باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان کم خونی با فندق

درمان کم خونی با فندق یکی از راه‌های مطمئن و ایمن محسوب می‌شه. چرا که این دانه طبیعی سرشار از پتاسیم، پروتئین، آهن، فیبر، کلسیم، ویتامین‌ها و غیره هست که بدن به اون احتیاج داره.

کم خونی به بیماری گفته می‌شه که میزان هموگلوبین در سلول‌های قرمز خون کم می‌شه. با این حال متداول‌ترین نوع اون ناشی از فقر آهن هست که در بدن مقدار کافی مواد معدنی آهن وجود نداشته باشه. اما راه درمانش چیه؟ شاید خوردن غذاهایی که حاوی این ترکیب باشن، یکی از راهکارهاست. به طور مثال درمان کم خونی با فندق یکی از راه‌های مطمئن و ایمن محسوب می‌شه. چرا که این دانه طبیعی سرشار از پتاسیم، پروتئین، آهن، فیبر، کلسیم، ویتامین‌ها و غیره هست که بدن به اون احتیاج داره. بنابراین می‌تونه در بهبود و برطرف‌سازی این بیماری موثر باشه.

اگه آهن کافی به بدن نرسه، در ساخت هموگلوبین و در نهایت فرایند اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها اختلال پیش میاد. برای همین بهتره به دنبال راه‌های ساده و مفید مثل استفاده از مواهب طبیعی باشیم. اگه به مطالعه این مقاله ادامه بدین، بهتر و بیشتر با دلیل رفع این مشکل با فندق آشنا می‌شین.

درمان کم خونی با فندق یکی از راه‌های مطمئن و ایمن محسوب می‌شود. چرا که این دانه طبیعی سرشار از پتاسیم، پروتئین، آهن، فیبر، کلسیم، ویتامین‌ها و غیره هست که بدن به اون احتیاج داره.

چرا درمان کم خونی با فندق؟

هموگلوبین علاوه بر انتقال اکسیژن مسئولیت جابه‌جایی کربن‌دی‌اکسید از سلول‌ها به داخل ریه‌ها رو برعهده داره. ازاین‌رو کمبود یا سطح پایین اون انجام این عملکرد رو برای بدن دشوار می‌کنه.افرادی که دچار این عارضه می‌شن، اغلب احساس خستگی، سردرد، درد قفسه سینه، سردی دست‌وپا، پوست رنگ‌پریده و کم‌اشتهایی دارن. در زنان و دختران در سنین باروری یا به دلیل بارداری و حتی برخی بیماری‌های روده‌ای این اتفاق رخ می‌ده.

اما با چه راه‌هایی می‌شه این ماده رو در بدن افزایش داد؟ جالبه بدونین امروزه درمان کم خونی با فندق امکان‌پذیره. به طور معمول خوردن غذاهای دارای آهن بالا بیش‌ترین نتیجه رو به همراه داره. اگه بین غذاهای آهن‌دار مثل گوشت، ماهی، سویا، میوه‌های خشک، سبزیجات و غیره بگردین، به نام دانه‌های فندق بر می‌خورین. حتما می‌پرسین چرا؟ بهتره بدونین این دانه بهترین منابع منشا گیاهی برای آهن هست. چون که در هر 100 گرم از اون حدود 8/5 میلی‌گرم آهن یافت می‌شه. جدای از این‌ها وجود ویتامین‌های گروه B و E، فیبر، مواد معدنی و دیگر مواد شیمیایی گیاهی در اون نه‌تنها به رفع این مشکل بلکه به سلامت بخش‌های دیگه بدن هم‌زمان کمک خواهد کرد. بنابراین در کنار درمان کم خونی با فندق شاهد تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود حرکت روده‌ها، کاهش و تنظیم کلسترول، حمایت از عملکرد صحیح قلب و غیره خواهید بود.

فندق سرشار از آهن است.

