باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص عسل برای چشم

عسل تازه، بدون ناخالصی و تصفیه نشده اغلب بهترین دارو برای طیف وسیعی از اختلالات در چشم به شمار می‌رود.

آیا درباره خواص عسل برای چشم چیزی شنیدین؟ این شهد جایگزین شکر نه‌تنها طعم شیرین رو به چای یا خوراکی‌های عصرانه شما می‌بخشه بلکه برای سلامتی، پوست و مو هم مفیده. حتما شما بسیاری از مزایای این محصول برای بدن مثل مدیریت دیابت، جلوگیری از ابتلا به سرطان و حتی کمک به کاهش وزن رو می‌دونین. اما آیا از فواید استفاده منظم این محصول برگرفته از طبیعت برای قوه بینایی آگاه هستین؟ این ماده علاوه بر بهبود قدرت بینایی، در کاهش التهاب این عضو مهم هم موثره. اگه از سوزش یا قرمزی چشم رنج می‌برین باید بدونین بهترین راه‌حل، بهره‌مندی از محصول تولیدی زنبور‌هاست.

به صفحات کتاب‌های پزشکی تاریخ باستان که رجوع کنین، خواهید دید در طول این سال‌ها از اون برای درمان چن‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍دین اختلال چشمی استفاده کردن. بنابراین جای تعجب نداره که سل در بین مصری‌ها و هندی‌ها چنین محبوبیت بالایی داشه. درواقع محققان امروزی تنها مهر تایید بر این واقعیت زدن. پس ما در ادامه فواید این محصول برای چشم رو توضیح می‌دیم.

عسل علاوه بر بهبود قدرت بینایی، در کاهش التهاب چشم هم موثر است.

خواص عسل برای چشم چیه؟

این دارو برای درمان زخم‌ها و بریدگی‌ها، ناراحتی‌های پوستی، بهبود سیستم ایمنی بدن، دستگاه گوارش و غیره بسیار محبوب هست. اما وقتی از خواص عسل برای چشم به‌عنوان درمان طبیعی برای عفونت، قرمزی، خارش و خشکی سخن به میان میاد، بلافاصله چشم‌های متعجب رو مشاهده می‌کنین. شاید با خودتون بگین چطور این شهد چسبناک در چشم قرار بگیره؟ اما استفاده از این شهد در قطره چشم برای عفونت چشم، آب مروارید و حتی مشکلات قرنیه، تاثیر چشم‌گیری داره.

حالا آیا واقعا بهره‌مندی از اون به‌عنوان یک معجزه‌گر برای چشم غیرقابل‌باور به نظر می‌رسه؟ تازه درحالی‌که ما به‌راحتی قطره‌های چشم ساخته شده از مواد شیمیایی یا داروها رو برای عفونت این ناحیه استفاده می‌کنیم؟ به‌جای این‌که سریع این ویژگی رو رد کنین، چطوره با آشنایی با اهمیت این ماده برای درمان این عضو، قدمی روبه‌جلو بردارین؟ خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدباکتریایی این محصول باعث می‌شه که برای بسیاری از عفونت‌های چشم، ورم، سوزش، آب‌سیاه و تراخم (نوعی بیماری عفونی چشم) عالی عمل کنه. حتی تا میزان بالایی بروز آب مروارید رو به تعویق بندازه.

کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی از جمله ترکیباتی هستن که بدن به اون‌ها احتیاج داره. از اون جالب‌تر این‌ که اغلبشون در این محصول زنبور‌ها به مقدار قابل قبولی یافت می‌شن. همچنین خواص عسل برای چشم به‌صورت موضعی سوزش و التهاب رو کاهش می‌ده و درعین‌حال باکتری‌های ایجادکننده این مشکل رو از بین می‌بره. حالا وقتشه با دید دقیق‌تری به فواید ثابت شده این ماده برای بینایی نگاه بندازین.

