باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص عسل وحشی

استفاده از خواص عسل وحشی به‌عنوان ماده طبیعی و محصولی شگفت‌انگیز سبب تولید مقدار زیادی کلاژن در بدن می‌شود.

در مناطق جنگلی زنبورهای وحشی از شهد گل‌ها و گیاهان وحشی تغذیه می‌کنن و عسلی تولید می‌شه که خواصی منحصربه‌فرد داره. خواص عسل وحشی برای درمان بی‌خوابی، تشنج، رفع آرتروز، رماتیسم مفصلی و بسیاری از بیماری‌های دیگه مفید هست. همچنین این محصول یه ماده ضدعفونی‌کننده فعال برای درمان سرماخوردگی، برونشیت، گلودرد و غیره به شمار می‌ره. طبع انگبین جنگلی گرمه و زنبورهایی که این محصول وحشی رو تولید می‌کنن، به لحاظ جثه ریزتر هستن و با زنبورهای معمولی تفاوت دارن. خوراک و نوع تغذیه این زنبورها هم متفاوته. چون که این حشرات ریز از گیاهان دارویی خودرو در جنگل‌های بکر تغذیه می‌کنن و با این شرایط خاصیت عسل جنگلی در بین سایر عسل‌ها‌ متمایزه. بنابراین در این مقاله در مورد خاصیت‌های این نوع انگبین صحبت می‌کنیم و پیرامون فواید این محصول ناب برای افراد مختلف و بیماران مطالبی رو یادآور می‌شیم. با ما همراه باشین.

در مناطق جنگلی زنبورهای وحشی از شهد گل‌ها و گیاهان وحشی تغذیه می‌کنند و عسلی تولید می‌شود که خواصی منحصربه‌فرد دارد.

تاثیر شرایط تولید بر خواص عسل وحشی

زنبورهای وحشی نیازی به هیچ‌گونه مراقبت و حمایت از سوی افراد ندارن. طبق روال ذاتی از شهد گل‌ها و گیاهان تغذیه می‌کنن و شان و موم مخصوص می‌سازن. این زنبورها به صورت خودکار سلول‌ها و خانه‌های موم رو با عسل طبیعی و ارگانیک پر می‌کنن که طبق تحقیقات پژوهشگران کاربردهای درمانی و اثرات شفابخشی ویژه‌ای داره. لانه‌سازی و تولید عسل در دو نوع زنبور با هم متفاوت است. در نوع کوهی خانه‌ها یا سلول‌های شان عسل کوچک‌تر از خانه‌های شان معمولیه. چون که زنبورهای معمولی و پرورشی جثه بزرگ‌تری دارن. این مورد یکی از تفاوت‌های عسل کوهی با نوع معمولی به‌شمار می‌ره.

در صورتی که تقلبی در تولید عسل معمولی و پرورشی صورت نگیره و دست سودجویان از مراحل تولید و بسته‌بندی عسل کوتاه باشه، عسل خالص و درجه یک پرورشی هم خواص درمانی بسیار زیادی داره. بنابراین برای ارائه اطلاعات بیشتر به شما در ادامه به مهم‌ترین خاصیت‌های این انگبین اشاره می‌کنیم.

مهم ترین فواید دارویی عسل وحشی

در همه جای جهان گل‌ها و گیاهان دارویی در طبیعت به صورت خودرو و متراکم رشد می‌کنن و مطالعات بسیاری روی خواص این گیاهان انجام شده. این گیاهان باارزش، خوراک زنبورهای ریز وحشی هستن که به صورت طبیعی و بکر بدون دخالت بشر موم‌سازی و عسل تولید می‌کنن. واقعیت اینه که کارشناسان معتقد هستن خواص عسل وحشی ارزش بالاتری به لحاظ ویتامین‌ها و مواد مغذی داره. به طوری که از جمله این خواص باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این محصول خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی داره و برای درمان سریع بیماری‌هایی با زمینه عفونی از خواص عسل می‌شه استفاده کرد.
  • برای بهبود اثر جای اسکار و آثار ناشی از سوختگی به صورت مرهم کاربرد داره.
  • سیستم دفاعی بدن رو تقویت می‌کنه.
  • مصرف این انگبین خاصیت نشاط‌آوری داره، استرس رو از بین می‌بره و آرامشی عمیق نصیب افراد می‌کنه.
  • کم‌اشتهایی رو در کودکان و بزرگ‌سالان برطرف‌ می‌کنه.
  • همه افراد به‌عنوان تقویت‌کننده باید از خواص عسل وحشی استفاده کنن.
  • درمان انواع سرطان و جلوگیری از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی با این محصول امکان‌پذیره.