فولات و فندق، راه دیگه درمان کم خونی

یکی دیگه از راه‌های افزایش سطح آهن مصرف فولات هست. باز هم اگه بین خوراکی‌های دور و برتون جست‌وجو کنین، نام این محصول در فهرست خوراکی‌ها چشمک می‌زنه. چون بیش‌ترین مقدار فولات رو نسبت به مغز‌های دیگه در خودش جای داده. فولات یکی از انواع ویتامین B هست که به طور طبیعی در غذاها یافت می‌شه. نوعی از اون اسیدفولیک یا B9 هست که مصرفش در دوران بارداری برای جلوگیری از کمبود آهن و رشد کافی نوزاد ضروریه. این ترکیب که در این دانه هم وجود داره، از کم خونی مگالوبلاستیک و نقص عصبی جلوگیری می‌کنه.

بنابراین درمان کم خونی با فندق روش عالی و طبیعی برای دریافت میزان فولات مورد نیاز برای مادر و کودک محسوب می‌شه که اهمیت قابل‌توجهی داره. البته باید احتمال حساسیت به این دانه رو برای کودکان یا حتی بزرگسالان در نظر بگیرین. برای همین گفته می‌شه که کودکان بالای یک سال مجاز به مصرف این محصول برای بهبود فقر آهن هستن. همچنین میزان اون برای این گروه سنی باید از کم شروع بشه که در صورت مشاهده علائم آلرژی به‌سرعت وارد فاز درمانی بشن. با این حال اگه می‌خواین با خیال آسوده درمان کم خونی با فندق رو تجربه کنین، با پزشک تغذیه هم مشورت کنین. چرا که به شما در میزان مصرف و جلوگیری از احتمال بروز حساسیت کمک می‌کنه.

فندق بیش‌ترین مقدار فولات را نسبت به مغز‌های دیگر در خودش جای داده است.

جلوگیری از تجزیه گلبول های قرمز با ویتامین E

فایده مهم دیگه این محصول ارزشمند اینه که به‌عنوان بهترین منبع ویتامین E شناخته می‌شه. این ترکیب برای داشتن ماهیچه سالم عضله قلب و عملکرد طبیعی سیستم تولیدمثل بسیار مهم هست. درعین‌حال ویتامین E از تجزیه گلبول‌های قرمز خون، همان سلول‌های اکسیژن رسان، جلوگیری می‌کنه و این امر مانع از کم خونی می‌شه. چون در صورت کاهش تعداد این گلبول‌ها، سطح اکسیژن کاهش پیدا می‌کنه و در نتیجه بی‌حالی اتفاق می‌افته.

درمان کم خونی با فندق علاوه بر بهبود عملکرد هموگلوبین سازی، به دلیل وجود ویتامین E، C، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان از تخریب سلول‌های بدن به‌واسطه رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنه. این رادیکال‌ها عامل انواع مختلف سرطان محسوب می‌شن. به همین دلیل مصرف منظم و متوسط این دانه‌ها در بهبود سطح آهن در خون و در نتیجه پایان کم خونی تاثیر چشم‌گیری داره. در این صورت آهن کافی با افزایش تولید هموگلوبین همراه می‌شه و با اتصال به اکسیژن و سایر مواد مغذی به بخش‌های مختلف بدن سفر می‌کنه.

این کار با انتقال سلول‌های قرمز به هر قسمت احتمال بروز علائم کم خونی مثل خستگی و ضعف رو که بسیار آزاردهنده هستن، به میزان بالایی کاهش می‌ده. دقت کنین که اگه درمان کم خونی با فندق در مراحل اولیه انجام بشه، شما رو از مصرف داروهای شیمیایی بی‌نیاز می‌کنه.

فندق از تخریب سلول‌های بدن به‌واسطه رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند.

با فندق آهن بیشتری جذب کنین!

گاهی اوقات عدم جذب آهن کافی توسط بدن باعث ابتلا به کم خونی می‌شه. ازاین‌رو یکی دیگه از راه‌های درمان این بیماری کمک به جذب بیشتر هست. درمان کم خونی با فندق به دلیل وجود دو ماده معدنی به‌خصوص منگنز و مس در این دانه ممکن می‌شه. مس عاملی مهم برای جذب آهن هست. از طرف دیگه منگنز یک ماده حیاتی برای تشکیل استخوان هست که در متابولیسم چربی و کربوهیدرات، جذب کلسیم و تنظیم قند خون نقش داره.

