باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

طریقه مصرف بره موم

برای مصرف بره موم روش های متفاوتی پیشنهاد شده است.

همه ما با خواص عسل آشنا هستیم و سعی می‌کنیم این ماده مغذی رو توی سبد غذایی‌مون داشته باشیم. یکی از محصولاتی که از این طلای خوراکی به دست میاد، بره مومه. این ماده طبیعی خاصیت‌های زیادی داره و برای درمان بیماری‌های مختلف از اون استفاده میشه. در واقع بیشتر از اینکه مردم عادی دنبال بره موم باشن، زنبوردارها و پزشک‌های طب سنتی ازش استقبال می‌کنن.

خیلی از شما ممکنه این ماده رو به دست بیارین اما با نحوه مصرف اون آشنا نباشین. بخاطر همین باید بدونین که این ترکیب غذایی به صورت خاصی مصرف میشه و اگر بدون آگاهی از اون استفاده کنین، ممکنه حتی خطرآفرین هم باشه. پس برای اینکه با این محصول و طریقه مصرف اون آشنا بشین، در ادامه با ما همراه باشین.

روش‌های مختلفی برای مصرف بره موم وجود دارد.

بره موم چطوری تولید می‌شه؟

این ماده که توی زبان یونانی به پروپولیس معروفه، توسط زنبورهای عسل تولید میشه. طریقه تولیدش به این شکله که زنبور عسل اول روی گل‌ها می‌شینه و شهد و صمغ گل‌ها رو می‌مکه و با بزاق دهانش، صمغ رو نمناک می‌کنه و به شکل گلوله‌ای توی کیسه‌های پاهاش اون رو جا میده. بعد اونا رو به کندو میاره و اونجا برای درزگیری شکاف‌ها و سوراخ‌ها ازش استفاده می‌کنه.

یه خاصیت دیگه پروپولیس اینه که محیط کندو رو ضدعفونی می‌کنه و اجازه ورود هیچ آلودگی و جسم مزاحمی‌ رو به کندو نمیده. با توجه به مزایای این فرآورده، خیلی از دانشمندان سعی کردن که اون رو به شکل دیگه‌ای تولید کنن. اما تا به حال کسی موفق نشده همچین کاری انجام بده.

این مسئله هم شاید بخاطر اینه که از بزاق دهان زنبور آنزیم‌ها و مواد معدنی وارد این محصول میشه که منحصر به فرده و تولید اون فقط توسط خود زنبور امکان‌پذیره. درسته که زنبورها اون رو تولید می‌کنن، اما اگه ما انسان‌ها هم میخوایم ازش استفاده کنیم، باید طریقه مصرف بره موم رو بدونیم.

بره موم از چه چیزهایی تشکیل شده؟

برای اینکه طریقه مصرف بره موم رو متوجه بشیم، باید بدونیم که توی این ماده شفابخش چه ترکیباتی وجود داره. البته حتما اطلاع دارین که ترکیبات تشکیل دهنده پروپولیس، به نوع زنبور، پوشش گیاهی اون منطقه و محیط خارجی کندو بستگی داره.

اما به طور کلی ترکیبات این محصول شامل موادی مثل رزین 50 تا 70 درصد، گرده 5 تا 10 درصد، روغن و موم 30 تا 50 درصد، اسیدهای آمینه، مواد معدنی، قندها، ویتامین‌های B، C و E، فلاونوئیدها، فنل‌ها و ترکیبات معطره. حالا که با ترکیبات این محصول آشنا شدین، باید طریقه مصرف اون رو براتون توضیح بدیم.

روش‌های فرآوری بره موم چجوریه؟

همونطور که می‌دونین خیلی از مراکز فروش، این محصول رو به صورت خام به بازار عرضه می‌کنن. در واقع خرید بره موم خام باعث میشه که نسبت به طبیعی بودن و کیفیتش اطمینان داشته باشین. اما ممکنه برای کسایی که معده ضعیفی دارن، هضم مولکول‌های سنگین و سخت این محصول برای سیستم گوارشی و معده‌شون سخت باشه؛ برای همین این افراد می‌تونن از بره‌موم های فرآوری شده استفاده کنن.

