باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص گرده گل برای پوست

گرده گل برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است.

گرده گل یا گرده زنبور عسل یکی از محصولات طبیعی زنبورهای عسل هست که از دوران باستان در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفت. مطالعات نشون داده که از خواص گرده گل برای پوست و درمان بیماری‌های پوستی می‌شه بهره‌های بسیاری برد. از این رو امروزه بر خیلی از دستورالعمل‌های مبتنی بر گرده زنبور تمرکز شده که به همین دلیل بر اهمیت کاربرد اون‌ها افزوده. پزشکان طب سنتی معتقدن که این ماده طبیعی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، لیپیدها، آمینواسید‌ها، آنزیم‌ها، بیوفلاونوئیدها و غیره هست.

اما چگونه گرده‌های گل در سلامت پوست شگفتی می‌آفرینن؟ آیا دوست دارین با راهکارهای خانگی و دستورالعمل‌های مراقبت از پوست با کمک این گلوله‌های ریز آشنا بشین؟ جالبه بدونین این گرده‌های زیر پوست شما رو صاف، ابریشمی و جوان‌تر از همیشه نشون می‌دن. بنابراین فرصت مطالعه این مقاله رو از دست ندین و سفری علمی و مفید رو به دنیای اسرارآمیز گرده‌های زنبور عسل تجربه کنین.

گرده گل برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است.

خواص گرده گل برای پوست چیست؟

گرده گل یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی در طبیعت به شمار می‌ره که زنبورهای عسل اون رو به غذایی فوق‌العاده و باور‌نکردنی تبدیل می‌کنن. در واقع این ماده مقوی برای زنبور‌های جوان تهیه می‌شه. مخلوط شهد، عسل، بزاق و گرده‌های جمع‌آوری شده توسط زنبور‌ها عناصر سازنده گرده‌های نهایی هستن. واقعیت جالب اینه که این گرده‌ها به طور تقریبی تمام مواد مغذی موردنیاز برای بدن انسان رو در خود دارن.

بخش اعظم گرده‌ها رو 40 درصد پروتئین تشکیل می‌ده که به‌صورت اسیدهای آمینه هستن و به طور مستقیم توسط بدن انسان مصرف می‌شن. حالا فکر کنین نه‌تنها این ماده فوق مقوی رو برای سلامت بدن بلکه برای پوست هم می‌شه استفاده کرد.

اما چجوری؟ بیاین ابتدا خواص گرده گل برای پوست رو بررسی کنیم:

  • جوان سازی پوست: گرده‌ها مزیت ضدپیری رو برای شما به همراه دارن که باعث می‌شه پوستی صاف داشته باشین و کم‌تر در معرض چین وچروک قرار بگیرین.
  • جلوگیری از بروز و درمان آکنه‌ها: این ماده حاوی آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی است که با از بین بردن باکتری‌های ایجادکننده آکنه مانع از شکل‌گیری آکنه‌ها می‌شه.
  • ترمیم سریع زخم‌ها: گرده‌ها از طریق بازسازی سریع سلول، اثرات قوی در تقویت سیستم ایمنی و خواص ضدالتهابی، بهبود محل زخم و جای جوش رو سرعت می‌بخشن.
  • آبرسانی پوست: ماسک‌های صورت که حاوی این ماده هستن، رطوبت موردنیاز رو به سلول‌های پوستی می‌رسونن.
  • بهبود و شفافیت بافت و ظاهر پوست: کاروتنوئید، فلاونوئید و فیتواسترول‌های موجود در گرده باعث بهبود بافت و ظاهر و رنگ پوست می‌شن.
گرده گل خاصیت ضد پیری دارد.

چرا گرده گل ضد پیری است؟

گرده زنبور عسل چه در داخل بدن و چه در سطوح بیماری شرایطی رو ایجاد می‌کنه که جوان‌تر به نظر برسین. همچنین با آسیب‌پذیر نبودن پوست در برابر چین وچروک‌ها، ظاهری صاف و سالم رو به پوست هدیه می‌ده. خواص گرده گل برای پوست علاوه بر حذف آکنه‌ها، خاصیت ضدپیری هم هست. به طوری که به دلیل میزان بالای آنتی‌اکسیدان، رادیکال‌های آزاد رو جذب و ماده غذایی ضدپیری عالی برای پوست محسوب می‌شه.

علاوه بر این گرده‌های گل حاوی میزان زیادی از اسیدهای نوکلئیک همون عناصر سازنده RNA و DNA هستن که از پیری زودرس سلول‌ها جلوگیری و رشد بافت‌های جدید پوست رو تحریک می‌کنن. هنگامی که دانه‌های ریز گرده زنبور عسل به پوست نفوذ می‌کنن، به طور خودکار سلول‌ها و بافت‌های زیر پوست تغذیه می‌شن.

