باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

۴ شکلات خوشمزه ای که با عسل طبیعی درست میشن

عسل طبیعی

شما هم از اون دسته آدمایی هستین که خیلی شکلات میخورین؟ یا بچه‌تون خیلی شکلات دوس داره؟ می‌ترسین که بخاطر خوردن شکلات زیاد دچار مشکل بشین؟ ما اینجا راه‌حلی رو به شما معرفی می‌کنیم که اصلا نگران هیچی نباشین و بتونین خیلی از این چالش‌ها رو حل کنین.

قرار نیست که بگیم شکلات نخورین یا کم‌تر بخورین. بلکه می‌خوایم کاری کنیم که از این به‌ بعد با خیال راحت شکلات بخورین. تازه با شکلات‌هایی که ما بهتون معرفی می‌کنیم، نه‌تنها دچار هیچ مشکلی نمیشین، بلکه از خاصیت‌هاش هم بهره می‌برین.

نگران‌کننده‌ترین قسمت شکلات‌ها، شکر اون‌هاست. چون که مصرف زیاد شکر باعث بیماری‌هایی مثل دیابت میشه. ولی خوبه بدونین که شکلات‌هایی هم وجود دارن که شیرینیشون بخاطر شکر نیست و از مواد دیگه‌ای مثل عسل طبیعی در تولید اون‌ها استفاده شده. شاید فکر میکنین که مگه میشه از عسل به جای شکر استفاده کرد؟ یا اگه چنین چیزی باشه هم طعمش مثل بقیه شکلات‌هاخوشمزه نیست. ولی اگه در ادامه این مطلب با ما همراه باشین، متوجه می‌شین که این شکلات‌ها خیلی سالم و خوشمزه هستن.

گرانول شکلات تیره با عسل

یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین شکلات‌های امروزی، شکلات‌های تیره هستن. بخاطر همین انواع مختلف این خوراکی خوشمزه رو شرکت‌های متفاوتی تولید میکنن. حتی خیلی از افراد بخاطر اطمینان از سلامتی این شکلات، خودشون اون رو درست میکنن. خوبه بدونین که این مدل از شکلات نه تنها هیچ ضرر خاصی نداره، تازه باعث رفع خیلی از مشکلات مثل فشار خون هم میشه. علاوه‌ بر این، با خوردن این شکلات پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب هم مقاوم میشه.

حالا باید بدونین که در مدل گرانول شکلات تیره به جای شکر از عسل طبیعی استفاده میکنن که باعث میشه خاصیت این شکلات چندین برابر بشه. بخاطر همین مزایای بی‌نظیر این مدل شکلات، اینجا روش تهیه اون رو با خرید عسل طبیعی توضیح میدیم که بتونین به‌راحتی بهترین شکلات رو تهیه کنین.

عسل طبیعی
مواد لازم گرانول شکلات تیره

برای اینکه این شکلات خوشمزه رو توی خونه تهیه کنین، اول به مواد مورد نیاز برای تهیه‌ش اشاره می‌کنیم:

  • قند قهوه‌ای به مقدار ۲/۱ فنجان
  • کره بادام زمینی به مقدار ۲ قاشق غذاخوری
  • عسل طبیعی به مقدار ۲ قاشق غذاخوری
  • کره به مقدار ۲ قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل به مقدار ۱ قاشق چایخوری
  • جو دو سر به مقدار ۲ فنجان
  • دارچین به مقدار ۱ قاشق چایخوری
  • نمک به مقدار ۴/۱ قاشق چایخوری
  • چیپس شکلات تیره به مقدار ۴/۱ فنجان
  • ذغال اخته خشک شیرین به مقدار ۴/۱ فنجان
  • بادام خورد‌شده به مقدار ۴/۱ فنجان

البته این دو مورد آخر اختیاری هستن، ولی اگه از این مواد در تهیه شکلاتتون استفاده کنین، خیلی خوشمزه میشه.

