باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

ماسک پسته برای پوست

ماسک پسته برای درخشان سازی و پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه پسته به‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین اجزای آجیل و خشکبار محبوبیت زیادی در بین پیر و جوان داره. هرچند محصولات مختلفی برای زیبایی، شادابی و جوانسازی پوست وجود داره اما ماسک پسته برای پوست یه چیز دیگه‌ست. این ماده غذایی سرشار از ویتامین E و ترکیبات آلی و معدنیه و کارکرد غدد مختلف بدن رو تقویت و تنظیم می‌کنه. اما آیا می‌دونین چجوری باید این ماسک رو تهیه کرد؟ آیا به خواص پسته و مکانیسم اثر اون برای سلامت پوست واقف هستین؟

پسته علاوه‌بر مصرف خوراکی می‌تونه به صورت ماسک در پاک‌سازی و رفع التهابات پوست موثر باشه و صدالبته به‌عنوان یه مرطوب‌کننده و تقویت‌کننده موثر هم به کارتون میاد. اگه تصمیم دارین با مواد طبیعی به پوست آسیب‌دیده خودتون کمک کنین و با کاهش علائم پیری، به پوستی صاف و شفاف برسین ما رو همراهی کنین. در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی در مورد ویتامین‌ها و ترکیبات مفید ماسک پسته صحبت کنیم و شیوه صحیح استفاده از اون رو شرح بدیم.

ماسک پسته برای پوست بسیار مفید است.

ماسک پسته برای پوست چه فوایدی داره؟

زیبایی پوست یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر بوده و هست. از دیرباز افراد مختلف به دنبال موادی بودن که درخشندگی و شفافیت رو به پوست هدیه بده. در عصر جدید متاسفانه حجم محصولات آرایشی و بهداشتی و تولیدات در زمینه مراقبت از پوست به حدی زیاد شده که تشخیص اصالت و ترکیبات پایه‌ای اون‌ها دشواره. اکثریت قریب به اتفاق مردم به این نتیجه رسیدن که این تولیدات در درازمدت عواقب منفی زیادی به دنبال داره.

اما جالبه بدونین استفاده از مواد خوراکی طبیعی نه‌تنها عارضه و پیامد منفی نداره بلکه مواد مغذی و مفید زیادی رو به پوست انتقال می‌ده. حالا اگه تصمیم داشته باشین از ماسک‌های مختلف استفاده کنین، اطمینان داشته باشین که اثرگذاری اون مواد برای پوست رو تا چندین برابر ارتقا می‌دین. برای مثال ماسک پسته برای پوست، علاوه بر افزایش زیبایی، به رفع جوش و لکه هم کمک می‌کنه.

پسته رطوبت و ویتامین مناسب رو به پوست می‌رسونه و همین امر سبب می‌شه سطح پوست از پژمردگی و خستگی نجات پیدا کنه و شفاف و بدون چروک بشه. این تنها بخشی از خاصیت‌های شگفت‌انگیز این مغز پرفایده هست. خوبه بدونین این مغز حاوی سدیم، فیبر، پروتئین، ویتامین‌هایA,B,C,K، امگا3 و امگا6، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم هست. علاوه بر این در ادامه به سایر نقاط قوت این ماسک اشاره می‌کنیم. پس همچنان با ما همراه باشین.

با ماسک پسته از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید.

مبارزه با علائم پیری زودرس پوست

پوست انسان در عنفوان جوانی نیاز به مراقبت بیشتری داره. کلاژن ماده‌ای هست که سلول‌های پوست رو بازسازی می‌کنه و سلول جدید رو می‌سازه. گاهی لازمه روند کلاژن‌سازی پوست رو تقویت کنین. چون با این کار روند ایجاد چین‌‌و‌چروک رو به تعویق میندازین. در این رابطه باید بدونین مصرف موضعی این دانه روغنی به صورت ماسک پسته برای پوست معجزه می‌کنه.

