باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

چای سبز در بارداری

مصرف چای سبز در دوران بارداری توصیه می‌شود.

این روزها با افزایش سطح اطلاعات مردم درباره فواید چای سبز مصرف اون به ‌مراتب بیشتر شده. بسیاری از افراد حالا نوشیدن چند فنجون چای سبز در روز رو به ‌عنوان یه سرمایه‌گذاری روی سلامت جسمی خودشون به حساب میارن. وجود مقادیری کافئین توی این نوشیدنی گرم که به رفع خستگی افراد کمک می‌کنه هم دلیل دیگه‌ای برای روی آوردن بسیاری از مردم به چای سبزه.

از طرفی توی دوران بارداری و شیردهی، حساسیت‌های زیادی در مورد مقدار مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف وجود داره. توجه به این حساسیت‌ها برای حفظ سلامتی مادر و نوزاد اهمیت زیادی داره. از جمله این موارد باید به موضوع خوردن چای سبز در بارداری و مصرف چای سبز در شیردهی اشاره کرد که در مورد اون بین افراد اختلاف نظر وجود داره. در مطلبی که پیش روی شماست، به بررسی خواص و عملکرد چای سبز در دوران بارداری می‌پردازیم. شما هم اگه به کسب اطلاعات بیشتر توی این زمینه علاقمند هستین، ما رو در ادامه همراهی کنین.

نتایج مصرف چای سبز در بارداری چیه؟

نوشیدن چای سبز در بارداری حس آرامش را به مادر منتقل می‌کند.

دوران بارداری با استرس و فشار زیادی برای مادران همراهه. تحولات روحی زنان باردار تا حدود زیادی به تغییرات هورمونی بدنشون توی این دوره مربوط میشه که طی اون فرد ممکنه دچار حملات عصبی شده یا خلق و خوی اون دستخوش دگرگونی بشه. نوشیدن چای سبز در بارداری به ‌دلیل فاکتورهای آرام‌بخشی که داره، به رفع اینگونه نا‌آرامی‌ها و استرس‌های ناخواسته کمک زیادی می‌کنه.

وجود کافئین تو چای سبز که توی قهوه و چای سیاه هم موجوده، چای سبز در بارداری رو به نوشیدنی آرام‌بخش این دوره تبدیل کرده. به طوری که با کاهش تنش‌های عصبی، فرد رو توی شرایط روحی خوبی قرار میده. به ‌همین دلیل نوشیدن روزانه این چای تاثیر زیادی بر تسکین حالات روحی و روانی افراد داره.

در دوران بارداری که مادر تحت فشار عصبی بیشتریه، مصرف ملایم و سنجیده این نوع چای در کنترل و طی کردن این دوره‌ی سخت، به اون کمک کنه. استفاده از این نوشیدنی با غلظت کم و در زمان مناسب باعث میشه که مادر نسبت به محیط اطرافش آرامش بیشتری داشته باشه.

چای سبز و نیاز به مصرف آب بیشتر در زنان باردار

بدن انسان برای انجام فعالیت‌های روزانه، نیازمند دریافت آب کافیه تا متابولیسم داخلی رو به‌ خوبی تنظیم کنه. از طرفی نوشیدنی‌های حاوی کافئین، ادرار‌آور بوده و مصرف اون‌ها باعث دفع مقدار زیادی آب از بدن میشه. چاره کار برای زنان بارداری که به نوشیدن چای سبز علاقمند هستن اینه که میزان مصرف آب توی این دوران رو افزایش بدن. به طوری که هم از فواید چای بهره‌مند بشن و هم آب کافی به بدنشون برسه.

به ‌این منظور بهتره در ازای مصرف هر فنجون چای سبز در بارداری، چندین لیوان آب نیز نوشیده بشه. اینطوری هم تحمل بدن بیشتر میشه و هم کلیه‌ها به ‌خوبی به وظایفشون عمل می‌کنن. مصرف آب بیشتر مادر و جنین رو توی شرایط بهتری از نظر متابولیسم و کارکرد ارگان های اصلی بدن قرار میده.

