باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان سرماخوردگی با عسل

مصرف عسل برای درمان سرماخوردگی بسیار توصیه شده است.

عسل یکی از شیرین‌ترین و مغذی‌ترین مواد طبیعی هست که استفاده از اون نه تنها ضرری رو متوجه بدن نمی‌کنه بلکه درمان سرماخوردگی با عسل و بسیاری دیگر از بیماری‌ها با این خوشمزه دوست‌داشتنی خیلی فوری انجام میشه. خواص عسل و کاربردهای اون بیشماره؛ به همین دلیل مردمان قدیمی باتجربه و خوش‌فکر همیشه این محصول رو برای مصارف درمانی در پستوهای خانه ذخیره و نگهداری می‌کردن. علاوه بر مصرف خوراکی این ماده، استعمال اون روی پوست هم برای رفع بسیاری از عارضه‌ها کارساز هست. برای مثال درمانگران طب سنتی برای درمان زخم با عسل یا رفع اثر سوختگی مالیدن اون روی پوست تجویز می‌کردن. در این مقاله در مورد درمان سرماخوردگی با عسل صحبت می‌کنیم و پس از بررسی خاصیت‌های این ماده مفید، راهکارهای درمانی اون رو شرح می‌دیم. برای فراگیری چگونگی و نحوه مصرف اصولی این ماده شفابخش برای درمان ویروس سرماخوردگی با ما همراه باشین.

با استفاده از عسل طبیعی می‌توان سرماخوردگی را درمان کرد.

آموزش متد اولیه برای درمان سرماخوردگی با عسل

برای اینکه به فراگیری اصول درمان طبیعی بپردازین، اولین گام اینه که یاد بگیرین از چه ماده‌ای باید استفاده کنین. همچنین باید بدونین مواد طبیعی قابل ‌استفاده برای درمان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشن. تنوع این ماده شگفت‌انگیز در طبیعت به حدی بالاست که برای اثربخشی و درمان سرماخوردگی با عسل باید به دنبال بهترین نوع اون باشین. بنابراین ابتدا چند نکته مهم رو در تهیه محصولی مرغوب بهتون یادآوری می‌کنیم:

  • این ماده پرانرژی در دو نوع گرمادیده و خام به بازار عرضه میشه که برای درمان‌های موثر باید از نوع خام اون استفاده کنین. انواع گرماندیده رو می‌تونین از زنبورداران خریداری کنین؛ چرا که فرآیند تولید و فرآوری این ماده در کارخانه‌ها و صنایع تولیدی با استفاده از حرارته.
  • این ماده طبیعی انواع تک‌گل و چندگیاه داره. برای مثال برای درمان آلرژی با عسل یا بهبود اگزما باید دقت کنین زنبورها از شهد چه گیاهانی استفاده کردن و تاثیر معکوس بر بیماری نداشته باشه.
  • آخرین نکته‌ای که باید یادآور بشیم کیفیت این محصوله. زنبورداران معروف در سراسر کشور قبل از فروش محصولاتشون نمونه‌ای از اون رو به آزمایشگاه می‌فرستن و نتیجه آزمایش تست مرغوبیت رو ضمیمه کالا می‌کنن. نوع تغذیه زنبور و میزان گلوکز در این ماده طبیعی در درمان بیماری‌ها خیلی تاثیرگذاره.

اگه به این موارد قبل از خریداری این محصول بی‌نظیر توجه کنین بدون‌شک موثرترین دارو رو برای درمان سرماخوردگی تهیه می‌کنین.

استفاده از ترکیب عسل و آبلیمو برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است.

بهترین عسل‌ها برای درمان سرماخوردگی

در بخش قبل متوجه شدین که خرید عسل چه قوانینی داره و چه نوعی از اون رو باید تهیه کنین. در این فرصت باید بهترین انواع رو براتون معرفی کنیم که خیلی سریع شاهد اثرات درمانی این داروی شفابخش باشین. اگه بتونین درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی رو یاد بگیرین، نیمی ‌از راه رو در عرصه سلامتی طی کردین. چرا که یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها از دوران کودکی همین بیماری‌های عفونی و ویروسیه. لازم به ذکره که درمان‌های شیمیایی آثار مخرب جبران ‌ناپذیری بر بدن داره و تا حد‌ممکن باید از مصرف قرص ها و شربت ها اجتناب کرد.