این دو عامل با هم به جذب آهن و سوخت‌وساز پروتئین‌هایی مثل هموگلوبین کمک می‌کنن. بنابراین با تولید کافی و تقویت هموگلوبین و سلول‌های قرمز خون در درمان کم خونی موثر خواهند بود. نکته‌ دیگه اینه که هر فرد به جز مصرف خوراکی‌های آهن‌دار باید به بدن خودش در جذب این ماده کمک کنه. غذاهای غنی از ویتامین C، A و بتاکاروتن باعث دستیابی به این هدف می‌شن. در این ‌بین فندق تمامی این ترکیبات رو به میزان مناسبی داره. در این صورت با مصرف اون هم سطح و هم جذب آهن از غذاها افزایش پیدا می‌کنه.

درمان کم خونی با فندق به دلیل وجود دو ماده معدنی بخصوص منگنز و مس در این دانه است.

آیا فندق به درمان تالاسمی کمک می‌کنه؟

تالاسمی یکی از اختلالات خونی ارثی هست که بدن توانایی لازم برای تولید هموگلوبین کافی رو نداره. از طرف دیگه اگه این اختلال منجر به تخریب گسترده گلبول‌های قرمز خون بشه، وضعیت بدتر و کم خونی به وجود میاد. اما در کنار اصلی‌ترین راه‌های درمان این بیماری که تزریق خون و شیمی‌درمانی هستن، حفظ رژیم غذایی سالم هم به درمانش کمک بسیاری می‌کنه. با این حال گفته می‌شه که افراد درگیر با این بیماری باید از مصرف غذاهای غنی از آهن مثل سبزیجات با برگ سبز مثل اسفناج، گوشت گاو، صدف و توفو خودداری کنن.

البته جایگزین اون‌ها باید غذاهای غنی از کلسیم، محصولات لبنی، آجیل‌هایی مثل فندق، غلات و خوراکی‌های سرشار از روی باشه. برای همین قبل از استفاده هر نوع خوراکی و درمان کم خونی با فندق در رژیم غذایی باید با پزشک متخصص در این زمینه از قبل مشورت کنین که برنامه غذایی متناسب با نیازتون تنظیم بشه.

فندق پر از خواص متعدد است.

کلام آخر

در این مقاله گفتم که فندق دانه‌ای با میزان آهن بالا، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و غیره هست که در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیر شگفت‌انگیزی داره. درمان کم خونی با فندق یکی از راه‌های طبیعی و ایمن هست که افراد دچار فقر آهن از اون بهره‌های زیادی می‌برن. این دانه علاوه بر آهن با وجود ویتامین‌های A و E باعث جذب بهتر اون در بدن می‌شه. همچنین ترکیب فولات این محصول نیاز مادران باردار رو برای دریافت آهن کافی برطرف می‌کنه.

حالا که با خواص فوق‌العاده این آجیل در جلوگیری از بیماری فقر آهن آشنا شدین، حتما می‌خواین هر چه سریع‌تر برای خرید فندق مرغوب دست ‌به‌ کار بشین. بنابراین پیشنهاد ما به شما خرید از بازار محلی آنلاین واجارو هست. بدون این که از جاتون بلند شین، به طور اینترنتی بهترین محصولات کشاورزی رو می‌تونین تهیه کنین. ارسال کارت اصالت کالا، ارتباط مستقیم با کشاورز، عدم حضور واسطه‌ها و عرضه محصولات آزمایش شده از امتیازات این مجموعه هستن. پس خیالتون از کیفیت راحت!

0
نظرات شما

*
*

    احمد محمدپور 27 فروردین 1401 پاسخ

    کسانیکه پرخونن یا هموگلوبین خونشون بالاست و غلظت خون دارن درمصرف فندق احتیاط کنن

×