برای شکستن مولکول‌های این محصول، دو راه برای فرآوری وجود دارد:

  • در روش اول این محصول زنبور رو با آب مخلوط می‌کنن تا حل بشه و عصاره‌ای که به دست میاد قابل مصرفه.
  • در روش دوم با استفاده از الکله. الکل یه ماده شیمیاییه و وقتی با این فرآورده طبیعی قاطی میشه، مولکول‌های سخت اون رو می‌شکنه.

اما مشکلی که الکل به همراه داره، اینه که محصولی که قاطی الکل بشه، قابل استفاده نیست و باید اون رو توی فضای آزاد بزارن که الکلش تبخیر بشه و از بین بره. این کار باعث میشه که ساعت‌ها این محصول با فضای باز و انواع آلودگی‌ها در تماس باشه و احتمال آلودگیش بالا میره.

بخاطر همین امروزه هر دو روش به شکل مدرن و با دستگاه‌های مکانیزه انجام میشه تا محصول بهداشتی و باکیفیتی تولید بشه. البته باید بدونین که محصولی که با الکل مخلوط میشه، خواص بیشتری داره و قوی‌تره.

بقیه محصولات

طریقه مصرف بره موم چجوریه؟

شما هم با طریقه مصرف بره موم آشنا نیستین؟ می‌دونین این ماده طبیعی به چند شکل استفاده میشه؟ ما اینجا براتون توضیح میدیم که راه‌های متفاوتی برای استفاده از این محصول وجود داره.

از جمله این راه‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تکه‌های خام
  • کپسول
  • پودر عصاره
  • عصاره
  • خیسانده

جالبه بدونین که شکل ظاهری این محصول تکه‌های قهوه‌ای تیره و چسبناکه. اما نکته قابل توجه اینه که طریقه مصرف بره موم از یک گرم تا پنج گرمه. معمولا این ماده قبل از وعده غذایی استفاده میشه و دوزش برای هر شخص، بنا به سن و جنسیت فرق می‌کنه. معمولا یکی از خوراکی‌هایی که توصیه میشه همراه بره موم مصرف بشه، عسل طبیعیه.

بخاطر همین امروزه مردم با یکی از چهار روش زیر از این محصول استفاده می‌کنن که ما در ادامه هر کدوم رو مفصل برای شما توضیح میدیم.

  • بره موم خالص
  • ترکیب با عسل
  • ترکیب با رویال ژل
  • ترکیب با گرده گل

طریقه مصرف بره موم خام

با وجود اینکه امروزه ترکیبات مختلفی برای مصرف بره موم پیشنهاد میشه، اما مصرف بره موم به صورت خام طرفدارای خاص خودش رو داره. شاید بپرسین که چرا افراد این ماده رو به شکل خام مصرف می‌کنن؟ برای جواب سوالتون باید بدونین که مصرف این ماده بدون ترکیبات اضافه خواص زیادی مثل تنظیم قند و چربی خون، کاهش فشار خون، کاهش درد مفاصل، درمان بیماری‌های استخوانی، درمان آلرژی و سرطان، خاصیت ضد میکروبی و درمان بیماری‌های لثه و ضد بو و تعریق داره و از نظر ناخالص نبودنش هم نگرانی ندارین.

طریقه مصرف بره موم با ژل رویال چجوریه؟

باید بدونین که ژل رویال که به شاه انگبین هم معروفه، خواص فوق العاده‌ای داره. زنبور عسل با تغذیه از گرده‌های گل، این ماده رو ترشح می‌کنه. این محصول و ژل رویال هر کدوم مزایای بی‌نظیری دارن. ژل رویال برای درمان نازایی، جوانی پوست، درمان سرطان و بهبود سوخت‌و‌ساز بدن موثره. با توجه به خواص درمانی بره موم خام که بهش اشاره شد.

مصرف این دو ماده با هم نه تنها هیچ مشکلی نداره، بلکه ترکیب اونا نقش تکمیلی توی درمان بیماری‌ها داره و تاثیرات اعجاب‌انگیزی ایجاد می‌کنه. چون که طعم تلخ پروپولیس در کنار طعم ترش ژل رویال ترکیب ملایمی به وجود میاره. البته بد نیست قبل مصرف با پزشکتون مشورت کنین.

بره موم را می‌توان به طریقه مختلفی مصرف کرد.