استفاده از این ماده مقوی علاوه بر اینکه خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی داره، بدن رو به آرامش می‌رسونه. همچنین عملکرد اعضا رو هماهنگ می‌کنه و نیرو و انرژی فوق العاده‌ای به اندام‌ها می‌ده که بتونه کمبود ویتامین‌های بدن رو جبران کنه. همه این موارد نشون دهنده اینه که روند درمان با استفاده از این شیرین شگفت‌انگیز به نفع سلامتی افراده. به طوری که کودکان، میانسالان و حتی افراد مسن باید به مصرف اصولی این ماده شیرین و مقوی روی بیارن. بخاطر همین ما در ادامه بهترین نوع رو برای بهبود آنی سرماخوردگی به شما معرفی می‌کنیم.

عسل آویشن، ترکیب اولین گیاه دارویی موثر و ماده شگفت ‌انگیز زنبورها

با شنیدن نام سرماخوردگی اولین گیاه درمانی که به ذهن خطور می‌کنه آویشنه. امروزه شربت‌ها و داروهایی هم بر پایه این گیاه ساخته شده و در داروخونه‌ها قابل ‌خریدن هست. اما وقتی می‌تونین برای درمان سرماخوردگی با عسل آویشن خوشمزه مداوا بشین، چرا باید کار رو به مواد شیمیایی بسپرین؟ پتاسیم، آهن، کلسیم، منگنز، سلنیوم، منیزیم و ویتامین‌ها‌ی A,C از جمله محتویات ارزشمند آویشنه. به طوری که در ترکیب با آنزیم‌های موثر زنبور به محصولی پرخاصیت برای بهبود و محو آثار سرماخوردگی بدل می‌شه.

موادی با نام‌های تیمول، کارواکرول، آنتی‌اکسیدان، زاکستین، لوتئین و تیمونین در عسل آویشن خودنمایی می‌کنه که برای مقاوم‌سازی بدن و پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مفیده. درمان سرفه با عسل آویشن هم بسیار توصیه شده. طبع این ماده گرم و خشکه و برای اثرگذاری بیشتر باید یه قاشق از این ماده رو با چند قطره آبلیموی تازه در آب ولرم بریزین و نوش‌جان کنین.

استفاده از عسل یک روش سنتی برای درمان سرماخوردگی به شمار می‌رود.

عسل اکالیپتوس ضدعفونی ‌کننده طبیعی

برای درمان سرماخوردگی با عسل اکالیپتوس ترکیبش با زردچوبه معجونی مفید رو به ‌وجود میاره. به طوری که خیلی سریع و فراتر از انتظار علائم این بیماری رو برطرف می‌کنه. بنابراین برای رفع آثار عفونت در بدن، برونشیت، رفع بیماری‌ها‌ی سینوسی، تنفسی و درمان سرفه می‌تونین از خواص این محصول کمک بگیرین. یه راه‌حل دیگه استفاده از سیاه‌دانه هست. این دانه‌های پرخاصیت هم برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف و تقویت سیستم ایمنی بدن کاربرد داره. برای رفع سرماخوردگی این دو ماده طبیعی رو با هم ترکیب‌ و در صبحانه یا میان‌وعده مصرف کنین. برای معرفی بیشتر به چند خاصیت این عسل اشاره می‌کنیم:

  • میزان تولید گلبول‌ها‌ی سفید خون رو برای عملیات دفاعی بدن افزایش می‌ده و از سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کنه.
  • ویژگی ضدالتهابی داره و انواع ویروس‌ها‌ و میکروب‌ها‌ رو در بدن از بین می‌بره.
  • با برنامه‌ریزی اصولی مصرف، مقادیر موردنیاز از ویتامین‌ها رو به بدن برسونین و فاکتورهای حیاتی بدن رو در حد استاندارد حفظ کنین.
  • خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، ضداسهال و کاهش درجه حرارت بدن از جمله ویژگی­های این ماده ارزشمند محسوب می­شه.

همون‌طور که بیان شد، مهم­ترین خواص این ماده شفابخش پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، برونشیت و سینوزیته. پس به سادگی می‌تونین کسالت و بی­حالی این دوران در بدن رو با مصرف اصولی این محصول مقوی برطرف کنین.

عسل اکالیپتوس برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می‌شود.

عسل کوهستان رو برای درمان سرماخوردگی از دست ندین!

در عصر حاضر متخصصین توانمند از روش‌های شیمیایی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنن. ‌‌اما افرادی که به سلامتی ‌‌خودشون ‌‌اهمیت ‌‌می‌‌‌دن، برای درمان به دنبال موثرترین شیوه‌ها با مواد طبیعی هستن. محصولات طبیعی مناطق کوهستانی که در دامنه کوه‌ها، مناطق بکر و دست‌نخورده به دست میان، مملو از خاصیت‌های گیاهان دارویی مفیدن. به طوری که زنبور از شهد اون‌ها تغذیه می‌کنه و با تولید عسل استفاده از خواص محصولات کوهستانی برای شما فراهم میشه. اگه بتونین این عسل ها رو تهیه کنین، مصرفش برای درمان سرماخوردگی بسیار موثره و نتیجه مثبتی از درمان می‌گیرین.

