باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

ماسک روغن زیتون

ماسک روغن زیتون برای پوست صورت معجزه می‌کند.

همه ما از فواید بی‌شمار روغن زیتون زیاد شنیدیم. از اینکه چقدر شفابخشه و خوردن اون تا چه ‌حد روی سلامتی تاثیر مثبت داره، همه جا اطلاعات زیادی موجوده. در مورد روغن زیتون استعمالی هم لابد چیزایی شنیدین. اینکه مصرف موضعی داره و برای درمان کوفتگی و آسیب مفاصل استفاده میشه. توی سال‌های اخیر استفاده از ماسک‌های روغن زیتون برای موارد مختلف دوباره باب شده. این که گفته میشه “دوباره”، بخاطر سابقه قدیمی این ماسک‌هاست که حتی توی دوران باستان هم رایج بودن.

هرچند افزایش ماسک‌های بسته‌بندی ‌شده و قالبی برای مدتی کاربرد مواد طبیعی رو کمرنگ کرد، ولی این روزها مردم باز هم به خواص استفاده از ماسک‌های طبیعی واقف شدن. همین هم باعث شده تا دوبارهبرن سراغ این مواد مفید و از اون‌ها استفاده کنن. اگه مایلین که در مورد ماسک روغن زیتون و خواصش بیشتر بدونین، این مطلب رو از دست ندین. با ما همراه باشین تا درباره این روغن فوق‌العاده و خاصیت‌هاش بیشتر بدونین.

خاصیت‌های بی‌شمار ماسک روغن زیتون

ماسک روغن زیتون خاصیت های متعددی برای پوست صورت دارد.

صحبت در مورد روغن زیتون و خاصیت‌های زیادش هر اندازه هم طولانی بشه، حق مطلب رو به‌خوبی ادا نمی‌کنه. شاید بپرسین چرا؟ علتش اینه که این فواید و مزایا توی زمینه‌های مختلفی هستن و هر کدوم هم موارد زیادی رو شامل میشن. همه این موارد نه تنها توی چند جمله نمی‌گنجه، بلکه در موردشون کتاب‌ها نوشته شده! بنابراین بهتره که ما هم فقط یکی از این خواص رو انتخاب کنیم و قدری در موردش توضیح بدیم. امروز قصد داریم که در مورد ماسک روغن زیتون و فوایدی که برای پوست داره، صحبت کنیم. روغن زیتون که از فشرده‌ کردن دونه‌های چرب و غنی زیتون به‌دست میاد، سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و خلاصه هر ماده مفیدیه که فکرش رو می‌کنین.

این روغن که به عصاره حیات هم مشهوره، از زمان‌های قدیم مورد توجه انسان‌ها بوده. تا جایی که توی نوشته‌های باستانی بارها بهش اشاره شده. توی مصر باستان از اون توی چراغ معابد به‌عنوان سوخت استفاده می‌کردن چون اعتقاد داشتن که یه روغن مقدسه. رومیان اون رو برای زیبایی و سلامتی به پوست و موی خودشون می‌مالیدن و گلادیاتورها قبل از شروع مبارزه پوست تنشون رو به روغن زیتون آغشته می‌کردن. گرچه شاید اون زمان کسی اسم خاصی روی این کار نمیذاشت، ولی در واقع اون‌ها هم نمونه‌هایی از ماسک‌های اولیه بودن. چون به تقویت و زیبایی پوست و مو کمک می‌کردن.

چرا ماسک طبیعی بهترین گزینه‌ هست؟

شاید شما هم تجربه استفاده از ماسک‌های آماده رو داشته باشین. موادی که با هم و معمولا با یه مایع مخلوط میشن و برای مدت مشخصی پوست صورت یا بدن رو پوشش میدن. از مواد اون‌ها مقداری جذب پوست میشه و بقیش هم بعد از خشک شدن، از روی پوست برداشته میشه. به‌هر شکل انتظار این میره که بعد از چند بار تکرار استفاده از این ماسک‌ها، پوست از زیبایی و قوام بهتری برخوردار بشه. ولی گاهی عملکرد این ماسک‌ها مثل قیمتشون بالا نیست و مصرف کننده رو چندان راضی نمی‌کنه!

