باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

بره موم چیست؟

بره موم

از گذشته تا زمان حال افراد زیادی در سراسر دنیا از عسل و فرآورده‌های اون استفاده می‌کنن. خواص بی‌شمار این ماده مغذی باعث شده که یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی به شمار بیاد. جالبه بدونین که یکی از فرآورده‌های این طلای خوراکی که اسمش کمتر از بقیه به گوشتون خورده، بره موم هست که بعد از عسل و ژل رویال، سومین محصول مهم زنبور عسل به شمار میاد و از سال‌ها پیش مورد استفاده مردم بوده و مصریان باستان از این ماده شفابخش برای موارد مختلفی از جمله مومیایی کردن اجساد استفاده می‌کردن.

این ماده طبیعی مثل عسل، خواص زیادی داره و بین محصولات زنبور عسل، بیشترین خاصیت آنتی اکسیدانی و قارچ کشی مربوط به بره موم میشه و به همین خاطر، با اینکه این ماده شفابخش زیاد شناخته شده نیست، اما برای درمان خیلی از بیماری‌های لاعلاج کاربرد داره و تو طب سنتی ازش استفاده زیادی میشد.

اگه شما هم جزء افرادی هستین که تا حالا اسم این محصول تولیدی زنبور رو نشنیدین یا می‌خواین که در مورد اون بیشتر بدونین، تا انتهای مقاله با ما همراه باشین تا کامل براتون توضیح بدیم که زنبور عسل با این محصول بی‌نظیرش، چه معجزاتی میتونه بکنه و چطور به درمان بیماری‌های مختلف کمک میکنه.

 

بره موم

بره موم چیه؟

شما هم مثل خیلی‌ افراد تا به حال اسم این ماده رو نشنیده بودین؟ این ماده تو یه تعریف ساده، یکی از فرآورده‌های عسله. در واقع زنبور فقط عسل تولید نمی‌کنه؛ بلکه با جمع‌آوری شیره و صمغ درخت‌ها، یه ماده‌ای تولید می‌کنه که توی بعضی کارهای کندو از اون استفاده میشه. اسم دیگه این ماده، پروپولیسه. Propolis تو زبان باستانی به محافظ کندو گفته میشد.

شاید براتون جالب باشه که بدونین پروپولیس دقیقا مثل یه محافظ برای کندو عمل می‌کنه و یکی از خاصیت‌های اون درزگیریه. هیچ ماده‌ای مثل بره موم اینقدر خوب تمام منافذ و درزهای کندو رو پوشش نمیده. زنبورها این کار رو انجام میدن که هیچ حشره مزاحمی وارد محیط کندو نشه.

اینطوریه که زنبور کارگر با مشاهده کوچیک‌ترین شکاف یا سوراخ، فوراً با پروپولیس اون رو پر می‌کنه. این کار باعث میشه که کندو همیشه تمیز بمونه و هیچ آلودگی واردش نشه. به خاطر همینه که بین خیلی از زنبوردارها این ماده به چسب زنبور هم معروفه. بخاطر همین درست وقتی که یه موجود مزاحم وارد کندو میشه و با خودش آلودگی وارد می‌کنه، زنبورها به وسیله چسب کندو اون حشره رو مومیایی می‌کنن و آلودگی‌ها رو هم با همون چسب ضدعفونی می‌کنن.

دلیل نام‌گذاری این ماده هم اینه که شبیه مومه و حالت خمیری و چسبناک داره. تازه باید بدونین که این ماده معمولاً به رنگ قهوه‌ای تیره هست و بوی مطبوعی داره. البته رنگ و بوی اون تو مناطق مختلف فرق می‌کنه و به نوع گیاه و درختی که ازش شیره جمع میشه هم بستگی داره. ضمن اینکه هوای سرد باعث میشه که ترد و شکننده بشه، اما هوای گرم خاصیت نرمی و چسبناکی به اون میده.

زنبور چجوری بره موم رو تولید می‌کنه؟

حالا شاید بعد از آشنایی با این فرآورده براتون سوال پیش اومده باشه که زنبور این محصول رو چجوری تولید می‌کنه؟ بخاطر همین باید براتون توضیح بدیم که زنبور تکه‌های رزین یا صمغ رو از روی تنه درخت یا جوانه‌ها با پاهای عقبی یا دهان جدا می‌کنه. بعد با بزاق اون صمغ رو مرطوب می‌کنه و با استفاده از آرواره‌ اون رو به شکل حبه‌ای در میاره. بعد از این زنبور این صمغ‌های گرد رو با پاهاش توی کیسه‌هایی قرار میده تا اون‌ها رو به کندو ببره.

