باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان بواسیر با روغن زیتون

بیماری بواسیر با استفاده از روغن زیتون قابل درمان است.

امروزه بسیاری از افراد بزرگسال با هموروئید یا همون بواسیر دست و پنجه نرم می‌کنن. در این رابطه باید بدونین درمان بواسیر با روغن زیتون یکی از راهکارهای خانگی و موثر به حساب میاد که شرایط سخت این بیماری رو پایان میده. هموروئید وقتی ظاهر می‌شه که وریدهایی که در راست روده یا مقعد هستن، متورم یا ملتهب می‌شن. عدم رسیدگی و درمان به موقع به این بیماری ممکنه منجر به حاد شدن، سرطان، خون ‌ریزی و غیره بشه.

اما آیا می‌دونین با برخی راهکارهای خانگی می‌شه این مشکل رو کاهش داد یا حتی رفع کرد؟ کافیه کمی از مواهب بی‌شمار موجود در طبیعت کمک بگیرین. به‌عنوان‌مثال روغن زیتون از داروهای موثری هست که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از هزاران سال پیش استفاده می‌شده. این روغن حاوی مواد ضدالتهاب و آنتی اکسیدان‌هاست که به کاهش التهاب و کوچک شدن اندازه رگ‌های متورم در کانال مقعد کمک می‌کنه. اگه همچنان مشتاقین که بیشتر در این مورد بدونین، با ما همراه باشین.

بیماری بواسیر با استفاده از روغن زیتون قابل درمان است.

آیا درمان بواسیر با روغن زیتون امکان پذیره؟

برای درک بهتر چرایی استفاده از روغن زیتون در درمان بواسیر بهتره کمی با این بیماری آشنا بشین. بعد با بیان عملکرد و ویژگی‌های این ماده برگرفته از طبیعت از اثربخشی اون مطمئن خواهید شد. رژیم غذایی نامناسب با فیبر کم، چاقی، آلرژی غذایی، کمبود فعالیت‌های بدنی، سابقه خانوادگی، بارداری و یبوست برخی از فاکتورهایی هستن که هموروئید رو ایجاد می‌کنن.

خون‌ریزی در حین حرکت روده، وجود توده‌های خون یا لخته اطراف مقعد و تحریکش به عنوان تعدادی از علائم رایج بواسیر شناخته می‌شن. اما استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی چه کمکی به جلوگیری یا بهبود این بیماری می‌کنه؟

  • روغن زیتون حاوی خواص ضدالتهابی هست که باعث تسکین سوزش منطقه و کاهش تورم می‌شه.
  • با افزایش خاصیت ارتجاعی عروق خونی، درد هنگام دفع مدفوع رو کاهش می‌ده.
  • وجود اسیدهای چرب اشباع شده هم عملکرد حرکت روده رو بهبود می‌بخشه.
  • منجر به کاهش اندازه بواسیر می‌شه.
  • خارش ناشی از بواسیر رو برطرف می‌کنه.

حالا با این همه توضیحات وقتش رسیده که تعدادی از راهکارهای خانگی درمان بواسیر با روغن زیتون رو یاد بگیریم.

9 روش استفاده از روغن زیتون برای درمان بواسیر

روش‌های طبیعی متعددی برای استفاده از روغن زیتون برای درمان بواسیر در خانه وجود داره. با این حال اگه می‌خواین این بیماری سریع رفع بشه، باید داروی موثر مناسب خودتون رو انتخاب و بعد به طور منظم امتحان کنین. در ادامه چند ترکیب رو برای درمان بواسیر با روغن زیتون به شما معرفی می‌کنیم که به‌راحتی در خانه قابل تهیه هستن.

یکی از روش‌های درمانی بواسیر استفاده از ترکیب روغن زیتون و برگ درخت آلو است.

1. روغن زیتون و برگ درخت آلو

این ترکیب درد، تورم و ناراحتی‌های ایجاد شده توسط بواسیر رو کاهش می‌ده؛ اما راه درمان چیه؟ چند برگ درخت آلو رو خرد و له کنین. بعد اون‌ها رو فشار بدین تا آبشون خارج بشه. حالا روغن زیتون رو به این عصاره اضافه و خوب مخلوط کنین. داروی شما آماده هست! کافیه محلول رو دو بار در روز روی بواسیر بمالین و شاهد اثرات شگفت انگیزش باشین.

