باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

روغن زیتون برای کک و مک

استفاده از ماسک روغن زیتون برای رفع کک و مک توصیه می‌شود.

روغن زیتون رو بخاطر خواص مختلف و بی‌نظیرش تقریبا همه میشناسن. اضافه بر اونچه که از قدیم تا به‌حال شنیدیم، هر روز از خاصیت‌‌های اون خبرهای تازه‌تری به گوشمون میرسه. این مزیت‌ها هم در مورد روغن زیتون خوراکیه و هم گاهی درباره نوع استعمالی که خورده نمیشه. بلکه فقط برای مالیدن روی پوست یا مو استفاده میشه.  کاربرد روغن زیتون برای کک و مک موضوعیه که امروز قراره در موردش صحبت کنیم.

میخوایم ببینیم استفاده از اون چه تاثیری روی کمرنگی یا نابودی این لکه‌ها داره؟! و آیا خوردن این روغن لازمه تا کک و مک از بین بره یا باید اون رو به‌شکل مالیدنی یا ماسک استفاده کرد؟ برای استفاده از اطلاعات این مقاله، ما رو تا آخر مطلب همراهی کنین.

چطور مالیدن روغن زیتون برای کک و مک موثره؟

مالیدن روغن زیتون برای کک و مک بسیار موثر است.

هیچ دقت کردین کسایی که توی صورتشون کک و مک دارن، توی روزای آفتابی لکه‌های صورتشون بیشتر و واضح‌تر دیده میشه؟ علتش توی منشا این لکه‌هاست. اون‌ها در واقع رنگ‌دونه‌هایی هستن که ریشه ارثی دارن. این دونه‌های قرمز رنگ توی هوای آفتابی تحریک میشن و از عمق به سطح پوست میان. به همین خاطر هم توی افرادی که پوست‌های روشن دارن، بیشتر و واضح‌تر دیده میشن. حالا لابد می‌پرسین که مالیدن روغن زیتون برای از بین بردن کک و مک چه فایده‌ای داره؟

جواب اینه ‌که این روغن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قویه. به‌طوری ‌که از آفتاب سوختگی و اکسیده ‌شدن پوست جلوگیری می‌کنه. روغن زیتون با این خاصیتش اجازه نمیده که لایه‌های رویی پوست بخاطر اشعه آفتاب بیش از حد تحریک بشن. به این ترتیب، از ظاهر شدن لکه‌های کک و مک روی پوست جلوگیری میشه و اون‌ها کمرنگ‌تر میشن. این کار رو با روغن زیتون خالص و ناب یک‌ روز در میون تکرار کنین و از اثرش روی پوستتون شگفت‌زده بشین!

خوردن روغن زیتون روی رفع کک و مک چه اثری داره؟

شاید الان می‌پرسین که مگه خوردن روغن زیتون هم به کمرنگی لکه‌های کک و مک کمک می‌کنه؟ خیلی افراد که از خواص روغن زیتون برای کک و مک خبر ندارن، میپرسن که چطور خوردن یه روغن این لکه‌ها رو کم یا رفع می‌کنه؟ در واقع این روغن به شکل خوردنی چندان تاثیری روی کک و مک نداره و بیشتر به کارکرد خوب کبد کمک می‌کنه. سبک کردن وظیفه کبد با این روغن بیشتر به صافی و تمیزی پوست کمک می‌کنه. ولی چون این لکه‌ها منشا دیگه‌ای دارن، کبد چندان تاثیری روی اون‌ها نداره. پس با خوردن روغن زیتون انتظار زیادی برای رفع لکه‌های کک و مک نداشته باشین!

