باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

گل گاو زبان در بارداری

مصرف گل گاو زبان برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.

گل گاو زبان با گلبرگ‌‌های بنفش رنگ و زیبا هورمون‌های بدن رو تنظیم می‌کنه و تنش‌ روزمره و استرس رو از بین می‌بره. اما آیا گل گاو زبان در بارداری تاثیر مستقیمی ‌بر حالات جسمی مادر و جنین داره؟ پژوهش‌ها نشون می‌دن دمنوش گل گاو زبان فواید و مزیت‌های بسیاری برای حفظ سلامت بدن داره. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در این داروی گیاهی شامل پتاسیم، کلسیم، ویتامین‌های B و C، منیزیم، بتاکاروتن، روی، آنتی‌اکسیدان، فلاونوئید، آنتوسیانین و آهن هست. علاوه بر این موارد گل گاو زبان طبع گرمی‌ داره.

هنوز تحقیقات پیرامون اثرات این دمنوش گیاهی در دوران طلایی بارداری تکمیل نشده. برخی مطالعات در مورد مصرف این دمنوش بیان‌گر این هست که تاثیرگذاری اون در افراد مختلف متفاوته. نکته‌ای که مشهوده اینه که دوران بارداری زمان مناسبی برای امتحان کردن خوراکی‌های ناشناخته نیست! بنابراین در این مقاله به نکاتی می‌پردازیم که پیرامون مصرف گل گاو زبان در دوران بارداری باید بدونین. همراه ما باشین.

در دوران بارداری بهتر است مصرف گل گاو زبان را متوقف کنید.

هر آنچه در مورد گل گاو زبان در بارداری باید بدونین!

اثرگذاری و خواص گل گاو زبان بسیار زیاده و به جرات می‌شه گفت جزء گیاهان مفیدی هست که بیشتر از داروهای شیمیایی مکانیسم اثر داره. افراد عادی که بیماری‌های خاص ندارن  و از داروهای ویژه استفاده نمی‌کنن، می‌تونن روزانه 5 الی 8 گرم از دم‌کرده گل گاو زبان استفاده کنن و از فواید بی‌نظیر اون لذت ببرن.

یک قاشق غذاخوری گل خشک گاو زبان به همراه تکه‌ای نبات و آب لیموترش تازه در یک لیوان آب جوش ویتامین‌های دریافتی روزانه رو برای افراد تامین و سلامتی اون‌ها رو تضمین می‌کنه. این داروی گیاهی یک خواب‌آور طبیعیه و همچنین آرام‌بخشی طبیعی محسوب می‌شه. البته سیستم جسمی افراد با هم فرق می کنه و برای برخی افراد ممکنه کاهش یا افزایش فشارخون رو به دنبال داشته باشه.

حالا با توجه به اینکه گل گاو زبان در پریود مفید هست، برخی فکر می کنن در دوران بارداری هم می‌شه به‌راحتی از این جوشانده گیاهی استفاده کرد. ولی اصل کلی اینه که خانم‌های باردار و شیرده باید تحقیق بیشتری در مورد مصرف یا عدم مصرف دمنوش گل گاو زبان داشته باشن.

مصرف گل گاو زبان در بارداری به دلیل وجود ماده‌ای به نام آلاکوئید روی هورمون‌های بدن مادر تاثیر می‌ذاره. آیا این دمنوش برای مادران باردار مفیده؟ این سوال مهمی هست که در ادامه اون رو بسط می‌دیم و بیشتر در موردش صحبت می‌کنیم.

آیا مصرف گل گاو زبان در دوران بارداری مفیده؟

همه خوراکی‌ها، مواد غذایی و دمنوش‌ها فوایدی دارن و با مصرف روزانه اون‌ها مواد مغذی مورد نیاز بدن رو دریافت می‌کنیم اما دوران طلایی بارداری با هیچ زمانی ‌قابل مقایسه نیست. به طوری که هیچ یک از قوانین، تجویزها و بایدو‌نباید‌ها پیرامون اصول تغذیه در این دوران صادق نیست. سیستم جسمی ‌مادران مختلف با هم متفاوته. برای اینکه از میزان و نحوه مصرف دمنوش‌ها اطلاع حاصل کنین، پیش از هر چیز باید با پزشک معالج خود مشاوره‌ای داشته باشین. تنها در این  صورته که با اطمینان خاطر و قوت قلب این دوران رو سپری می‌کنین و از هرگونه خطر برای سلامت مادر و جنین در امان می‌مونین.

این میزان حساسیت و مراقبت‌های ویژه برای مصرف گل گاو زبان در بارداری برای این هست که این گیاه دارای ترکیبات موثریه که مکانیسم اثر بالایی بر هورمون‌ها داره. پژوهش‌های جامع در این زمینه به وجود آلاکوئید در این داروی گیاهی اشاره می‌کنه.  بخاطر همین مصرف این ماده حتی به میزان بسیار کم به‌شدت روی بدن مادر و جنین تاثیر منفی داره و گزارشات نشون می‌ده در مواردی سبب سقط جنین شده! پس بهتره مادران باردار از این گیاه مفید دارویی پس از پایان دوران بارداری و شیردهی استفاده کنن. دوران پر مخاطره بارداری رو با این ریسک‌ها برای خودتون تلخ نکنین.

مصرف گل گاو زبان در دوران بارداری اثربخشی منفی دارد.

