باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

عصاره بره موم

طعم و مزه بره موم خالص بیش از اندازه تلخ و غیرقابل‌تحمل است.

در بین تولیدات زنبور عسل و محصولاتی که از کندو به دست میاد، عصاره بره موم جایگاه ویژه‌ای داره. این ماده از سال‌های گذشته در ایران و سایر کشورها در تحقیقات پزشکی و همچنین در طب سنتی به عنوان ضدمیکروب و ضدویروس شناخته شده. در بهبود وضعیت پوست، سوختگی، جراحات و آسیب‌ها‌ی پوستی همچنین زدودن عفونت از بدن می‌شه از این عصاره طبیعی کمک گرفت. چرا که این محصول، موثرترین آنتی‌بیوتیک‌ قوی در بین مواد طبیعی معرفی شده. در گذشته با رسم و رسومی ‌که برخی تمدن‌ها داشتن، اجساد رو با استفاده از همین ماده مومیایی می‌کردن.

اما چه انواعی از این عصاره در دسترسه و طریقه مصرف این محصول منحصربه‌فرد به چه شیوه‌ای هست؟ لازمه یادآور بشیم که مصرف این عصاره راهی برای پیشگیری و درمان بیماری‌ها‌ست. بنابراین در این مقاله به انواع این محصول، کلیه خواص و کاربردهای اون اشاره‌ می‌کنیم و اطلاعات مهمی ‌رو درباره شیوه مصرف به شما ارائه می‌دیم. تا پایان همراه ما باشین.

در بهبود وضعیت پوست، سوختگی، جراحات و آسیب‌ها‌ی پوستی همچنین زدودن عفونت از بدن می‌توان از عصاره بره موم کمک گرفت.

تهیه ناب ترین عصاره بره موم!

برای تقویت سیستم ایمنی، کارایی بهتر قلب و بهبود عملکرد دفاعی بدن لازمه به مواد سالم و کاملا طبیعی روی بیاریم. برای ضدعفونی‌کردن روده، معده، کبد و پیشگیری از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی بهتره در مورد عصاره‌های مختلف آگاهی داشته باشین و نوع مناسب رو شناسایی کنین. بره موم یا پروپولیس توسط زنبورها از صمغ و شیره درختان و گیاهان جمع‌آوری می‌شه.  این ماده موثر، مخلوطی از خاروخاشاک و مواد زائد رو در خودش جای داده که قبل از مصرف باید اقدام به پاکسازی اون‌ها کرد. این ماده در کندو جنبه خوراکی برای حشره‌ها نداره و صرفا به‌عنوان عایق پوششی برای حفره‌ها، درزها و سوراخ‌های بدنه داخلی کندو استفاده می‌شه.

این ماده چسبناک از جنس صمغ و رزین هست و بسیار تلخ، غیرقابل مصرف و دیرهضمه. به طوری که سیستم گوارش انسان قادر به هضم این ماده نیست. برای اینکه این ماده، فرآورده‌ای قابل استفاده بشه و به‌عنوان محصولی موثر، خالص و اصل از خواص درمانیش استفاده کنیم، بهترین و خاص‌ترین عصاره‌ها رو ازش تهیه کردن. انسان‌ها این محصول رو مورد پژوهش و مطالعه قرار دادن و امروزه انواع عصاره بره موم در خدمت سلامتی بشر قرار گرفته. تهیه عصاره در فرآیند تجزیه شیمیایی با ماده‌ای به نام حلال ترکیب می‌شه. این حلال‌ها چه هستن و با چه نسبتی با این ماده ترکیب می‌شن؟ مبحث بعدی هست که توجهتون رو بهش جلب می‌کنیم.

