باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

ماسک چای سبز

خاستگاه چای سبز مانند بسیاری از دمنوش‌های دیگه از کشور چین هست.

خاستگاه چای سبز مانند بسیاری از دمنوش‌های دیگه از کشور چین هست. خواص این دمنوش نه‌ تنها از طریق استفاده خوراکی و نوشیدن اون، مفید و لذت‌بخشه بلکه ماسک چای سبز هم کاربردهای مراقبتی و درمانی بسیاری برای پوست و مو داره. اما آیا طرز تهیه این ماسک و شیوه استفاده از اون رو می‌دونین؟ چه مواد مغذی در این دمنوش وجود داره که توجه علاقه‌مندان به جوانسازی و زیبایی رو به خود جلب کرده؟ نگاهی گذرا به ویتامین‌ها و املاح موجود در این چای ثابت می‌کنه که همه این مواد ارزشمند برای ساخت سلول‌های جدید پوست لازمه.

بنابراین در این مقاله درباره چگونگی رفع چین و چروک‌های پوست، رفع لکه‌های پوست، از بین رفتن آکنه و جوش و هر آنچه برای پاکسازی و لطافت پوست و مو لازم و ضروری به نظر می‌رسه، مطالبی به شما ارائه می‌شه. به طوری که به چند شیوه تهیه ماسک‌های زیبایی و نحوه استفاده از اون اشاره می‌کنیم. اگه قصد دارین با هزینه‌ای مناسب با استفاده از مواد طبیعی به پوست و موی خود رسیدگی کنین، با ما همراه باشین.

خاستگاه چای سبز مانند بسیاری از دمنوش‌های دیگه کشور چین است.

ماسک چای سبز چه موادی به پوست و مو می رسونه؟

با توجه به اینکه در تولید و فرآوری چای سبز اکسیداسیون و تخمیر انجام نمی‌شه، این اطمینان وجود داره که مواد مضری در این دمنوش وجود نداره. پس با محصولی روبه‌رو هستین که مواد و ترکیبات آلی رو از دامن طبیعت به بدن شما انتقال می‌ده. اولین و شاید به جرات بتوان گفت اصلی‌ترین ماده‌ای که در چای سبز توجه بسیاری از متخصصان و پژوهشگران زیبایی رو به خود جلب کرده، آنتی‌اکسیدان هست. این ماده از تجمع سلول‌های سرطانی در پوست جلوگیری می‌کنه و یک بازدارنده برای پیشگیری از سرطان هست.

پلی‌فنول، پانتنول، کاتچن، تانن، آمینواسید و فولیک‌اسید به همراه درصد ناچیزی کافئین، ارزش بالایی به این دمنوش داده.  خواص چای سبز به دلیل وجود ویتامین‌های خانواده K,B,C,E، منگنز، پتاسیم، منیزیم و آنزیم‌های مفید هم هست که اهمیتش رو دوچندان کرده. همه این موارد کمک می‌کنه پوستی شاداب و لطیف داشته باشین. اگه خواهان پوستی بدون لکه با رنگی شفاف هستین و تصمیم دارین کمی ‌به پوستتون برسین، از این ماسک چای سبز غافل نشین. به این شکل پوستتون رو به شیوه‌ای طبیعی از تمامی ‌آلودگی‌ها و سلول‌های مرده لایه‌برداری هم می‌کنین. البته قبل از اینکه به سمت استفاده از این متد درمانی و مراقبتی برین، باید بدونین چجوری می‌تونین انواع ماسک رو تهیه کنین و چه اصولی قبل و بعد از این شیوه باید رعایت بشه.

خواص چای سبز به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف، منگنز، پتاسیم، منیزیم و آنزیم‌های مفید است.

طرز تهیه ماسک با چای سبز برای پوست

اگه به دنبال این هستین که با چه روش‌هایی می‌تونین بهترین استفاده رو از خواص چای سبز برای پوست داشته باشین، باید چند روش استفاده از این دمنوش رو یاد بگیرین. پس به چند نمونه از ماسک‌های زیبایی با استفاده از این محصول توجه کنین:

  1. چای کیسه‌ای دم شده رو حدود 5 الی 10 دقیقه روی پوستتون نگه دارین.
  2. چای خشک رو دم و از صافی رد کنین. یه تنظیف بردارین و به چای ولرم آغشته کنین و روی پوست قرار بدین. این کار ویتامین‌های چای رو جذب پوست می‌کنه.
  3. مقداری شکر، عسل، روغن زیتون و برگ چای رو با هم ترکیب کنین و خوب هم بزنین. این ترکیب رو به عنوان ماسک لایه‌بردار روی پوست استعمال کنین.
  4. ماسک چای سبز رو با ترکیب چای پودرشده و ماست هم می‌تونین تهیه کنین. خمیر تهیه شده رو چند ثانیه روی پوست ماساژ بدین.
  5. چای تازه‌دم رو در قالب‌های کوچیکی بریزین و بذارین یخ بزنه. می‌تونین تکه‌های یخ رو هر زمان که اراده کردین، بردارین و روی پوستتون بکشین.