گرده گل و درماتیت یا التهاب پوست

درماتیت اغلب به دلیل نقص عملکرد سیستم ایمنی بدن اتفاق می‌افتد، بنابراین جای تعجب نیست که این گرده‌های فوق‌العاده به ماده‌ای درمانگر تبدیل بشن. چون که گرده زنبور عسل غذایی مقوی و عالی برای ایمنی هست؛ به این معنی که به تعدیل یا تعادل سیستم ایمنی کمک می‌کنه.

در این رابطه باید بدونین ایجاد زخم و جوش برخی از علائم ناخوشایند درماتیت به شمار می‌ره. در این شرایط بسیاری از افراد در مواجهه با این علائم مجبور به مصرف آنتی‌بیوتیک‌های شیمیایی هستن اما این‌جاست که باید به خواص گرده گل برای پوست رجوع کنین! چون که استفاده از 1 قاشق چای‌خوری گرده هنگام صبح و همین میزان قبل از خواب باعث می‌شه زخم‌ها نرم‌تر بشن و دیگه خارش نداشته باشن. با این دارو در چند روز آینده شاهد محو شدن و ترمیم زخم‌ها هم خواهید بود.

آشنایی با دستور العمل های زیبایی مراقبت از پوست با خواص گرده گل

ما در ادامه می‌خوایم به شما تعدادی از دستورالعمل‌های ماسک‌های مفید برای پوست رو معرفی کنیم که با گرده گل ساخته می شن. به طوری که با استفاده از این ماسک‌ها خواص گرده گل برای پوست رو پیش‌تر از قبل دوست خواهید داشت.

البته به یاد داشته باشین که برای عدم مواجهه با هرگونه حساسیت قبل از استفاده روی صورت، ابتدا مقداری از ماسک‌ها رو روی آرنج یا دستتون امتحان کنین. در صورتی که علائم حساسیت مثل دانه‌های قرمز روی پوست یا خارش رو مشاهده نکردین، به‌راحتی از اون ماسک برای زیبایی پوست صورت استفاده کنین.

ماسک صورت مغذی

با این ماسک صورت که از موادی باکیفیت تهیه می‌شه، خواص گرده گل برای پوست رو شاهد هستین. این ماسک در عین سادگی، بسیار موثره و پوست رو تقویت و صورت شما رو روشن می‌کنه و ظاهری جوان‌تر به پوست می‌بخشه.

موادی که احتیاج دارین:

  • 1 قاشق چای‌خوری گرده زنبور عسل
  • 2 قاشق چای‌خوری آب گرم
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل خام
  • کاسه و قاشق کوچک برای مخلوط کردن
  • یک برس

برای تهیه این ماسک ابتدا در یک کاسه کوچک، گرده زنبور عسل رو به همراه 2 قاشق چای‌خوری آب گرم بریزین. حالا باید اجازه بدین که گرده‌ها در آب حل بشن. بعد از دو دقیقه 1 قاشق چای‌خوری عسل رو اضافه کنین و خیلی خوب هم بزنین که مخلوط بشه. به همین راحتی ماسک شما آمادست!

برای استفاده باید از قبل صورتتون رو شستشو بدین یا خوب تمیز کنین. بعد به کمک برس مقداری از مواد رو بردارین و روی صورتتون به طور کامل بمالین. اجازه بدین 15 تا 20 دقیقه روی صورتتون بمونه و بعد اون رو بشویین. حالا وقتشه با حوله تمیز صورتتون رو خشک کنین و از نگاه به پوست درخشان و نرم خودتون لذت ببرین!

مصرف ماسک گرده گل باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‌شود.

ماسک صورت ضدپیری با خواص گرده گل!

این ماسک کمک می‌کنه که پوستی صاف و سفت داشته باشین. علاوه بر این در این‌جا خواص گرده گل برای پوست صورت باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شه. اما برای این ماسک حیرت‌انگیز چه موادی لازمه؟

  • 1 قاشق غذاخوری دانه‌های ریز گرده زنبور عسل
  • 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین گیاهی
  • 1 قاشق غذاخوری الکل درمانی
  • 16 قاشق غذاخوری عصاره هاماملیس انجیلی بدون الکل (فندق جادویی)
  • ظرف یا بطری درب‌دار

داخل ظرف درب‌داری این مواد رو به‌خوبی با هم ترکیب کنین که یکدست بشه. حالا درب ظرف رو به‌خوبی ببندین و در مکان خشک، خنک و تاریک نگهداری کنین. برای استفاده مقداری پنبه رو به ترکیب ماسک آغشته کنین و بعد به‌آرامی روی تمام بخش‌های صورت خود به جز پلک‌ها بمالین.