خواص عسل برای چشم به‌صورت موضعی سوزش و التهاب را کاهش می‌دهد.

از عسل برای تقویت چشم کمک بگیرین!

در کنار خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی این محصول ارزشمند، توانایی تسکین‌دهندگی اون دلیلی بر تاثیر شگفت‌آور درمانی عسل برای چندین بیماری چشمی هست. ازاین‌رو همه داروهای خانگی معرفی شده برای رفع مشکلات چشمی با ترکیب عسل خام با قطره‌های نمک استریل استفاده می‌شه. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین خواص عسل برای چشم آشنا خواهید شد:

درمان بیماری های چشمی با انگبین

عسل تازه، بدون ناخالصی و تصفیه نشده اغلب بهترین دارو برای طیف وسیعی از اختلالات در این عضو به شمار می‌ره. برخی از بیماری‌هایی که با خواص عسل برای چشم درمان می‌شه، عبارت هستن از:

  • کراتوکونژکتیویت: نوعی آلرژی چشمی که با شروع حساسیت‌های فصلی ظاهر می‌شه. درواقع التهاب قرنیه به دلیل خشکی اتفاق می‌افته که طبق مطالعات اشک مصنوعی حاوی این شهد درمان موثری برای این بیماری هست؛
  • زخم قرنیه: این زخم‌ها در سطح لایه بیرونی چشم پدید میان. در این ‌بین ترکیبات ضدعفونی این محصول با عوامل ایجادکننده اون مبارزه می‌کنن و در نهایت باعث ترمیم و بهبود زخم‌ها می‌شه؛
  • بلفاریت: همون تورم و سوزش در اطراف خط مژه هست و دیده شده که عسل خام و خالص برای این شرایط ناخوشایند تاثیر مثبتی داره؛
  • آب مروارید: اگه این مشکل در مراحل اولیه باشه، عسل تازه و خام درمان ایده‌آل به شمار می‌ره؛

عسل تازه، بدون ناخالصی و تصفیه نشده اغلب بهترین دارو برای طیف وسیعی از اختلالات در چشم به شمار می‌رود.

  • دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد: با افزایش سن دید ممکنه ضعیف‌تر بشه و آنتی‌اکسیدان‌های این مایع شیرین به حفظ سلامت و عملکرد اون‌ها کمک می‌کنن. افراد بالای 25 سال با استفاده منظم از خواص عسل برای چشم از بینایی خوب بهره‌مند می‌شن؛
  • گلوکوم یا آب‌سیاه: به علت تجمع مایع در قسمت جلویی چشم بروز پیدا می‌کنه. افزایش فشار داخلی چشم و آسیب به اعصاب بینایی از عوارض اون هستن. دیده شده استفاده مرتب از قطره چشم حاوی این محصول طبیعی بیماری رو تا 50 درصد کاهش می‌ده.

بهبود خشکی چشم با فواید عسل!

در عصر حاضر که اغلب افراد با ابزارهای الکترونیک سر و کار دارن، درگیری با خشکی چشم امری اجتناب‌ناپذیره. این مشکل یکی از بیماری‌های رایج امروزی هست که چشم قادر نیست مقدار مورد نیاز اشک برای روانکاری رو تامین کنه. بیماران با علائمی مثل درد، خارش، قرمزی و تاری دید مواجه هستن. درمان خشکی مزمن با اشک مصنوعی امکان‌پذیر هست اما هیچ راهی برای درمان کامل اون ارائه نشده. جالب این‌که خواص عسل برای چشم در این شرایط بسیار قابل توجهه. تنها کاری که باید انجام بدین، اینه که چشم‌هاتون رو با عسل خام و آب گرم شستشو بدین. این کار قبل از خواب شبانه تاثیر زیادی داره و با گذشت چند روز شاهد معجزه اون خواهید بود.

