باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

گرده گل برای چاقی

آیا لاغر هستین و به دنبال راهی برای افزایش وزن هستین؟ تابه‌حال به استفاده از گرده گل برای چاقی فکر کردین؟ تعجب کردین؟ گرده‌های گل همان ذراتی هستن که زنبورها برای تهیه عسل از گل‌ها جمع‌آوری می‌کنن. بهتره بدونین گرده گل زنبور عسل حاوی بیش از 250 نوع ماده بیولوژیکی مانند پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌ها، انواع ویتامین، مواد معدنی، آنزیم و آنتی‌اکسیدان‌ها هست. البته میزان هر یک از این مواد مغذی بسته به زمان، فصل جمع‌آوری گرده‌ها و نوع گیاه تغییر می‌کنه.

وجود این همه ماده طبیعی و مفید به طور قطع برای بدن مفیده. جلوگیری از سرطان، تقویت سلامت کبد و ایمنی بدن، نقش مکمل غذایی، کاهش استرس و تسریع بهبودی تنها برخی از ویژگی‌های جادویی گرده گل هستن. اما ویژگی که ما می‌خوایم در این مقاله بهش بپردازیم، نقش گرده زنبورعسل در چاقیه. همچنین میزان مصرف مجاز و برخی نکات مهم برای آشنایی بیشتر رو در اختیارتون قرار می‌دیم و پس از این شما با دید آگاهانه‌تر به این گرده‌های ریز نگاه می‌کنین.

گرده گل برای افزایش وزن مفید می‌باشد.

چرا از گرده گل برای چاقی استفاده کنیم؟

گرده گل یا همون گرده زنبور عسل مخلوطی از گرده گل، شهد، آنزیم‌ها، عسل، موم و ترشحات زنبور عسل هست. زنبورهای عسل در حال جستجو گرده رو از گیاهان جمع‌آوری و بعد به کندو منتقل می‌کنن. این مواد در اون جا ذخیره و به‌عنوان غذای کلنی مصرف می‌شه.

گرده گل رو نباید با سایر محصولات زنبور عسل مانند عسل، ژل رویال و بره موم اشتباه گرفت. اخیرا استفاده از گرده برای سلامتی مورد توجه قرار گرفته؛ چون که ذرات گرده به طور تقریبی مملو از مواد مغذی مانند مواد زیر است:

  • کربوهیدرات: 40 درصد
  • پروتئین: 35 درصد
  • آب: 4 تا 10 درصد
  • چربی‌‌ها‌: 5 درصد
  • سایر مواد: 5 تا 15 درصد

دسته بعدی آمینواسیدها، ویتامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند. علاوه بر این‌ها جالبه بدونین مطالعات روی حیوانات نشون داده که گرده گل برای چاقی و رشد عضلات فواید بسیاری داره. چون که وجود موادی همچون پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه باعث جذب بهتر مواد غذایی می‌شن. به طوری که حتی وزارت بهداشت فدرال در آلمان گرده گل رو به‌عنوان دارو معرفی کرده اما بخش اصلی نقش مکملی هست که این گرده‌‌ها‌ی سودمند بر وضعیت جسمانی افراد داره.

گرده گل، داروی جادویی در افزایش وزن

عدم تعادل شیمیایی احتمالی در متابولیسم بدن در افزایش یا کاهش غیرطبیعی وزن نقش دارن. در این بین استفاده از گرده زنبور عسل برای افزایش، کنترل و تثبیت وزن معجزه می‌کنه. فنیل آلانین موجود در گرده گل برای چاقی، با افزایش اشتهای طبیعی شما رو به دریافت مواد مفید ترغیب می‌کنه و علاوه بر این جذب غذا رو سرعت می‌بخشه. شاید درکش سخت باشه اما دقیقا همین ماده در افراد چاق منجر به کاهش اشتهای کاذب می‌شه.

مصرف گرده گل به منظور افزایش وزن و چاقی توصیه می‌شود.

به همین دلیل هست که گرده گل به عنوان ماده خوراکی معجزه‌گر شناخته می‌شه؛ چون همون کاری رو می‌کنه که شما می‌خواین! حالا باید بگیم که اگه در حین مصرف گرده‌های زنبور عسل یکی از کارهای زیر رو انجام بدین، افزایش وزن به راحتی امکان‌پذیر می‌شه:

  • ادامه روند مصرف مقدار غذایی که قبل استفاده از گرده داشتین.
  • انجام تمرینات ورزشی و برنامه‌های بدن‌سازی.

