باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص بره موم برای ریه

بره موم خواص درمانی متعددی دارد.

آیا تا به حال نام بره موم به گوشتون خورده؟ با خواص بره موم برای ریه آشنایی دارین؟ بره موم زنبور عسل ماده‌ای رزینی هست که زنبورها برای محافظت از سلول‌های کندو در برابر حمله ویروس‌ها یا باکتری‌ها می‌سازن. به همین دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدمیکروبی، ضدباکتری و ضدویروسی داره. علاوه بر این بره موم حاوی مقدار زیادی فلاونوئید هست که برای سیستم دفاعی ضروریه.

جالبه بدونین حتی از بره موم در ساخت داروهای خاص که با پوست در ارتباط هستن، اسپری بینی، اسپری گلو، دهان‌شویه‌ها و خمیر دندان استفاده می‌شه. از دیرباز این ماده مفید به‌عنوان یک درمان طبیعی برای برخی بیماری‌ها مانند آکنه، عفونت‌های باکتریایی، التیام زخم، سرماخوردگی، التهاب، آنفولانزا و غیره بوده است. اما آنچه که امروزه مورد توجه قرار گرفته، تاثیر بره موم در بهبود مشکلات و بیماری‌های مربوط به ریه هست. اگه می‌خواین در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنین، بهتره چند دقیقه‌ای رو به مطالعه این مقاله اختصاص بدین.

بره موم برای ریه بسیار مفید است.

با خواص بره موم برای ریه آشنا بشین

آیا می‌دونین عسل تنها چیزی نیست که زنبورها تولید می‌کنن؟ زنبورها از شیره روی درختان سوزنی برگ یا همیشه سبز ترکیبی به نام بره موم رو می‌سازن.  ترکیب بره موم بسته به محل زندگی زنبورها و درختان یا گیاهانی که تغذیه می‌کنن، متفاوته. محققان بیش از 300 ترکیب مفید رو در بره موم شناسایی کردن که اکثرشون اشکال مختلفی از پلی فنول هستن. این مواد همان آنتی‌اکسیدان‌هایی هستن که به بدن در مقابله با بیماری‌ها و آسیب‌ها کمک می‌کنن. امروزه هم تحقیقات بسیاری روی خواص بره موم برای ریه انجام شده. اثر این ماده در درمان سرطان و انسداد ریه، آسم و سل هم موفقیت‌آمیز بوده. پس همچنان با ما همراه باشین که با ویژگی‌های شگفت‌انگیز بره موم بیشتر آشنا بشین.

بره موم خواص درمانی متعددی دارد.

بره موم و مدیریت بیماری آسم

آسم بیماری التهابی مزمن هست که بر مجاری هوایی مسئول انتقال هوا، از بینی و دهان به ریه‌ها و بالعکس تاثیر می‌ذاره. افراد مبتلا به آسم:

  • به سختی نفس می‌کشن
  • احساس خفگی و گرفتگی می‌کنن

اگرچه هیچ‌کس به طور دقیق نمی‌دونه دلیل بروز این بیماری چیه؛ بااین‌حال به دلایل مختلف مانند آلرژی، آلودگی هوا، عفونت‌های تنفسی، سولفیت موجود در غذا یا داروها و غیره ظاهر می‌شه. طب سنتی نشان داده که خواص بره موم برای ریه و کل دستگاه تنفسی مفیده. این ماده محصولی قابل اطمینان برای تسکین علائم هم شناخته شده. برای اثبات این ادعاها محققان دست به مطالعه‌های زیادی زدن.

نتایج نشان داده که بره موم به‌شدت در مدیریت آسم موثره. نه‌تنها آزمایش‌ها روی مدل‌های حیوانی بلکه آزمایش‌های بالینی هم پتانسیل این ماده شگفت‌انگیز رو در درمان آسم انسانی تایید کردن. به‌عنوان‌مثال تجزیه و تحلیل‌های مطالعات بالینی در سال 2003 در دانشگاه قاهره ثابت کرد که خواص بره موم برای ریه در آسم به میزان قابل توجهی:

  • شدت و احتمال بروز حملات شبانه در بیماران رو کاهش می‌ده
  • عملکرد سیستم تنفسی رو هم بهبود می‌بخشه

این ویژگی شاید به دلیل وجود اسید کافئیک یا سایر ترکیبات فعال در این ماده اتفاق افتاده. علاوه بر این در سال 2016 پژوهش دیگری روی تاثیر اسید کافئیک بره موم در دانشگاه پزشکی نانجینگ چین روی سیستم تنفسی موش‌ها انجام شد. در این مطالعات معلوم شد که این ترکیب، میزان واکنش‌پذیری مجاری هوایی و نفوذ سلول‌های التهابی رو کم می‌کنه. در نتیجه با این روند از ایجاد آسم مزمن جلوگیری می‌شه.