طریقه مصرف بره موم و عسل چطوریه؟

عسل به تنهایی خواص بی‌شماری داره و ترکیب اون با پروپولیس این خاصیت رو چندین برابر می‌کنه. پروپولیس به خاطر طعم تلخ و گسی که داره، بهتره که با یه خوراکی شیرین ترکیب بشه. بخاطر همین ترکیب این ماده با عسل شیرین و خوشمزه، طعم خوبی ایجاد میکنه. بیشترین توصیه‌ای که برای ترکیب پروپولیس با یه ماده غذایی میشه، ترکیب اون با عسله. البته باید بدونین که مصرف این ترکیب به شکل روزانه هست و بهتره بیشتر از پنج گرم در روز استفاده نشه.

طریقه مصرف بره موم با گرده گل

گرده گل سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، اسیدهای چرب مفید، کاروتنوئیدها و بیوفلاوونوئید‌هاست که خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی رو به این محصول دادن. از خواص گرده گل میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش‌دهنده التهاب
  • خاصیت آنتی‌اکسیدانی
  • رفع علائم یائسگی
  • محافظت از کبد
  • تقویت سیستم ایمنی بدن

بخاطر وجود این خواص، ترکیب بره موم خام و گرده گل، یکی از ترکیب‌های فوق العاده غذایی به شمار میره. غیر از افرادی که به گرده گل حساسیت دارن، عموم مردم میتونن از این ترکیب عالی استفاده کنن و از خواص بی‌نظیر اون بهره‌مند بشن.

فرآورده های عسل زنبورداران واجارو

همین حالا، مستقیم از زنبوردار خرید کنین

بقیه محصولات

استفاده از بره موم چه عوارضی داره؟

شما هم برای استفاده از این ماده غذایی نگران هستین؟ می‌پرسین که آیا پروپولیس ممکنه عوارض خطرناکی داشته باشه؟ توصیه پزشک‌ها اینه که توی دوره‌ بارداری و حاملگی از این ماده شفابخش استفاده نشه. چون ممکنه که باعث تحریک رحم بشه و سلامت جنین رو تهدید کنه. همچنین معمولا افرادی که آسم دارن، تحت تاثیر این ماده قرار می‌گیرن و ممکنه علائم آسم تشدید بشه.

پس در صورت ابتلا به آسم، مصرف این ماده توصیه نمیشه. از اونجایی که پروپولیس خون رو رقیق می‌کنه، برای افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام دادن هم مناسب نیست. به طور کلی بهتره درباره طریقه مصرف بره موم و مقدار اون با پزشک مشورت بشه. اما اگه بخواین از این محصول استفاده کنین، ممکنه قیمت اون ذهن شما رو درگیر کرده باشه. پس در ادامه با ما همراه باشین تا درباره قیمتش براتون توضیحاتی رو ارائه بدیم.

قیمت بره موم به چه چیزایی بستگی داره؟

یکی از عواملی که روی قیمت این محصول تاثیر داره، نوع عصاره‌گیری اون‌هاست. فرآورده‌ای که خام باشه با پایین‌ترین قیمت عرضه میشه. بعد از اون عصاره‌گیری با آب انجام میشه که قیمت بالاتری داره. گرون‌ترین نوع عصاره‌گیری هم عصاره پودریه که با توجه به کیفیت‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی هم داره.

چند نمونه از روش‌های عصاره‌گیری بره موم به صورت زیره:

  • عصاره‌گیری فوری
  • عصاره‌های اتانولی پودری محلول در آب
  • عصاره‌گیری آبی
  • خمیر بره موم
  • عصاره بره موم خشک
  • عصاره‌گیری با روغن
  • مشتقات محلول در آب
  • عصاره‌گیری با اتانول

اما اگه به دنبال تهیه آسان و مناسب این محصول هستین و میخواین بره موم خام تهیه کنین، باید بدونین که خرید اینترنتی بره موم بهترین راهه.

با مراجعه به یه سایت معتبر توی زمینه تولید عسل مثل واجارو نه تنها محصول مورد نظرتون رو با بهترین کیفیت می‌خرین، بلکه از خدمات این نوع خرید هم بهره‌مند میشین و تصویر مناطقی که این خوراکی عجیب و شفابخش از اونجا تهیه شده رو مشاهده می‌کنین. چون تو این سایت علاوه بر محصولات مختلفی که هست، می‌تونین تصویر مناطقی که محصولات اونجا تهیه شدن رو ببینین و با زنبوردارش هم آشنا بشین.

