باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه فواید بسیار زیادی برای پوست دارد.

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه یا ماسک عسل و دو ادویه یکی از راهکارهای خانگی برای سلامت و زیبایی پوست محسوب می‌شه که بد نیست امتحان کنین. چرا که این شهد طبیعی با دو ادویه ترکیبی بی‌نظیر رو با خواص زیاد پدید میاره. عسل از سال‌ها قبل به دلیل ترکیبات خاص دارویی برای ترمیم زخم‌ها و سوختگی‌ها کاربرد داشته. از طرف دیگه ترکیبات فعال زردچوبه و دارچین هم با ویژگی ضدباکتریایی و ضدالتهابی به‌عنوان گزینه‌هایی عالی برای مبارزه با آلودگی شناخته می‌شن.

با وجود این توضیحات حتما اول می‌خواهین بیشتر با چرایی خواص این سه ماده آشنا بشین و بعد بدونین نسبت هر کدام در این ترکیب چه مقدار هست. ما به این سوال شما پاسخی شفاف خواهیم داد. علاوه بر این به معرفی شیوه‌های بیشتر برای تهیه این ماسک ساده به همراه مواد مفید دیگه می‌پردازیم که جذابیت، جوانی و درخشندگی پوست رو دوچندان می‌کنن. پس با ما همراه باشین.

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه برای پوست معجزه می‌کند.

آیا ماسک عسل و دارچین و زردچوبه برای پوست مفیده؟

مشکلات پوستی مثل آکنه، چین ‌وچروک و کاهش شادابی پوست یکی از نگرانی‌های دردناک، مداوم و ناخوشایند افراد هست. درحالی‌که نسخه‌های پزشکی و درمان‌های دارویی تا اندازه‌ای موثر هستن اما ممکنه حاوی مواد شیمیایی باشن و به مرور زمان عوارض جانبی ایجاد کنن. ازاین‌رو افراد به درمان‌های طبیعی‌تر مثل ماسک‌های مختلف رو میارن. یکی از معروف‌ترین‌ها، ماسک عسل و دارچین و زردچوبه‌ست که علاوه بر مراحل آماده‌سازی ساده، درمانی کم‌خطر و تاثیرگذار محسوب می‌شه. برای همین ما با بررسی تک‌تک ویژگی‌های این شهد و دو ادویه، البته به طور خلاصه کمک می‌کنیم که بیشتر به چرایی این موضوع پی ببرین.

محصول تولیدی زنبور‌ها حاوی ترکیباتی هست که برای درمان شوره سر، پسوریازیس، سوختگی و عفونت‌های قارچی موثره. به همین دلیل امروزه انگبین به بسیاری از محصولات مراقبت از پوست اضافه می‌شه. اما ماده اصلی در این ماسک توانایی ازبین‌بردن باکتری‌های ایجادکننده منافذ ملتهب رو داره. از طرف دیگه دارچین در بهبود و خشک‌کردن آکنه‌ها بدون برجای گذاشتن ترک یا زخم عالی عمل می‌کنه. علاوه بر این درخشش قابل‌توجهی رو به پوست می‌بخشه. این ادویه خوش‌عطر با جلوگیری از افتادگی پوست، زیبایی ظاهری بیشتری رو هم به همراه داره.

عنصر سوم در ماسک عسل و دارچین و زردچوبه، چاشنی زرد رنگی هست که جای زخم‌ها و چین‌ وچروک روی پوست رو برطرف می‌کنه. وجود آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند عامل اصلی در التیام جای جوش‌ها و کندکننده علائم پیریه. همچنین مانع از ایجاد چربی‌های اضافه روی پوست می‌شه.

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه برای جلوگیری از جوش صورت مفید است.

جادوی ماسک عسل و دو ادویه!

از آکنه گرفته تا علائم کشش و پسوریازیس با این ماسک ساده به طور قابل‌توجهی درمان می‌شه. ترکیب آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی، ضدمیکروبی، تسکین‌دهندگی و ترمیم‌کنندگی این سه ماده در این شیوه خانگی چندبرابر می‌شه و به بهبود سلامت کلی پوست کمک می‌کنن. برای تهیه این ماسک خانگی کافیه 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه و 1 قاشق چای‌خوری دارچین رو با مقدار کافی از انواع خام شهد زنبورها مخلوط کنین. میزان این شهد بستگی به ایجاد حالت خمیری ماسک داره. این مخلوط رو روی پوست تمیز به مدت 15 دقیقه بذارین و بعد از شستشو شاهد اثرات فوق‌العاده باشین.

علاوه بر این اگه فکر می‌کنین پوست رو زرد می‌کنه، کافیه مقدار کم‌تری از زردچوبه در ترکیب استفاده بشه؛ به‌خصوص برای پوست‌های خیلی روشن! همچنین دقت داشته باشین که نباید با بخش‌های داخلی و حساس چشم تماس داشته باشه. حالا با توجه به یادگیری این طرز تهیه ساده، در ادامه برخی از شگفتی‌های ماسک عسل و دارچین و زردچوبه رو با شما در میان می‌ذاریم.

