باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص بادام زمینی

خواص بادام زمینی

شاید شما هم توجه کرده باشین که امروزه مغزیجات نقش اساسی توی زندگی همه ما دارن. از اونجایی که خیلی از مردم به دنبال رژیم غذایی سالم برای خودشون و خانوادشون هستن، از انواع مغز مثل بادام، پسته، گردو، بادام زمینی و غیره استفاده میکنن. اما جالبه بدونین که یکی از پرطرفداترین مغزیجات خصوصاً بین بچه‌‌‌ها، بادام زمینیه. می‌‌‌دونین چرا؟ چون که نه تنها طعم خوشمزه و بانمکی داره، بلکه خانواده‌ها هم این مغز رو بخاطر خواصش بیشتر تهیه میکنن. حالا اگه شما از اون دسته افرادی هستین که تا الان این مغز رو می‌‌‌خوردین اما از خواص بادام زمینی چیزی نمی‌‌‌دونستین، خوبه که در ادامه با ما همراه باشین.

چون که می‌‌‌خوایم براتون توضیح بدیم که این مغز چه ترکیباتی داره و هر کدوم از مواد معدنی موجود توی اون برای سلامتی کدوم قسمت از بدنتون مفیده. اینطوری حتی اگه قبلا این مغز رو دوست نداشتین، با اطلاع از خواصش، به خوراکی محبوب خونه‌هاتون تبدیل میشه.

بادام زمینی و پروتئین‌ها

با اینکه خیلیا بادام زمینی را جزئی از دسته آجیل میدونن، ولی این محصول خوشمزه در واقع جزء حبوبات محسوب میشه و زیر گروه حبوباتی مثل نخود، عدس و لوبیاس و بخاطر همین پروتئین خیلی زیادی داره. حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که پروتئین بادام زمینی برای چی خوبه؟

خواص بادام زمینی
همونطور که می‌‌‌دونین هضم خیلی از خوراکی‌‌‌های پروتئینی مثل حبوبات برای معده سخته، اما خاصیت بادام زمینی اینه که هیچ مشکلی رو برای معده ایجاد نمی‌‌‌کنه و هضم راحتی داره.

بخاطر همین اگه آدمی هستین که خوراکی‌‌‌های پروتئینی رو دوست ندارین و بخاطر همین هم بدنتون این ماده رو کم داره، بهتره این مغز رو توی رژیم غذایی روزانتون قرار بدین. خواص مغز بادام زمینی و پروتئین زیادی که در اون وجود داره باعث شده که این خوراکی برای کسایی که بدنسازی کار میکنن خیلی مناسب باشه و به اونها در بازسازی ماهیچه و زیاد شدن قدرتشون کمک کنه.

بادام زمینی و کاهش کلسترول خون

شاید شما هم تصور می‌‌‌کنین که بادام زمینی چربی زیادی داره، ولی در واقع چربی نیستن. حالا می‌‌‌پرسین یعنی چی؟

توی بادام زمینی یه موادی به اسم فیتواسترول وجود داره که از نظر ساختار و شکل شبیه کلسترول هستن؛ اما به نوعی دشمن اون‌ها محسوب میشن. بخاطر همین وقتی که این مغز رو میخورین، فیتواسترول‌‌‌های اون بجای کلسترول در بدن شما جذب میشن. در نتیجه می‌تونیم بگیم که یکی از خواص بادام زمینی، جلوگیری از جذب کلسترول و کاهش چربی خونه.

اگه بخوایم ساده‌‌‌تر توضیح بدیم، باید بدونین که با استفاده از این خاصیت بادام زمینی، دیگه نباید نگران کلسترول خونتون باشین و حتی نیازی به مصرف داروهای شیمیایی ضد کلسترول هم ندارید.

آیا بادام زمینی میتونن از سرطان جلوگیری کنن؟

شاید شما هم شنیده باشین که بخاطر آلودگی هوا و رژیم غذایی نامناسب، تعداد افراد مبتلا به این بیماری، روز به روز بیشتر میشن. یه خبر خوب اینه که ترکیبات بادام زمینی، میتونن تو حل این مشکل به کمکمون بیان. از جمله ترکیباتی که از بروز سرطان پیشگیری میکنن، ویتامین‌‌‌ها، چربی اشباع ‌‌‌نشده و مواد معدنی خاص هستن که همه این‌‌‌ها به طور هم‌‌‌زمان توی بادام زمینی وجود دارن.

