باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص فندق برای پوست

خواص فندق برای پوست: باید‌ها و نباید‌های آن

فندق سرشار از آنتی‌اکسیدان، فلاونوئیدها، کاتچن و تانن هست همچنین با ویتامین E فراوانی که داره به ‌نوعی یکی از محصولات موثر در مراقبت و بازسازی پوست به‌شمار می‌ره. آیا از خواص فندق برای پوست خبر دارین؟ آیا می‌دونین تاثیرگذاری روغن فندق برای پوست بدن و صورت به چه صورتی هست؟ افراد بسیاری در عصر حاضر برای مراقبت از پوست، به تهیه بهترین و گران‌ترین محصولات آرایشی بهداشتی روی میارن و فکر می‌کنن پوستی درخشان و بدون لکه در نتیجه استفاده از این مواد به دست میاد.

این تفکر به طور کلی در پژوهش‌های جدید رد شده. نه تنها مدرن‌ترین و جدیدترین کرم‌ها و لوسیون‌های آرایشی برای پوست مفید نیستن بلکه پس از یک بازه زمانی مشخص، دوباره عارضه ها و التهابات سابق، مهمان دوباره پوست خواهند شد. برای دورماندن از عوارض محصولات شیمیایی بهتره راهکاری اصولی پیدا کنین. در این مقاله در مورد فواید فندق برای بهبود لکه‌های پوستی و جوانسازی پوست صحبت می‌کنیم. اگه رفع آسیب‌های پوست، دغدغه مهم شما هم محسوب میشه با ما همراه باشین.

خواص فندق برای پوست بی‌نظیر هستند.

خواص فندق برای پوست در چه مواردی به اثبات رسیده؟

از جمله مواد غذایی سالم و طبیعی که برای پوست مفید هستن می‌تونیم به انواع مغزها و دانه‌های روغنی موجود در آجیل اشاره کنیم. همواره تغذیه اصولی، اولین اصل در حفظ سلامت پوست بوده و هست. پوست در برهه‌های مختلف رشد، آسیب‌های جدی می‌بینه. مواردی از جمله التهابات پوستی، جوش و آکنه، لکه‌های پوستی ناشی از آفتاب یا جای زخم و جوش آزاردهنده هستن و افراد به دنبال رفع معضل هستن. در برخی موارد مصرف خوراکی‌های طبیعی و درجه یک، راهگشای این مساله هستن.

استفاده از مواد طبیعی مانند به‌کارگیری خواص فندق برای پوست بسیار موثره. استفاده از این دانه روغنی تنها به مصرف اون در برنامه غذایی محدود نمیشه بلکه استفاده از روغن فندق و ماساژ اون روی پوست هم به ‌طور مستقیم روی شادابی و جلای پوست تاثیر داره. پس حالا یه ماده دو منظوره خوراکی و مراقبتی بهداشتی در اختیار داریم که می‌تونیم استفاده‌های گسترده‌‌تری از اون داشته باشیم. سوال اینجاست که مکانیسم اثر فندق روی پوست چجوریه؟ چه انتظاری از این دانه روغنی داشته باشیم؟ به طور کلی چه مواردی از بهبودی پوست در حیطه عملکرد این دانه روغنی هست؟ در ادامه کلیه خاصیت‌های فندق و محتویات ویتامینه اون رو توضیح می‌دیم.

 با جوش، لک و آکنه خداحافظی کنین

در استفاده از ‌محصولات آرایشی بهداشتی، پزشک توصیه می‌کنه در صورتی به پوستی لطیف و زیبا می‌رسین که مداومت و پشتکار خوبی برای مراقبت و رسیدگی به پوست داشته باشین. در متدهای درمان با مواد طبیعی هم این مطلب اولین اصل در درمان لکه، آکنه، جای جوش و منافذ باز پوست  به شمار می‌ره.