حذف آکنه

آکنه یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی هست که نیاز به مراقبت و توجه ویژه داره. نسخه‌های دارویی یا محصولات مراقبت از پوست برای درمان این مشکل به‌خصوص برای پوست‌های حساس، ممکنه گاهی باعث تحریک یا التهاب بشن. درحالی‌که روش‌های متعددی برای رفع آکنه وجود داره اما مواد طبیعی مطمئن‌ترین راه برای شما هستن. در این ‌بین ماسک عسل و دارچین و زردچوبه با خواص ضدعفونی‌کنندگی از انتشار باکتری‌ها جلوگیری می‌کنن. همچنین با کاهش قرمزی و تورم لکه‌ها به این پوشش حساس بدن سود می‌رسونن.

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه برای جلوگیری از آکنه مفید می‌باشد.

باکتری‌ها از سبوم یا همون ترشح روغنی غدد چربی روی پوست تغذیه می‌کنن. این ماده مومی شکل منافذ رو مسدود و موجب آکنه می‌شه. دراین‌بین

  • غلظت زیاد قند شهد زنبورها،
  • محیط اسیدی ایجاد شده توسط دارچین
  • و آنتی‌اکسیدان‌های زردچوبه

از رشد و تکثیر این موجودات ریز جلوگیری می‌کنن.

از بین برنده حلقه های سیاه دور چشم

متداول‌ترین عواملی که باعث ایجاد سیاهی دور چشم هستن؛ شامل وراثت، قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، کم‌خوابی، نبود رنگ‌دانه کافی و مالیدن چشم می‌شه. بیدارشدن کیسه‌های متورم و سیاه زیر چشم برای اغلب افراد آزاردهنده هست. در این رابطه باید بدونین خوشبختانه شما ماسک عسل و دارچین و زردچوبه رو در اختیار دارین. این شهد و زردچوبه موجود در اون با خواص روشن‌کنندگی، سیاهی زیر چشم رو کاهش می‌دن. علاوه بر این دارچین با تقویت گردش خون در این ناحیه مانع از پف و التهاب می‌شه.

ترمیم جای جوش و زخم ها

چه چیزی از بدتر هم بدتره؟ نشانه‌ها و زخم‌های باقی‌مانده از جوش، سوختگی و غیره هست که بهبود اون‌ها مدت زیادی طول می‌کشه. به لطف ماسک عسل و دارچین و زردچوبه دیگه جای نگرانی نیست. چون این ترکیب حاوی مواد موثر زیادی برای ترمیم و التیام این زخم‌هاست.

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه برای رفع حلقه دور چشم موثر است.

کورکومین زردچوبه، رنگ‌دانه زرد که استفاده منظم از اون پوستی شفاف و بدون لک رو به همراه میاره. دارچین هم مثل اسکرابی قوی قرمزی پوست رو کم می‌کنه. ماده اصلی عسل هم که از دیرباز برای درمان و رفع سوختگی به کمک طبیبان اومده! این ماسک علاوه بر حذف جای جوش باعث آبرسانی و تغذیه پوست می‌شه. بهتره بدونین خشکی پوست عامل تیرگی و ماتی این عضو هست که در ماه‌های زمستان با وزش بادهای خشک تشدید می‌شه. بنابراین با آبرسانی و تغذیه اون روند ازبین‌رفتن سلول‌های مرده و بهبود اثر زخم تسریع پیدا می‌کنه.

جلوگیری از بروز علائم اولیه پیری

آیا می‌دونستین ماسک عسل و دارچین و زردچوبه ضدپیریه؟ مواد تشکیل‌دهنده این ماسک با محافظت از پوست در برابر آفتاب و جلوگیری از ایجاد علائم اولیه پیری، باعث جوان‌سازی این پوشش مهم می‌شه. اشعه ماورا بنفش شدید به‌عنوان اولین علت برای پیری زودرس پوست معرفی شده. علاوه بر این هنگامی که روغن‌های طبیعی این ناحیه تخلیه می‌شه، تمایل به ازدست‌دادن شکل ظاهری و ایجاد چین‌وچروک داره. علائم اولیه پیری ابتدا در گردن، پیشانی و اطراف چشم دیده می‌شن.

حالا جالبه بدونین ترکیب کورکومین زردچوبه، آنتی‌اکسیدان‌های عسل و ترکیبات فعال دارچین از تولید رادیکال‌های آزاد جلوگیری و از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنن. این یعنی راهی مطمئن برای کنترل پیری پوست!

کاهش اثرات کشیدگی پوست

این مورد بیشتر مربوط به زنان به‌خصوص در زمان بارداری هست که پس از اتمام دوره چهره ناخوشایندی رو برای پوست نواحی کشیده شده ایجاد می‌کنه. حتی افراد بعد از کاهش وزن زیاد ممکنه با این شرایط مواجه بشن. خطوط ایجاد شده ممکنه به‌سختی و در زمان طولانی برطرف بشن.

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه برای رفع کشیدگی پوست استفاده می شود.

