باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص روغن درخت چای برای مو

آیا با روغن درخت چای آشنا هستید؟ می‌دونید چه فوایدی داره؟ چقدر درباره خواص روغن درخت چای برای مو می‌دونید؟ از رفع شوره سر تا رشد موهاتون رو به روغن درخت چای بسپرید. استفاده از روغن درخت چای برای مو میتونه نتایج فوق العاده‌ای داشته باشه. این روغن نه تنها برای سلامت پوست سر مفیده، بلکه موها رو هم پرپشت میکنه. بومیان استرالیایی اولین کسانی بودند که این روغن رو به دنیا معرفی کردند.

روغن درخت چای برای قرن‌ها عنصر کلیدی در بسیاری از محصولات زیبایی و بخصوص مو بوده. در طول تاریخ از روغن درخت چای برای التیام بریدگی‌ها، سوختگی‌ها و درمان آکنه استفاده میشده. اگه می‌خواید با خواص این روغن بیشتر آشنا بشید پیشنهاد می‌کنیم مقاله خواص روغن درخت چای رو مطالعه کنید.

توی این نوشته قصد داریم به صورت اختصاصی با تمام فواید شگفت انگیزی که روغن درخت چای برای پوست سر و موی ما داره آشنا بشیم. همچنین ما روش‌های استفاده از روغن درخت چای رو هم آوردیم. در آخر هم به این سوال که روغن درخت چای برای موهای چرب هم مفیده یا نه جواب دادیم.

خواص روغن درخت چای

فواید و خواص روغن درخت چای برای مو

کنترل موثر شوره سر

علت اصلی شوره سر از فردی به فرد دیگه متفاوته. پوست چرب، بهداشت بد مو و شرایط پوستی مثل عفونت‌های قارچی میتونه منجر به شوره سر بشه. شوره سر از شایع ترین علل خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سره که اغلب منجر به قرمزی، لکه‌های چرب و التهاب میشه. روغن درخت چای یک راه شگفت انگیز برای درمان شوره سره. این روغن دارای خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیکیه که میتونه با قارچ‌های ایجاد کننده شوره سر مبارزه کنه. محتوای مرطوب کننده روغن درخت چای به موها بافتی سالم میبخشه.

درمان عالی برای خارش پوست سر

شوره سر تنها دلیل خارش پوست سر شما نیست. بیماری‌هایی پوستی مثل پسوریازیس، اگزما، درماتیت و حتی آلرژی‌ها می‌تونند باعث خارش پوست سر بشند. اینها منجر به کهیر یا التهاب هم میشند. روغن درخت چای به دلیل خواص ضد قارچی و ضد میکروبی خودش میتونه به شما در رفع این مشکل‌ها کمک کنه. سطح پوست رو آبرسانی کنه و منافذ مسدود شده روی پوست سر رو پاک کنه. وقتی که این منافذ پاک بشن، پوست سر خیلی راحت میتونه مواد مغذی رو جذب کنه.

خداحافظی با شپش سر

شپش مو به خاطر سلامت بد پوست سر ایجاد میشه و از پوست سر یکی به پوست سر یکی دیگه میتونه منتقل بشه. شپش‌ها به طور کلی برای سلامت مضر هستند چون خون رو از پوست سر می‌مکند و باعث التهاب و خارش میشند.

روغن درخت چای حاوی ترکیباتی مثل سینئول و ترپیننه که این مواد دارای خواص حشره‌کش هستند. اون‌ها توانایی کشتن شپش در مرحله پوره که بعد از مرحله تخمه و حتی در مرحله بزرگسالی رو دارند. همچنین میتونند از خروج تخم شپش جلوگیری کنند. همچنین تخم‌های موجود رو از ساقه موها جدا می‌کنند. بعد از شل شدن تخم‌ها، میتونید شپش رو از موهای خود شانه کنید و راحت بردارید چون دیگه به ساقه نچسبیدن.

کنترل موثر شوره سر با روغن درخت چای

درمان خشکی مو و پوست سر

از خواص روغن درخت چای برای مو اینکه که این روغن برای درمان خشکی مو بسیار مفیده. این روغن مکمل‌هایی برای پوست سر فراهم میکنه و انسداد فولیکول‌های مو رو برطرف می‌کنه. با استفاده از روغن درخت چای، موها با مقدار مناسبی از مواد مغذی رشد می‌کنند و به این شکل از خشک و شکننده شدن موها جلوگیری میشه. شرایطی که باعث ایجاد لکه‌های خشک یا پوسته پوسته شدن پوست سر میشه با روغن درخت چای قابل درمانه.

پوست سر و موهای شما رو تمیز میکنه

موهای ما به دلیل استفاده منظم از نرم کننده، اسپری مو و سایر محصولات حالت دهنده مو در معرض مواد شیمیایی زیادی قرار داره. این مواد شیمیایی در موها و روی پوست سر جمع میشن و به سختی با شامپوهای معمولی از روی موها شسته میشند. افزودن روغن درخت چای به شامپو میتونه قدرت پاک‌کنندگی شامپو رو زیاد کنه.

کمک به رشد بهتر مو

از خواص روغن درخت چای برای مو اینه که فولیکول‌های آسیب دیده یا مسدود شده مو رو التیام میبخشه و رشد مو رو بیشتر میکنه. روغن درخت چای با محتویات ضد عفونی کننده و مرطوب کننده خود از خارش پوست سر و شوره سر مراقبت میکنه. ترکیبات موجود در این روغن طبیعی فولیکول‌های مو رو به حالت سالم خودش برمی‌گردونه و به طور طبیعی موها رو به رشد طولانی‌تر و پرپشت‌تر تشویق میکنه.