خواص بادام زمینی
خصوصا این نوع از مغز برای جلوگیری از ابتلا به سرطان معده خیلی مناسبه. چون هضم راحتی داره. بخاطر همین کافیه که برای بهره‌‌‌مندی از خواص بادام زمینی، از این مغز به شکل روزانه استفاده کنین. اینطوری هم ویتامین و پروتئین بدنتون تامین میشه، هم احتمالا ابتلا به بیماری‌‌‌های سرطانی رو تو خودتون کاهش میدین.

خواص بادام زمینی برای مو چیه؟

اگه شما هم از اون دسته افرادی هستین که دچار ریزش مو شدین یا قبل از اینکه به سن میان‌‌‌سالی برسین، موهاتون سفید شده، از خواص بادام زمینی برای موهاتون غافل نشین. در واقع بهتره دیگه از خرید شامپوها و داروهای گرون‌‌‌قیمت دست بردارین و روزانه فقط کمی از این مغز رو بخورین.

شاید الان براتون سوال پیش اومده باشه که این مغز چطوری مشکلات مو رو برطرف می‌‌‌کنه و خاصیت بادام زمینی برای مو چیه؟ از اونجایی که ریزش مو بخاطر کمبود ویتامین ب1 توی بدن اتفاق می‌‌‌افته، این مغز ویتامین بدن شما رو تامین میکنه و باعث میشه که ریزش موی شما قطع بشه.

خوردن بادوم زمینی باعث میشه موهای شما سیاه و براق بمونن. می‌‌‌پرسین چطوری؟ توی این مغز مقدار مناسبی مس وجود داره که از رنگ‌‌‌دانه‌‌‌های مو محافظت میکنه و باعث میشه که سفیدی مو برای شما به زودی اتفاق نیفته. پس با خرید بادام زمینی موهاتونو درمان کنین.

افسردگی‌تون رو با خواص بادام زمینی برطرف کنین

همونطور که می‌‌‌دونین، انواع قرص‌‌‌ها و داروهای آرامبخش برای حل مشکل افسردگی تجویز میشن که با وجود مزیت‌هاشون، معایب زیادی هم دارن. پس بیاین با خواص بادام زمینی این مشکل رو برطرف کنیم. افسردگی مشکلیه که بخاطر کاهش سروتونین توی بدن به وجود میاد. ولی وقتی که از بادام زمینی استفاده کنین، تریپتوفان موجود در اون، در بدن به سروتونین تبدیل میشن و با افسردگی مبارزه میکنن.

البته خوبه بدونین که برای رفع این مشکل مصرف روزانه حداقل دو قاشق از کره بادام زمینی هم گزینه مناسبیه. در واقع خواص کره بادام زمینی نسبت به مغز اون بیشتره. و در بسیاری از موارد توصیه میشه که روغن یا کره بادوم زمینی رو در رژیم خودتون قرار بدید.

استخوان هایی سالم با بادام زمینی

امروزه بیماری‌‌‌های مختلفی مثل پوکی و نرمی استخوان رو بین افراد با هر سن و سالی زیاد می‌‌‌بینین. باید بدونین که این مشکلات استخوانی بخاطر کمبود آهن و کلسیم اتفاق می‌‌‌افته که بیشتر اونها ریشه در کودکی داره. شاید الان بپرسین که تو این وضعیت باید چیکار کنین؟ استفاده از خواص کره بادام زمینی یکی از بهترین راه‌‌‌ها برای حفظ سلامت استخوان‌‌‌هاست. چون که این خوراکی خوشمزه مقادیر زیادی کلسیم و آهن داره که از بروز هرگونه بیماری استخوانی جلوگیری میکنن.

پس اگه می‌‌‌خواین که فرزندتون استخوان‌‌‌هایی قوی داشته باشه یا پدربزرگ و مادربزرگتون به بیماری‌‌‌های استخوانی دچار نشن، استفاده از این مغز یا کره بادام زمینی رو توی رژیم روزانشون قرار بدین تا با استفاده از خواص بادام زمینی سلامت اون‌‌‌ها حفظ بشه.

خواص بادام زمینی برای پوست چیه؟

شما هم همیشه بخشی از حقوق ماهیانتون رو برای درمان مشکلات پوستی و داروهای اون هزینه می‌‌‌کنین؟ شاید نتیجه دلخواهتون رو هم نگرفتین. تازه اگه توجه کنین، هر چقدر که سنتون بالاتر بره، سلامت و زیبا نگه داشتن پوستتون اهمیت بیشتری پیدا میکنه.