چیزی که مسلمه اینه که استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک همیشه بهترین نتایج رو به‌دنبال داشته. لابد می‌پرسین چرا؟ به دلیل اینکه این مواد از دل طبیعت میان و ما هم جزئی از طبیعت هستیم. پس مسلما ترکیبات اون‌ها با ترکیبات بدن ما سازگاری بیشتری داره. به‌عبارتی مواد شبیه به هم بهتر با هم ارتباط برقرار می‌کنن و نتایج بهتری به‌دست میاد.

چرا از ماسک روغن زیتون استفاده کنیم؟

استفاده از ماسک دلایل مختلفی داره. زیبایی و سلامتی پوست معمولا اصلی‌ترین دلیل استفاده از ماسک‌ها هستش. یه ماسک خوب باید به وظیفه‌ش یعنی کاری که براش ساخته شده، خوب عمل کنه. مثلا اگه برای رفع لکه‌های پوستی ازش استفاده میشه، قاعدتا باید لکه‌‌ها رو رفع کنه. در مورد ماسک روغن زیتون هم این مورد اجرایی شده و رضایت افراد رو بعد از استفاده جلب کرده. یه مورد دیگه قیمت و مواد مصرفی توی ماسکه که اهمیت زیادی داره. اگه قرار باشه که پول خوبی برای تهیه یه ماسک خرج کنیم، مسلما انتظار بالایی هم از اون خواهیم داشت. تازه بعضی ماسک‌ها از موادی تهیه میشن که معمولا در دسترس نیستن و برای تهیه اون‌ها باید خیلی وقت و هزینه صرف کنیم. در حالیکه ماسک روغن زیتون راحت و بی‌دردسر تهیه میشه.

بجز این‌ها، موارد دیگه‌ای هم هست که ارزش و کیفیت یه ماسک خوب رو مشخص می‌کنه. اطمینان از سلامت ماسک در این مورد خیلی مهمه و باید مورد توجه قرار بگیره. انواع ماسک‌ها معمولا از ترکیب دو یا چند ماده مختلف تهیه میشن. گرچه معمولا یکی از اون مواد نقش اصلی رو داره، ولی مواد ترکیبی دیگه هم بی‌خاصیت نیستن و هر کدوم نقشی توی خواص مفید این ماسک ایفا می‌کنن.

روغن زیتون رو برای درمان پوست با چی ترکیب کنیم

ماسک روغن زیتون با ترکیبات مختلفی همچون عسل و آووکادو تهیه می‌شود.

بعد از توضیحاتی که داده شد، وقت اونه که یه ماسک خوب با مشخصات بالا و حتی بیشتر از اون رو بهتون معرفی کنیم. موردی که نه تنها رضایت همه رو جلب کرده، بلکه خیلی‌ها رو هم با خواص عالی خودش شگفت‌زده کرده. این مورد چیزی نیست جز ماسک روغن زیتون که از اون به‌عنوان سرآمد همه ماسک‌های صورت یاد می‌کنن. البته همون‌طور که گفته شد، توی تهیه هر ماسک معمولا بیش از یک ماده نقش داره. مثلا روغن زیتون با اینکه به‌تنهایی خواص زیادی داره، ولی برای اینکه حالت ماسک صورت به‌ خودش بگیره، با مواد دیگه‌ای مثل عسل یا سفیداب ترکیب میشه که نتیجه‌ش تهیه ماسک‌های ترکیبی بی‌نظیر با خواص فوق‌العاده‌‌ست.

اینجا به دو نمونه از این ماسک‌های ترکیبی که نقش مهمی توی سلامتی و زیبایی پوست دارن، اشاره می‌کنیم. ماسک عسل و روغن زیتون و همین‌طور ماسک سفیداب و روغن زیتون از جمله این موارد هستن. اما قبل از اون باید ببینیم که سفیداب اصولا چی هست، چطور تهیه میشه و چه خواصی داره؟ پس توی ادامه مقاله این ماسک‌هارو بهتون معرفی می‌کنیم.