توصیه می‌کنیم قبل از اینکه این ماسک رو روی پوست یا مو استفاده کنین، صورتتون رو شستشو بدین و هر گونه آرایش و غباری که روی پوست نشسته رو از بین ببرین.

فواید ماسک با چای سبز برای پوست

این نکته بسیار مهمه که مصرف دو الی سه فنجان چای در روز به آرامش افراد کمک می‌کنه. نوشیدن چای سبز، سبب رهایی از استرس و تنش‌های روزمره می‌شه. این امر به خودی خود در سلامت پوست موثره. همچنین پوست ما روزانه با آلودگی‌های محیطی و آلاینده‌های سمی ‌موجود در هوا روبه‌رو هست. هر چه سن بالاتر می‌ره، بیشتر این نیاز حس می‌شه که تدابیری برای حفظ سلامتی و جوانی پوست بیندیشین. در این رابطه باید بدونین تهیه ماسک چای سبز به صورت مستقیم سبب تغذیه پوست می‌شه. این اقدام فواید بسیاری به همراه داره که با هم مروری بر اون‌ها داریم.

نوشیدن چای سبز سبب رهایی از استرس و تنش‌های روزمره می‌شود.

پوستی بدون لکه و شفاف داشته باشین

برای رفع لکه‌های پوستی و روشن‌شدن سطح پوست ماسک چای سبز رو امتحان کنین. استعمال چای سبز به صورت هفتگی می‌تونه تاثیر زیادی در رفع آکنه و جوش داشته باشه. چای سبز یه ویژگی شاخص داره و اون خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی هست. می‌تونین کمی ‌پودر شده چای سبز رو با عسل و آبلیمو ترکیب کنین و هفته‌ای دو بار به مدت چند دقیقه روی پوست قرار بدین. مداومت در انجام این کار سبب می‌شه جوش‌های صورتتون پاکسازی بشه و رنگ پوست یک درجه روشن‌تر به نظر برسه. پیشنهاد می‌کنیم انواع ماسک رو حدود 15 دقیقه روی پوست نگه دارین و بعد با آب ولرم شستشو بدین.

 چین‌ و چروک های پوست رو کاهش بدین

افزایش سن و تاثیرات منفی ناشی از آفتاب سوختگی، ساخت کلاژن در پوست رو به تعویق می‌ندازه و به مرور زمان خطوط و چین‌و‌چروک‌هایی در پوست مشاهده می‌شه. بهترین راه برای رفع این معضل چیه؟ ماسک چای سبز رو برای تقویت پوست، ترغیب ساختار پوست برای ساخت سلول‌های جدید و صاف کردن خطوط اضافه بر پوست استفاده کنین. اجازه بدین این دمنوش بیست دقیقه روی پوست باقی بمونه. اگه کمی ‌روغن نارگیل رو به چای سبز اضافه کنین، به طور قطع لطافت و جوانی رو به پوست هدیه می‌دین. این روند رو دو یا سه بار در هفته ادامه بدین.

ماسکی اختصاصی برای چشم‌ها!

چشم‌ها فرآیند ویژه‌ای برای نگهداری، مراقبت و جوانسازی دارن اما اصولا به این بخش توجه کم‌تری می‌شه. سیاهی دور چشم و بروز چروک‌های ریز اطراف چشمان در بسیاری موارد نشانه‌ای از عدم رسیدگی به اون هست. رسانه‌های تصویری، ابزارهای الکترونیکی و فضای مجازی هم ساعت‌ها چشم رو به خود خیره می‌کنه و باعث افزایش این مشکل می‌شه. اما جالبه بدونین رفع حلقه تیره اطراف و پف زیر چشم با استفاده از ماسک چای سبز مقدوره. چون که ویتامینK‌‌ هاله زیر چشم رو برطرف می‌کنه. بنابراین بهتره دو چای کیسه‌ای دم کشیده و خنک ‌شده رو روی چشمتون قرار بدین. با این کار ویتامین‌ها و مواد مغذی چای سبز رو به اون نقاط منتقل می‌کنین.

رفع حلقه تیره اطراف و پف زیر چشم با استفاده از ماسک چای سبز امکان پذیر است.

منافذ پوست رو ساماندهی کنین!