آیا خوردن چای سبز باعث سقط ‌جنین میشه؟

این سوال که آیا بین مصرف چای سبز در بارداری و سقط‌ جنین رابطه مستقیمی وجود داره، ذهن بسیاری از مردم عادی و پزشکان رو به ‌خودش مشغول کرده. ریشه این نظریه هم در ممانعت چای سبز در بارداری از جذب آهن در بدنه. چون چای سبز به کاهش سطح اسید فولیک و عوارض ناشی از اون در بدن مادر منجر میشه و آثار و عواقب اون هم جنین رو تحت‌ تاثیر قرار میده. همین موارد درباره قهوه و چای سیاه هم وجود داره و علایم کم‌خونی یا سقط‌ جنین رو در زنان نشون میده.

زنان باردار بهتره که مصرف چای سبز رو به حداقل برسونن و خودشون رو از استفاده بیشتر از 200 میلی‌گرم از اون در طی شبانه‌روز منع کنن. این مقدار معادل مصرف حدود 1 تا 2 فنجون از این چای معطره. به ‌شرط اینکه غلظت ماده چای کم بوده و نسبت به وزن و شرایط مصرف کننده تعیین بشه. در این صورت اگه به نوشیدن چای سبز در بارداری هم ادامه بدین، مشکلی پیش نمیاد.

ماه‌های آخر بارداری و مصرف چای سبز

هرچه از عمر جنین در رحم مادر می‌گذره، به وزنش اضافه میشه و جثه اون شکل می‌گیره. اعمال حیاتی جنین هم که توسط بدن مادر انجام میشه، بیشتر و پیچیده‌تر میشه و انجام اون‌ها برای بدن مادر دشوارتره. یکی از این موارد کارکرد کلیه‌ها در دفع مواد زاید از بدن جنین هستش که تا زمان تولد توسط بدن مادر صورت می‌گیره.

مصرف چای سبز در بارداری به‌ دلیل خاصیت ادرار آوری که داره، با کاهش آب موجود در بدن مادر همراه میشه. کلیه‌ها هم بخاطر سنگینی وظایف‌شون توی ماه‌های آخر بارداری از عملکرد ضعیف‌تری برخوردارن. به این ترتیب ملاحظه و دقت در میزان مصرف این نوشیدنی کمک بزرگی به عملکرد اون‌ها می‌کنه و بدن رو از آسیب کلیوی محفوظ نگه می داره. اینطوری تولد نوزاد هم با سلامتی کامل اتفاق میفته.

اگه به مصرف چای سبز در بارداری برای خواص مفید اون عادت دارین و براتون مشکله که تعداد فنجون‌های مصرفی رو کم کنین، بهتره که مقدار بیشتری آب به اون اضافه کنین یا به ‌عبارتی غلظت اون رو به حداقل برسونین. به این شکل هم از مصرف چای کم شده و هم به مقدار آب مصرفی بدنتون اضافه کردین و از هر دو طرف سود بردین.

آیا نوشیدن چای سبز در دوران شیردهی مجازه؟

خانم های بادار باید در مصرف چای سبز زیاده روی نکنند.

این سوال مطرح میشه که پس از تولد نوزاد که مادر از دوران بارداری گذشته، آیا دیگه میتونه به حد دلخواهش چای سبز بنوشه؟ پاسخ این پرسش بستگی به این داره که نوزاد از شیر مادرش تغذیه می‌کنه یا نه. در صورت شیردهی مادر مقدار نوشیدن چای سبز کماکان باید تحت کنترل باشه. چون که مصرف زیاد اون آثار بدی روی نوزاد باقی میذاره.

چون که مقداری از کافئین و سایر مواد موجود توی چای سبز به شیر مادر منتقل میشه و وارد بدن نوزاد میشه. به طوری که با توجه به وزن کم و جثه ضعیف نوزاد، نتایج منفی مضاعفی روی بدن اون داره. تاثیر مصرف کافئین در شیردهی به‌ شکل بی‌قراری و بی‌خوابی توی کودکان ظاهر میشه. چای سبز روی جذب آهن توسط نوزاد هم تاثیر داره و مصرف زیاد اون، جذب آهن در نوزاد رو دچار اختلال می‌کنه. تکرار این کار کودک رو توی سال‌های بعد به کم‌خونی مزمن دچار می‌کنه و عوارضی برای سلامتیش به وجود میاره.