2. روغن زیتون برای بواسیر

راه اول درمان بواسیر با روغن زیتون اینه که هر روز با معده خالی 1 قاشق چای‌خوری از انواع باکیفیت فرا بکر این روغن رو میل کنین. همچنین می‌تونین پد پنبه‌ای رو به روغن زیتون آغشته کنین و روی بواسیر بمالین. البته برای اثربخشی بیشتر باید روزی دو بار این کار رو تکرار کنین. راه دوم استفاده از روغن زیتون اوزون‌دار هست. از این روغن به طور کلی برای بهبود زخم‌ها استفاده می‌شه و برای حل مشکل بواسیر هم مفیده. چون که با پاکسازی منطقه و رساندن مستقیم اکسیژن روند ترمیم و بهبودی رو تسریع می‌کنه. بنابراین تورم و ناراحتی رو کاهش می‌ده. برای این کار باید دو بار در روز روغن زیتون اوزون‌دار رو به طور مستقیم روی ناحیه بواسیر بمالین.

3. روغن زیتون و پوسته ایسپاگل

این راهکار در مدت 3 تا 4 روز تفاوت قابل توجهی رو در روند بهبودی بواسیر ایجاد می‌‌کنه. در این شیوه باید 2 قاشق چای‌خوری پوسته ایسپاگل رو با 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون به‌خوبی مخلوط کنین. بعد محلول حاصل شده رو 2 تا 3 بار در روز آرام‌آرام بنوشین. سپس خواهید دید که درمان بواسیر با روغن زیتون و ایسپاگل به دردها و شرایط ناخوشایند شما چگونه به‌سرعت پایان می‌ده.

استفاده از روغن زیتون و ایسپاگل به دردها و ناراحتی‌های ناشی از بیماری بواسیر پایان می‌دهد.

4. روغن زیتون و زردچوبه

بهتره بدونین زردچوبه دارویی طبیعی است که خون‌ریزی رو متوقف می‌کنه و التهاب رو کاهش می‌ده. از این رو به عنوان عامل بهبوددهنده شناخته می‌شه. علاوه بر این از تشکیل بیشتر هموروئید جلوگیری می‌کنه. بنابراین درمان بواسیر با روغن زیتون و زردچوبه راهکاری آسان و در دسترس برای شما هست.

پس روغن زیتون خالص رو با زردچوبه مخلوط کنین تا زمانی که مخلوط به صورت خمیر غلیظ در بیاد. بعد این خمیر رو به ناحیه مقعد بمالین و اجازه بدین که به طور کامل خشک بشه. هر زمان که لازم می‌بینین این دستور رو تکرار کنین که سرعت بهبودی بیشتر بشه. البته دقت داشته باشین که ممکنه برای استفاده مجدد از خمیر نیاز باشه که ابتدا اون رو کمی گرم کنین.

5. روغن زیتون و روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضدالتهابی داره و تورم رو کاهش می‌ده. علاوه بر این باعث کم‌تر شدن شدت بواسیر می‌شه. بنابراین برای بهره‌مندی از خواص درمان بواسیر با روغن زیتون، باید 1 قاشق غذاخوری از اون رو با 2 تا 3 قطره روغن درخت چای ترکیب کنین. بعد دارو رو روی ناحیه مقعدی بمالین.

این شیوه باید 3 بار در روز تکرار بشه که بهتر اثر کنه. البته قبل استفاده از این ترکیب باید مقداری از اون رو روی آرنجتون امتحان کنین که از عدم حساسیتش مطمئن بشن. چون که روغن درخت چای بسیار قوی هست و ممکنه سوزش یا تحریک پوست رو به همراه داشته باشه. دقت کنین که در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی باید از استعمالش خودداری کنین.

روغن درخت چای خواص ضدالتهابی دارد و تورم ناشی از بواسیر را کاهش می‌دهد.

6. روغن زیتون و روغن سرو

روغن سرو به عنوان کنترل‌کننده خون‌ریزی و بهبوددهنده التهاب‌ها شناخته می‌شه. اگه 2 قطره از این روغن رو با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنین، ترکیب بی‌نظیری برای درمان بواسیر با روغن زیتون و سرو خواهید داشت.