بره موم برای درمان بیماری سل بسیار مفیئد می‌باشد.

خواص بره موم برای سل

سل نوعی عفونت باکتریایی هست که از طریق استنشاق قطرات ریز مایکوباکتریوم ناشی از سرفه یا عطسه فرد آلوده بخش می‌شه و فرد سالم رو مبتلا می‌کنه. سل به طور عمده بر ریه‌ها تاثیر می‌ذاره اما گاهی اندام‌های داخلی دیگه بدن مانند شکم، استخوان‌ها و سیستم عصبی رو هم درگیر می‌کنه. علائم این بیماری تنگی نفس، ضعف بدن، کاهش اشتها، خلط اضافی همراه با خون، تعریق شبانه بدن و تب بیش از یک ماه هست. اما باید بدونین درمان این بیماری با دشواری‌هایی همراهه.

چون که یکی از اصلی‌ترین راه‌های درمان، مصرف آنتی‌بیوتیک هست؛ با این حال ساختار غیرمعمول و ترکیب شیمیایی دیواره سلول مایکوباکتریوم مانع از ورود داروها به سلول می‌شه و درمان رو بی‌اثر می‌کنه. اما محققان دانشگاه کشاورزی بوگور بیکار ننشستن و با درنظر گرفتن خواص بره موم برای ریه شروع به پژوهش کردن. اون‌ها دلیل استفاده از بره موم رو این‌گونه عنوان کردن که:

  • ویژگی  ضدباکتریایی داره
  • تنظیم‌کننده سیستم ایمنی هست
  • تقویت‌کننده و محافظ کبده

علاوه بر این خواص بره موم برای ریه، بهبود وضعیت تغذیه به طور غیرمستقیم هست که به درمان بیماری سل کمک می‌کنه. البته چون ویژگی‌ها‌یی همچون آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی داره، ممکنه با این دست داروها مانند انواع ضدالتهاب، ضدقارچ، ضدانعقاد یا ضدویروس تداخل داشته باشه. برای همین اگه می‌خواین برای درمان بیماری سل به سراغ بره موم برین، باید از قبل با پزشک مشورت کنین.

مصرف بره موم خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بره موم درمانی مکمل برای سرطان ریه!

یکی دیگه از خواص بره موم برای ریه درمان سرطان هست که به‌تازگی پژوهش‌های بسیاری در این زمینه انجام می‌شه. در تحقیقات از کافئیک اسید فنیل استر موجود در بره موم استفاده شد. بعد از تحقیق مشخص شد که این ماده یک ترکیب فعال زیستیه که در درمان سلول‌های سرطانی هم موثره. برخی از اثرات ضدسرطانی بره موم عبارتند از:

  • جلوگیری از تکثیر سلول‌های سرطانی با تداخل در سیگنال‌های بازدارنده زیستی
  • کاهش احتمال سرطانی شدن سلول‌ها
  • مسدودسازی مسیرهایی که سلول‌های سرطانی رو از پیام‌رسانی به یکدیگر باز می‌دارن
  • حذف سلول‌های سرطانی با خواص سیتوتوکسیک کافئیک اسید

مطالعات نشان داد که بره موم می‌تونه به‌عنوان یک درمان مکمل برای سرطان ریه و انواع اون باشد. اگرچه برخلاف شیمی‌درمانی یا سایر درمان‌های ضدسرطان برای بدن انسان مضر نیست. یکی دیگه از خواص بره موم برای ریه وجود آنتی‌اکسیدان‌ها هست که به‌عنوان دارویی موثر برای مبارزه با سلول‌های سرطانی شناخته می‌شه. چون که این مواد با جمع‌آوری رادیکال‌های آزاد، تنش اکسیداتیو رو در بدن کاهش می‌ده.

دانشمندان معتقدن تنش اکسیداتیو با طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن مانند سرطان مرتبط هست. بنابراین افراد با پیروی از رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان، خطر ابتلا به سرطان رو کم می‌کنن. اینجاست که باید از مواهبی که طبیعت به ما ارزانی داشته، مانند بره موم بهره‌مند بشیم.