روغن زیتون استعمالی برای  رفع کک و مک چه تاثیری داره؟

همونطور که گفتیم، روغن زیتون برای رفع کک و مک به شکل مالیدنی یا ماسک خیلی مفیده و اثر این لکه‌ها رو تا حدود زیادی کمرنگ می‌کنه. البته به شرط اینکه به روش درست و اصولی به‌کار گرفته بشه. برای استفاده صحیح از روغن زیتون برای کک و مک لازمه که اون رو روی پوست قرار بدیم. میتونین از اون به شکل ماسک استفاده کنین یا با مالیدنش روی پوست به جذبش کمک کنین تا کک و مک از بین بره. روغن زیتون به هر شکل که به‌کار گرفته بشه، مهم اینه که به اندازه کافی روی پوست بمونه تا اثرش رو بذاره. در واقع باید به پوست فرصت کافی برای استفاده از خواص روغن زیتون رو بدین. در این‌صورت سلول‌های پوست بعد از چندین بار استفاده از این ماده محکم‌تر و مقاوم‌تر میشن.

زمان لازم برای کاربرد رفع کک و مک با روغن زیتون، استفاده از اون به مدت حداقل 2 تا 3 ماهه. اون هم به مدت دو بار در هر روز و هر بار هم به مدت 20 دقیقه باید مصرف بشه. لازمه تو تمام این مدت، روغن روی پوست مالش داده بشه تا کامل جذب پوست بشه. در این صورت تاثیر خوب روغن زیتون بعد از این مدت به‌وضوح به چشم میاد.

ترکیب روغن زیتون و آبلیمو چطور کک و مک رو از بین می‌بره؟

ترکیب روغن زیتون و آبلیمو کک و مک را از بین می‌برد.

یکی از معروف‌ترین انواع ماسک برای لک پوستی  از ترکیب این ماده با آبلیمو تهیه میشه. توی این ماسک، آبلیمو با حالت اسیدی خودش نقش اصلی رو برای از بین بردن لکه‌های کک و مک به‌عهده داره. اما اینکه چرا با وجود این خاصیت از روغن زیتون برای کک و مک هم استفاده میشه، اهمیت زیادی داره. دلیل این کار اینه که پوست با آبلیمو خشک میشه. حالت اسیدی آبلیمو به پاک ‌کردن لکه‌های کک و مک از روی صورت کمک زیادی می‌کنه، ولی همزمان چربی طبیعی پوست رو هم از بین میبره و اون رو تا حد زیادی خشک می‌کنه.

کاربرد روغن زیتون توی این ماسک هم به همین دلیله تا مقداری از این چربی رو به پوست برگردونه. در واقع روغن زیتون مثل چربی‌های خود پوست طبیعی و مفیده، نه مثل کرم‌های مصنوعی که ممکنه در کنار فوایدشون، مضراتی هم برای پوست داشته باشن.

مقدار و شیوه کاربرد ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای کک و مک چقدره؟

این ماسک به‌صورت قراردادن این محلول و سپس مالش ملایم اون به شکل دورانی کاربرد داره. توی این نوع سعی میشه تا بخاطر وجود آبلیمو کمتر به پوست فشار بیاد و حرکت انگشتای دست برای مالیدن محلول روی پوست بسیار ملایم باشه. تکرار استفاده از این ماسک برای مدت 2 تا 3 ماه و در هر هفته تا 3 روز مجازه و به نتیجه کار بستگی داره. ضمنا برای هر بار تهیه اون لازمه تا روغن زیتون و آبلیمو به نسبت 2 به 1 با هم ترکیب بشن. سعی کنین که این محلول رو هر بار تازه تهیه کنین و توی اون آب لیموی ترش تازه و روغن زیتون بدون بو و خالص بریزین. وجود خاصیت اسیدی آبلیمو، طی مدتی هم پوست رو تمیز و بی‌لکه می‌کنه و هم اون رو تا چند درجه سفیدتر و درخشان‌تر میکنه.

ماسک روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ چجوریه؟

با توجه به خواص روغن زیتون و زرده تخم‌مرغ برای پوست از ترکیب اون‌ها ماسک ملایم و جالبی برای رفع کک و مک به‌دست میاد. این ماسک هم کک و مک رو کم می‌کنه و اثرش رو از بین میبره. کافیه که این دو تا ماده رو خوب مخلوط کنین و حداکثر یک ربع روی پوست صورت به‌شکل ملایم مالش بدین. بعد از این مدت هم با آب ولرم صورتتونو بشورین تا ماسک کاملا از روی صورت پاک بشه. این ترکیب خاصیت نرم‌کنندگی و رطوبت‌بخشی به پوست هم داره و تکرارش بصورت 2 بار در هفته کافیه.

