باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان بیماری های حلق و بینی با عسل

تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با عوامل سرطان‌زا، ترمیم زخم‌ها و درمان گلودرد تعدادی از مزایای شناخته شده عسل هستند.

امروزه عفونت حلق و بینی بسیار شایع هست که با علائم نسبتا خفیف بروز پیدا می‌کنه. برای همین می‌شه از برخی درمان‌های خانگی برای برطرف‌کردن علائم استفاده کرد. به طور مثال آیا به فکر درمان بیماری های حلق و بینی با عسل یا سایر شیوه‌های گیاهی بودین؟ چون این شهد شیرین با ترکیبات ضدباکتریایی و ضدمیکروبی، جنگنده‌ای قوی با عفونت‌ها محسوب می‌شه. علاوه بر این از دیرباز علاوه بر مصرف خوراکی به‌عنوان راه‌حل طبیعی و موثر برای بهبود بسیاری از امراض بوده.

تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با عوامل سرطان‌زا، ترمیم زخم‌ها و درمان گلودرد تعدادی از مزایای شناخته شده این محصول ارزشمند هستن. علاوه بر این‌ها در این مقاله قصد داریم شما رو با چند مورد از خواص این ماده مغذی برای رفع بیماری‌های حلق و بینی آشنا کنیم. با ما همراه باشین.

تقویت سیستم ایمنی، مبارزه با عوامل سرطان‌زا، ترمیم زخم‌ها و درمان گلودرد تعدادی از مزایای شناخته شده عسل هستد.

درمان بیماری های حلق و بینی با عسل چگونه امکان پذیره؟

وقتی از عفونت حلق و بینی سخن به میان میاد، اغلب ناشی از ویروس یا باکتری خاصی هست که باعث بروز مشکل شده. البته وجود این عوامل بیماری‌زا در مناطق مختلف علائم متفاوتی رو به همراه داره که با توجه ‌به اون‌ها به محل دقیق بیماری پی خواهید برد. عفونت بینی اغلب روی مجاری بینی تاثیر می‌ذاره، بااین‌حال ممکنه مناطق متصل مثل سینوس‌ها رو هم درگیر کنه. اما عفونت حلق یا گلو باید با درنظرگرفتن موقعیت مشخص بشه. به‌عنوان مثال التهاب لوزه در لوزه‌ها و التهاب حنجره در حنجره اتفاق می‌افته.

البته ویروس‌های سرماخوردگی یا آنفولانزا هر دو منطقه یعنی حلق و بینی رو اغلب تحت تاثیر قرار می‌دن. اما این موضوع چه ارتباطی با درمان بیماری های حلق و بینی با عسل داره؟ این محصول زنبورهای زحمت‌کش از زمان‌های بسیار دور به دلیل داشتن توانایی درمان مورد توجه قرار می‌گرفته. جدای از اون طبق تحقیقات انجام شده در مراکز تحقیقات پزشکی این شهد خواص زیر رو در بر داره:

  • خواص آنتی‌اکسیدانی
  • خواص ضدالتهابی
  • خواص ضدمیکروبی
  • خواص ضدسرطانی
  • خواص ضدویروسی
  • خواص ضدقارچی
  • خواص ضددیابت

علاوه بر این‌ها به التیام و ترمیم جای زخم یا سوختگی هم کمک می‌کنه. بنابراین با وجود این همه کارایی از درمان بیماری های حلق و بینی با عسل غافل نشین. چون که کلید رفع منشا مشکل در گلو و بینی، در یکی از این خواص نهفته هست. در ادامه نقش این داروی شفابخش رو در برخی از این نوع بیماری‌ها برای شما روشن می‌کنیم.

درمان بیماری های حلق و بینی با عسل با آرام‌کردن مجاری تحریک‌شده، جریان مخاط را بهبود می‌بخشد.

معجزه عسل برای رفع سینوزیت و انسداد بینی

سینوزیت به طور معمول زمانی که عود می‌کنه، باعث ایجاد ناراحتی و فشار در اطراف بینی، اختلال در حس بویایی، سردرد و خستگی می‌شه. در واقع این شرایط به دلیل انسداد این عضو توسط مخاط‌های بینی رخ می‌ده. البته عدم عملکرد مناسب سلول‌های کوچک مویی درون بینی در بین بردن این مخاط ممکنه عامل دیگه‌ای در بروز این مشکل باشه. به‌علاوه عفونت‌های ویروسی، قارچی یا باکتریایی، سرماخوردگی، آلرژی و آسم از دلایل عمده در بروز سینوزیت هستن. افرادی هم که از انحراف تیغه بینی یا همون پولیپ بینی رنچ می‌برن، مستعد ابتلا به این مشکل به شمار می‌رن. پس عده زیادی به دنبال راهکارهای خانگی ساده و موثر برای تسکین درد و رفع سینوزیت هستن. در این رابطه باید بدونین درمان بیماری های حلق و بینی با عسل با آرام‌کردن مجاری تحریک‌شده، جریان مخاط رو بهبود می‌بخشه. اما چجوری؟

  • ابتدا باکتری‌های مسئول ایجاد سینوس رو از بین می‌بره؛
  • التهاب رو کاهش می‌ده؛
  • با تقویت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت‌ها، از بروز این مشکل در آینده هم جلوگیری می‌کنه.