این دارو رو در ناحیه مقعد بمالین و بزارین به طور کامل خشک بشه. این روند باید 2 تا 3 بار در روز تکرار بشه. البته برای نتیجه بهتر می‌شه دو قطره آب‌لیمو رو به محلول اضافه کرد. همچنین همانند سایر داروهای خانگی باید یک‌بار تست حساسیت رو روی بازو انجام بدین و اگه احساس سوزش یا قرمزی روی پوست ظاهر شد، از مصرف این دارو اجتناب کنین.

7. روغن زیتون و روغن اسطوخودوس

اثرات ضدباکتریایی و تسکین‌دهندگی درد از ویژگی‌های روغن اسطوخودوس هستن که به کاهش خارش، تورم و سوزش ناشی از بواسیر کمک می‌کنه. برای درمان بواسیر با روغن زیتون باید چند قطره از این دو روغن رو با هم مخلوط کنین. بعد با استفاده از یک گوش پاک‌کن اون رو به طور روزانه و با 2 تا 3 بار تکرار به محل بواسیر بمالین.

8. روغن زیتون، سیر و ویکس

در این روش باید 3 حبه سیر رو به خوبی خورد و بعد به 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنین. حالا باید 1 قاشق چای‌خوری از پماد ویکس با این ترکیب مخلوط بشه که شکل خمیری پیدا کنه. این داروی فوق‌العاده رو به طور مستقیم به ناحیه مقعدی بمالین. به طور متناوب می‌شه یک پد یا توپک پنبه‌ای تمیز رو به این مواد آغشته و در اطراف بواسیر استفاده کنین. البته بهتره قبل از خواب این ضماد رو بزنین و صبح هنگام اون رو از محل بواسیر شستشو بدین. دقت داشته باشین که ممکنه حدود 20 تا 30 دقیقه سوزش خفیفی رو احساس کنین. بعد هم احساس خنکی برای 30 دقیقه به سراغ شما میاد. با این حال این علائم رفته‌رفته تا صبح به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنن.

روغن زیتون، سیر و ویکس ترکیب خوبی برای درمان بواسیر است.

9. روغن زیتون و آب لیمو

بسیاری از مواد مغذی موجود در آب‌لیمو علائم درد رو تسکین می‌ده که برای درمان بواسیر با روغن زیتون هم موثر هست. بنابراین مقدار کافی روغن زیتون و آب‌لیمو تهیه و بعد با هم ترکیب کنین. با استفاده از پنبه مقداری از دارو رو به قسمت مقعدی بمالین و اجازه بدین که خشک بشه. این روش رو باید 3 بار در روز تکرار کنین که اثربخش باشه.

کلام آخر

در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که روغن زیتون با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی به کاهش درد، سوزش، خارش و جلوگیری از خون‌ریزی ناشی از بواسیر کمک می‌کنه. اما برای التیام زخم‌های ایجاد شده به سبب این بیماری می‌شه ترکیباتی رو با روغن زیتون خالص به همراه سایر روغن‌ها و مواد مفید طبیعی در خانه تهیه و استفاده کرد. همچنین 9 ترکیب موثر برای درمان بواسیر با روغن زیتون به شما معرفی شد. اما اصلی‌ترین رکن این ترکیبات روغن زیتون خالص هست که تهیه اون بخشی از دغدغه افراد محسوب می‌شه.

در این رابطه باید بدونین خرید روغن زیتون مرغوب از واجارو راهی آسان و انتخابی مطمئن برای شما خواهد بود. این سایت شما رو به طور مستقیم با زیتون‌کاران کشور مرتبط می‌کنه که انواع روغن‌های زیتون باکیفیت رو تولید می‌کنن. امکان خرید اینترنتی از هر جای ایران، ضمانت 48 ساعته بازگشت و ارسال کارت اصالت محصول مزایایی هستن که خرید از واجارو برای شما به همراه داره. پس تجربه خرید مطمئن رو از دست ندین!

2
نظرات شما

*
*

    فاطمه شیبانی 19 آبان 1402 پاسخ

    سلام.
    همه میدونن روغن زیتون اصل و طبیعی هیچ جا گیر نمیاد، اما چطور میتونی اثبات کنی روغن زیتون واجارو که شما تبلیغ میکنی واقعاََ طبیعی و خالصه و ادعای دروغ نیست؟

      مژگان 21 آبان 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      روغن زیتون واجارو برگه تاییدیه آزمایشگاهی داره
      تو این مقاله راهای تشخیص روغن زیتون اصل از تقلبی توضیح داده شده
      میتونید بعد از خرید تست کنید
      https://vajaro.ir/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84/

×