علاوه بر این‌ها جالبه بدونین بقراط در قرن‌ها قبل تحقیقات وسیعی برای گیاهان دارویی خودرو انجام ‌داده. این دانشمند‌ خواص گیاهان وحشی رو برای تقویت مغز، درمان پارکینسون و آلزایمر مفید توصیف کرده و این خواص در عسل وحشی هم وجود داره.

کارشناسان معتقد هستند خواص عسل وحشی ارزش بالاتری به لحاظ ویتامین‌ها و مواد مغذی دارد.

خاصیت آنتی‌بیوتیکی عسل وحشی رو دست کم نگیرین!

این محصول استثنایی به‌عنوان یکی از موثرترین آنتی‌بیوتیک‌‌های قوی در بین مواد طبیعی شناخته می‌شه. از این ماده به دو شیوه استعمال موضعی و مصرف خوراکی استفاده می‌کنن. استعمال موضعی به‌عنوان ماسک عسل برای مو و تقویت پوست کاربرد بسیار بالایی داره. به همین دلیل اهمیت خواص عسل وحشی به دلیل اثرات آنتی‌بیوتیکی اونه. وجود آنتی‌اکسیدان قوی در این نوع از انگبین تقویت‌شده و این خاصیت ضدمیکروبی از بدن در مقابل بیماری‌ها حفاظت می‌کنه.

همچنین این ماده فعالیت ضدقارچی موثری بر سلول‌ها داره. دانشمندان از این خاصیت برای تولید محصولات زیبایی و درمانی استفاده‌های زیادی کردن و داروهای بسیاری بر پایه این انگبین تولید شده. درمان عفونت‌هایی در حیطه زخم و سوختگی، درمان بیماری ویروسی، پیشگیری از سرطان، ضدعفونی کردن معده، روده و کبد از جمله خاصیت‌های درمانی برای رفع مشکلات مرتبط با ایمنی بدن هست.

همچنین سرماخوردگی، تبخال، آنفولانزا و کاهش علائم عفونت با مصرف این ماده قابل درمانه. همین خاصیت سبب می‌شه میزان پوسیدگی‌‌های دهان و دندان کاهش پیدا کنه و از آسیب عفونی به لثه جلوگیری بشه. اهمیت مشخصه‌های آنتی‌بیوتیکی این محصول تا جایی هست که اخیرا تحقیقات بسیار گسترده‌ای برای اثرگذاری عسل وحشی بر درمان و نابودی ویروس کرونا هم صورت‌گرفته. به این منظور توصیه می‌شه برای ایمن‌سازی بدن روزانه در سیستم غذایی از این ماده مفید استفاده بشه.

خواص عسل وحشی برای درمان بی‌خوابی، تشنج، رفع آرتروز، رماتیسم مفصلی و بسیاری از بیماری‌های دیگر مفید هست.

جوانسازی پوست رو به عسل وحشی بسپارین!

امروزه عوامل زیادی مثل پیری و افزایش سن باعث می‌شه به تدریج آثار چین ‌وچروک و افتادگی پوست نمایان بشه. از بین بردن چین ‌و‌چروک پوست با ترغیب تولید کلاژن در پوست اتفاق می‌افته. به همین دلیل باید بدونین مصرف انگبین وحشی سبب شادابی و استحکام پوست می‌شه. به طوری که استفاده از خواص عسل وحشی به‌عنوان ماده طبیعی و محصولی شگفت‌انگیز در طبیعت خدادادی، سبب تولید مقدار زیادی کلاژن در بدن می‌شه. کلاژن و الاستین که در این محصول وجود داره، ویتامین‌های موثر بر شادابی و جوانسازی پوست رو تامین می‌کنن. پس با اتخاذ این تدابیر ساده روند پیری پوست رو  به تاخیر بندازین و جوانی و شادابی پوست رو به مدت طولانی حفظ کنین. همچنین جالبه بدونین رفع جوش و لکه‌های پوستی، از بین رفتن آکنه، کک و مک، لکه‌های ناشی از سوختگی با استفاده از خواص این محصول امکان‌پذیره.