عصاره الکلی

سوال اصلی اینه که عصاره الکلی بره موم ساده‌ترین پاسخ اینه که با مخلوط کردن درصدهای مختلف الکل و تکان‌دادن این ماده به همراه الکل، ترکیبات مفید اون جدا و قابل مصرف می‌شه. الکل به‌عنوان یکی از مواد اصلی برای استخراج این محصول خوراکی شناسایی شده. درصد خلوص الکل و میزان استفاده از اون به فرآوری بره موم خالص و مرغوب کمک می‌کنه. برای مثال با الکل 70 تا 95 درصد باید بیش از 140 ساعت پروپولیس خام رو در شرایط دمایی ویژه نگهداری کرد تا بیش‌ترین مواد موثر از اون استخراج بشه. هرچه میزان اسیدیته حلال الکلی تغییر کنه، دوز مواد ارزشمند موجود در عصاره بره موم مانند فلاونوئید و سایر مواد مغذی هم دچار تغییرات می‌شه.

بره موم یا پروپولیس توسط زنبورها از صمغ و شیره درختان و گیاهان جمع‌آوری می‌شود. 

عصاره آبی

برای تهیه عصاره با حلال آب شیوه‌های مختلفی وجود داره. در این روش هم به الکل با درجه خلوص بالای90 درصد نیاز هست. الکل و بره موم رو در ظرفی تیره در دمای اتاق به مدت ده روز قرار می‌دن و هر چند روز یک بار ظرف محلول رو هم می‌زنن. با استفاده از دستگاه‌های مخصوص با دمای 70 درجه سلسیوس فرآیند تبخیر رو سرعت می‌بخشن. در نهایت عصاره حاصل رو با آب ترکیب‌ می کنن. با این شیوه عصاره بره موم آبی از این محصول به دست میاد.

البته روش‌های دیگه‌ای هم وجود داره که در تهیه عصاره به الکل نیازی نیست! یکی از روش ها اینه که بره موم خردشده حدود یک ساعت در ظرفی روی حرارت قرار می‌گیره. بعد از سرد‌شدن، بره موم‌های روی سطح آب جمع‌آوری و به‌عنوان عصاره آبی ممتاز بسته‌بندی می‌شه. در برخی موارد محلول جوشیده سردشده رو از صافی عبور می‌دن و به شیوه‌های مختلف به مصرف می‌رسونن.

درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، رفع عفونت‌های مختلف در بدن، برطرف‌کردن ویروس تبخال همگی با استفاده اصولی از عصاره بره موم امکان‌پذیر است.

عصاره روغنی

برای فرآوری بره موم با حلال روغن مقدار 5 گرم بره موم رو در 100 میلی‌لیتر روغن گیاهی مثل روغن زیتون می‌ریزن. برای راحتی کار عصاره‌گیری، از الکل 96 درصد هم در این ترکیب استفاده می‌شه تا عصاره بیشتری استخراج بشه. در متد دیگه‌ای عصاره الکلی آماده رو با روغن گیاهی ترکیب می‌کنن. به طوری که در این شیوه عصاره ماندگاری بیشتری پیدا می‌کنه.

موارد کاربرد عصاره بره موم

درمان سرماخوردگی، آنفولانزا، رفع عفونت‌های مختلف در بدن، برطرف‌کردن ویروس تبخال همگی با استفاده اصولی از عصاره بره موم امکان‌پذیره. بهبود وضعیت در سیستم گوارش، تقویت عملکرد معده، دیابت و غیره تنها گوشه‌ای از کاربردهای این محصوله. عصاره‌های مختلف در عصر حاضر به عنوان ماده‌ای طبیعی به کمک زیبایی هم اومدن. این آنتی بیوتیک قوی با فواید فراوانی که داره در صنایع مختلف دارویی، آرایشی، بهداشتی و غیره کاربرد داره که به تفصیل بهشون اشاره می‌کنیم.

طعم و مزه بره موم خالص بیش از اندازه تلخ و غیرقابل‌تحمل است.