جالبه بدونین ساده‌ترین و ارزان‌ترین چاره کار استفاده از ماسک عسل و دارچین و زردچوبه هست. چون که این مواد با نفوذ کافی در پوست، عملکرد سلول‌های غشایی رو بهبود می‌بخشن. در این صورت ظاهر علائم کشیدگی کمی سبک‌تر می‌شه. اگه به این ماسک یک قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص هم اضافه بشه، اثربخشی بیشتری پیدا می‌کنه. این مخلوط رو باید دو بار در روز روی مناطق آسیب‌دیده بمالین که تاثیر کافی رو داشته باشه.

ترکیب ماسک عسل دو ادویه با مواد دیگه و اثربخشی بیشتر!

حالا که فهمیدین ماسک عسل و دو ادویه چقدر برای سلامت پوست شما مفیده، بهتره با اضافه‌کردن چند تا ماده دیگه باز هم به کیفیت اون اضافه کنین. چون که ویتامین‌ها، مواد معدنی موجود و ضدمیکروب‌های این ماسک مثل غذایی مقوی برای پوست عمل می‌کنن. بنابراین از پوست درخشان و جوان لذت خواهید برد.

ماسک درخشان کننده

با حذف لکه‌های پوستی، سلول‌های مرده و آبرسانی کافی می‌شه پوستی درخشان داشت. پس برای پاک‌سازی منافذ ماسک عسل و دارچین و زردچوبه رو با یک ماده ساده دیگه کمی ارتقا می‌دیم. مواد لازم برای این ترکیب که رنگ پوست رو یک‌دست می‌کنه، عبارت هستن از:

  • 1 قاشق چای‌خوری جوز هندی؛
  • 1 قاشق چای‌خوری دارچین؛
  • 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه؛
  • 2 قاشق غذاخوری عسل خام.

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه برای درخشان کردن پوست به کار می رود.

کافیه این مواد رو در ظرف مناسبی به‌خوبی ترکیب کنین. برای استفاده بهتر هم اون رو روزانه به مدت 15 دقیقه روی صورت بذارین. البته قبل از اون برای تشخیص حساسیت باید مقداری از اون رو روی ناحیه کوچکی از پوست امتحان کنین. بعد از 12 ساعت اگه علائم آلرژی مثل قرمزی یا سوزش ظاهر نشد، به‌راحتی از خواص روشن‌کنندگی این ماسک بهره‌مند بشین. جوز هندی ادویه‌ای تحریک‌کننده هست که در طب سنتی چین هم برای کاهش التهاب استفاده می‌شه.

ماسک کاهش چین و چروک

ترکیبی که در این بخش یاد می‌گیرن، بعد از اولین استفاده پوست رو صاف، جوش‌های قرمز رو کم‌تر و رنگ پوست رو روشن‌تر می‌کنه. از این ماسک عسل و دارچین و زردچوبه به همراه زنجبیل باید تنها دو بار در هفته اون هم 15 دقیقه استفاده بشه. مواد لازم عبارت هستن از:

  • 1 قاشق چای‌خوری دارچین؛
  • 2/1 قاشق چای‌خوری زردچوبه (البته اگه پوستتون روشنه 4/1 قاشق چای‌خوری)؛
  • 4/1 قاشق چایخوری زنجبیل؛
  • عسل خام به‌اندازه‌ای که حالت خمیری به مواد بده.

در این رابطه باید بدونین زنجبیل حاوی روغنی هست که التهاب و درد رو کم می‌کنه. همچنین آرامش رو به پوست تحریک‌شده بر می‌گردونه. حتی تحقیقات ثابت کرده که مصرف خوراکی این ماده به همراه زردچوبه در غذا به بهبود ظاهر و افزایش زیبایی پوست کمک می‌کنه.

ماسک عسل و دارچین و زردچوبه برای کاهش چین و چروک

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که ماسک عسل و دارچین و زردچوبه منابعی از انواع ترکیبات مفید برای سلامت پوست به شمار می‌ره. به طوری که آکنه رو برطرف می‌کنه و مانع از ظهور علائم پیری زودرس می‌شه. علاوه بر این به‌خوبی باعث ترمیم جای زخم، جوش و سوختگی می‌شه. اما ماده اصلی این شیوه درمانی خانگی رو شهد زنبور‌ها تشکیل می‌دن. پس برای خرید عسل اصل چند مورد از پیشنهادهای واجارو رو امتحان کنین. چون این مجموعه فروشگاهی آنلاین بین شما و زنبورداران روستایی ارتباط برقرار می‌کنه و بدون نیاز به مراجعه به روستا عسل خالص تهیه می‌کنین. خیالتون از کیفیت راحت باشه؛ چون تمامی محصولات آزمایش کیفی شدن و اثبات این ادعا ارسال کارت اصالت برای شماست. علاوه بر این با حذف واسطه‌ها شاهد قیمت‌هایی منصفانه خواهید بود.

0
نظرات شما

*
*

    9037411998 25 فروردین 1401 پاسخ

    عسل برای صافی پوست و طراوت پوست مناسب هست

×