باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

کیک نسکافه با گردو

طرز تهیه کیک نسکافه با گردو

کیک نسکافه با گردو کیک خوشمزه‌ایه که راحت درست میشه و محبوبیت جهانی داره. این کیک عطر و طعم و بافت خیلی خوبی داره، و از اونجایی که درست کردنش زمان زیادی از شما نمی‌گیره، برای مهمونی‌های دوستانه پذیرایی دلچسبی به حساب میاد؛ یا اگه میخواین یه عصر دلگیر رو با یه فنجون چایی و یه تیکه کیک واسه خودتون و اطرافیانتون شیرین کنید می‌تونید سراغ درست کردن این کیک خوشمزه برید.

اگه اهل کیک درست کردن باشید احتمالا خودتون حدس می‌زنید که درست کردن این کیک چقدر ساده است فقط کافیه نسکافه و گردو خرد شده رو در زمان مناسب به مایع کیک ساده اضافه کنید، که با یک نگاه به آموزش پایین، سریع دستتون میاد که کی نسکافه و کی گردو رو باید اضافه کنید.

نسکافه با گردو

اگر هم اهل کیک درست کردن نیستین و از دفعات اولتونه که قصد دارید کیک بپزید اصلا جای نگرانی نیست، ما سعی کردیم هیچ نکته‌ای رو برای درست کردن کیک نسکافه گردویی که یکی از ۱۰ غذای خوشمزه با گردو به حساب میاد از قلم نندازیم. می‌تونید باخیال راحت به آموزش زیر اطمینان کنید و یه کیک خوشمزه درست کنید و ازخوردنش لذت ببرید.

توی این مطلب واجارو طرز تهیه کیک نسکافه با گردو رو با دوتا دستور پخت آورده که دست شما موقع کیک درست کردن باز باشه. البته هر دو تا مدلش خوشمزه است ولی برای اینکه تصمیم بگیرید از کدوم دستور پخت استفاده کنید پیشنهاد ما اینه که اول نگاهی به مواد مورد نیاز هر دو تا دستور پخت بندازید و ببینید که استفاده از کدوم دستور پخت براتون راحت‌تره یا به سلیقه‌تون نزدیکتره. مثلا اگه میونه خوبی با تخم مرغ ندارید یا از بوی تخم مرغ خوشتون نمیاد می‌تونید از روش دوم دستور پخت کیک نسکافه با گردو استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک نسکافه با گردو

  • تخم مرغ: پنج عدد
  • آرد: دو و نیم پیمانه
  • شکر: یک پیمانه
  • نسکافه( پودر نسکافه فوری): دو قاشق غذاخوری
  • وانیل: یک چهارم قاشق چایی خوری
  • آب جوش: دو قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: سه قاشق چایی خوری
  • گردو خرد شده: یک دوم پیمانه
  • روغن: سه چهارم پیمانه
  • شیر: یک پیمانه
  • نمک: یک پنس

مرحله اول: آماده کردن آرد و نسکافه

سه تا کار رو باید قبل از شروع پخت کیک انجام بدیم:

  1. اول اینکه آرد و سه قاشق چایی خوری بگینگ پودر رو به همراه یک پنس نمک باهم مخلوط کنیم و حتما حتما حتما سه بار الک کنیم.
  2. دوم اینکه دو قاشق چایی خوری نسکافه و دوقاشق آب جوش رو تو یک ظرف باهم مخلوط کنیم بذاریم کنار تا زمان استفاده‌ش برسه.
  3. سوم اینکه قالب کیک رو آرد پاشی کنیم و کاغذ روغنی رو کف قابلمه‌مون قرار بدیم.

مرحله دوم: مخلوط کردن تخم مرغ، وانیل و شکر

توی این مرحله چهارتا تخم مرغ به همراه وانیل و شکر رو توی یه ظرف باهمدیگه مخلوط می‌کنیم. اونقدر باید همشون بزنیم تا رنگ موادمون کرم و حالتش کشدار بشه. اگه واسه همزدن از همزن برقی استفاده می‌کنید،‌ چه بهتر که از همون ابتدای کار از یه کاسه نسبتا بزرگ استفاده کنید تا موقع مخلوط کردن، قطرات مواد کیک به بیرون پرتاب نشه و خونه و زندگی کیکی نشه.