کاربردهای خوراکی

طعم و مزه بره موم خالص بیش از اندازه تلخ و غیرقابل‌تحمله و از عصاره‌های مختلف باید در قالب خوراکی‌های دیگه مصرف بشه. اگه قصد دارین یک ماده تقویتی خوراکی در سفره خانواده داشته باشین، باید از بره موم عسلی استفاده کنین. این محصول با نسبتی مشخص با عسل به تولید رسیده که ویتامین‌های این ماده خالص و عسل طبیعی رو هم‌زمان به بدن منتقل می‌کنه. این محصول ابتکاری و بی‌نظیر، مزه تلخ بره موم رو در کنار طعم شیرین عسل پوشش داده. طرز استفاده بره موم به این صورته که شب‌ها قبل از خواب یا صبح‌ها قبل از صبحانه به صورت ناشتا یک قاشق چای‌خوری از این ماده ترکیبی با عسل استفاده کنین. شیوه دیگه مصرف اینه که عصاره بره موم رو در انواع شربت یا آب‌میوه‌ها‌ی طبیعی مخلوط کنین و بنوشین. از عصاره‌ها‌ی مختلف برای تهیه کیک، شیرینی و نان هم می‌شه استفاده کرد.

کاربردهای غیرخوراکی

امروزه تولیدکنندگان در حیطه صنایع آرایشی و بهداشتی در سراسر نقاط دنیا اقدام به تولید محصولات متنوعی برای تقویت و شادابی پوست و مو تولید می‌کنن که تمامی ‌فواید و ویتامین‌های بره موم رو در خود جای داده. عصاره بره موم در انواع دئودورانت، ضدعرق و خوشبوکننده بدن به رفع باکتری‌های پوستی کمک می‌کنه. همچنین از کرم‌ها‌ی مفید برای رفع ترک پا و رطوبت‌بخشی به محل ترک استفاده می‌شه. لازه به ذکره که برای ترمیم و جوان‌سازی پوست ماسک‌ها‌ی مختلف و کرم‌ها‌ی حفاظتی زیادی رو می‌شه در منزل تهیه کرد. تولید پمادهای مختلف و کرم ضدالتهاب برای درمان زخم‌ها، رفع قارچ و لکه‌ها‌ی پوستی کاربرد داره. صابون بره موم، شامپو و لوسیون‌های تولیدشده هم برای تقویت پوست سر، مو و پیشگیری از ریزش مو موثره. خمیردندان و دهان‌شویه هم دو محصولی هست که خیلی پرطرفدار شده.

مصرف بره موم فواید زیادی را به همراه دارد.

کلام آخر

همون‌طور که مطالعه کردین تهیه عصاره‌های بره موم با روش‌های مختلفی انجام می‌شه و فواید بسیاری در صنعت آرایشی و بهداشتی و همچنین کاربردهای فراوانی در صنایع غذا و دارو داره. این ماده سازگاری مناسبی با بدن افراد داره و به ندرت حساسیت و آلرژی ایجاد می‌کنه. زنبورداران محصولات مختلفی رو با کمک این حشره شگفت‌انگیز به‌دست میارن. برخی از انواع محصولات تهیه‌شده از کندو بدون هیچ‌گونه تغییری به صورت مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیره. برخی دیگه از محصولات مثل بره موم باید به مراکز تولید منتقل و عصاره‌ای ناب ازش تهیه بشه.

اما آیا می‌دونین بهترین عصاره‌ها رو از کجا باید خریداری کرد؟ اگه از نحوه تهیه و مشخصات محصول اصل اطلاعی ندارین، فروشگاه واجارو رو بهتون معرفی می‌کنیم. در این فروشگاه آنلاین می‌تونین با فروشندگان این محصول ارتباط برقرار کنین و توضیحاتشون رو در خصوص مشخصه‌های محصول مطالعه کنین. خرید بره موم از وب‌سایت واجارو این امتیاز رو بهتون می‌ده که محصولی تازه، عالی و ممتاز از تولیدکننده و ارائه‌دهنده این‌گونه محصولات طبیعی تحویل بگیرین.

0
نظرات شما

*
*

×