باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

محاسبه قیمت گرده گل

مصرف گرده گل برای برخی از افراد حساسیت ایجاد می‌کند.

گرده گل از مواد غذایی فوق‌العاده مقوی و پرخاصیته. با وجود قدمتی که داره، اما به‌ تازگی بیشتر از پیش شناخته شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته. توجه مردم به خواص بی‌نظیر اون تو درمان و پیشگیری از بیماری‌ها باعث شده تا عرضه و تقاضای این ماده غذایی رونق بگیره. به همین دلیل هم بازار اون گرم شده و همه ‌روزه تقاضاهای زیادی از گوشه و کنار کشور برای خرید گرده گل به  زنبورداران ارائه میشه.

برای محاسبه قیمت گرده گل باید به نکات مهم و چرخش‌های بازار توجه کرد و اون‌ها رو توی تعیین میزان قیمت گرده گل در بازار سهیم دونست. این قیمت مسلماً به عوامل متعددی بستگی داره و برای مدت طولانی ثابت نمی‌مونه. بررسی این عوامل و تاثیر اون‌ها توی قیمت‌گذاری این ماده مفید موضوع این مطلبه. شما هم اگه مایلین تا اطلاعاتتون رو توی این زمینه افزایش بدین، در ادامه با ما همراه باشین.

چه عواملی روی قیمت گرده گل موثره؟

مصرف گرده گل برای بدن بسیار مفید می‌باشد.

تعیین قیمت خرید و فروش محصولات طبیعی که توی تولیدشون عوامل زیادی نقش دارن، حقیقتاً کار آسونی نیست. وجود و دخالت عوامل مختلف توی تولید این محصولات باعث میشه تا موارد مختلفی رو قیمت این محصولات تأثیر بذارن. مثلا تعداد و موقعیت زنبورهایی که قراره گرده از طریق اون‌ها تهیه بشه، دائم در حال تغییره.

عواملی مثل سرما و گرمای هوا، آلودگی، سرسبزی مزارع و باغ‌ها و مسائل طبیعی دیگه هم روی قیمت گرده گل تاثیر دارن. طبیعیه که با تغییر این عوامل مقدار گرده گل تولید شده هم دچار تغییر میشه. بعد از اون هم نوبت به قیمت‌ها تو بازار میرسه که دچار نوسان میشن. همه این موارد باعث میشن تا عملا عدد ثابتی بعنوان قیمت گرده یا قیمت گرده عسل وجود نداشته باشه.

چرا گرده گل به‌نظر بعضی افراد گرون میاد؟

گاهی که توی جمع دوستان صحبت از مصرف این محصول با ارزش برای حفظ سلامتی به میون میاد، بعضی افراد از قیمت بالای اون گله می‌کنن. به ‌نظر میرسه که حجم کم و بسته‌بندی منظم این محصول باعث شده تا مقدار اون در نظر بعضی افراد کم بیاد. به این ترتیب تصور میشه که قیمت گرده گل نسبت به حجم و مقدارش چندان عادلانه نیست. اما اطلاع از مزیت‌ها و خواص خارق‌العاده اون قیمتش رو به بهترین وجه برای افراد توجیه می‌کنه.

خوبه بدونین که مصرف این ماده به‌ منزله‌ی یه سرمایه‌گذاری موفق روی سلامتیه که با هیچ چیز دیگه قابل مقایسه نیست. طبیعتاً اگه افراد لیستی از خواص مفید این ماده رو بدونن، خیلی بهتر دلیل قیمت‌گذاری اون رو درک می‌کنن. به همین خاطر هم ما 10 مورد از این خواص رو به‌طور خلاصه توی این مطلب میاریم.

  • التیام و درمان کولیت روده
  • رفع استرس و ایجاد آرامش اعصاب
  • کمک به ترک اعتیاد
  • خواص آنتی‌اکسیدانی و کمک به درمان بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی
  • کمک به التیام زخم‌های مزمن
  • تقویت بنیه عمومی و قوای جسمانی
  • پیشگیری از بروز آلزایمر و عوارض اون
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان و کمک به مقاومت جسمانی در افراد مبتلا به این بیماری
  • بهبود علائم یائسگی
  • نقش موثر تو درمان بیماری دیابت

به طور کلی همه این موارد باعث میشه که گرده گل قیمت مناسبی نسبت به خواصش داشته باشه.