طرز تهیه گرانول شکلات تیره

بعد از اینکه مواد مورد‌نیاز رو فراهم کردین، باید فر رو از قبل روی ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کرده‌ باشین که گرم باشه. بعد از این شکر قهوه‌ای، کره بادام زمینی، عسل طبیعی، کره و عصاره وانیل رو تو یه قابلمه بریزین و روی حرارت بزارین تا ذوب بشن. حواستون باشه که محتویات قابلمه رو انقدر خوب هم بزنین که کامل مخلوط بشن. حالا دارچین، نمک و جو دو سر رو تو یه کاسه بزرگ بریزین و مخلوط کنین. بعد از این که محتویات قابلمه رو به مواد داخل کاسه اضافه کردین، کامل هم بزنین که ترکیب بشن.

حالا اگه دوس دارین ذغال اخته و بادام رو هم به این ترکیب اضافه کنین. در آخر ظرف مخصوص پخت توی فر رو با فویل بپوشونین و این مواد رو بریزین داخل ظرف. بعد از این ظرف رو به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر بزارین که آماده بشه. حالا یه شکلات خیلی خوشمزه با استفاده از عسل طبیعی دارین.

خوشمزه‌ترین تافی کاراملی با عسل طبیعی

یه مدل از شکلات‌های پرکاربرد برای پذیرایی از مهمون‌ها، انواع تافی شکلاتی‌ها هستن. چایی و قهوه عصرونه با این تافیهای شکلاتی خیلی خوشمزه میشه. تازه اگه شکلاتتون رو با عسل درست کنین، این خوشمزگی رو چند برابر میکنه. تازه با خوردن این تافی‌ها، خواص عسل هم به بدنتون میرسه. بخاطر همین اینجا مواد لازم و طرز ‌تهیه این تافیهای شکلاتی با خرید عسل طبیعی رو براتون توضیح میدیم. این تافی کاراملی با استفاده از موادی مثل ۱۰۰ گرم خامه، ۱۲۵ گرم شکر، ۱۰۰ گرم شکلات، ۵۰ گرم عسل و ۵ گرم کره تهیه می‌شه. بعد از اینکه مواد رو آماده کردین، نوبت به آموزش طرز‌ تهیه تافی شکلاتی با عسل میرسه.

طرز تهیه تافی کاراملی با عسل

اول توی یه قالب مربعی شکل رو با کاغذ روغنی بپوشونین. بعد از این، خامه و شکر رو توی قابلمه بریزین و روی حرارت بزارین. این قابله باید حدود ۵ دقیقه روی حرارت باشه و آروم آروم مواد داخلش رو هم بزنین. بعد از این قابلمه رو از روی حرارت بردارین و شکلات، عسل طبیعی و کره رو به محتویات قابلمه اضافه کنین.

عسل طبیعی

حالا دوباره باید قابلمه رو روی حرارت بزارین و مدام هم بزنین که شکلاتتون ته نگیره. انقدر هم بزنین که موادتون غلیظ بشه و بعدش قابلمه رو از روی حرارت بردارین. بعد از این، مواد رو تو قالب بریزین و قالب رو به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بزارین. در آخر هم ظرف رو از یخچال بیرون بیارین و محتویات قالبتون رو به شکل مربع‌های کوچیک برش بدین. حالا تافی شکلاتی خوشمزتون با عسل رو با چایی یا قهوه بخورین و از طعم و خواصش لذت ببرین.

بهترین شکلات صبحانه با خرید عسل طبیعی

امروزه خیلی از بچه‌ها یا حتی خانواده‌ها، خوردن شکلات صبحانه رو به بقیه اجزای یه سفره صبحانه مثل پنیر، مربا و‌غیره ترجیح میدن. اما ممکنه که شکر این شکلات‌ها مشکلاتی به وجود بیاره و به سلامتی‌تون صدمه بزنه. برای رفع نگرانیتون باید بدونین که خوشمزه‌ترین مدل‌های شکلات صبحانه، انواع عسل هستن. این مدل‌ها علاوه ‌بر اینکه طعم بهتری نسبت به شکلات‌های شکری دارن، تازه با خوردنشون خواص عسل هم به شما می‌رسه. پس اگه میخواین این شکلات صبحانه خوشمزه عسلی رو درست کنین، با ما همراه باشین تا مواد لازم و دستور پختش رو براتون توضیح بدیم.