حالا وقتشه بدونیم با چه روش‌هایی می‌شه از این موهبت زنبور‌ها برای درمان سینوس‌ها و ازبین‌بردن عفونت استفاده کرد.

درمانگر سیر و عسل

درمان بیماری های حلق و بینی با عسل و سیر یک راه فوق‌العاده و اثرگذاره. چون که علاوه بر این شهد ارزشمند، سیر هم به‌عنوان آنتی‌بیوتیک قوی شناخته می‌شه که عامل عفونت یا همون عفونت رو از بین می‌بره.

سیر به‌عنوان آنتی‌بیوتیک قوی شناخته می‌شود و عامل عفونت را از بین می برد.

برای این کار کافیه ابتدا 4 تا 6 حبه سیر رو پوست بگیرین و به قطعات خیلی ریز برش بزنین. حالا اون‌ها رو با 2 قاشق چای‌خوری از عسل مخلوط کنین و برای مشاهده نتایج جادویی، قبل از هر وعده غذایی این ترکیب رو بخورین. علاوه بر این ترکیب 1 قاشق چای‌خوری از این محصول زنبورها با چهار حبه سیر خرد شده و چند قطره روغن زیتون راه دیگه پیش روی شماست. مالیدن این مخلوط روی نان، دارویی شفابخش خواهد بود.

معجون لیمو و عسل

بد نیست بدونین لیمو منبع خوبی از ویتامین C هست که به کمک تقویت سیستم ایمنی بدن میاد. همچنین این میوه مثل یک ضدعفونی‌کننده طبیعی برای بدن عمل می‌کنه. بنابراین درمان بیماری های حلق و بینی با عسل و لیمو بی‌نظیر خواهد بود. برای بهره‌مندی از این دو ماده دو راه رو می‌شه امتحان کرد. روش اول اینه ‌که مخلوطی از 1 قاشق غذاخوری از انواع خام این شهد شیرین و 2 قاشق چای‌خوری آب‌لیمو تازه تهیه کنین. بعد از اعمال کمی گرما و مصرف با نیرویی دوچندان مخاط‌های مزاحم ریشه‌کن خواهند شد.

اما در روش دوم شما به 1 قاشق غذاخوری از تولیدات زنبورها، 1 قاشق غذاخوری آب‌لیمو، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و به طور تقریبی 30 میلی‌لیتر آب ولرم نیاز دارین. بعد ترکیب همه این مواد و هم‌زدنش روزی سه بار باید از اون بنوشین. با این شیوه حفره‌های بینی آرام و باز می‌شن و دیگه از عفونت سینوسی خبری نخواهد بود.

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است که در کنار عسل به کمک تقویت سیستم ایمنی بدن می آید.

عسل و مبارزه با آسم

آسم و آلرژی فصلی بیماری‌های مرتبط اما با تفاوت‌های مهم هستن. اگر به عواملی در محیط مثل گرد وغبار حساسیت دارین، بدن در پاسخ به اون آنتی‌بادی تولید می‌کنه. آنتی‌بادی هم باعث تولید مواد شیمیایی مثل هیستامین می‌شه. این فرایند ممکنه باعث انسداد بینی، عطسه، آبریزش، سرفه و علائم آلرژیک دیگه بشه. پادتن‌ها هم در این بین در حمله آسمی نقش دارن. اما بر خلاف آلرژی، آسم در اعماق ریه‌ها و مجاری هوایی فوقانی اتفاق می‌افته که این نگرانی جدی‌تر هست.

آسم شبانه هم نوعی از این بیماری هست که سرفه، خس‌خس سینه و گرفتگی قفسه سینه ناشی از اون، خواب شما رو مختل می‌کنه. اما درمان بیماری های حلق و بینی با عسل به‌عنوان مهارکننده سرفه‌های شبانه معرفی شده. محققان به این دست از بیماران پیشنهاد می‌دن 2 قاشق چای‌خوری از این شهد معجزه‌گر رو هنگام خواب مصرف کنن. چون شیرینی اون موجب تحریک غدد بزاقی و تولید بیشتر بزاق می‌شه. این ویژگی راه‌های هوایی رو روان می‌کنه و سرفه رو کاهش می‌ده.

این محصول ارزشمند همچنین گاهی التهاب لوله‌های برونش یا همون مجاری تنفسی داخل ریه رو برطرف و با از بین بردن مخاط نفس کشیدن رو تسهیل می‌کنه. در ادامه چند روش برای ‌درمان بیماری های حلق و بینی با عسل مثل آسم رو یاد بگیرین.