مرحله سوم: اضافه کردن نسکافه، شیر و روغن به مواد

بعد از اینکه موادمون حالت کشدار پیدا کرد و همچنین رنگش کرم شد وقتشه که نسکافه‌ رو که از قبل با آب جوش قاطی کرده بودیم به مواد اضافه کنیم و دوباره هم بزنیم. همزمان که داریم هم میزنیم اول شیر و بعد روغن رو اضافه می‌کنیم، یک دقیقه دیگه هم میزنیم و بعد میریرم سراغ اضافه کردن مواد خشک‌مون.

مرحله چهارم: اضافه کردن آرد و گردو به مواد

توی این مرحله میریم سراغ مواد خشک‌مون و اونارو به مایع کیک‌مون اضافه می‌کنیم،‌‌ به این صورت که اول با استفاده از الک آرد، بکینگ پودر و نمک که از قبل باهم مخلوط کرده بودیم رو به مایع کیک اضافه می‌کنیم. (حتما از الک استفاده کنید که آرد گوله گوله نشه)

در این مرحله بهتره که مواد خشک رو به تدریج اضافه کنید. به این صورت که یه مرحله آرد اضافه کنید و به آرامی مواد رو هم بزنید و در مرحله بعدی بقیه آرد رو اضافه کنید و بعد دوباره آروم هم بزنید.
مواد رو تا اونجایی هم میزنیم که آرد خودش رو وا کنه. اگه از همزن برقی استفاده می‌کنید ده ثانیه با دور کم کافیه.

در آخر گردوهای خرد شده رو اضافه می‌کنیم و دوباره آروم هم میزنیم.

اضافه کردن آرد و گردو به مواد

مرحله آخر: گذاشتن مایع کیک در فر

مواد رو تو قالبی که از قبل آردپاشی شده می‌ریزیم و میذاریمش تو فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 40 تا 45 دقیقه بمونه و بعد کیک‌مون آماده میل کردنه.

حالا اگه شما هوس کیک نسکافه با گردو کرده باشید ولی شیر و تخم مرغ نداشته باشید چی؟ باید بیخیال کیک درست کردن بشین؟

نخیر، در ادامه با واجارو همراه باشید که طرز تهیه کیک نسکافه با گردو رو بدون شیر و تخم مرغ یاد بگیرید.

مواد مورد نیاز کیک نسکافه با گردو بدون تخم مرغ و شیر

 طرز تهیه کیک نسکافه با گردو بدون تخم مرغ و شیر

  • پودر قند: یک پیمانه
  • روغن: یک پیمانه
  • ماست: یک پیمانه
  • اسانس وانیل: یک قاشق چایی خوری
  • پودر نسکافه فوری: دو قاشق غذاخوری
  • آب داغ: دو قاشق غذاخوری
  • آرد: دونیم پیمانه
  • بکینگ پودر: یک قاشق چایی خوری
  • جوش شیرین: نصف قاشق چایی خوری
  • گردو خرد شه: نصف پیمانه

مرحله اول: آماده کردن نسکافه، قالب کیک و آرد

مانند دستور کیک قبلی نسکافه‌رو باید با آب جوش مخلوط کنیم. یعنی دو قاشق چای‌خوری نسکافه با دو قاشق آب جوش. قالب کیک رو باید آرد پاشی کنیم، یا با کره چربش کنیم یا می‌تونیم از کاغذ روغنی استفاده کنیم تا قالب آماده بشه.

تموم این کارا واسه اینه که زمانی که وقتی کیک آماده شد و خواستیم از قالب جداش کنیم، اطراف کیک به قالب نچسبه، پس حتما یکی از این کارا رو انجام بدید که ظاهر کیک‌تون حفظ بشه.
همچنین بکینگ پودر و جوش شیرین رو به آرد اضافه می‌کنیم و بعد این ترکیب رو الک می‌کنیم، میذاریمش کنار میریم سراغ بقیه مراحل.