مصرف بره موم برای افرادی که حساسیت دارند توصیه نمی شود.

در پایان

توی این مقاله گفتیم که استفاده از پروپولیس توی برنامه غذایی میتونه نقش مهمی تو سلامتی افراد ایفا کنه. خواص درمانی این محصول به قدری زیاده که دست کمی از عسل نداره. البته ممکنه اسم این محصول به گوشتون خورده باشه و از خواصش برای درمان بیماری‌ها مطلع باشین. اما معمولا کمتر کسی پیدا میشه که با طریقه مصرف بره موم آشنا باشه.

بخاطر همین گفتیم که طریقه مصرف بره موم به عوامل زیادی بستگی داره. هرکس بنا به سن و خصوصیات بدنی، مجاز به مصرف مقدار معینی از این ماده هست. یکی از راه‌های بالا بردن اطلاعات تو این زمینه مشاوره با افرادیه که توی این حوزه فعالیت می‌کنن. سایت واجارو یکی از فعالان حوزه عسل و محصولات اون به حساب میاد که برای بهره‌گیری از خدمات رایگان اون می‌تونین همین الان با چند تا کلیک ساده به این سایت مراجعه کنین و محصولاتش رو ببینین.

موضوعاتی که
دیگران
بعد از این مقاله خوندن


خواص چای سبز

خواص چای سبز

خواص چای سبز باعث شده این چای در همه جای دنیا استفاده بشه. بعضی از مردم وقتی خواص چای سبز و متوجه میشن دیگه حاضر نیستن چای دیگه‌ای رو امتحان…

بخونم

روغن درخت چای برای پوست بسیار سودمند است.

خواص روغن درخت چای برای پوست

به‌تازگی در مجامع علمی‌ دنیا در مورد خواص روغن درخت چای برای پوست مطالعات جامعی انجام شده و نتایج اون‌ها بسیار قابل‌تامله. پوست انسان عضوی بسیار حساسه و نیاز به…

بخونم

سردرد، خستگی عدم تمرکز از جمله عوارض ترک چای به شمار می‌رود

عوارض ترک چای

عوارض ترک چای هنگامی بروز می‌کنه که افراد به دلیل مصرف بیش از اندازه یا حتی مواجهه با بیماری‌ها مجبور هستن این نوشیدنی رو کنار بزارن. اما چرا به دلیل…

بخونم

8
نظرات شما

*
*

    علیرًضا 7 اردیبهشت 1400 پاسخ

    آخرش ما تواین طریقه‌مصرف بره موم نفهمیدیم با آب بخوریم قورت بدیم بجویم زیر زبون بزاریم

      جواد 8 اردیبهشت 1400 پاسخ

      سلام و عرض ادب.
      اگه مشکل بلع و یا مشکلات روده و ومعده ندارین میتونین بصورت خام مصرف کنین.
      ولی اگه هرکدوم از مشکل های بالا رو دارین و یا براتون سخته بصورت درسته قورت بدین میتونین تو آب ولرم به همراه یک قاشق عسل حل کنین که روش پیشنهادی ما همین روش هست و جذب راحت تری داره

    امیر 16 مرداد 1400 پاسخ

    ممنون از اطلاعات خوبتون موفق باشید

    محمود 5 آذر 1400 پاسخ

    سلام بره موم برای درد مفاصل هم هست

      جواد حمیدی 6 آذر 1400 پاسخ

      بله حتی بصورت موضعی هم میشه استفاده کرد

    الی 16 آذر 1400 پاسخ

    بره مؤم برای آسم جه عارضه ای اره

    فریبرز 5 شهریور 1402 پاسخ

    درودتان باد سپاس از درج اطلاعات در خصوص بره موم. سوالی دارم :
    آیا میشود بره موم خام را با عسل و آب یا با گرده گل و عسل و آب داخل لیوان ترکیب کرد و مورد مصرف قرار داد به گونه‌ای که خواص بره موم اثرگذار باشد. چون میگویندمصرف بره موم خام سودی ندارد

      مژگان 6 شهریور 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      بله میتونین بره موم و عسل رو با آب قاطی کنید و یا با گرده گل مصرف کنید.

×