بهتره بدونین ترکیب اشک مصنوعی با نوع خام یا ژل چشم با این محصول خالص در حال حاضر به‌ عنوان درمان این مشکل مورد مطالعه قرار گرفته. در نهایت دیده شد این شیوه موجب کاهش قرمزی و ناراحتی در افراد مبتلا به خشکی مزمن چشم می‌شه.

خواص عسل برای چشم شامل کاهش خطوط و چین‌ وچروک‌های دور آن هم می‌شود.

کاهش چین و چروک های اطراف چشم با معجزه عسل

همه ما و به‌خصوص بانوان از ظهور علائم پیری در ظاهرشون حتی قبل از اینکه احساس پیری داشته باشن، ناراحت هستن. خوشبختانه خواص عسل برای چشم شامل کاهش خطوط و چین‌ وچروک‌های دور اون هم می‌شه. چون این ماده ارزشمند کاربرد آرایشی هم داره. با مروری بر تحقیقات انجام‌گرفته متوجه خواهید شد که تنظیم رطوبت و سفتی پوست، لطافت رو به لایه‌های بالایی اضافه می‌کنه و به همین دلیل علائم پیری رو کاهش می‌ده. همچنین مالیدن مخلوط عسل، آب‌نمک، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا باعث سفت شدن پوست نواحی دور چشم می‌شه. راه دیگه مالیدن عسل روی چشم بسته و استراحت اون به مدت 15 دقیقه هست. البته بعد از این زمان باید این مناطق رو با آب گرم شستشو بدین.

انگبین و تقویت بینایی!

ناگفته نمونه که دیگر خواص عسل برای چشم، محافظت از قدرت بینایی هست که برای افراد اهمیت زیادی داره. درواقع علاوه بر غنی بودن این محصول از آنتی‌اکسیدان‌ها، حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری مثل روی هست. ما برای عملکرد مناسب اعصاب بینایی خودمون به مقدار کافی از این ترکیب نیاز داریم. بنابراین می‌شه برای تقویت و حفاظت از این توانایی مهم به طور مرتب چشمتون رو با قطره‌های چشمی همراه با عسل شستشو بدین.

همچنین اگه بعد از ساعت‌های طولانی نشستن مقابل رایانه احساس خستگی کردین، این شهد بهترین راه برای تسکین خستگی چشم‌هاست. مقداری از این ماده البته نوع خالص رو روی پلک‌ها بمالین، استراحت کنین و به موسیقی آرامش‌بخش گوش بدین. بعد از نیم ساعت اون رو با آب سرد شستشو بدین و از طراوت این عضو لذت ببرین.

یکی از خواص عسل برای چشم تغییر رنگ مردمک چشم است.

آیا روشن تر شدن رنگ چشم جز خواص عسله؟

یکی از خواص عسل برای چشم که شاید برای شما جذاب باشه، تغییر رنگ مردمک چشم هست. احتمالا برای شما تعجب آوره! در واقع ملانین به‌عنوان رنگ‌دانه تعیین‌کننده رنگ چشم شناخته می‌شه. هرچه مقدارش در این عضو بیشتر باشه، در نتیجه چشم تیره‌تر می‌شه. برخی معتقد هستن که 1 قطره شهد خالص زنبورها رو با 5 قطره آب استریل، اشک مصنوعی یا آب جوشیده خنک ترکیب کنین، می‌تونه رنگ چشم رو در طول زمان تغییر بده.

اما بهترین راه در ابتدا تهیه انواع قطره‌های خشک عسل بهداشتی موجود در بازار هست. بااین‌حال گفته شده باید این نسبت 1 به 5 به‌درستی رعایت بشه. محلول رو در بطری تمیز ذخیره، در مکان سرد و تاریک و تنها به مدت یک هفته نگه‌داری کنین. هر روز صبح و عصر، 3 قطره از اون رو در چشم بریزین. به یاد داشته باشین که ریختن هر محلولی بدون مشورت با متخصص ممکنه عواقب نامطلوبی داشته باشه. برای همین باید قبل از هر اقدامی این موضوع رو با پزشک در میون بذارین.