قیمت گرده گل و عوامل جانبی موثر بر اون چطور محاسبه میشن؟

مصرف گرده گل برای برخی از افراد حساسیت ایجاد می‌کند.

گرده گل از آفریده‌های ارزشمند طبیعته که امکان تعیین قیمت اون با مقیاس‌های معمولی وجود نداره. کسایی که حتی تا حدودی از خواص بی‌نظیر این ماده جادویی خبر دارن، در مورد قیمت اون با دیدی کارشناسانه نظر میدن. این ماده خواص بی‌نظیری داره که با زحمت مشترک زنبورها و افراد جمع‌آوری میشه و سلامتی رو به ما انسان‌ها هدیه می‌کنه.

این چیزی نیست که با معیار پول رایج محک زده بشه. خصوصا که بخش اصلی تولید اون نه تنها بر عهده انسان نیست، بلکه توسط یه موجود خارق‌العاده و بی‌نظیر مثل زنبور عسل انجام میشه. عوامل زیادی باید کنار هم جمع بشن تا این گرده‌های با ارزش و مغذی از روی تک‌تک گل‌ها جمع‌آوری شده و به‌ دست ما برسن. بعد از اون هم بسته‌بندی و نگهداری اصولی اونه که حرف اصلی رو میزنه. هزینه‌های مربوط به این موارد رو نمیشه نادیده گرفت. اگه قراره قیمت حدودی برای فروش گرده گل تعیین بشه، مسلماً باید همه این موارد در اون منظور بشه.

هزینه نگهداری زنبورها چطوری بر قیمت گرده گل تاثیر میذارن؟

وجود زنبورهای عسل در طبیعت چیزی نیست که بدون تفکر از کنارش بگذریم. این مخلوقات کوچولو و فعال نه تنها عسل تولید می‌کنن، بلکه گرده‌های پر خاصیت گل رو هم جمع‌آوری کرده و به کندو میارن. توی این مرحله‌ست که افراد وارد صحنه میشن و با ترفندهایی خاص اون گرده رو از زنبورها گرفته و جمع‌آوری می‌کنن.

همه این کارها زمان‌بر بوده و افراد متخصص و کاردانی لازم داره. بیشتر کسایی این کار رو انجام میدن که عمرشون رو با زنبورها گذروندن و با زیر و بم کار آشنایی دارن. جمع‌ کردن یه همچین گروهی که از پرورش زنبور عسل تا گردآوری گرده‌ رو بلد باشن، بدون صرف هزینه امکان نداره.

برای دوام کار و استمرارش هم لازمه تا زنبورها زیر نظر دامپزشک باشن و سلامتی‌شون مرتبا چک بشه! همین‌طور تهیه و نگهداری کندوها که در نوع خودش با مخارجی همراهه و همه ساله هزینه‌هایی رو به کندوداران تحمیل می‌کنه. محاسبه همه این موارد و اضافه کردنشون به هزینه‌های جاری برای تولید کمک می‌کنه تا از چگونگی تعیین قیمت این محصول بهتر سر دربیاریم.

تجهیزات گردآوری و تاثیر اون‌ها بر قیمت گرده گل

جمع‌آوری گرده از روی تک‌تک گل‌ها داستان جالب و عجیی داره. زنبورها که در حال پرواز روی گل‌ها هستن، با نشستن روی هر کدوم از بخش میانی، دونه‌های ریز رو جمع کرده و توی کیسه‌های پشت پاهاشون به‌ صورت فشرده جمع میکنن. بعد از رسیدن به کندو درست موقعی که قراره این کیسه‌ها رو به کندو برسونن، افراد وارد عمل می‌شن و با قرار دادن حفاظ‌هایی توی مسیر ورود زنبورها به کندو، گرده‌ها رو از پاها جدا و توی ظرفایی که زیر اونا نصب شده جمع‌آوری می‌کنن.

همین گرده‌ها هستن که بعدها به خونه‌های شما میان و با خودشون سلامتی و شادابی رو براتون به ‌ارمغان میارن. البته بین شما و گرده گل هنوز چند مرحله دیگه تا برداشتن این فاصله باقی مونده. طی کردن این مسیر تا گردآوری گرده‌ها مستلزم صرف هزینه‌هاییه که چندان هم قابل پیش‌بینی و محاسبه دقیق نیست. حتی ممکنه با بروز اتفاقات فصلی و حوادث طبیعی تا حدود زیادی دستخوش تغییر بشن و مشخصا بر محاسبه قیمت گرده گل تاثیر بذارن. مثلا یه موج هوای نامساعد یا باد شدید ممکنه وضعیت برداشت گرده رو تا حدود زیادی تغییر بده و این تغییر افزایش قیمت گرده گل در بازار رو به همراه داره.