بخاطر همین وقتی به کندو می‌رسه، اگه لازم باشه با استفاده از این محصول کندو رو درزگیری می‌کنه. در غیر این صورت هم روی دیوار کندو انبار میشن. حالا ممکنه بخواین بدونین که ترکیبات این محصول چیه؟ پس با ما همراه باشین تا براتون توضیح بدیم.

بره موم چه ترکیباتی داره؟

این ماده بسته به محلی که تولید میشه، ترکیبات و خواص متفاوتی داره. بخاطر همین باید بدونین که عوامل زیادی مثل محیط خارجی کندو، نوع زنبور، گیاه‌های مورد استفاده زنبورها و غیره روی ترکیبات این محصول تاثیر داره. اما ما اینجا ترکیبات کلی اون رو براتون ذکر میکنیم.

  • گرده گل: 5 تا 10 درصد
  • صمغ و شیره درختان : 50 تا 70 درصد
  • موم زنبور عسل: 30 تا 40 درصد
  • روغن‌های ضروری: 5 تا 10 درصد
  • ترکیبات دیگه‌ای مثل انواع اسید، قند و ویتامین‌های B و C و… تا 7 درصد

جالبه بدونین، موادی که باعث میشه که این ترکیب طبیعی تا این حد خواص داشته باشه، همین آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستن.

زنبور عسل بخش زیادی از این مواد رو با استفاده از گیاهان و درختان جمع‌آوری می‌کنه. موقع ترکیب این مواد با بزاق، آنزیم‌های دیگه‌ای هم به اون اضافه میشه. همین باعث میشه که این ماده کاملا منحصر به فرد باشه و هیچ دانشمندی نمی‌تونه با ترکیب چنین موادی، بره‌مومی شبیه زنبورهای عسل تولید کنه.

تازه بیشتر از دویست عنصر مفید مثل مواد شیمیایی معطر، انواع اسید، روغن گیاهان، کربوهیدرات‌های مفید و انواع ویتامین‌ها توی این محصول وجود داره. حالا اگه بخواین تفاوت این محصول رو با موم خالص بدونین؛ باید براتون توضیح بدیم که نقطه ذوب بره موم ۸۳ درجه سانتیگراد و نقطه ذوب موم خالص زنبور عسل ۶۳ درجه سانتی‌گراده. پس با کمک حرارت میشه این دو محصول رو از هم تفکیک کرد. البته موم هفت برابر سخت‌تر و محکم‌تر از پروپولیسه.

بره موم چه کاربردهایی داره؟

شاید بپرسین که از این محصول به جز درزگیری کندو و مصارف انسانی، دیگه چه استفاده‌هایی میشه کرد؟ بخاطر همین باید بدونین که این ماده توی صنایع کاربرد زیادی داره. پروپولیس به دو شکل خوراکی و غیر خوراکی استفاده میشه. ضمن اینکه شرکت‌های زیادی هم برای تولید صنایع آرایشی، دارویی و بهداشتی از این ماده طبیعی استفاده می‌کنن.

بره موم امروزه به عنوان یه داروی طبیعی به شکل‌های مختلفی تو بیشتر کشورها پیدا میشه به طوری که بسیاری از محصولات مثل خمیر دندان، صابون، شامپو، کرم، لوسیون، انواع قرص، عودهای طبیعی، مواد ضد‌عفونی‌کننده و غیره، با استفاده از این ماده طبیعی تولید میشن. حالا برای اینکه بدونین چرا انقدر کاربرد این فرآورده زنبور زیاده و خواص اون چیه، باید در ادامه با ما همراه باشین.

خواص و مزایای بره موم چیه؟

خواص این محصول به قدری زیاده که معرفی همه اون‌ها زمان زیادی میبره ولی مطالعه‌ش خالی از لطف نیست. بخاطر همین اینجا چند مورد از مهم‌ترین خواص این ترکیب شفابخش رو ذکر می‌کنیم ولی یادتون باشه خواص بره موم بیشتر از این حرفاس.