دلیل اصلی این ویژگی موثر گرده گل برای چاقی یا کاهش وزن اینه که تغذیه متعادل رو برای شما به همراه میاره. درسته اشتها رو کم می‌کنه اما اگه واقعا به دنبال افزایش وزن هستین، باید به همون روش قبلی غذا بخورین.

در واقع شما همچنان همون مقدار کربوهیدرات یا سایر مواد مغذی رو از غذاهایتان دریافت می‌کنین که قبلا داشتین با این تفاوت که علاوه بر همه این‌ها از طریق عناصر حیاتی موجود در گرده گل از تقویت بیشتری برخوردار می‌شین. بنابراین تاثیر کلی استفاده از گرده زنبور عسل برای شما تبدیل به افزایش وزن می‌شه و این دقیقا همون چیزیه که دنبالش هستین.

کدوم رو می پسندین؟ چاقی یا اندام ایده آل؟

اگه تنها به فکر استفاده از گرده گل برای چاقی نیستین و به اندام ایده‌آل یا عضله‌سازی اهمیت می‌دین، بهتره برنامه‌های بدن‌سازی رو امتحان کنین. این ابر غذای طبیعی حاوی بیش از 20 نوع آمینو اسید مختلف هست که همگی برای رشد و نمو عضلات ضروری هستن. فقط در طی چند هفته تمرین منظم حتی در خانه، عضلات و اندام‌های شما به طور قابل توجهی به فرم ایده‌آل‌ نزدیک و بزرگ می‌شن.

چه از گرده گل برای چاقی استفاده‌‌می‌‌کنین و چه برای لاغری، بهترین راه برای به حداکثر رسوندن مزایا، انتخاب دقیق و نوع مرغوب این مکمله. هر چه خلوص و مواد مغذی بیشتری رو داشته باشه، سریع‌تر به وزن مورد نظرتون می‌رسین.

گرده گل را می‌توان با مواد مختلفی از جمله ماست ترکیب کرد و مصرف نمود.

گرده زنبور عسل رو چگونه مصرف و نگهداری کنیم؟

گرده گل به طور کلی کمی طعم تلخ اما شیرینی داره، البته برخی با تکرار استفاده به اون عادت ‌‌می‌کنن. علاوه بر این گاهی افرادی که از گرده گل برای چاقی بهره‌مند می‌شن، ترجیح می‌دن اون رو قبل از مصرف چند ساعت در آب خیس کنن؛ چون که اعتقاد دارن که هضم گرده آسون‌تر می‌شه.

علاوه بر این راه‌‌ها‌ی دیگه برای خوردن این ماده جادویی عبارتند از:

  1. مخلوط کردن در ماست، غلات یا بلغور و جو دوسر
  2. مخلوط کردن در نوشیدنی‌‌ها‌ی طبیعی مانند انواع اسموتی
  3. غذاهای حاوی پروتئین خام
  4. ترکیب یا تزیین دسرهای خام، عسل یا شربت‌ها
  5. استفاده به طور مستقیم در سالاد یا سس‌‌ها‌یی مثل خردل
  6. پاشیدن روی ذرت حجیم شده

در این رابطه باید بدونین گرده‌‌ها‌ی زنبور عسل در صورت عدم ذخیره صحیح کپک می‌زنن. برای همین باید با توجه به روش نگه‌داری و تاریخ انقضای ذکرشده روی برچسب عمل کنین. با این حال بهترین مکان برای نگهداری گرده‌ها در یخچال و فریزر یا فضایی تاریک و خنک هست. همچنین باید از تابش نور خورشید در امان باشه.

مقدار مجاز مصرف گرده گل

اگر کمی از گرده‌‌ها‌ی گل در هوا باعث عطسه شما می‌شه، پس تصور کنین که یک قاشق گرد فشرده چه کاری می‌کنه؟ البته به این معنی نیست که اگه آلرژی یا حساسیت دارین، هرگز نمی‌شه از گرده گل برای چاقی استفاده کرد؛ یعنی باید سیستم دفاعی بدنتون رو به‌آرامی برای دریافت این ماده جدید آماده کنین.