ماسک روغن زیتون و آووکادو

این دو ماده یعنی روغن زیتون و آووکادو هر کدوم به‌تنهایی خواص و منفعت‌هایی دارن که برای داشتن یه پوست خوب خیلی مفیدن. از ترکیب این دو با هم یه ماسک بی‌نظیر به‌دست میاد که برای پوست‌های ضعیف و معمولی به‌شکل خارق‌العاده‌ای عمل می‌کنه. روغن زیتون چربی لازم برای طراوت و مقاومت پوست رو فراهم می‌کنه. آووکادو هم با نگهداری رطوبت لازم در پوست اون رو در برابر اکسیده شدن مقاوم می‌کنه. با استفاده از این ماسک میشه به‌طور همزمان از مزایای هر دو استفاده کرد و پوست رو ضمن قوی‌تر شدن، مرطوب و شاداب هم نگه داشت.

ماسک سفیداب و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک اول سفیداب رو به‌شکل پودر دربیارین و با شیر و روغن زیتون کاملا حل کنین تا به شکل خمیر دربیاد. البته برای اینکه خوب حل بشه، از چند قطره شیر هم توی این ترکیب استفاده کنین. این ماسک برای پوست‌های خشک خیلی مناسبه و با برداشتن لایه‌های مرده، جوش سرسیاه و ضایعات اضافه پوست رو از بین میبره. خمیر تهیه شده رو به‌شکل اسکراب به‌مدت یک‌ ربع روی پوست قرار بدین و بعد از این مدت اون رو قدری مالش بدین تا پوست رو کاملا تمیز کنه و لایه‌های مرده رو برداره. در نهایت صورت رو با آب ولرم بشورین و به‌آرامی پاکش کنین. نرمی و لطافت پوستتون بعد از این مراحل شما رو شگفت‌زده می‌کنه!

ماسک عسل و روغن زیتون

این ترکیب هم توی قالب نوعی ماسک روغن زیتون به پوست شما شادابی و درخشش رو هدیه میده. وجود آنتی‌اکسیدان زیاد توی هر دو ماده روغن زیتون و عسل، پوست رو در برابر اشعه خورشید مقاوم کرده و با برداشتن سلول‌های مرده اون رو از وجود هرگونه میکروب پاک می‌کنه. این ماسک اثر ضد التهاب هم داره که به پوستتون آرامش میده.

نتیجه گیری

مساک عسل و زوغن زیتون یکی از انواع ماسک‌های صورت به شمار می‌رود.

با توجه به مطالبی که گفته شد، اینطور برداشت میشه که ماسک روغن زیتون با ترکیب مواد مفید دیگه و بخاطر وجود خواص بی‌نظیرش، سلامتی و شادابی رو به پوست شما هدیه میده. این روغن با داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی از پوست در برابر اشعه خورشید و آفتاب سوختگی محافظت می‌کنه. وجود ویتامین‌های مختلف محلول در چربی مانند K، A، E و D در ماسک روغن زیتون برای تغذیه پوست خیلی مفیده و اون رو تقویت می‌کنه. استفاده از ترکیبات مفید دیگه توی تهیه این ماسک هم به فواید اون اضافه می‌کنه. از جمله ماسک‌های ترکیبی به روغن زیتون و عسل که برای درخشندگی و لطافت پوست به کار میره، اشاره کردیم.

همین‌طور ماسک روغن زیتون و سفیداب که از خواص لایه‌بردار فوق‌العاده برخورداره هم به شما معرفی شد. ماسک ترکیبی روغن زیتون و آووکادو هم برای حفظ شادابی و رطوبت پوست عالی عمل می‌کنه. این ماسک برای رفع لکه و جای جوش مناسبه و جوانی رو به پوست شما برمی‌گردونه. قیمت مناسب و طبیعی بودن این ماسک، از فواید مهم اون محسوب میشه. شرط اول تهیه یه ماسک روغن زیتون خوب، استفاده از روغن زیتون خالص و طبیعیه. پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید روغن زیتون، به سایت واجارو مراجعه کنین. تو این سایت میتونین انواع روغن زیتون بکر و فرابکر طبیعی و خالص رو سفارش بدین و از خواصشون بهره ببرین

0
نظرات شما

*
*

×