تاثیر نوسان هزینه‌های حمل و نقل بر قیمت گرده گل

این روزها عوامل مختلف و متعددی بر هزینه‌های تولید محصولات تاثیر دارن. از جمله بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین این عوامل باید به هزینه‌های حمل و نقل اشاره کرد. قیمت سوخت با نوسانات زیادی روبه‌رو شده و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم روی قیمت نهایی گرده گل تاثیر داره و اون رو هم دچار نوسان می‌کنه.

با این‌ حال در صورتی که متقاضی خرید گرده گل هستین، میتونین از طریق ورود به سایت اینترنتی فروش این ماده، برآورد قیمت کنین و تازه‌ترین استعلام قیمت گرده گل رو از تولید‌ کننده دریافت کنین. بدیهیه که این قیمت با توجه به همه موارد ذکر شده و عوامل موثر بر اون‌ها تعیین شده.

آیا نگهداری صحیح و سالم گرده گل هزینه‌بره؟

گرده گل خواص زیادی دارد.

جنس گرده‌ها چربه و زمانی که زنبورها برای جمع‌آوری گرده‌ها سراغ گل‌ها میرن و اون‌ها رو با پاهاشون تا کندو میرسونن، این گرده‌ها به مقداری شهد هم آغشته میشن. همه این عوامل باعث میشه تا نگهداری اون‌ها برای مدت مشخص مستلزم فراهم آوردن شرایط خاصی باشه که در صورت عدم وجود اون ممکنه که گرده‌ها آلوده بشن و از بین برن.

آلودگی‌های میکروبی و ویروسی هم سلامت گرده‌ها رو از بین می‌بره و تمام زحمات جمع‌آوری اون‌ها رو هدر میده. برای اینکه گرده‌ گل سالم و تمیز به ‌دست سفارش‌دهنده برسه، لازمه تا از اون مراقبت‌های ویژه‌ای انجام بگیره. بدون شک انجام تمام این مراحل و مراقبت‌ها هم صرف هزینه و زمان خاصی رو برای تهیه کنندگان به همراه داره که لازمه توی محاسبه قیمت گرده گل برآورد بشه.

در نتیجه

با توجه به چیزایی که گفته شد، به‌طور خلاصه میشه نتیجه گرفت که قیمت گرده گل متاثر از عوامل مختلف و متنوعیه. از میزان عرضه و تقاضا باید به عنوان یکی از مهم‌ترین این عوامل یاد کرد. به طوری که به مقدار مشخصی روی محاسبه قیمت گرده گل در بازار موثره و اون رو دچار نوسان می‌کنه. هرچه تقاضای مردم برای مصرف گرده بیشتر بشه، طبعا عرضه اون هم افزایش پیدا می‌کنه. اما تولید این محصول تحت ‌تاثیر عوامل دیگه‌ای هم هست که قیمت گرده رو افزایش میده. تغییرات محیطی و اتفاقاتی که توی طبیعت میفته هم تا حدود زیادی روی این قیمت تأثیر میذاره. چون که تولید رو کم یا زیاد می‌کنه و نبض بازار رو به دست می‌گیره.

از طرفی اضافه شدن هزینه‌های جانبی که توی تهیه گرده گل بر تولید کننده تحمیل میشن مثل دستمزد کارگران، لوازم مصرفی و تجهیزات بکار رفته، مواد خام، هزینه‌های مربوط به بسته‌بندی و ده‌ها مورد دیگه از این قبیل هم روی نوسانات بازار و قیمت این ماده موثر هستن. حالا با توجه به این عوامل، یه راه مطمئن برای خرید این ماده مغذی تهیه اون از طریق سایت فروش و فروشگاه اینترنتیه. برای مثال سایت واجارو با داشتن بهترین و تازه‌ترین محصولات ارگانیک در خدمت شماست. در این سایت گرده گل و تعداد زیادی از محصولات طبیعی دیگه با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌گیره.

0
نظرات شما

*
*

×