کرم صورت با استفاده از مزایای گرده زنبور عسل!

با این کرم سلول‌های پوستتون رو به شیوه‌ای ساده با مواد مغذی تغذیه کنین. تهیه این ماسک در خانه بسیار آسان هست؛ بنابراین بد نیست با یک‌بار امتحان از شگفتی‌های این کرم برگرفته از خواص گرده گل برای پوست لذت ببرین.

مواد لازم:

  • 2/1 قاشق چای‌خوری دانه گرده گل
  • 2 قاشق غذاخوری موم زنبور عسل
  • 5 قاشق غذاخوری جوجوبا یا هر روغن مراقبت از پوست
  • 1 قاشق چای‌خوری عسل خام
  • همزن دستی
  • یک کاسه و قاشق
  • کتری آب جوش
با مصرف ماسک گرده گل، سلول‌های پوست با مواد مغذی تغذیه می‌شوند.

گرده زنبور عسل رو با عسل خام در کاسه بریزین و با کمک قاشق خوب مخلوط کنین. در کاسه شیشه‌ای یا استیل موم و روغن جوجوبا رو مخلوط و روی بخار آب کتری در حال جوش قرار بدین. با این کار خوب این دو ماده رو ذوب کنین. بعد از ذوب شدن، اجازه بدین کمی خنک بشه و بعد به ظرف گرده و عسل اضافه کنین. با همزن دستی با سرعت و شدت زیاد این ترکیبات رو خوب هم بزنین که کرم خوب و یکدستی شکل بگیره.

این کرم صورت مغذی رو به ظرف شیشه‌ای تمیز انتقال بدین و در فضایی تمیز، خنک و تاریک نگه‌داری کنین. در نهایت برای بهره‌مندی از مزایای شگفت‌انگیز خواص گرده گل برای پوست، مقداری از اون رو روی صورت تمیز و خشک بمالین.

ماسک گرده گل و آووکادو

اگه می‌خواهین قدرت بهبود رو با استفاده از خواص گرده گل برای پوست به حداکثر برسونین، این ماسک رو امتحان کنین. این ترکیب شگفت‌انگیز با درمان خشکی پوست، از بین بردن آکنه‌ها و جوش‌ها، افزایش رطوبت و کند کردن پیری، پوستی درخشان رو به شما هدیه می‌ده.

اما به چه مواد اولیه نیاز دارین؟

  • 1 قاشق غذاخوری عسل خام
  • 4/1 شیر کامل یا شیر نارگیل
  • 2 قاشق غذاخوری دانه گرده گل

گرده‌های گل رو یک شب قبل در آب خیس کنین؛ این کار باعث می‌شه بهترین اثر رو داشته باشن. چون که گرده‌ها حل شده و به‌راحتی و نرمی روی پوست قرار می‌گیرن.

همه مواد بهتره در دمای اتاق باشن. بعد اون‌ها رو به‌خوبی و به طور کامل مخلوط کنین. حالا باید صورتتون رو خوب تمیز کنین و با انگشتاتون مقداری از مواد ماسک رو روش بمالین. اجازه بدین این ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب گرم پوستتون رو شستشو بدین.

استفاده از ماسک گرده گل و آووکادو برای پوست صورت معجزه می‌کند.

کلام آخر

گرده‌های گل مواد طبیعی محسوب می‌شن که زنبور‌های عسل برای غذای کلونی اون رو با یک‌سری فرایندها و ترکیبات تهیه می‌کنن. وجود مواد مغذی بسیار، خواص گرده گل برای پوست رو دو چندان می‌کنه. جلوگیری از پیری زودرس پوست، جوان سازی، شفافیت، نرمی و صافی پوست شگفتی است که این دانه‌ها با حذف آکنه و چین و چروک به همراه دارن. همچنین برخی ماسک‌های خانگی هستن که با گرده‌های گل می‌شه درست کرد و از جادوی اون‌ها برای پوست لذت برد.

اما مسئله مهم خرید گرده گل مرغوبه که پیشنهاد ما واجارو هست. این سایت با ایجاد امکان خرید اینترنتی این محصول به طور مستقیم از خود زنبورداران کار شما رو راحت کرده. ضمن اینکه تمامی محصولات ضمانت 48 ساعته بازگشت و کارت اصالت دارن. دریافت تاییدیه‌های مربوط به آزمایش‌های کیفی از امتیازهای دیگه واجارو هست. به طوری که تمام این ویژگی‌ها در کنار هم خریدی مطمئن و خیالی آسوده از کیفیت محصول رو رقم می‌زنه.

0
نظرات شما

*
*

×