پوست افراد با هم متفاوته. برخی به صورت دائمی ‌از کرم‌ها و محصولات آرایشی استفاده می‌کنن و برخی دیگه فرصت رسیدگی به پوست رو ندارن. منافذ باز پوست خودش عامل انتقال میکروب و التهابه. پس باید به فکر چاره‌ای برای پاکسازی اون باشین. یه راه ایده‌آل اینه که ماسک چای سبز رو هر چند روز یه بار روی پوست بکشین و با خاصیت ضدالتهایی و ضد‌باکتریایی دمنوش سبز، سلامت پوست رو تضمین کنین.

طرز تهیه ماسک با چای سبز برای مو

آیا می‌دونستین ماسک با استفاده از چای سبز نه‌تنها برای پوست بلکه برای مو هم مفیده؟ یه کار خوب برای موها اینه که به همراه ویتامین‌ها، رطوبت مناسبی رو به مو برسونین. انواع اسپری و سرم مو به این منظور ساخته شده و در دسترس همه قرار داره. اما اگه قصد دارین خاصیت‌های مثبت و غیرشیمیایی چای سبز رو به موهاتون منتقل کنین، از روش زیر استفاده کنین:

برای تهیه ماسک چای سبز مقداری چای تازه‌دم رو از قوری داخل یه ظرف اسپری بریزین و در طول روز به موهاتون اسپری کنین. در مواردی که قصد ماساژ پوست سر رو دارین؛ بهتره از این دمنوش سبز برای افزایش مقاومت مو کمک بگیرین. همچنین هر چند مدت یه بار، ماسکی با تخم‌مرغ و مقداری چای خشک تهیه کنین و قبل از استحمام مانند رنگ مو، موهاتون رو به این ماده آغشته کنین. بعد از 15 الی 20 دقیقه آبکشی و خشک کنین. با این تفاسیر آیا می‌دونین استفاده از این ماسک چه فوایدی برای موها داره؟

کاتچن موجود در چای سبز، فعالیت هورمون‌هایی که باعث ریزش مو می‌شود را مختل می‌کند.

فواید ماسک چای سبز برای مو

کاتچن موجود در چای سبز، فعالیت هورمون‌هایی که باعث ریزش مو می‌شن رو مختل می‌کنه و سبب رشد بیشتر موها می‌شه. همچنین ویتامین‌های این دمنوش به قدری مفید و پرفایده هستن که در دوره کوتاه استفاده، متوجه تغییر و بهبود وضعیت مو می‌شین.

به طوری که مهم‌ترین فایده‌های این ماسک برای مو عبارتند از:

  1. افرادی که موهایی کم‌پشت دارن؛ با استعمال دمنوش سبز می‌تونن جلوی ریزش اون‌ها رو بگیرن. چون این ماسک خاصیت محافظتی و آبرسانی قوی داره.
  2. برای تقویت پیاز مو و داشتن موهایی شاداب و درخشان با رنگی ثابت و جذاب، ترکیبی از رزماری و چای سبز خشک رو روی موها بذارین. این ماده باعث تقویت و تثبیت رنگ مو می‌شه.
  3. برای رفع التهاب در پوست سر، پنبه یا پدی رو آغشته به چای تازه‌دم‌ خنک کنین و با ضربات آرام پنبه روی موضع ملتهب بزنین تا به بهبود سریع کمک کنین.
  4. برای تهیه ماسکی با قابلیت نرم‌کنندگی مو بهتره در محلول تهیه‌شده چند قطره روغن نارگیل بریزین و روی موهاتون اسپری کنین.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که برای تهیه ماسک چای سبز باید از دمنوش تازه‌دم گرم یا سرد استفاده بشه. همچنین می‌تونین با استفاده از پودرشده چای سبز طبیعی، ماسکی بی‌نظیر تهیه و مصرف کنین. روال طبیعی این هست که هفته‌ای یک الی دو بار پوست، مو و پوست سر رو با این ماسک خانگی ماساژ بدین. قبل از مصرف احتمال حساسیت پوستی رو بررسی کنین. درسته تنها برای تهیه ماسک به این چای نیاز دارین اما بهتره از انواع درجه یک چای سبز استفاده کنین که ماسک محتوی تمامی ‌ویتامین‌ها و ترکیبات مفید باشه. پس خرید چای سبز باکیفیت و مرغوب رو جدی بگیرین.

در این رابطه باید بدونین واجارو برای راحتی مشتریان، محصولات ناب و باکیفیت رو بدون واسطه با قیمتی مناسب‌تر از سایر مراکز عرضه می‌کنه. نقطه مثبت خرید از واجارو تهیه اقلام استاندارد و غیرتقلبی هست. پس محصولات کشاورزی رو از باغات و زمین‌های سراسر کشور به صورت مستقیم روی سفره‌های خودتون بیارین و از زندگی سالم و باکیفیت لذت ببرین.

0
نظرات شما

*
*

×