مصرف چای سبز ارگانیک در دوران بارداری و شیردهی

محل و شیوه تولید چای و موادی که در کشت اون مصرف میشن، تاثیر زیادی توی کیفیت نهایی محصول داره. مثلا مصرف انواع کودهای شیمیایی در برخی مزارع کشت این محصول مرسومه. همچنین استفاده از مواد نگهدارنده در برخی مراحل کار باعث میشه تا در بقایای اون، آثاری از این مواد مضر دیده بشه.

استفاده از چای سبز طبیعی و اصل خصوصا در این مورد از ارزش زیادی برخورداره. چون که وجود مواد مضر و باقی‌مانده ترکیبات شیمیایی در برگ‌های چای مضرات اون‌ها رو به بدن منتقل می‌کنه. به طوری که توی دوران بارداری و شیردهی با خطر انتقال اون به نوزاد هم همراهه. این مواد به‌ دلیل جثه کوچک و وزن پایین نوزاد ممکنه اثرات جانبی بیشتری براش داشته باشن و آثار منفی روی ارگان‌های بدن اون نشون بدن.

لاغری در بارداری

یه اثر دیگه چای سبز در بارداری، کنترل وزن و جلوگیری از افزایش بی‌رویه‌ی اونه. البته اگه تو میزان مصرف اون مراعات بشه و در زمان مناسبی استفاده بشه، کاملا مفید واقع میشه. برای داشتن بهترین نوع کاربرد چای سبز در بارداری بهتره از این نوشیدنی به مقدار 1 تا 2 فنجون در شبانه‌روز مصرف کنین.

علاوه بر این، رعایت فاصله زمانی حداقل 2 ساعته با مصرف آخرین وعده غذایی هم لازمه. برای اینکه بدن فرصت کافی برای جذب آهن و سایر املاح داشته باشه. چون که مصرف بلافاصله نوشیدنی‌های حاوی کافئین از جذب آهن پیشگیری میکنن و منجر به اختلالات کم‌خونی در افراد میشن.

یکی از تاثیرات چای سبز در بارداری، کنترل وزن و جلوگیری از افزایش وزن است.

نتیجه گیری

به‌طور خلاصه اینطور میشه نتیجه گرفت که رعایت احتیاط در مصرف چای سبز در بارداری در حفظ سلامتی مادر و نوزادش بسیار موثره. برای اینکه این موضوع اتفاق بیفته، لازم نیست که حتما مصرف چای سبز رو به‌طور کلی قطع کنیم. بلکه کاهش اون تا مقدار مجاز هم کفایت می‌کنه. در بارداری بهتره از مایعات کافی استفاده بشه که از جمله این موارد نوشیدن آب زیاده. در این ‌صورت چای مصرفی هم به ‌راحتی از بدن عبور کرده و فرد رو دچار مشکل نمی‌کنه. دوران شیردهی هم بهتره با مصرف ملایم‌تر چای سبز همراه باشه تا نوزاد رو دچار عوارض احتمالی اون نکنه.

در این رابطه بهتره که برای خرید چای سبز سالم و طبیعی، به سایت فروشگاه اینترنتی واجارو مراجعه کنین. در این سایت علاوه بر چای سبز اعلا و خالص با ده‌ها محصول طبیعی دیگه هم آشنا میشین که برای دریافت‌شون کافیه سفارشتون رو ثبت کنین. در این صورت با ارسال این محصولات در سراسر کشور تا درب منزلتون، از زحمت رفتن تا فروشگاه هم معاف میشین. ضمن اینکه در صورت نارضایتی از مرسوله خریداری شده، تا 48 ساعت فرصت دارین که اون رو برگردونین و وجه پرداختی رو هم بصورت کامل پس بگیرین.

0
نظرات شما

*
*

×