خوبه مروری روی ویتامین‌های موجود در این دانه آجیل داشته باشین. در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌هایی که تولید شده عبارت حاوی ویتامین E درج شده. حالا که با اصل ویتامین در این دانه روغنی روبرو هستین درنگ نکنین و پوست خودتون رو همچون کودکان، عاری از هرگونه جوش و آکنه کنین. مصرف خوراکی فندق رو در طول روز از یاد نبرین. اگه دندون‌های سالمی ‌ندارین، می‌تونین از کره یا پودر فندق هم استفاده کنین. تهیه این محصول کار چندان دشواری نیست و البته محصولات آماده در بسته‌بندی‌های مختلف هم موجوده.

در حال حاضر روغن فندق محصولی هست که در صورت عدم ابتلا به آلرژی پوستی می‌تونین ازش استفاده کنین. این ‌مراقبت‌ها و استفاده از ویتامین‌های مختلف برای دوران بارداری و پس از زایمان هم مفیده. چراکه لکه‌های پوستی و چین و چروک در پی کاهش سطح ویتامین در بدن اتفاق می‌افته.

خواص فندق برای پوست شامل ضدآفتاب هم می‌شود.

تمام انتظاری که از ضدآفتاب دارین با فندق تامین می‌شه

خواص فندق برای پوست به دلیل وجود ویتامین E و سایر مواد مغذی هست. این مواد از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنن. هر روز چند دانه فندق رو خوب بجوین و بخورین. علاوه بر اون، روغن این دانه پرخاصیت رو به همراه روغن کنجد، گردو و آووکادو ترکیب کرده و کرمی ‌دست ساز و خانگی بسازین. قبل از اینکه آفتاب به پستتون بخوره این کرم رو ‌روی پوست استعمال کنین.

این ترکیب به نوعی ترمیم‌کننده پوسته. لکه‌های پوستی که در زمان قدیم به دلیل آفتاب سوختگی به وجود اومده هم با این دانه شگفت‌انگیز رو به بهبودی میره. این ماده با وجود آنتی‌اکسیدان و فلاونوئید، وظیفه محافظت از پوست رو به عهده داره. با استفاده از خواص فندق برای لکه‌های این چنینی می‌تونین یک قدم به جوان‌سازی پوست نزدیک‌تر بشین.

پوستی به شفافیت و درخشانی گل‌ها داشته باشید

به طور حتم دیدین افرادی که عارضه کم‌خونی دارن، پوستشون زرد و بی‌روح هست. این مغز روغنی سرشار از زینک و آهن هست و تا حدود زیادی از کم‌خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری می‌کنه. همین امر رنگ پوست رو زیباتر و درخشان‌تر می‌کنه. خواص فندق برای پوست به نوعی شبیه مکانیسمی ‌هست که در محصولات پاک‌کننده و تقویت‌کننده پوست سراغ دارین. فندق برای هر نوع پوستی سازگاره و موارد آلرژی و حساسیت در مورد مصرف اون گزارش نشده.

در پاکسازی پوست، ابتدا اقدام به تمیزکردن و شست‌و‌شوی پوست کنین. محلول‌ غیرصابونی و متناسب با پوست انتخاب کنین. بهترین و کم ضررترین محصول استفاده از شامپو بچه برای شست‌وشو هست. پوست‌های خشک و چرب نیاز به مرطوب‌کننده دارن. فندق با وجود ویتامین‌های شگفت‌انگیز خاصیت آبرسان و مرطوب کننده داره. در واقع با مصرف این دانه روغنی، چربی و رطوبت پوست به صورت طبیعی تامین میشه.

از خواص فندق برای پوست می‌توان به لایه برداری اشاره کرد.

از خواص فندق برای پوست به عنوان یه لایه بردار کمک بگیرین

آلودگی‌های محیطی و مواد مضر و سمی‌ که در هوا وجود داره به مرور زمان پوست رو کدر و تیره می‌کنه. از سن 25 سالگی به بعد باید مراقبت‌های ویژه‌ای برای پوست داشته باشین. سلول‌ها و منافذ پوست در صورت عدم رسیدگی، شادابی و لطافت خودشون رو از دست می‌دن. روغن‌های غیر‌اشباع مفید، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، اسیدفولیک، ویتامین A,B,C,D,E، منیزیم، اسیدهای‌چرب امگا 6 و9، آهن، کلسیم، آنتی‌اکسیدان، زینک، پتاسیم، منیزیم، فسفر، سدیم و منگنز از جمله ویتامین‌ها و املاح معدنی فندق هستن که به صورت ماسک هم جذب پوست می‌شن.