حداکثر میزان مصرف گرده گل برای چاقی در یک روز به بدن افراد بستگی دارد.

اگه برای اولین بار هست که به سراغ گرده زنبور عسل می‌رین، بهتره به مدت یک هفته 2 الی 3 عدد از دونه‌‌ها‌ی گرده مصرف بشه. بعد از این مدت مقدار رو به آرامی و روزانه به 4 تا 5 عدد افزایش بدین. این کار رو تا زمانی که به یک قاشق چای‌خوری و بعد در نهایت به دو قاشق غذاخوری برسین، باید کم کم ادامه بدین.

حداکثر میزان مصرف گرده گل برای چاقی در یک روز به بدن شما بستگی داره. همه افراد ویژگی‌‌ها‌ی متفاوتی دارن و برخی حتی 2 تا 3 قاشق غذاخوری در روز از گرده گل استفاده‌‌ می‌کنن. در حالی که عده‌ای تنها توانایی مصرف یک قاشق چای‌خوری در روز رو دارن.

آیا گرده گل حساسیت ایجاد می‌کنه؟

نکته‌ای که باید در زمان مصرف گرده گل برای چاقی به اون توجه داشته باشین، اینه که تغییرات بدنی رو نادیده نگیرین. هر زمان که متوجه شدین مقدار گرده‌ مورد استفاده سیستم ایمنی بدن شما رو تحریک می‌کنه، مقدار مصرف رو کاهش بدین؛ اما به طور کامل متوقف نکنین و برای چند روز دوز رو پایین‌تر بیارین. به طور کلی به نظر‌‌ می‌رسه که گرده زنبور عسل ایمن باشه؛ با این حال افرادی که به عسل یا نیش زنبور حساسیت دارن، ممکنه واکنش‌‌ها‌ی آلرژیک به گرده داشته باشن.

آلرژی به گرده گاهی با علائم خارش، تورم، کهیر و غیره خودش رو نشون ‌‌می‌ده. بنابراین قبل از مصرف و مواجهه با این شرایط باید حتما به پزشک مراجعه کنین. با وجود شواهد کم در مورد ایمنی گرده گل در کودکان زیر 12 سال، زنان باردار و شیرده، مصرف این محصول برای این گروه توصیه نمی‌شه.

آلرژی به گرده گاهی با علائم خارش، تورم، کهیر و غیره خودش را نشان ‌‌می‌دهد.

در نتیجه

در این مقاله گفته شد که برای بیشتر افراد به نظر می‌رسه گرده زنبور عسل مکمل غذایی بی‌خطر باشه. در مورد فواید این ماده طبیعی و جادویی همین بس که سرشار از مواد معدنی هست که سلامتی رو به شما هدیه می‌ده. حتی افرادی که به دنبال افزایش وزن هستن، کافیه با در نظر گرفتن عدم آلرژی کم کم شروع به مصرف گرده گل برای چاقی کنن. برای این کار با حفظ همون رژیم غذایی سابقتون و مقداری تمرینات بدن‌سازی به اندام ایده‌آلی می‌رسین.

اما حتما گرده زنبور عسل رو از فروشگاه‌‌ها‌ی معتبر تهیه کنین و از کیفیتش اطمینان داشته باشین. بهترین گزینه خرید گرده گل از زنبورداران روستاییه اما آیا پیدا کردن گرده مرغوب و رفتن به روستا سخته براتون؟چطوره از واجارو کمک بخواین؟ در واجارو خرید گرده گل، عسل و غیره از هر جای ایران به صورت اینترنتی انجام می‌شه. تازه شما بدون واسطه از خود زنبوردار خرید‌‌ می‌کنین و البته همه محصولات آزمایش شده هستن و کارت اصالت دارن. بنابراین از بابت قیمت مناسب و کیفیت عالی گرده گل خیالتون آسوده خواهد بود.

2
نظرات شما

*
*

    رضا 3 شهریور 1402 پاسخ

    گرده گل مصرف میکنم برای حساسیت فصلی و در دم عطسه و اب ریزش را قطع میکند

      مژگان 5 شهریور 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      بله استفاده از گرده گل برای حساسیت های فصلی بسیار مفیده.
      ممنون از اینکه تجربتون رو با ما در میون گذاشتین.

×