توصیه طب سنتی در مورد مصرف گل گاو زبان برای افراد باردار

بر اساس تحقیقات طب سنتی گل گاو زبان یه دمنوش سالم و طبیعیه که کلی فایده برای بدن داره. به طوری که خون‌رسانی به بافت‌ها رو تقویت می‌کنه و مصرف اون برای حفظ سلامت دهان و دندان توصیه می‌شه. همچنین استرس‌ و فشار‌ روحی رو کاهش می‌ده و مصرف آنتی‌اکسیدان اون از افتادگی و چروک پوست جلوگیری می‌کنه. با همه این تفاسیر برای مادران باردار روند استفاده به گونه دیگه‌ای هست!

گل گاو زبان به‌عنوان یکی از دمنوش‌های مهم در طب سنتی همان میزان که خواص موثری برای درمان بیماری‌ها داره، اثرات منفی هم در زمان بارداری داره! بر اساس گفته‌های طب سنتی مصرف گل گاو زبان در چند ماه اولیه برای بانوان باردار ممکنه سبب خون‌ریزی بشه. به همین دلیل توصیه شده تا حد ممکن از مصرف این چای در ماه‌های اول بارداری اجتناب بشه. سهل‌انگاری در این دوران می‌تونه عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال داشته‌باشه.

جالبه بدونین علوم تجربی یافته‌های طب سنتی رو تصدیق می‌کنه. نتایج پژوهش‌ها گواه بر اثربخشی منفی گل گاو زبان در بارداری داره. به طوری که در برخی تحقیقات نام گل گاو زبان در کنار برخی مواد مضر و ممنوعه در بارداری به چشم می‌خوره! 

مصرف گل گاو زبان در زمان بارداری و شیردهی پیشنهاد نمی‌شود.

افراد باردار از ماه چندم بارداری گل گاو زبان مصرف کنن؟

علاوه بر آنچه گفته شد، باید بدونین گل گاو زبان گیاهی با رویکرد طبی هست که هم آرام‌بخشه و هم برای بدن خاصیت تقویت‌کنندگی و نشاط‌آوری داره. این گیاه برای خردسالان و بزرگترها خاصیت ضدعفونی‌کنندگی هم داره.

گل گاو زبان برای گلودرد هم مناسبه و درمان انواع بیماری‌ها مثل آلرژی فصلی، سرماخوردگی، آفت و برفک دهان، تقویت کلیه، قلب، معده و غیره رو به عهده داره. انواع سرطان در سنین مختلف با این ماده شگفت‌انگیز برطرف می‌شه و اختلال حواس در ایام پیری رو رفع می‌کنه و به این منظور بسیار مورد توجه و پرطرفداره.

حالا در رابطه با اینکه مادران باردار چه زمانی باید از این دمنوش استفاده کنند، باید بدونین برخی از افراد صاحب‌نظر این ماده موثر رو تنها برای روزهای پایانی و نزدیک به زایمان افراد باردار تجویز می‌کنن. در واقع در زمان‌های گذشته این گیاه دارویی یکی از مواد موثر برای سرعت بخشیدن به فرآیند زایمان طبیعی به‌شمار می‌رفت.

برخی یافته‌ها حاکی از اینه که در روزهای آخر بارداری و چند روز مانده به زایمان با مشورت پزشک معالج می‌شه از دم‌کرده گل گاو زبان در بارداری استفاده کرد. عنوان شده این اقدام زایمانی سریع‌تر و راحت‌تر رو به دنبال داره. البته با توجه به اینکه فرایند زایمان طبیعی با عمل سزارین متفاوت هست، بانوان باردار باید در این زمینه تحقیقات کاملی انجام بدن و مصرف این دمنوش منوط به رای و نظر پزشک هست.

گل گاو زبان در بارداری منع مصرف دارد.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که گل گاو زبان در بارداری منع مصرف داره و بهتره افراد دوران بارداری و شیردهی رو بدون مصرف این دمنوش سپری کنن. البته با اتمام این مدت زمان می‌تونن برنامه‌ریزی اصولی داشته باشن و دمنوشی تازه و باکیفیت نوش‌جان کنن. در این رابطه باید بدونین خرید گل گاو زبان کار ساده‌ای هست اما باید به نحوه کاشت، برداشت، خشک‌کردن و جمع‌آوری محصولات توجه جدی شده باشه. برای اینکه از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنین، بهتره به کشاورزان توانمند رجوع کنین. حتما می‌پرسین چجوری؟

واجارو یک بازار محلی آنلاینه که کلیه محصولات کشاورزی رو به فروش می‌رسونه اما نه به شیوه معمول! واجارو کشاورزان حرفه‌ای رو به وب‌سایت دعوت کرده و صفحاتی رو به معرفی محصول اختصاص داده که بدون واسطه معرفی کنن و با درج قیمت مناسب، تولیدات خودشون رو به فروش برسونن. شما هم می‌تونین اطلاعات محصول رو ببینین، از نحوه تولید و مرغوبیت جنس آگاه بشین و با مقایسه قیمت‌ها بهترین خرید رو انجام بدین!

2
نظرات شما

*
*

    فاطمه 7 آبان 1402 پاسخ

    سلام.من در کل بارداری دمنپشش رو‌خوردم با کمی سنبل الطیب و لیمو امانی تا آخرین ماه

      مژگان 11 آبان 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      سیستم جسمی و دفاعی هر انسان متفاوته و نسبت به انواع خوراکی ها واکنش های متفاوتی نشون میده.
      در مورد استفاده از گل گاو زبان در بارداری حتماا حتما توصیه میشه با پزشک مشورت بشه.

×