اسکراب یا لایه‌برداری یک سلسله اقداماتی هست که این روزها کلینیک‌های زیبایی هزینه‌های گزافی بابتش دریافت می‌کنن. درواقع اهم کار این موسسات استعمال محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین و آنتی‌اکسیدانه. لازمه سلول‌های مرده پوست رو با محلول لایه‌بردار و ماسک‌ مناسب احیا کنین. برای اینکه یه محصول لایه‌بردار خونگی داشته باشین فندق‌های تازه رو پودر کنین، کمی‌‌ روغن زیتون یا نارگیل و کمی ‌‌قهوه بهش اضافه کرده و روی پوست صورت قرار بدین. این لایه‌بردار رو حدود یک ساعت روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم شست‌وشو بدین.

بهره بردن از خواص فندق برای پوست کافی نیست.

مراقبت‌های پوستی رو جدی بگیرین!

درسته که استفاده از خواص فندق برای پوست بی‌نظیره و تاثیرات معجزه‌آسایی داره اما در کنارش باید مراقبت‌هایی رو انجام بدین که شادابی پوست تداوم داشته باشه. اقداماتی مثل نوشیدن آب به صورت ناشتا از خشکی پوست جلوگیری می‌کنه. خوردن خوراکی‌های فیبردار مثل میوه، سبزی و دانه‌های روغنی آبرسانی موثر برای پوست انجام می‌ده. سرخ کردنی‌ها و مصرف زیاد نمک و شکر روی پوست تاثیر منفی داره. همچنین استرس رو از خودتون دور کنین و خوابی آرام داشته باشین.

مراقبت روزانه از پوست سبب می‌شه عوارض کمتری سراغ پوستتون بیاد و زیبایی پایدارتری داشته باشین. اگه نرم کننده و مرطوب کننده مناسب می‌خواین روغن فندق رو فراموش نکنین. اگه به دنبال ماسک لایه‌بردار و پاک کننده پوست هستین پودر فندق گزینه خوبی هست. در نهایت با خوردن فندق تازه و باکیفیت اثرات مواد غذایی مضر رو در بدن پاکسازی کنین.

این نکته مهم رو از یاد نبرین که برای دریافت نتایج مثبت باید مداومت داشته باشین و استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت رو به حداقل برسونین. به یه مطلب مهم دیگه هم توجه کنین: اگه به لحاظ ظاهری عارضه‌ای در پوستتون مشاهده می‌کنین ممکنه این علائمی از بیماری‌های کبدی، تیروئید یا کم‌خونی ناشی از فقر آهن باشه. این نکته رو با پزشک در میون بذارین و پوستتون رو به صورت اصولی درمان کنین.

خواص فندق برای پوست به سلامت پوست کمک زیادی می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله گفتیم که ویتامین‌های زیادی برای سلامت پوست موردنیازه که تعداد زیاد اون‌ها در حیطه خواص فندق برای پوست تعریف شد. این ویتامین هم به روش تغذیه قابل جذبه و هم با تهیه ماسک با پودر و روغن فندق به سلامت پوست کمک می‌کنه. برای اینکه پوست رو تقویت کنین و با رسوندن رطوبت و چربی مناسب به استحکام اون کمک کنین، باید خرید فندق تازه و مصرف اصولی این دانه روغنی رو در برنامه تغذیه روزانه داشته باشین.

برای تهیه محصولی مرغوب و ممتاز بهتره به باغدارها و تولیدکنندگان حاضر در فروشگاه واجارو سر بزنین. واجارو پل ارتباطی مستقیم بین خریدار و فروشنده ایجاد کرده و تازه‌ترین محصولات کشاورزی رو با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کنه. عطر و طعم فندق تازه رو با خرید از وب‌سایت واجارو تجربه کنین.

0
نظرات شما

*
*

    احمد محمدپور 27 فروردین 1401 پاسخ

    ضدآفتاب طبیعی. برای پوست محشره

×