 فروردین 1401 پاسخ

    خوب و خوشمزه بود قبلاً ازش خوردم

    9109203107 25 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی بهم کمک کرد و اطلاعاتم در مورد بادام زمینی افزایش داد سپاس از واجارو

    9385565023 25 فروردین 1401 پاسخ

    غذا های خوشمزه با بادم زمینی.
    همچنین اطلاعات مفید درباره بادام زمینی.

    سعیده 25 فروردین 1401 پاسخ

    خورش خلال غذای خوشمزه کرمانشاهیاس و به شدت عالیه

    9054067961 26 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی عالی ممنون از شما

    9908540134 26 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار عالی
    باتشکر از شما

    9305669318 26 فروردین 1401 پاسخ

    جالب بود ممنون از شما

    9109743309 26 فروردین 1401 پاسخ

    خیلی ممنون واقعا عالی بود

×