خاصیت ضد التهابی

کاهش التهاب از ویژگی‌های فوق العاده پروپولیسه. چون که خیلی از بیماری‌های التهابی با این ماده طبیعی درمان میشن. از جمله این بیماری‌ها باید به آرتروز، التهاب لثه، التهاب پوستی، کولیت، رماتیسم، التهاب‌های تناسلی بانوان و غیره اشاره کنیم. بخاطر همین افرادی که دچار این مشکلات هستن، کافیه به جای استفاده از دارو، این محصول طبیعی زنبور رو تهیه کنن.

درمان سرطان

سرطان و تومورهای بدخیم از جمله بیماری‌های مهلک به حساب میان.‌ اما جالبه بدونین که این ماده خاصیت ضد توموری داره و باعث از بین بردن سلول‌های سرطانی میشه. چون که پروپولیس روند رشد سلول‌های سرطانی رو کاهش میده و با مصرف مداوم به درمان بیماری سرطان کمک می‌کنه.

بره موم

تقویت سیستم ایمنی بدن

از مهم‌ترین خواص این ماده کمک به تقویت سیستم ایمنی بدنه. این محصول باعث میشه که بدن انسان در مقابل اکثر بیماری‌ها مقاوم باشه. همونطور که می‌دونین، عامل اصلی ابتلا به اکثر بیماری‌ها ضعف سیستم ایمنی بدنه. پس با تقویت بدن احتمال ابتلا به بیماری کم میشه. اکثر افرادی که به طور مداوم پروپولیس مصرف می‌کنن، خیلی کم به سرماخوردگی و بیماری‌هایی از این دست مبتلا میشن. در واقع پروپولیس مثل یه واکسن طبیعی عمل می‌کنه.

خواص این محصول طبیعی به همینا ختم نمیشه و توی درمان مشکلات دیگه‌ای مثل موارد زیر هم خیلی تاثیر داره:

  • ضدآلرژی
  • جلوگیری از رشد ویروس‌ها
  • تنظیم قند خون و کمک به جذب انسولین
  • پاکسازی کننده کبد
  • مبارزه با عفونت‌های قارچی
  • درمان دیابت
  • تنظیم کلسترول خون
  • موثر در سلامت استخوان‌ها
  • جوان سازی پوست

خرید اینترنتی بره موم چطوریه؟

از اونجایی که بره موم محصولی نیست که تو بازار و تو هر فروشگاهی به راحتی پیدا بشه؛ یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه راحت و بی‌دغدغه این محصول، خرید اینترنتیه. امروزه شرکت‌های زیادی در تولید این محصول فعالیت می‌کنن و کیفیت‌های مختلفی از ماده رو می‌تونین تو اونا پیدا کنین و ضمن تهیه بهترین برمحصول، توی هزینه و وقتتون هم صرفه‌جویی میشه.

چون که با خرید اینترنتی بره موم علاوه بر مقایسه قیمت‌ها و کیفیت محصولات، دیگه نیازی به مراجعه حضوری نیست. با چند تا کلیک ساده کارتون انجام میشه.

در پایان

بره موم یکی از پرطرفدارترین محصولات زنبور عسل به شمار میاد که خواص فوق‌العاده‌ای داره و ترکیباتش برای انسان بسیار مفیده. توی این مقاله سعی کردیم تا شما رو با نحوه تولید و ویژگی‌های این ماده شفابخش آشنا کنیم و براتون توضیح دادیم که استفاده از این محصول با روش‌های مختلفی صورت می‌گیره که هرکدوم ویژگی‌های خودش رو داره.

تازه متوجه شدین که خواص این محصول به قدری زیاده که برای درمان بیماری‌های مختلفی از اون استفاده میشه. بره موم به شکل‌های مختلفی چه برای درمان بیماری‌های پوستی و … و چه مصارف خوراکی تو بازار هست. در نهایت هم گفتیم که اگه به دنبال اطلاعات بیشتر یا خرید این محصول زنبور هستین، می‌تونین به سایت واجارو مراجعه کنین. این سایت محصولات مقوی زنبور عسل رو با کیفیت بالا و مستقیماً از زنبوردار در دسترستون قرار میده و میتونین به راحتی این محصولات رو تهیه کنین.

0
نظرات شما

*
*

    9164427587 26 فروردین 1401 پاسخ

    ممنون از سایت خوبتون

×