راهکارهای تسکین آسم با عسل

مخلوط 1 قاشق چای‌خوری از محصول زنبور‌ها به همراه 30 میلی‌لیتر آب ولرم، اگه به مدت دو یا سه بار در روز استفاده بشه، تاثیرات قابل‌توجهی در تسکین این بیماری داره. البته حرارت آب نباید زیاد باشه. چون که ممکنه ترکیبات مفید این شهد رو خراب و در طولانی‌مدت عوارض ناخوشایند ایجاد کنه.

خاصیت ضدمیکروبی و ترمیم زخم‌ها در عسل، به تسکین درد و کاهش التهاب کمک می‌کند.

راهکار دیگه ترکیب نصف قاشق چای‌خوری پودر دارچین با یک قاشق چای‌خوری عسل هست. این معجون باید درست قبل از خواب مصرف بشه. چون که این دو ماده به رفع بلغم از گلو کمک می‌کنه و سیستم ایمنی رو بالا می‌برخ. به طوری که خواهید دید که درمان بیماری های حلق و بینی با عسل به‌راحتی ممکن ‌می‌شه.

معجزه عسل در درمان گلودرد

گلودرد بیماری رایجی هست که به طور معمول جای نگرانی نداره. بااین‌حال برای شما ممکنه ناخوشایند و دردناک باشه. برخی از شایع‌ترین دلایل بروز این مشکل عبارت هستن از:

  • سرماخوردگی یا آنفولانزا؛
  • ورم لوزه؛
  • تب غده‌ای؛
  • برخی از آلرژی‌ها؛
  • عفونت ویروسی؛
  • استعمال دخانیات.

در این رابطه باید بدونین شرایطی مثل درد هنگام بلع آب دهان، احساس خشکی و خراشیدگی، قرمزی پشت حلق، بوی بد دهان، سرفه خفیف و تورم غدد گردن به‌عنوان علائم این درد معرفی شدن. حالا باید گفته بشه که درمان بیماری های حلق و بینی با عسل به‌خصوص گلودرد سابقه طولانی داره. مصرف این شهد برای تسکین این درد، برای بزرگ‌سالان و حتی کودکان بالای یک سال در صورت عدم واکنش‌های آلرژیک توصیه شده. چون که خاصیت ضدمیکروبی و ترمیم زخم‌ها در این ماده، به تسکین درد و کاهش التهاب کمک می‌کنه.

انستیتوی ملی بهداشت و مراقبت و بهداشت عموم انگلستان، مصرف عسل طبیعی را جز اولین‌ روش‌ها برای درمان سرفه یا گلودرد می داند.

تازه جالبه بدونین انستیتوی ملی بهداشت و مراقبت و بهداشت عموم انگلستان این محصول ارزشمند طبیعی رو جز اولین‌ روش‌ها برای درمان سرفه یا گلودرد می‌دونه. مخلوط شهد تولیدی زنبورها در چای ولرم، درمان خانگی و رایج برای درمان هست. تحقیقات نشون داده درمان بیماری های حلق و بینی با عسل مثل تعدیل سرفه‌های شبانه، بسیار موثرتر از داروهای ضدسرفه شیمیایی عمل می‌کنه. همچنین مصرف یک قاشق از این ماده پس از پایان خوردن و آشامیدن، گلو رو می‌پوشونه و به حالت روکش روی این عضو باقی می‌مونه. هرچه این روکش مدت ‌زمان بیشتری روی التهاب باشه، فرایند تسکین بهتر انجام می‌شه.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که عسل با خاصیت ضدمیکروبی، ضدویروسی، ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و چندین ترکیب مفید دیگه، از دیرباز راه درمانی موثری بوده. درمان بیماری های حلق و بینی با عسل مثل سینوزیت، آسم و گلودرد هم ویژگی دیگری از این ماده محسوب می‌شه که پیش روی شما قرار داره. ترکیب‌هایی مثل سیر، لیمو، دارچین و غیره به همراه این شهد شیرین گزینه سالم و ایمنی به‌جای داروهای شیمیایی هستن. بخاطر همین در این مقاله به میزان مناسب و نحوه تهیه اون‌ها هم اشاره کردیم. اما خرید عسل اصل و باکیفیت رکن اصلی تمام این روش‌هاست. برای همین پیشنهاد می‌دیم محصولات روستایی و ناب واجارو رو از دست ندین.

چون که این مجموعه با حذف واسطه‌ها، قیمت‌های مناسبی رو برای کالاها در نظر گرفته. علاوه بر این خرید اینترنتی شما به طور مستقیم از خود کشاورز هست که به رونق فعالیت قشر زحمت‌کش روستاییان کمک می‌کنه. ویژگی دیگه واجارو عرضه عسل‌ با کارت اصالته که یعنی توجه به کیفیت.

 

0
نظرات شما

*
*

    9365851833 25 فروردین 1401 پاسخ

    عسل برای کسانی که بیماری قند دارن خوبه

    زهرا صفائی 26 فروردین 1401 پاسخ

    خودمم تجربه داشتم به شماهم پیشنهاد میدم

    9145243538 28 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار عالی

×