همچنین روغن درخت چای گردش خون رو بهبود میبخشه و تمام سموم رو از پوست سر پاک میکنه و راه رو برای رشد موهای سالم هموار میکنه. همچنین فولیکول‌های خفته مو رو تحریک کرده و به این صورت مو و پوست سر رو برای جذب موثر مواد مغذی آماده میکنه.

استفاده از روغن درخت چای برای موها خاصیت درمانی داره. خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی روغن درخت چای برای مو مفیده. استفاده از روغن درخت چای باعث می شه فولیکول‌های مو مواد مغذی بیشتری جذب کنند و در نتیجه این باعث رشد کلی مو میشه.

حالا که با خواص روغن درخت چای برای مو آشنا شدین بیاید نگاهی به چند روش برای استفاده از روغن درخت چای برای مو بندازیم و ببینیم که چطور استفاده از این روغن رو به رژیم مراقبت از مو‌هامون اضافه کنیم.

کمک به رشد بهتر مو با روغن درخت چای

چگونه از روغن درخت چای برای مو استفاده کنیم؟

برای پاکسازی روزانه

پاکسازی روزانه با روغن درخت چای شامل استفاده از روغن درخت چای همراه با شامپو میشه. روغن درخت چای و شامپو رو با هم مخلوط کنید به صورتی که قوام ترکیب حفظ بشه. مخلوط رو روی پوست سر مرطوب بمالید. این کار باعث تمیز شدن فولیکول‌های مو و تضمین سلامت مو میشه.

درمان رشد مو

برای استفاده از روغن درخت چای به عنوان درمان رشد مو، اون رو با هر روغن حاملی مثل روغن نارگیل، بادام یا کنجد مخلوط کنید. مخلوط روغن رو روی پوست سر خود بمالید و ماساژ بدین. بعد از شستن موها، احساس طراوت خواهید داشت و هرگونه قارچ و باکتری از پوست سرتون پاک میشه.

برای خشکی مو و پوست سر

برای درمان مشکلات مربوط به خشکی مو و پوست سر باید روغن درخت چای رو با روغن حامل مثل روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست سر ماساژ بدید. بعد موها رو به صورت معمول بشورید و این روند رو روزانه تکرار کنید.

چگونگی استفاده از روغن درخت چای برای مو

برای خارش پوست سر

اگر خارش، خشکی یا شوره سر دارین ماسک مو روغن درخت چای به شما کمک می‌کنه تا بر این مشکلات غلبه کنید. ابتدا یک پایه برای ماسک موی خود انتخاب کنید. خمیر آووکادو یا ماست قوام غلیظی دارند و برای این کار مناسب هستند. عسل رو به همراه چند قطره روغن درخت چای به پایه اضافه کنید. ماسک رو روی موها بمالید و بعد با انگشت روی پوست سر رو ماساژ بدید. بعد از 15-20 دقیقه بشوریید.

جهت از بین بردن شپش

برای استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن شپش، حدود 7-8 قطره از این روغن رو با یک قاشق روغن گیاهی مخلوط کنید و بذارید یک شب روی موهاتون بمونه. بهتره برای جذب بهتر در مو از کلاه دوش استفاده کنید. صبح، کلاه دوش رو بردارید و قبل از شستشو با شامپو، 5 تا 6 بار موهاتون رو خوب و با دقت شانه کنید.

نرم کننده طبیعی

می‌تونید یک اسپری روغن درخت چای درست کنید تا از اون به عنوان نرم کننده استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام بدید این که آب رو به چند قطره روغن درخت چای اضافه کنید. حتی برخی افراد چای بابونه رو نیز به این اسپری اضافه می‌کنند. صرف نظر از موادی که برای تهیه اسپری خود استفاده می کنید. این مخلوط رو در یک بطری اسپری نگهداری کنید و هر زمان که دوست دارید به موهاتون نرم کننده طبیعی بزنید روغن درخت چای رو روی موهاتون اسپری کنید.

برای پوست سر چرب

روغن درخت چای تولید چربی اضافی توسط غدد چربی رو کنترل میکنه و پوست سر رو مرطوب نگه می داره. می‌تونید جوش شیرین، روغن درخت چای و عسل رو مخلوط کنید و خمیر بدست اومده رو به سر خودتون بمالید. بعد حدود 10 دقیقه اون رو به آرامی ماساژ بدید. بعد 30 دقیقه صبر کنید و موها رو به خوبی بشورید. این کار رو می‌تونید دو بار در هفته تکرار کنید تا PH پوست سرتون حفظ بشه، چربی اضافی از بین بره و پوست سر سالم بمونه.

آیا روغن درخت چای برای موهای چرب مفید است؟

بله، کنترل چربی مو یکی دیگه از خواص روغن درخت چای برای مو به حساب میاد. توی خیلی از شامپوهایی که مخصوص موهای چربه، روغن درخت چای عنصر اصلیه.

سخن پایانی

امیدواریم که با خوندن این نوشته با خواص روغن درخت چای برای مو به خوبی آشنا شده باشید. اما توجه به این نکته ضروریه که برخی از افراد ممکنه به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از استفاده از این روغن از عدم حساسیت خودتون بهش مطمئن بشید. و پیشنهاد دیگه اینه که قبل از هرگونه استفاده از روغن درخت چای مقاله عوارض روغن درخت چای رو مطالعه کنید. خوندن این مطلب به شما کمک می‌کنه تا با مشکلات و عوارض احتمالی این روغن آشنا بشید.

0
نظرات شما

*
*

×