ماسک عسل و روغن زیتون معجزه می‌کنه!

این ترکیب یه ماسک عالی به‌ شما میده که هم کک و مک رو برطرف می‌کنه و هم با از بین بردن جوش‌های صورت، پوست شما رو شفاف می‌کنه. برای تهیه این ماسک کافیه که دو قاشق روغن زیتون رو با همین مقدار عسل و نصف فنجون کوچیک ماست ترکیب کنین و خوب هم بزنین تا کاملا یک‌دست بشه. بعد هم اون رو روی پوستتون بمالین و به مدت 12 تا 15 دقیقه تا موقعی که روی پوستتون خشک بشه، صبر کنین. توی این مدت هم مرتب پوست رو به آرامی ماساژ بدین. استفاده از این ماسک تا هفته‌ای 3 بار هم قابل تکراره که همزمان به پاک کردن سیاهی زیر چشم‌ها هم کمک زیادی می‌کنه.

استفاده از ماسک روغن زیتون و موز و عسل

این مورد هم برای تقویت پوست و رفع کک و مک خیلی موثره. طرز تهیه اون هم خیلی ساده‌ست. به طوری که اول باید یه دونه موز رو خوب له کنین و با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنین تا کاملا پوره بشه. بعد هم حدود 2 قاشق یا بیشتر روغن زیتون رو کم کم اضافه کنین و مرتب هم بزنین تا یه خمیر چسبناک به‌دست بیاد.

میزان روغن زیتون و عسل به اندازه موزی بستگی داره که توی تهیه ماسک مصرف کردین. بعد هم کافیه تا اون رو روی صورت بمالین و حدود 20 دقیقه صبر کنین. برای شستشوی این ماسک به آب ولرم و یک پاک کننده ملایم نیاز دارین و این کار رو تا هفته‌ای 2 یا 3 بار هم میتونین تکرار کنین.

نتیجه گیری

نتیجه این که روغن زیتون برای کک و مک و رفع اون خیلی موثره. مالیدن اون روی پوست یا مصرفش توی تهیه انواع ماسک تاثیر خوبی برای رفع لکه‌های پوستی و کک و مک داره. خواص آنتی‌اکسیدانی این ماده هم به طراوت و شادابی پوست کمک زیادی می‌کنه. اگه قرار باشه که روغن زیتون به‌عنوان ماسک استفاده بشه، خوبه که با مواد مختلفی ترکیب بشه. این مواد هر کدوم خواص و مزایایی برای پوست دارن که با ترکیب با روغن زیتون خیلی خوب عمل می‌کنن. مثلا ماسک آبلیمو و روغن زیتون هم به نابودی این لکه‌هاکمک میکنه و هم پوست رو روشن می‌کنه یا ترکیب عسل و روغن زیتون که هم‌زمان با از بین بردن کک و مک، سیاهی زیر چشم‌ها رو هم برطرف می‌کنه.

برای تهیه روغن زیتون ناب که مایه اصلی همه این ماسک‌هاست هم بهتره که به فروشگاه اینترنتی واجارو سری بزنین. اگه سفارش خرید روغن زیتون رو به این فروشگاه بدین، لازم نیست که برای دریافتش نگران باشین. چون واجارو اون رو صحیح و سالم و با بسته‌بندی سنتی به دستتون می‌رسونه. ضمنا روغن زیتونی که این فروشگاه اینترنتی داره، مورد تایید مرکز تحقیقات زیتون کشوره و از بابت کیفیت محصول جای هیچ نگرانی نیست. تازه اگه بعد از خرید نظرتون عوض بشه هم امکان برگشت اون رو براتون فراهم کرده و محصولاتش گارانتی بازگشت دارن.

0
نظرات شما

*
*

×