استفاده از خواص عسل وحشی به‌عنوان ماده طبیعی و محصولی شگفت‌انگیز سبب تولید مقدار زیادی کلاژن در بدن می‌شود.

عسل وحشی و تقویت قوای افراد

از دیدگاه طب سنتی از عسل وحشی به‌عنوان یکی از مواد مفید سلطنتی و کمیاب یاد ‌شده که خواص درمان‌گری بالایی داره. این محصول همچون سایر فرآورده‌های متنوعی که زنبور عسل تولید می‌کنه، بسیار ارزشمنده. به‌عنوان مثال باید بدونین زمانی که کودکان در حال رشد هستن و نیاز به ویتامین‌های متعدد برای تقویت استخوان، ماهیچه‌ها و عضلات دارن، این محصول بسیار کاربردیه. همچنین کودکان به انرژی بالایی نیازمند دارن و این انرژی باید از کالری و مواد مغذی خوراکی‌ها تامین بشه. پس از خاصیت اشتهاآوری این ماده کمک بگیرین و شیوه تغذیه کودک رو به سمت‌ وسوی مواد مفید و مقوی ساماندهی کنین.

البته باید بدونین در یک روز نباید بیش از یک قاشق به کودک خورانده شود. همچنین استفاده مجاز از خواص انگبین در بزرگ‌سالان بین یک تا سه قاشق غذاخوری هست. استفاده اصولی فاکتورهای حیاتی بدن رو کنترل می‌کنه و در نتیجه میانگین قد و وزن روی نمودار رشد پیش می‌ره. علاوه بر این‌ها باید بدونین لاغری و چاقی مفرط در کودکان آزاردهنده هست و استفاده از خواص عسل وحشی کودکان و نوجوانان رو با عضلات قوی و اندامی ‌زیبا پرورش می‌ده. پس این ماده مقوی رو با برنامه‌ریزی اصولی و هوشمندانه وارد سیستم تغذیه کودکان و جوانان کنین.

از دیدگاه طب سنتی از عسل وحشی به‌عنوان یکی از مواد مفید سلطنتی و کمیاب یاد ‌شده که خواص درمان‌گری بالایی دارد.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که خواص عسل وحشی نه‌تنها در ایران و طب سنتی ایرانی بلکه در تمام دنیا شناخته‌ شده. به طوری که نمونه‌های مختلفی از این محصول ارزشمند در سراسر دنیا تولید می‌شه. نکته مشترک بین تمامی ‌نمونه‌ها اینه که این محصول سرشار از ویتامین و املاح معدنیه و برای پیشگیری و درمان عارضه‌های مختلف می‌شه از اون استفاده کرد. البته برای حفظ سلامتی باید از محصولات طبیعی و باکیفیت استفاده بشه و نباید سلامت خودتون و افراد خانواده رو با مصرف مواد تقلبی به خطر بندازین. به مرغوبیت محصول دقت کنین و برای خرید عسل به فروشنده حرفه‌ای مراجعه کنین!

در این رابطه جالبه بدونین فروشگاه واجارو کلیه محصولات کشاورزی مرغوب و تازه رو توسط زنبورداران و باغداران فعال و با سابقه به فروش می‌رسونه. با خرید از واجارو، دست دلال و واسطه در بازار فروش کوتاه می‌شه و با قیمتی ایده‌آل بهترین محصول رو تهیه و درب منزل دریافت می‌کنین.

 

0
نظرات شما

*
*

    9037411998 24 فروردین 1401 پاسخ

    متاسفانه گیر نمیاد اگرم بیاد قیمت خیلی بالایی داره چون کاملا طبیعی هست

×