دانستنی

کالری کره بادام زمینی

کره بادام زمینی هم مانند بادام زمینی خواص زیاد و منافع مختلفی برای بدن به همراه داره. از کاهش سطح کلسترول بد و کنترل قند خون گرفته تا کاهش وزن با این کره، میشه به این خواص اشاره کرد. البته کاهش وزن و کالری این کره موضوع ما توی این مقاله‌ست. چون که دغدغه خیلی از افراد هنگام مصرف اون، مقدار کالری این کره‌ست.

در این رابطه باید بدونین که چربی این نوع کره از نوع چربی خوبه و برای بدن ضرر نداره. اما در مورد کالری باید بررسی بشه که چه تاثیری روی بدن توی حالت‌های مختلف داره. خصوصا تاثیر کالری کره بادام زمینی توی دوران بدنسازی موضوع خیلی مهمیه. پس ادامه مطلب رو از دست ندین و با ما همراهی کنین تا اطلاعات کافی درباره کالری این کره به دست بیارین.

کالری کره بادام زمینی

کالری کره بادام زمینی و خواص مربوط به اون

بادام زمینی محصولی بسیار مغذی و پرانرژیه که از طرفی یه آجیله و از طرفی هم اون رو جزء دسته لوبیا به حساب میارن. توی کشورهایی مثل هند و چین که مصرف اون بیشتره، اون رو به‌عنوان حبوبات حساب می‌کنن و توسط بیشتر مردم توی غذای روزمره استفاده میشه. ولی ما امروز بیشتر مایلیم تا در مورد کره بادام زمینی صحبت کنیم که خیلی حرف و حدیث در موردش وجود داره. مردم میخوان بدونن کالری زیاد بادام زمینی و کره اون توی بدنشون چکار می‌کنه؟ براشون سلامتی بیشتر میاره یا چاقشون می‌کنه؟ این روزها تقریبا همه درباره خواص این کره مفید اطلاعات زیادی دارن، ولی در مورد مقدار کالری اون و تاثیرش روی افراد مختلف هنوز هم ناگفته زیاده. پس در ادامه برخی از مهم‌ترین تاثیرات کالری این کره رو براتون توضیح میدیم.

کره بادام زمینی و بدنسازی

مصرف کره بادام زمینی بین ورزشکاران سال‌هاست که متداوله. انرژی زیاد و سبکی که به‌راحتی هم جذب بدن میشه توی این کره وجود داره. همین مورد اون رو جزء مواد انرژی‌زا قرار داده و از محبوبیت زیادی بین ورزشکارها برخوردار کرده.

یه گروه بزرگ از افرادی که مشتری پروپاقرص کره بادام زمینی محسوب میشن، بدنسازها هستن. گرچه بادام زمینی در بدنسازی بسیار پرمصرفه، اما از کره بادام زمینی بخاطر فشردگی و انرژی بالایی که داره، بیشتر استقبال میشه. همین‌طور پروتئین‌هایی که توی کره بادام زمینی وجود داره و در عضله‌سازی بدن افراد بدنساز نقش خوبی ایفا می‌کنه، توجه خیلی از افراد رو به خودش جلب کرده. مورد مهم توی بدنسازی و استفاده از کالری بادام زمینی، جذب آسون این مقدار انرژیه. این کالری از سوختن چربی خوب که این کره داره تولید میشه. به همین خاطر هم بعد از سوختن و تولید انرژی، بدن رو خسته نمی‌کنه. همچنین سم و مواد زائدی در بدن تولید نمی‌کنه و انرژی خالص و پاکیه که به بدن میرسه. واسه همین هم ورزشکارها و به‌خصوص بدنسازها باهاش ارتباط خوبی دارن.