شکلات صبحانه عسلی با چه موادی و چجوری تهیه می‌شه؟

برای تهیه این مدل از شکلات، اول باید ۱ پاکت خامه صبحانه، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۳۰ گرم کره، ۷۰ گرم شکلات تلخ و ۵ قاشق سوپ‌خوری پودر کاکائو رو آماده کنین. بعد از اینکه مواد گفته ‌شده رو تهیه کردین، عسل طبیعی و خامه رو داخل یه کاسه با همزن مخلوط کنین. انقدر باید این مواد رو هم بزنین که کاملا یک دست بشه.


بعد از این کره و شکلات رو با بخار مثل بخار کتری ذوب کنین. حالا که این ترکیب به‌خوبی ذوب شد، پودر کاکائو رو بهش اضافه کنین. وقتی گرمای زیاد این ترکیب تموم شد، نوبت به عسل و خامه می‌رسه که به این مواد اضافه بشن. در آخر موادتون رو انقدر هم بزنین که به‌خوبی یک دست بشه. حالا شکلات صبحانه عسلیتون آماده است و می‌تونین با خیال راحت اونو میل کنین و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرین.

میله شکلات خانگی با عسل طبیعی

یکی دیگه از شکلات‌های پرطرفدار بین مردم، شکلات‌های میله‌ای هستن که ترکیبشون با عسل طعم بی‌نظیری داره. شاید بپرسین چطوری باید شکلات میله‌ای رو با خرید عسل طبیعی تهیه کنین؟ باید اول مواد ‌لازم رو آماده کنین.

موادی که برای تهیه شکلات‌های میله‌ای استفاده میشن، موارد نیز هستن:

  • ۲/۱ فنجان پودر کاکائو
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • ۲ قاشق غذاخوری کره بادام
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل که باید ذوب‌شده باشه.
  • ۱ نمک دریایی

حالا کاکائو، کره بادام و روغن نارگیل رو داخل یه کاسه بریزین و عسل و نمک رو به این مخلوط اضافه کنین. بعد این مواد رو به‌خوبی هم بزنین تا کامل غلیظ بشه. بعد از این، موادتون رو توی کاغذ روغنی یا فویل بریزین و به شکل میله‌ای فویل رو بپیچین. حالا کلی شکلات‌های میله‌ای عسلی خوشمزه‌ دارین. البته اگه این شکلات‌ها رو قبل از خوردن داخل یخچال بزارین، سفت‌تر میشن و زمان بیشتری می‌تونین نگهشون دارین. تازه این شکلاتا برای پذیرایی و حتی بچه‌ها هم مناسبه.

عسل طبیعی

در پایان

تو این مقاله براتون توضیح دادیم که با خرید عسل طبیعی دیگه نگران شکلات‌های نامناسبی که بچه‌هاتون میخورن، نباشین. چون که با استفاده از این عسل بهترین شکلات‌ها رو میشه تهیه کرد. بخاطر همین ۴ نوع از شکلات‌های عسلی مثل گرانول شکلات تیره، شکلات صبحانه، تافی کاراملی و شکلات میله ای رو بهتون معرفی کردیم. تازه برای اینکه خیلی راحت این شکلات‌ها رو توی خونه تهیه کنین، مواد‌ لازم و طرز ‌تهیه هر کدوم رو براتون توضیح دادیم.

وقتی که این شکلات‌ها با استفاده از عسل طبیعی خوشمزه تهیه بشن، نه تنها هیچ ضرری ندارن، بلکه کلی خاصیت هم همراه با شکلات وارد بدنتون میشه. یکی از سایت‌هایی که بهترین و باکیفیت‌ترین عسل‌های طبیعی رو به مشتریانش عرضه میکنه، سایت واجارو هست. چون که اگه عسل مورد نظرتون رو برای تهیه این شکلات‌ها از این سایت بخرین، دیگه نگران بی‌کیفیتی محصولتون نیستین. پس همین حالا به این سایت برین و انواع مدل‌های عسل طبیعی رو ببینین و انتخاب کنین و به راحتی درب منزل تحویلش بگیرین.

3
نظرات شما

*
*

    سهراب دویران 24 فروردین 1401 پاسخ

    عالی بود دستتون درد نکنه

    9037411998 25 فروردین 1401 پاسخ

    بسیار عالی و جالب

    9145243538 27 فروردین 1401 پاسخ

    عالی و جالب

×