باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

معرفی انواع خوراکی های خوشمزه با عسل

شما عسل رو چطور مصرف می‌کنید؟ چقدر انواع خوراکی های خوشمزه با عسل رو می‌شناسید؟ عسل یه شهد شیرین خوشمزه است که نیازی به معرفی نداره. همه این مایع طلایی خوشمزه رو می‌شناسید و احتمالا یکی از خوارکی‌های محبوب‌تون برای صبحونه است. عسل طبیعی با خامه و نون بربری و یه چای اصیل و خوش طعم ایرانی موقع صبحونه، چه شود! در مورد خواص عسل ما می‌دونیم و شما هم می‌دونید که کلی خاصیت برای بدن انسان داره.

درمان زخم‌ها، بهبود سلامت قبل، درمان دیابت، ضد سرطان بهبود مشکلات معده، ضد عفونت، افزایش ایمنی و قوای بدن تنها بخشی از خواص عسل هستند. اگه مایلید در مورد فواید این شهد خوشمزه چیزای بیشتری بدونید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله خواص عسل رو مطالعه کنید.

بسیاری از ما عسل رو فقط موقع صبحانه یا به جای شکر برای شیرین کردن چای و شربت استفاده می‌کنیم. اما عسل تو غذاهای مختلفی به کار میره و خوراکی‌های خوشمزه‌ای با عسل میشه درست کرد. ما تو این مقاله قصدمون اینه تا چند تا از خوراکی های خوشمزه با عسل رو بهتون معرفی کنیم. اگه دوست دارید بدونید با عسل چه غذاهایی میشه درست کرد تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خواص بی نظیر عسل

میگو عسلی یه غذای مقوی با عسل

ترکیب میگو با عسل غذا نیست، بلکه یه بمب مواد مقوی و مغذی به حساب میاد. میگو عسلی یه غذای دریایی لذیذ و خوشمزه است که با وجود میگو و عسل در اون ارزش غذایی بالایی داره. گوشت میگو که سرشار از سلنیومه زود پخته میشه و زمان زیادی برای تهیه کردنش نیاز ندارید. بنابراین طرز تهیه میگو عسلی هم خیلی راحته و بدون دردسر و تو کمترین زمان می‌تونید اونو تو خونه تهیه و نوش جان کنید. اگر تصمیم دارید دست به کار شید و این غذای مقوی و خوشمزه رو درست کنید، پیشنهاد می‌کنیم قبلش مطلب طرز تهیه میگو عسلی رو مطالعه کنید. نکات ریزی رور توی این مطلب اشاره کردیم که بهتره بدونید.

میگو عسلی

خوراک مرغ عسلی، طعمی متفاوت و لذیذ

خوراک مرغ عسلی یکی از بهترین انواع خوراکی های خوشمزه با عسل به حساب میاد. مرغ عسلی به روش‌های متفاوتی درست میشه. اما یکی از خوشمزه‌ترین رسپی‌های مرغ عسلی که طعم شیرین و نسبتا تندی داره به اسم خوراک مرغ عسلی کره‌ای شناخته میشه. این غذا طعم متفاوت خاصی داره و مخصوص اون دسته از افرادیه که غذاهای شیرین با ذائقه‌شون بیشتر جور در میاد.

مرغ توی این غذا حسابی طعم‌دار میشه و به همراه سسی که کنارش سرو میشه فرصت چشیدن یه طعم فوق‌العاده رو بهتون هدیه میده. برای درست کردن این غذای خوشمزه حتما قبلش مطلبی که در خصوص طرز تهیه خوارک مرغ عسلی نوشتیم رو مطالعه کنید.

خوراک مرغ عسلی

مافین سیب و عسل، یه دسر دلچسب با عسل

مافین سیب و عسل یکی دیگه از خوراکی های خوشمزه با عسل، یه دسر خوشمزه و مقوی به حساب میاد که توش به جای شکر از عسل استفاده شده. ماده‌ای که سرشار از مواد مغذی و یتامین‌های مختلفه و برای سلامتی انسان خیلی مفیده. این دسر خوشمزه به راحتی و بدون استفاده از تجهیزات خاصی توی خونه قابل تهیه است. مافین سیب و عسل رو می‌تونید هم توی فر و هم روی گاز بپزید. تهیه و پخته شدن این خوراکی خوشمزه با عسل زمانی بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه ازتون می‌گیره. طرز تهیه مافین سیب و عسل رو تو یه مطلب به صورت اختصاصی توضیح دادیم که اگر مایل بودید می‌تونید مطالعه کنید.

مافین سیب و عسل

رولت مرغ با عسل، یه غذای ساده و لذیذ با عسل

تهیه رولت مرغ و عسل به زمان زیادی نیاز نداره. این غذا رو به راحتی می‌تونید توی خونه و تو زمان کم ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بپزید. رولت مرغ با عسل که از یکی دیگه از خوراکی های خوشمزه با عسل به حساب میاد ظاهر جذابی داره و می‌تونه بچه‌های بد غذا رو به سمت خودش بکشه.

دلیل جذابیت ظاهری رولت مرغ و عسل هم از یک طرف بخاطر بکار رفتن سبزیجات تازه مثل بروکلی، کرفس، فلفل دلمه‌ای قرمز، فلفل دلمه‌ای زرد و پیازچه است و از طرف دیگه بخاطر تیکه‌های مرغ رول شده و جذابه. جالبه بدونید که چند نوع طرز تهیه رولت مرغ با عسل داریم. ما توی واجارو طرز تهیه‌ای رو انتخاب کردیم که با ذائقه ایرانی جور در بیاد. طرز تهیه رولت مرغ با عسل رو می‌تونید از دانشنامه واجارو مطالعه کنید.