مرحله دوم: مخلوط کردن شکر، روغن، ماست، اسانس وانیل و نسکافه

در یک کاسه شکر و روغن رو به مدت یک دقیقه با هم مخلوط می‌کنیم تا مایع‌مون کرم رنگ بشه، بعد از اینکه تغییر رنگ داد ماست رو به ترکیب روغن و شکر اضافه می‌کنیم و تا غلیظ و یکدست شدن مواد همزدن رو ادامه میدیم.

در ادامه اسانس وانیل رو اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم. در آخر مخلوط آب داغ و پودر نسکافه رو که از قبل آماده کرده بودیم به مواد اضافه می‌کنیم.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد خشک به مایع کیک

حالا مواد خشک‌مون که همون آرد، بکینگ پودر و جوش شیرینه رو با الک به مایع کیک مون اضاف می‌کنیم. توی این مرحله مواد رو باید بدون همزن برقی باهم ترکیب کنیم و حواسمون رو جمع کنیم که هیچ گلوله آردی توی مایع کیک‌مون نباشه.

بعد از اینکه مواد رو به خوبی باهم ترکیب کردیم گردوی خرد شده رو به خمیر کیک اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم.

مرحله آخر : قرار دادن مایع کیک در فر

مایع کیک رو می‌ریزیم داخل قالبی که از قبل آماده کردیم. می‌تونیم روی کیک رو با گردوی خرد شده بیشتری تزیین کنیم. مایع کیک رو به مدت 35 تا 40 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار میدیم.

قرار دادن مایع کیک در فر

نکاتی که باید در تهیه نسکافه با گردو به آن توجه کنید

برای اینکه مطمئن بشید کیک پخته یا نه می‌تونید یه سیخ چوبی رو داخل کیک فرو کنید اگه کیک به سیخ چوبی نچسبید یعنی کیک پخته.

کیک نسکافه با گردو رو می‌تونید هم در زمانی که هنوز گرمه نوش جان کنید که واقعا دلچسب و خوشمزه است و هم اگه عاشق خامه‌اید می‌تونید اجازه بدید سرد بشه و با خامه قنادی تزیینش کنید و نوش جان کنید. توی خامه‌ای که استفاده می‌کنید می‌‌تونید دو قاشق ترکیب آبجوش و نسکافه رو اضافه کنید که بیشتر عطر و طعم نسکافه بگیره.

و در آخر می‌تونیم بگیم گردو یک مغز خوشمزه همه کاره است. چون می‌تونیم از مغزش به صورت پودر شده برای تهیه انواع خورشت استفاده کنیم. توی اکثر معجون‌های خوشمزه از مغز گردو استفاده میشه. مزه فوق العاده‌ای که با پنیر توی لقمه ایجاد میکنه هم که معرف حضور هممونه و از همه مهمتر تو کیک‌ها همیشه حضور پررنگی داشته حالا یا برای تزیین و لای کیک با همراه خامه و موز استفاده میشه یا توی مایع کیک مثل کیک نسکافه با گردو.

اما هر گردویی خوب نیست و گردوی خوب هم هر جایی پیدا نمیشه، بخاطر همین ما توی واجارو سعی کردیم بهترین گردو‌ها رو برای شما تهیه کنیم تا در خرید گردو با کیفیت مشکلی نداشته باشید.

7
نظرات شما

*
*

    9037411998 24 فروردین 1401 پاسخ

    هرچیزی با نسکافه خوشمزه هست مخصوصا کیک:)))

    9147153158 24 فروردین 1401 پاسخ

    یک میان وعده مقوی و عالی

    سعیده 25 فروردین 1401 پاسخ

    ❤️معرکس

    9145243538 25 فروردین 1401 پاسخ

    یک میان وعده خوشمزه

    9109203107 25 فروردین 1401 پاسخ

    وعده غدایی سالم و مفید

    9197360907 26 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار خوشمزس این کیک

    9164427587 26 فروردین 1401 پاسخ

    واسه میان وعده خیلی خوبه

×