کره بادام زمینی و کاهش وزن در بدنسازی

اساس و مبنای ورزش بدنسازی بر تبدیل چربی‌های بدن به ماهیچه گذاشته شده. در واقع بدنسازها تلاش می‌کنن تا بدن خودشون رو تا جای ممکن از چربی‌های اضافه خالی کنن. توی این قسمت از ورزش قراره که وزن بدن قدری کم بشه، البته به این شرط که این کار با حذف چربی‌ها اتفاق بیفته. خیلی از بدنسازها با وجود تلاش زیادی که برای این کار می‌کنن، چندان موفق نیستن و بعد از مدتی متوجه میشن که عضلاتشون تحلیل رفته.

اینجاست که سراغ کالری‌های اضافه میرن تا اون رو توی ورزش بسوزونن تا عضلات بدنشون حفظ و تقویت بشه و حجم اون‌ها صرف انرژی نشه.

دستورالعمل‌های غذایی که توی اون‌ها کالری زیادی وجود داره، برای این کار مفید هستن. مثل استفاده از کره بادام زمینی برای ورزش بدنسازی که بدن رو از این نظر تامین می‌کنه. بعد از اون نوبت به فرم دادن بدن و تناسب اندام میرسه که با وجود کره بادام زمینی، کار مشکلی نیست.

برای این منظور باید کالری دریافتی روزانه محاسبه بشه و مقداری بیشتر از اون توی ورزش صرف بشه. این مقدار همون چربی‌هاییه که می‌سوزه و انرژی تولید می‌کنه.

استفاده از بادام زمینی در تناسب اندام

در تناسب اندام کم ‌کردن چربی‌ها در نقاط خاصی از بدن، هدف نهاییه. گرچه دستیابی به این هدف دشواره و ممکنه به‌آسونی به‌دست نیاد. به‌همین دلیل هم بدنسازها روش کم‌‌ کردن عمومی چربی‌ها رو انتخاب می‌کنن و تلاش می‌کنن تا حد ممکن وزنشون رو پایین بیارن. در عوض عضلات رو که اون‌ها هم چربی‌هاشون رو از دست دادن، تقویت کرده و ورزیده‌شون می‌کنن.

روش استفاده از کره بادام زمینی در کم کردن وزن

برای کم‌ کردن وزن نباید عجله کرد؛ چون که این کار به بدن آسیب میرسونه. در واقع برای حفظ عضلات و تقویت اون‌ها حین بدنسازی بهتره که این کار با یه برنامه هفتگی و به‌تدریج انجام بشه. توی این برنامه حذف چربی‌ها با جایگزینی همزمان کالری بادام زمینی انجام میشه.

البته نتیجه برای همه کاملا یکسان نیست و هر کس بنا به شرایط جسمی و تغذیه خودش باید این برنامه رو اجرایی کنه.

کره بادام زمینی از دو روش به کم‌ کردن وزن در ورزشکاران بدنساز کمک می‌کنه که یکی کاهش اشتها و دوم پایین ‌آوردن و کنترل قند خونه. این دو مورد باعث میشن تا فرد بدنساز ضمن کاربرد این کره خوشمزه در وعده صبحونه یا به‌عنوان میان ‌وعده، از افزایش کالری و اضافه شدن وزن هم پیشگیری کنه. این برای افراد فرصت خوبیه تا حذف چربی‌های اضافه رو توی برنامه غذایی ورزشی خودشون قرار بدن و از اون کمال استفاده رو ببرن.

دریافت کالری بادام زمینی و خواب کافی در بدنسازی

زمانی که برنامه‌های بدنسازی و تناسب اندام انجام میشه، بدن به‌شدت تحت فشاره. شما در ضمنی که کالری مصرفی‌ خودتون رو تا حد امکان کم کردین، وزنتون رو کاهش میدین. استفاده از کالری کره بادام زمینی برای این کار مقداری انرژی بهتون میده.

خواب کافی هم برای بازیافت سطح انرژی، خدمت خوبی به بدنتون میکنه. توصیه پزشکان متخصص در این رشته ورزشی اینه که خودتون رو به اجرای رژیم‌های سخت غذایی مجبور نکنین. در این ‌صورت محرومیت از کالری دریافتی باعث تحلیل همه بدن و حتی عضلات میشه. در این مورد با استفاده از کالری دریافتی و خواب کافی از این مشکل پیشگیری میشه.