رولت مرغ با عسل

چیز کیک عسل و ماست، یه دسر شیرین و خوشمزه با عسل

چیز کیک‌ها یکی از محبوب‌ترین دسر‌ها هستند که طرفداران زیادی دارند. خوشمزه بودن این دسر شیرین ممکنه باعث شه زیاد ازش بخورید. ولی حواستون باشه که یه تکه کوچیک از این دسر حاوی حدود ۲۵۰ کیلوکالریه. تو طرز تهیه چیز کیک عسل و ماست از بیسکوئیت خرد شده تو لایه اول و از ماست و پنیر و عسل برای لایه دوم استفاده میشه.

ما تو مطلبی که طرز تهیه چیز کیک عسل و ماست رو جداگونه توضیح دادیم دو روش رو برای تهیه این دسر خوشمزه آوردیم. در هر دو روش حدود نیم ساعت برای آماده سازی مواد و حدود ۱ ساعت و نیم برای پخت چیز کیک لازمه. با این تفاوت که توی یکی از روش‌ها نیاز داریم تا چیز کیک‌مون ۴ ساعت توی یخچال استراحت کنه.

چیز کیک عسل و ماست

بستنی توت فرنگی با عسل

بستنی توت فرنگی با عسل یه بستنی خیلی خوشمزه است که تو هوای گرم حسابی می‌چسبه. شیرینی این بستنی توسط عسل تامین میشه. این کار باعث میشه بستنی‌مون خواص فوق‌العاده عسل رو هم با خودش به همراه داشته باشه. استفاده از توت‌فرنگی‌های تازه و خوشمزه به عنوان طعم‌دهنده طبیعی طعم این بستنی رو حسابی دلچسب می‌کنه.

ما در یک مطلب جداگونه طرز تهیه بستنی توت فرنگی با عسل رو براتون نوشتیم و با جزئیات کامل مراحل رو براتون شرح دادیم. برای این بستنی ما به شیر تغلیظ شده و شیرین شده نیاز داریم که طرز تهیه اون رو هم براتون آوردیم. اگه قصد دارید این بستنی رو امتحان کنید حتما طرز تهیه بستنی توت فرنگی با عسل مطالعه کنید.

بستنی توت فرنگی با عسل

فیله مرغ گریل شده با عسل، غذایی با طعم متفاوت

فیله مرغ گریل شده با عسل یه غذای لذیذ با طعم ترکیبی ترش و شیرینه که چشیدن یه طعم متفاوت رو بهتون هدیه می‌ده. طرز تهیه فیله مرغ گریل شده با عسل خیلی ساده است و زمان زیای ازتون نمی‌گیره. این غذا که به طور کلی از دو مرحله مرینیت مرغ و پختن مرغ تشکیل میشه تقریبا به نیم ساعت زمان نیاز داره.

یک ربع برای آماده سازی مواد و یک ربع برای پختن غذا، که برای تهیه یه غذای خوشمزه زمان زیای محسوب نمیشه. تو دستور پخت فیله مرغ گریل شده با عسل از سُس سویا یا یه سس جای‌گزین سس سویا استفاده می‌شه. ما تو مطلب جداگونه‌ای که برای طرز تهیه فیله مرغ گریل شده با عسل نوشتیم روش تهیه این سس جای‌گزین رو هم توضیح دادیم.

فیله مرغ گریل شده با عسل

نان سیب زمینی عسلی

نان سیب زمینی عسلی توی ایران چندان شناخته شده نیست. رنگ نارنجی-طلایی این نون خوشمزه انقدر جذابه که با یک بار دیدنش عاشقش می‌شید. تهیه نون سیب زمینی عسلی در مجموع حدود ۴ ساعت و ربع زمان ميبره. این زمان زیاد بخاطر اینه که در مراحلی مواد باید استراحت کنند تا در انتها نون خوبی به دست بیاد. برای تهیه این نون به مخمر خشک فعال نیازه که با مخمر فوری تفاوت داره. این نون توی فر پخته می‌شه و درست کردنش توی یک قالب گرد جذابیت بیشتری بهش میده.

نان سیب زمینی عسلی

سخن پایانی

هدف از معرفی انواع خوارکی‌های خوشمزه با عسل این بود که با غذاهای مختلفی که میشه با عسل درست کرد آشنا بشید. یادگیری و شناخت این غذا‌ها بهتون کمک می‌کنه تا بیشتر از عسل طبیعی استفاده کنید. استفاده بیشتر از عسل طبیعی هم یعنی بهره بردن بیشتر از خواص این ماده غذایی فوق‌العاده و مقوی. تهیه عسل طبیعی و اصل ممکنه برای خیلی‌هاتون سخت باشه.

ما توی واجارو این کار رو براتون خیلی آسون کردیم، چون فقط کافیه با کلیک کردن روی عبارت خرید عسل طبیعی به فروشگاه واجارو برید و عسلی که می‌خواید رو خریداری کنید. بهتون اطمینان می‌دیم عسلی که بعد از چند روز به دستتون میرسه کاملا طبیعی و از بهترین عسل‌های موجوده.

2
نظرات شما

*
*

    9192514682 5 تیر 1401 پاسخ

    یه درخواستی داشتم ازتون. این همه رسپی‌های خوب و با کیفیت ارائه میدید کاش فقط اولش قید کنید که مقدار مواد برای چند نفر هست؟ که ما بتونیم به نسبت کم یا زیاد کنیم مواد رو

      جواد حمیدی 5 تیر 1401 پاسخ

      چشم حتما قید میکنیم

×