شکی نیست که تغذیه مناسب حاوی ویتامین‌های مختلف، مقاومت بدن رو افزایش می‌ده و در کنار این موضوع استفاده از ماسک هم به‌نوعی تغذیه مستقیم برای پوست محسوب می‌شه. به طوری که این امر نقطه قوتی برای دریافت ترکیبات آلی و معدنی و همچنین انرژی مناسب برای پوست هست.

پس نباید از این مهم غافل شد که هم پسته اعلا رو در طول روز مصرف کنین و هم به ساده‌ترین شکل ممکن ماسک تهیه کنین و روزانه روی صورتتون بذارین. به طوری که سطح گردش خون در زیر پوست افزایش پیدا کنه و به اصطلاح معروف، صورتتون گل بندازه و شادابی و جوانی خودش رو بازیابی کنه.

روشن کننده طبیعی پوست

ورزش، تغذیه مناسب، خواب و استراحت کافی در طول روز، آرامش روحی و فکری و عدم اضطراب و تنش‌های روزمره از جمله عواملی هستن که بر سلامت پوست تاثیر مستقیم دارن. از ویژگی‌های مثبت ماسک پسته برای پوست خاصیت روشن‌کنندگی پوسته. وقتی به مرور زمان از این ماسک استفاده کنین لکه و جوش محو می‌شه، التهابات قرمز رنگ از بین می‌رن و در نهایت پوستی یک‌دست، صاف و بدون منفذهای باز  با رنگی روشن‌تر خواهید داشت. آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های موجود در پسته، پوست رو به گونه‌ای تقویت می‌کنه که کم‌تر دچار حساسیت، قرمزی، خارش و سوزش بشه. روغن موجود در این مغز به نوعی روشن‌کننده پوسته و موادی که در تهیه این ماسک استفاده می‌کنین هم تاثیر زیادی بر این روند داره.

ماسک طبیعی پسته، یک مرطوب کننده روزانه برای پوست به شمار می‌رود.

ماسک طبیعی پسته، یک مرطوب کننده روزانه

درسته که برنامه غذایی منظم و مراقبت‌های ویژه به دستیابی به پوست سالم کمک می‌کنه اما گاهی باید به صورت مستقیم وارد عمل شد و روی موضع پوست کار کرد. ماسک پسته برای پوست به صورت کاملا عادی، بی‌عوارض و بی‌خطر به عنوان مرطوب‌کننده عمل می‌کنه. پس لازم نیست کلی هزینه کنین و مرطوب‌کننده شیمیایی بخرین. برطرف‌کردن خشکی پوست اولین گام برای بهبود عملکرد پوسته و ویژگی منحصربه‌فرد این ماسک آب‌رسانی به پوسته. به طوری که از ویتامین‌های موجود در این ماده طبیعی در تولید لوسیون‌ها با خاصیت مرطوب‌کنندگی استفاده می‌شه. پس تعلل نکنین و با تهیه این ماسک به جوان‌سازی سلول‌ها، رفع چین‌و‌چروک‌ها و پیری زودرس کمک کنین.

تقویت کننده سیستم ایمنی پوست!

وقتی در ترکیبات اصلی پسته خانواده ویتامین B رو می‌بینین، اطمینان داشته باشین که این محصول یه محافظ فعال و موثر برای سیستم ایمنی بدنه. ماسک پسته برای پوست عوامل بیماری‌زا رو از بین می‌بره و بیماری‌های مرتبط با پوست رو به‌سادگی درمان می‌کنه.  همچنین این مغز حاوی ویتامین C هست. اگه دقت کرده باشین این ویتامین به دلیل اهمیت بالایی که در تقویت پوست داره، در اکثر محصولات مراقبت از پوست گنجانده میش‌ه. چه خوبه که از این کشف جدید استفاده کنین و با تهیه ماسک مناسب از پسته، به سلامت این عضو مهم بدن کمک کنین. نکته‌ای که از همه این موارد مهم‌تره، اینه که تهیه ماسک با استفاده از این دانه روغنی به دلیل وجود ویتامین E‌، از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنه. در واقع با تغذیه و تقویت پوست می‌تونین اطمینان داشته باشین که از لکه‌ها و آسیب‌های پوست در امان هستین!