خواص بادام زمینی
حالا می‌‌‌خوایم براتون توضیح بدیم که چطوری از فواید بادام زمینی برای حفظ سلامت پوستتون بهره بگیرید. باید بدونین که بادام زمینی آنتی‌‌‌اکسیدان زیادی داره. وجود این ماده باعث میشه که با استفاده از کره بادام زمینی یا روغن اون، پوستتون جوان‌‌‌تر و زیباتر به ‌‌‌نظر برسه. پس به جای هزینه‌‌‌های زیاد برای خرید داروهای پوستی و شیمیایی، از این به بعد کمی از این مغز یا کره و روغن اون رو تهیه و استفاده کنین.

لاغری رو با خواص بادام زمینی تجربه کنین

با توجه به رژیم غذایی نامناسب از بچه‌‌‌ها گرفته تا افراد کهن‌‌‌سال، همگی دچار مشکل چاقی هستن و طبیعتاً چاقی بیماری‌‌‌‌‌‌های دیگه‌ای هم به دنبال داره.
حالا اگه از اون افرادی هستین که به هر دری زدین ولی هیچ نتیجه خوبی توی این راه به دست نیاوردین، بهتره بادام زمینی رو توی رژیم غذاییتون قرار بدین. چون که این نوع مغز باعث میشه که اکثر مواقع احساس سیری داشته باشین. اینطوری مواد غذایی و خوراکی‌‌‌های مختلف رو کمتر می‌‌‌خورین و به مرور زمان کاهش وزن اتفاق می‌‌‌افته. پس لاغری با وجود بادام زمینی، برای هیچکس اتفاق دور از ذهنی نیست.

خاصیت بادام زمینی برای جلوگیری از سکته مغزی

در بادام زمینی ماده‌ای به نام رسوراترول وجود داره که میتونه به طور مستقیم بر روی مکانیسم‌های مولکولی رگهای خونبی تاثیر بذاره و اونها رو کاهش بده. به علاوه این ماده تاثیر خوبی بر روی گشاد شدن عروق داره و میتونه فشار خون رو هم کم کنه. همه این‌ها مواردی هستن که می‌تونن از ایجاد سکته مغزی جلوگیری کنن.

افراد دیابتی بادام زمینی بخورن!

امروزه دیابت به عنوان یه مشکل بسیار جدی در افراد مختلف با هر گروه سنی رواج پیدا کرده، در نتیجه افرادی که با این بیماری دست به گریبان هستن؛ به دنبال راهی برای کنترل دیابت می‌گردن. اینجا است که ما به این افراد خوردن بادام زمینی رو پیشنهاد میدیم.

بادوم زمینی به خاطر اینکه کربوهیدارت خیلی کمی داره و در عین حال درصد چربی و فیبر بالایی توی اون هست؛ به عنوان یه ماده غذایی با قند پایین دسته بندی میشه. پس می‌تونیم بگیم که یکی از خواص بادام زمینی اینه که جهش زیادی رو در میزان قند خون ایجاد نمی‌کنه و از این نظر برای افراد مبتلا به دیابت خیلی کم‌خطره.

در نتیجه

اگه تا حالا به خاطر بی اطلاعی از خواص بادام زمینی جایی برای اون در رژیم غذایی خودتون در نظر نگرفته بودین؛ وقتش رسیده که عادت‌های غذاییتون رو اصلاح کنید.
بادام زمینی میتونه به شما در درمان مشکلات پوستی، ریزش و سفیدی مو، افسردگی، سرطان و پوکی استخوان کمک کنه. تازه گفتیم که این نوع مغز مقادیر زیادی پروتئین و ویتامین داره که باعث جلوگیری از بروز بیماری‌‌‌ها میشه.

حالا بعد از اینکه با خواص بادام زمینی آشنا شدین، ممکنه که به دنبال راه مناسبی برای خرید اون باشین. پس بهتره همین الان با یه کلیک ساده به سایت واجارو مراجعه کنین تا بهترین بادام زمینی رو با مناسب‌ترین قیمت بخرین.

0
نظرات شما

*
*

    9179206494 23 فروردین 1401 پاسخ

    من بادوم زمینی رو خیلی دوست دارم الان که فهمیدم اینهمه خاصیت دارم بیشتر دوسش دارم

    آرمان .... 26 فروردین 1401 پاسخ

    عالی

    9145243538 27 فروردین 1401 پاسخ

    عالی بود

×