در زمان خواب عمیق نه تنها تنظیمات قند خون به‌خوبی در بدن اجرا میشه، بلکه مقدار کالری مصرفی هم به عضله تبدیل میشه. این همون موردیه که توی ورزش بدنسازی مد نظره و در کنار مصرف بادام زمینی یا کره اون اتفاق میفته.

کالری کره بادام زمینی

 

کره بادام زمینی و تغذیه سالم در بدنسازی

کاربرد کره بادام زمینی با بدنسازی گره خورده و خیلی از ورزشکارهای این رشته اون رو به‌عنوان منبع انرژی خودشون انتخاب کردن. استفاده از این ماده غذایی با چربی‌ مفیدی که داره، بدون رسوندن ضرری به بدن، ماهیچه‌ها رو تقویت می‌کنه و همزمان انرژی لازم رو به بدن میرسونه. علتش هم میزان کالری بالاییه که این کره خوشمزه داره.

این کره توی هر قاشق غذاخوری حدود ۱۰۰ کالری داره که مقدار خیلی زیادیه. با یه محاسبه سرانگشتی، هر ورزشکار بدنساز مقدار کالری دریافتی و مصرفی خودش رو حساب می‌کنه یا اون رو از مربی برنامه ورزشی خودش دریافت می‌کنه و طبق اون برنامه عمل می‌کنه. بعد از اون هم این مقدار رو با مقدار کره بادام زمینی باید تطبیق بده و محاسبه کنه که چقدر از این کره رو باید مصرف کنه تا برای برنامه‌های بدنسازی آمادگی داشته باشه.

در کنار مصرف این کره مقوی لازمه تا از انواع سبزیجات و میوه‌های تازه هم به‌حد کافی استفاده کنه تا بدن از نظر ویتامین‌های مختلف دچار کمبود نشه.

البته متخصص‌های تغذیه توی این رشته هم هستن که بهترین برنامه‌ها رو برای استفاده از کالری کره بادام زمینی به ورزشکارها ارائه میدن و اجرای موبه‌مو و مراعات اون‌ها مسلما نتایج خوبی میده.

 

نتیجه

به‌طور مختصر و مفید باید گفت کهخواص کره بادام زمینی برای بدنسازی اونقدر زیاد و در دسترسه که نیازی به کاربرد مواد کمکی احساس نمیشه. گرچه مصرف کره بادام زمینی برای بدنسازی به سهولت انجام میشه، اما نباید از محاسبه کالری دریافتی و مصرفی غافل شد. چون همین مورد به‌تنهایی میتونه دلیلی برای چاقی بی‌رویه باشه.

در تغذیه سالم برای بدنسازی لازمه تا از کره بادام زمینی در کنار مواد مفید دیگه مثل سبزیجات و میوه‌های تازه هم استفاده بشه. همچنین خوردن این کره توی وعده‌ صبحونه یا به‌عنوان میان ‌وعده، اشتهای فرد رو کم می‌کنه و به لاغری افراد کمک بزرگه می‌کنه. از طرفی هم خوردن این آجیل به کنترل قند خون کمک می‌کنه و باعث تنظیم اون توی بدن میشه. مجموعه همه این موارده که کالری کره بادام زمینی رو به‌عنوان یک کالری مصرفی مناسب برای بدنسازی مطرح کرده و باعث شده تا اغلب ورزشکارهای این رشته از اون به‌منزله مکمل اصلی خودشون استفاده کنن.

حالا اگه تصمیم گرفتین که این کره رو مصرف کنین، بهتره که به سایت واجارو مراجعه کنین و بادام زمینی با کیفیت رو از این سایت سفارش بدین و به راحتی توی خونه‌تون، کره بادام زمینی درست کنین و ازش لذت ببرین.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *