باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

بره موم و درمان سرطان

کی میدونه بره‌موم چیه؟

حتما اکثر شما تا حالا کلمه موم به گوشتون خورده! حتی خیلیاتونم ممکنه اونو از نزدیک دیده باشین. اما در مورد بره‌موم چطور؟؟ این مطلب در مورد اینکه بره‌موم چیه و چه خواصی داره، نوشته شده. از خواص بره‌موم برای بهبود سرطان گرفته تا تاثیر اون تو رفع التهاب! با مطالعه ‌این نوشته می‌تونین اطلاعات تازه‌ای در این مورد به دست بیارین. پس با ما همراه باشین.

همه مردم تو سال‌های اخیر در مورد فایده های عسل و تاثیرش تو درمان بیماری‌ها زیاد گفتن و شنیدن. از انرژی زیاد عسل خوراکی تا خواص بره‌موم برای سرطان! حالا وقتشه که بریم سراغ خونه یا به‌عبارتی کندوی زنبورای عسل و بقیه ماجرا رو دنبال کنیم.

این خونه که به”کندو” معروفه، از تعدادی شش وجهی مومی چسبیده به‌ هم تشکیل میشه. خوبه بدونین که زنبورای عسل خونه‌شونو با صمغ چسبناکی که از شیره درختا به‌دست آوردن، می‌سازن. این خونه مومی در برابر رطوبت، میکروب و خیلی از عوامل مضر اطراف مقاومه و راه نفوذ رو به اینجور چیزا می‌بنده.

یه خبر خوب، اما نه ‌چندان جدید!!

مدت‌ها از زمانی که دانشمندا کشف کردن که این ماده یعنی بره‌موم واسه درمان خیلی از بیماری‌ها مفیده، حتی مریضیای سختی مثل سرطان، می‌گذره. اما این خبر خوب شاید خیلی هم باعث تعجب نشه! چون از این زنبورای کوچولو و پرکار همچین انتظاری هم می‌رفت.

آدما اسم صمغ و مومی رو که زنبورای عسل تو دیواره‌های کندو استفاده می‌کنن، گذاشتن بره‌موم که اونم محصولی جداگانه و دارای خواص مفیده و مثل خود عسل، مصارف خوراکی و دارویی جالبی هم داره. اما خواص دارویی اون بیشتر به معجزه شبیهه. خصوصا خواصش برای کمک به بیمارای سرطانی که دنیا رو تحت تاثیر قرار داده!

آیا همه زنبورا بره‌موم تولید می‌کنن؟

تو دنیا گونه‌های متنوعی از زنبور وجود داره که با شرایط مختلفی زندگی می‌کنن. تحقیقات دانشمندا نشون میده که این حشرات دارای زندگی دسته‌ جمعی هستن و برای همین ساختار اجتماعی‌شون رو به‌ شکل کلونی تشکیل میدن که به معنی مجموعه‌ای با اهداف مشترکه.

البته همه زنبورا عسل تولید نمی‌کنن و بعضی از اونها وحشی و فوق‌العاده سمی هستن و نیش زهری اونا می‌تونه حتی افراد رو از پا دربیاره. اما خواص بره‌موم برای سرطان که موضوع این مطلبه درباره موم خاصی هست که از کندوی زنبور عسل به‌دست میاد.

عسل، مهم‌ترین و معروف‌ترین تولید این زنبوراست که بیشتر مردم تا حالا ازش خوردن و طعم و خواص بی‌نظیرش رو تو وعده صبحونه تجربه کردن. اما نه تنها عسل، بلکه تمام تولیدات این موجودات، پرخاصیت و مفیده. از تقویت قوای بدنی برای بچه‌ها و افراد ضعیف گرفته تا درمان بسیاری از بیماری‌ها، این زنبورا تونستن خیلی خوب و قوی توان خودشون رو به نمایش بذارن! تا جایی که حتی خواص بره‌موم برای سرطان رو هم میشه از برکت کار سخت و تلاش این موجودات دونست که هزار و یک خاصیت مفید دارن.

در واقع این زنبورای باهوش و فعال با زندگی شگفت‌انگیزی که دارن، زندگی بشر رو تحت تأثیر فواید خودشون قرار دادن و خواص بره‌موم در درمان سرطان یه جورایی شاهکار اونا محسوب میشه و یکی از مهمترین مواردیه که میشه بهش اشاره کرد.

زندگی جالب زنبورهای عسل…

چرخه زندگی این موجودات زیبا و کوچولو تنها برای خودشون مفید نیست و فایده‌های زیادی برای سایر موجودات زنده هم دارن. از گرده‌افشانی برای گل‌ها گرفته تا تولید عسل که هم به‌عنوان خوراکی و هم دارو مصرف میشه، زنبور عسل همواره به موجودات دیگه و خصوصا انسان‌ها سود رسونده. البته بخش زیادی از این عسل که تولید زنبوراس از طرف موجودات دیگه مصرف میشه. جالبه بدونین که این فقط عسل نیست که از کندوی زنبورا بیرون اومده و استفاده میشه بلکه حتی ماده توی بدنه کندوی اونا هم که از شیره و صمغ درختا تهیه میشه، مصارف آرایشی، بهداشتی و دارویی داره و خلاصه اینکه برای هزار و یک مورد استفاده میشه که مهمترین‌شون هم خواص بره‌موم برای سرطان هست.

بره‌موم کجاها کاربرد داره؟

 

بره‌موم برای درمان درد مفاصل، تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی توی خمیر دندان کاربرد داره. این ماده از صمغ درخت‌ها تهیه میشه و بزرگترین وظیفه‌اش ضدعفونی کردن و پوشوندن درزهای کندوی زنبور عسل هست. به طوری که آلودگی‌ها و گرد و غبار به‌ هیچ عنوان نتونن وارد محیط زندگی زنبورها بشن. زنبورا این ماده رو از تنه درخت جمع میکنن و با پاهای پشتی‌شون تا کندو حمل می‌کنن و در این مرحله اون رو با موادی که از بدن خودشون ترشح میشه، ترکیب و یه ماده جدید درست می‌کنن که همون بره مومه. بعضی افراد خواص بره‌موم برای سرطان رو به خاصیت ضدعفونی‌کنندگی اون نسبت میدن. هرچند به‌ نظر میرسه بیشتر به تقویت سیستم ایمنی بدن مربوط باشه.

اگه این سوال تو ذهنتون مطرح شده که چطور بره‌موم می‌تونه به عنوان یه ضدعفونی کننده قوی عمل کنه، بد نیست دوباره سری به کندوی زنبور ها بزنیم و از یک راز جالب زندگی اون‌ها با خبر بشیم:

 راز بزرگ بره‌موم و موجودات مزاحم!

زمانی که یه حشره مزاحم وارد لوله زنبورها میشه، همه اونا با هم همدست میشن تا این مهمون ناخونده رو بیرون کنن. طبیعیه که حشره مهاجم به راحتی از کندو خارج نمیشه. اما این زنبورهای فعال و کوچولو با همیاری که بینشون وجود داره، خیلی زود اونو نابود می‌کنن. بعدشم برای اینکه بدنش میکروبی تو کندوی اونا باقی نذاره، بدن اون رو با بره‌موم میپوشونن و از کندو خارجش می‌کنن. خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی این ماده باعث میشه تا محیط کندو با وجود این درگیری که پیش اومده، باز هم بهداشت و نظافت خودش رو اون هم در حد بسیار بالا حفظ کنه!

 جالبه بدونین که مصریان باستان از همین روش برای مومیایی کردن اجساد مردگان خودشون استفاده می‌کردن! اونا که به حیات ابدی اعتقاد زیادی داشتن، جسد عزیزانشون رو بعد از مرگ کاملا ضدعفونی و تمیز می‌کردن و بعد با روش‌های خاصی، توسط لایه‌ای از بره‌موم می‌پوشوندن. با این کار ضمن جلوگیری از ورود میکروب، باکتری و سایر عوامل محیطی اطراف، در واقع یک لایه عایق به وجود می‌آوردن که جسد رو از ورود هوا و عوامل جانبی دیگه محافظت می‌کرد و این در واقع همون روشی هستش که زنبورهای عسل هم برای محافظت از بهداشت کندو به کار می‌برن. البته این روزها دیگه کسی جسد مومیایی نمی‌کنه اما ده‌ها نوع مصرف و فایده برای بره‌موم همچنان مورد استفاده انسان‌هاست. برای مثال خواص بره‌موم برای سرطان که این روزها خیلی مورد توجه قرار گرفته!

درمان بیماری‌ها و بره‌موم

آیا میدونستین این ماده مفید ضد التهاب هم هست؟ و در التهاب‌های داخلی مانند کولیت بسیار کار آمده؟ مصرف این ماده به روده‌ها آرامش میده  و تورم رو در اونها کم می‌کنه و بعد از اون هم در فرصت پیش اومده، مشکلات ناشی از این بیماری رو به‌ تدریج رفع می‌کنه.

 بره‌موم همچنین در درمان بیماری‌هایی مثل روماتیسم بسیار کارسازه و از خواص اون تو شکستگی و ضرب دیدن اعضای بدن استفاده زیادی میشه. مثلا موقعی که دست یا پای افراد در اثر تصادف یا حوادث دچار دررفتگی یا شکستگی میشه، با قرار دادن این ماده از درد و تورم محل شکستگی کم می‌کنن.

معجزه‌ای به اسم بره‌موم!!

تا اینجا از خواص و فایده‌های بره‌موم زیاد گفتیم. اما یه مورد بسیار مهم که باید در موردش توضیحاتی هم بدیم باقی مونده که اتفاقا مهم‌ترین کار این ماده معجزه‌گر هم هست. اونم خواص بره‌موم برای سرطان هستش که به عنوان سرآمد کارای شناخته شده برای اون به‌حساب میاد.

همونطور که تو قسمتای قبل هم اشاره کردیم، بره‌موم تاثیر زیادی روی تقویت سیستم ایمنی بدن داره و اون رو به‌طرز اعجاب‌آوری قوی می‌کنه. خواص بره‌موم برای سرطان این روزها در سراسر جهان شناخته شده‌س. مطالعات دانشمندا نشون داده این ماده می‌تونه رشد سلول‌های لوسمی یا همون سرطان رو کُند یا متوقف کنه و با بالا بردن ضریب ایمنی بدن، فرد رو در برابر سلول‌های سرطانی محافظت کنه و از تبدیل سلول‌های بیمار به تومورهای بدخیم تا حد امکان پیشگیری کنه.

از اونجا که سرطان بیماری سخت و کشنده‌ایه و برای افراد صدمات جبران‌ناپذیری به‌وجود میاره، این خاصیت بره‌موم با استقبال زیادی از طرف مردم مواجه شده. وجود اسید آمینه و ترکیبات تشکیل دهنده بره‌موم، خواص بره‌موم برای سرطان رو اثبات می‌کنه. خاصیتی که شاید پیدا کردنش در سایر مواد با دردسر و هزینه بسیار بالاتری روبرو باشه و فرد به خاطر استفاده از این مواد، عوارض جانبی و مشکلات ثانویه زیادی رو هم متحمل بشه. اما  بره‌موم بدون داشتن این عوارض و مشکلات، بسیار قوی عمل کرده و تو آزمایش پیشگیری از انواع سرطان هم موفق شده. برای خرید بره موم برای درمان سرطان یا هر مورد درمانی دیگه هم راه‌های مختلفی وجود داره. ولی توصیه اکید اینه که اون رو حتما از جاهای معتبر و شناخته شده بخرین تا از سلامت و اصل بودن اون مطمئن باشین و نتیجه بهتری هم از مصرفش بگیرین.

بره‌موم و درمان سرطان

نکته مهم در مورد استفاده از خواص بره‌موم برای سرطان اینه که مواد طبیعی تو درمان بیماری‌ها، صبر و حوصله‌ زیادی از طرف مصرف کننده دارو می‌طلبن. چون برای مثال خواص بره‌موم برای سرطان کندتر از داروهای شیمیایی اثر میکنه ولی در عوض، اثرش موندگارتره. پس اگه سراغ اینجور محصولات میرین لطفا صبر و حوصله‌تون رو هم همراه خودتون ببرین!

البته این ماده اگه قرار باشه به‌ عنوان دارو به‌کار بره، به‌ شکل قرص و کپسول هم موجوده که از خشک کردن بره‌موم و قرار دادنش توی کپسول تهیه میشه. نگفته پیداست که در این صورت مثل هر داروی دیگه‌ای “دوز مصرف” داره و باید با نحوه مصرفش آشنا باشین.

برای تهیه این محصول طبیعی و مفید می‌تونین به سایت واجارو مراجعه کنین. در این سایت هم‌چنین می‌تونین از مواد خوراکی طبیعی فوق‌العاده دیگه از چای تا عسل رو ببینین و در صورتی‌که مایل بودین، سفارش خرید اون‌ها رو هم بدین! در نهایت هم با یه بسته بندی سنتی قشنگ سفارشتون رو تحویل بگیرین و از خریدتون لذت ببرین.

0
نظرات شما

*
*

    سهراب دویران 25 فروردین 1401 پاسخ

    واقعن مطالب مفیدی بود برا مطالعه دمتون گرم

    غفور 15 آبان 1401 پاسخ

    بره موم ترشحات طبیعی سیستم دفاعی مجموعه گیاهان منطقه زنبورداری می باشد که هر گیاه زخمی شده جهت ترمیم و مقابله با عوامل بیماریزا از خودش ترشح می کنه و زنبور عسل به صورت غریزی آن را شناسایی و جهت استریل کردن کندو آن را به کندو حمل می کنه .. خواص بره موم هر منطقه نسبت به پوشش گیاهی منطقه متفاوت بوده و ماده ای فوق العاده و ارزشمند می باشد

      جواد حمیدی 28 آبان 1401 پاسخ

      ممنون از مشارکت شما
      بله کاملا درسته

×