رفع التهابات پوستی با ماسک پسته امکان پذیر می‌باشد.

رفع التهابات پوستی با ماسک پسته

دنیای تبلیغات گاهی اونقدر بازی‌های مهیج و جذاب داره که باور می‌کنین ماسک‌ها و محصولات شیمیایی برای پوست مفید هستن اما در اکثر موارد این‌طور نیست. جالبه بدونین برای رفع التهابات پوستی ناشی از سوختگی، زخم‌ها و بثورات پوستی و جای لکه و جوش، تنها کافیه از شیوه درست استفاده از ماسک پسته برای پوست استفاده کنین.

اگه در این کار مداومت و استمرار داشته باشین، آثار بهبودی رو ظرف مدت کوتاهی مشاهده می‌کنین. کلیه آلودگی‌های پوستی و التهابات مختلف با وجود این ماده طبیعی برطرف می‌شه. پس معجزه پسته رو برای پوست دست کم نگیرین!

ماسک پسته برای پوست رو چطوری تهیه کنیم؟

در بین تمامی‌خوراکی‌های مفیدی که برای سلامت پوست توصیه شده، استفاده از محصولات طبیعی به صورت ماسک می‌تونه نتایج درخشانی بهتون بده. ماسک پسته برای پوست رو به این شیوه‌ها تهیه کنین:

  • پسته درجه یک رو پودر و با عسل و ماست ترکیب کنین و روی سطح پوست قرار بدین.
  • پودر شده این مغز تازه رو با مقداری آرد جو و آب ترکیب و مانند همان شیوه اول استعمال کنین.
  • در این شیوه می‌تونین پودر شده این دانه روغنی رو با کمی‌ گلاب و ژل آلوئه‌ورا مخلوط و بهترین ماسک رو تهیه و استفاده کنین.
  • ترکیب پودر پسته با عسل، هم‌زده سفیده تخم مرغ و چند قطره آب لیموترش تازه هم می‌تونه یه ماسک بی‌نظیر برای لطافت و تقویت پوست باشه.

توجه به این نکته مهم لازمه که قبل از اینکه از ماسک استفاده کنین، پوست رو از مواد آرایشی پاکسازی کنین و سپس ترکیبات تهیه شده رو روی پوست استعمال کنین. برای راحتی کار می‌تونین مخلوط رو در یه تنظیف تمیز بذارین و اون رو روی پوست قرار بدین و صبر کنین که حدود 20 الی 30 دقیقه روی پوست باقی بمونه. بعد از این زمان پوست رو با آب ولرم شستشو بدین.

استفاده از ماسک پسته موجب پاکسازی و درخشندگی پوست می‌شود.

کلام آخر

همون‌طور که مطالعه کردین موارد درمانی این ماسک اونقدر گسترده هست که هیچ کدوم از محصولات آرایشی و مراقبتی نمی‌تونن به صورت هم‌زمان این اثرات مثبت رو برای شادابی و تقویت پوست داشته باشن. اما نکته مهم اینه که تاثیر شگرف ماسک پسته برای پوست رو با خرید پسته درجه یک و مرغوب می‌تونین قطعی کنین. در این رابطه باید بدونین واجارو یه فروشگاه محلی بزرگ به وسعت ایرانه.

در این بازار می‌تونین انواع محصولات کشاورزی طبیعی رو به همراه قیمت ببینین، با تولیدکننده محصول ارتباط بگیرین و بدون حضور دلال، خریدی مقرون به صرفه داشته باشین. هر زمان که اراده کنین می‌تونین به وب‌سایت واجارو سری بزنین و تولیدات باکیفیت، مرغوب و درجه یک رو سفارش بدین و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرین. پس این فرصت طلایی برای خرید باکیفیت‌ترین محصولات رو از دست ندین.

0
نظرات شما

*
*

×