البته هیچ مدرک علمی هنوز یافت نشده که تاثیر مثبت این راهکار خانگی خواص عسل برای چشم رو تایید یا حتی تکذیب کنه. به طور معمول بعید به نظر می‌رسه که این ماده قادر باشه به عمق لایه‌های خارجی قرنیه، یعنی جایی که رنگ‌دانه‌ای نیست، نفوذ کنه.

اگر از قبل به محصولات زنبورها حساسیت دارید از استفاده عسل برای چشم‌ها خودداری کنید.

چند نکته و نحوه استفاده از فواید عسل برای چشم!

موارد استفاده از خواص عسل برای چشم متفاوت هست. هم می‌شه به‌صورت موضعی، خارجی و هم داخلی از مزایای این محصول بهره‌مند شد. بااین‌حال مهمه که با چگونگی استفاده از این طلای مایع به روش خارجی بیشتر آشنا بشین:

  • شستشوی چشم: محلول خنک شده 1 قاشق چای‌خوری از محصول زنبورها و مقداری آب استریل؛
  • قطره چشم: آب جوش مقطر به همراه عسل تازه. بسته به چگالی، از محلول دو یا سه بار در روز استفاده کنین؛
  • کاربرد موضعی: تهیه ماسک آرام‌بخش چشم با موادی مثل 1 قاشق غذاخوری ژل ویتامین E و یک قاشق چای‌خوری شهد شیرین. برای زیر چشم به مدت 10 تا 15 دقیقه و 3 بار در هفته.

بااین‌حال دقت داشته باشین اگه از قبل به هر یک از محصولات زنبور‌ها حساسیت داشتین، از استفاده از اون برای چشم پرهیز کنین. چون که حساسیت ممکنه باعث تشدید عفونت و ضعف بینایی بشه. همچنین بسیاری از انواع این محصول نسبتا اسیدی هستن. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد ناراحتی جدی در چشم، از اسیدی نبودن اون اطمینان حاصل کنین. این ماده به طرز شگفت انگیزی برای چشم کار می‌کنه، به‌شرط این‌که اقدامات احتیاطی لازم رو انجام بدین و دستورالعمل‌های گفته شده رو به‌درستی دنبال کنین.

یکی از بیماری‌ها که می شود به کمک عسل درمان کرد، خشکی چشم‌هاست.

کلام آخر

در این مقاله گفته شد که این محصول ارزشمند حاوی ترکیبات مفیدی هست که تنها به حوزه زیبایی و سلامت بدن ختم نمی‌شه بلکه برای عضو مهم‌تری مثل چشم هم مزایای زیادی داره. درمان برخی بیماری‌های چشمی مثل آب‌سیاه، تقویت بینایی، کاهش چین ‌وچروک‌ها و رفع خستگی برخی خواص عسل برای چشم هستن. ازاین‌رو می‌شه این محصول رو به‌صورت محلول شست‌وشو، قطره و حتی ماسک دور چشم استفاده کرد.

البته اصلی‌ترین نکته برای بهره‌مندی از این ویژگی‌ها توجه به خرید عسل مرغوب با عدم خاصیت اسیدی و همچنین بهره‌مندی از آب مقطر، استریل یا جوشیده خنکه. چطوره برای تهیه این شهد به واجارو سری بزنین؟ پیشنهادهای واجارو رو به طور مستقیم از خود زنبورداران محلی جویا بشین. در نهایت به طور اینترنتی و از هرجای ایران می‌تونین خرید کنین. تضمین کیفیت، مسئله‌ای هست که واجارو با اخذ تاییدیه آزمایش کیفی از محصولات و ارسال کارت اصالت دنبال می‌کنه.

0
نظرات شما

*
*

×