گذشته از عطر و طعم شگفت‌انگیز، ویتامین‌ها‌ی متنوعی هم دارن که برای درمان انواع عفونت‌ها‌ و سرماخوردگی بسیار کارآمده. به طور قطع تصدیق می‌کنین که درمان سرماخوردگی با عسل در مقایسه با قرص‌ها و شربت‌هایی که پزشک تجویز می‌کنه، بسیار مقرون به‌صرفه و کم‌هزینه است. این نکته اساسی رو از یاد نبرین که مواد طبیعی باید به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده در رژیم غذایی خانوار قرار بگیره. به طوری که باید به صورت روتین بدن رو با مواد طبیعی ارزشمند غنی از ویتامین کنین. اما اگه بیماری‌های مختلف یا حتی سرماخوردگی به اوج خودش رسیده باشه، لازمه به پزشک مراجعه کنین و از توصیه‌های اصولی بهره ببرین.

چند توصیه برای بهبود سریع‌تر سرماخوردگی با عسل

درسته که درمان سرماخوردگی با عسل معجزه می‌کنه اما در کنار مصرف اصولی باید چند نکته رو برای اینکه هرچه سریع‌تر به سلامتی دست پیدا کنین متذکر بشیم:

  • مواد غذایی ناسالم رو از برنامه تغذیه حذف کنین و رژیم غذایی سلامت‌محور رو در سفره خانواده نهادینه کنین. انواع کنسروها، فست‌فودها، نوشیدنی‌های گازدار و تنقلات مصنوعی نه تنها برای کودکان مضره بلکه سبب عدم جذب ویتامین‌ها و مواد مفید در بدن میشه. همچنین بدن رو در کسالت و بیماری نگه میداره.
  • در مواجهه با بیماری‌های مختلف آسیب‌های جدی به سیستم گوارش، معده و روده‌ها وارد میشه و افراد در این دوران از تغذیه مناسب فاصله می‌گیرن. بنابراین باید قوت و نیروی از دست رفته بدن رو با استفاده از مواد انرژی‌زای موجود در طبیعت به حالت قبل برگردونین.
  • استراحت کافی و استفاده از نوشیدنی‌های مغذی درمان رو ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنه. پس فعالیت‌های خسته‌کننده رو برای مدت کوتاهی کنار بذارین و خواب کافی داشته باشین.
  • ورزش‌های هوازی و نرمش‌های آرام رو در برنامه‌های روزانه خودتون جای بدین. چون که با این اقدام قدرت جذب اکسیژن و ویتامین رو در بدن ارتقا می‌دین و همین امر روند بهبودی رو تسهیل می‌کنه.

با اجرای این توصیه‌ها نه تنها درمان سرماخوردگی با عسل خیلی زود اتفاق می‌افته بلکه زندگیتون رو به سمت سلامتی سوق می‌دین.

عسل طبیعی را می‌توان ماده‌ای موثر برای درمان بیماری سرماخوردگی دانست.

کلام آخر

در این مقاله با توجه به تاثیر زیاد عسل برای درمان سرماخوردگی به این موضوع پرداختیم. به طوری که رعایت همه مواردی که در مقاله به اون‌ها اشاره شد به درمان سرماخوردگی با عسل کمک زیادی می‌کنه. ضمن اینکه دوره نقاهت بسیار کوتاه میشه. اما یه نکته مهم و اساسی وجود داره. محصولات طبیعی رو از کجا تهیه کنیم؟ به قول مردم قدیم هر کاری رو به اهلش بسپرین! واجارو یه مجموعه توانمند در عرصه ارائه و فروش محصولات کشاورزیه. زنبورداران کاربلد و حرفه‌ای سراسر کشور محصولات باکیفیت خودشون رو بدون واسطه در این وبسایت فروشگاهی عرضه می‌کنن. همچنین در مورد روند کار و نوع تولیداتشون صحبت می‌کنن و قیمت‌هاشون رو بدون واسطه به مشتری اعلام می‌کنن.

اگه قصد خرید بهترین و مرغوب‌ترین محصول از خود زنبورداران رو دارین باید مراجعه‌ای به وبسایت واجارو داشته باشین و محصولات مختلف و قیمت‌هاشون رو مقایسه کنین. در عصر تکنولوژی‌های برتر دست واسطه‌ها و دلال‌ها رو کوتاه کنین و بدون دردسر و هوشمندانه خریدتون رو انجام بدین.

0
نظرات شما

*
*

×