بره موم با ترمیم بافت باعث بهبود ریه و کاهش اثرات آمفیزم می‌شود.

تاثیرات بره موم بر آمفیزم یا انسداد ریه در افراد سیگاری

آمفیزم یا انسداد ریه بیماری لاعلاج و پیش‌رونده هست که دود سیگار به‌عنوان عامل اصلی این خطر شناخته می‌شه. در افراد مبتلا به این بیماری ویژگی ارتجاعی ریه از بین رفته و فعالیت کیسه‌های هوا در دیواره ریه رو مختل می‌کنه. اما راه درمان یا کنترل این بیماری چیه؟ استفاده از عصاره‌های طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان و  ضدالتهاب از التهاب حاد ریه و آمفیزم جلوگیری می‌کنه. اینجاست که باید به خواص بره موم برای ریه رجوع بشه.

چون که بره موم میزان بسیاری از این مواد مفید رو در بر داره که برای بهبود آمفیزم موثره. مطالعات تایید کردن که این ماده با ترمیم بافت از بین رفته ناشی از انسداد باعث بهبود ریه و کاهش اثرات آمفیزم می‌شه. همچنین با ایجاد یک محیط  ضدالتهاب روند پیشروی بیماری رو کند می‌کنه.

ایمنی و میزان مصرف بره موم در درمان بیماری های ریه

استفاده از خواص بره موم برای ریه در دوز‌های مجاز به نظر می‌رسه که بی‌خطر هست. علاوه بر این گزارش‌های واکنش‌های آلرژیک نادری از اون دیده شده و هیچ مورد سمیتی در مورد بره موم به ثبت نرسیده. با این حال از اون‌جاکه بره موم بسته به محل تولید شامل طیف گسترده‌ای از ترکیبات می‌شه؛ بهتره به دنبال محصولاتی باشین که آزمایش‌های سلامت رو پشت سر گذاشتن و از خالص بودنش اطمینان داشته باشین.

همیشه قبل از استفاده از مکمل‌های جدید هم بد نیست با پزشک صحبت کنین. همچنین اگه به نیش زنبور و سایر محصولاتش حساسیت دارین یا باردار هستین، از مصرف خودسرانه بدون مشورت با پزشک خودداری کنین. میزان و نوع مصرف این داروی طبیعی برای درمان بیماری‌های مرتبط با ریه و همچنین افراد مختلف متفاوته. بره موم‌های خوراکی به شکل قرص، عصاره یا توپک‌های خام هستن که انواع خامش باید حداکثر 8 تا 9 گرم در روز جویده بشن. با این حال دوز مصرفی رو با توجه به پیشنهاد تولیدکننده روی برچسب محصول یا پرسش از پزشک انتخاب کنین که به بهترین شکل از خواص این داروی طبیعی بهره‌مند بشین.

افرادی که حساسیت دارن باید در مصرف بره موم بیشتر احتیاط کنند.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که بره موم ماده‌‌ای هست که زنبورهای عسل برای حفاظت سلول‌های کندو از حملات باکتریایی یا ویروسی تولید می‌کنن. ترکیبات  ضدباکتریایی،  ضدقارچی، آنتی‌اکسیدانی و  ضدالتهابی داره که باعث می‌شه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید باشه. خواص بره موم برای ریه شامل جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی، ترمیم بافت ارتجاعی ریه در آمفیزم، کاهش حملات شبانه در آسم و تقویت سیستم ایمنی در مواجهه با بیماری سل هست.

با همه این‌ها تنها بره موم باکیفیت خیال شما رو از بابت این مزایا مطمئن می‌کنه. راه‌حل، خرید بره موم اصل و مرغوب از زنبورداران روستاییه. اما چجوری؟ خیلی راحته؛ واجارو این امکان رو برای شما فراهم کرده که از هر جای ایران به صورت اینترنتی بره موم باکیفیت بخرین. واجارو شما رو به طور مستقیم با زنبوردار مرتبط می‌کنه؛ بنابراین از واسطه‌ها و قیمت‌های بالای بی‌دلیل خبری نیست. علاوه بر این تمام محصولات آزمایش‌های کیفی رو پشت سر گذاشتن و کارت اصالت یا همون شناسنامه دارن. این ویژگی به شما اطمینان می‌ده که محصولاتش از کیفیت بالایی برخوردار هستن.

0
نظرات شما

*
*

×