باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خواص گرده گل برای کودکان

گرده گل خواص بسیار زیادی برای کودکان دارد.

سیستم جسمی‌کودکان برای تنظیم هورمون‌های رشد نیاز به یه برنامه‌ریزی منظم غذایی داره. دسترسی بدن به مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف سبب می‌شه قد و وزن کودک طبق نمودار رشد پیش بره. یکی از محصولات مفیدی که در این رابطه قصد داریم بهتون معرفی کنیم، خواص گرده گل برای کودکان هست. اگه به دنبال ماده تقویتی و بدون ضرر برای کودک هستین، باید فواید و مزیت‌های گرده گل رو بیشتر بشناسین. این ماده علاوه بر مواد مفیدی که داره، وزن کودکان رو متعادل‌ و سیستم ایمنی بدن رو تقویت می‌کنه.

امروزه متاسفانه کودکان زیادی با بیماری سرطان دست ‌و پنجه نرم می‌کنن. اما باید بدونین که گرده گل باعث جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در بدن کودکان می‌شه. این ماده بدن رو تقویت می‌کنه و از بحران‌های این‌چنینی نجاتش می‌ده. بنابراین در این مقاله مجموع اثراتی که مصرف اصولی گرده گل بر رشد ونمو کودک داره بررسی می‌شه. با ما همراه باشین.

گرده گل خواص بسیار زیادی برای کودکان دارد.

خواص گرده گل برای کودکان با ترکیبات بی‌نظیرش!

به ‌ندرت بچه‌هایی پیدا می‌شن که از دوران طفولیت، خودشون خوش‌غذا باشن و برای خوردن مواد غذایی مفید و پرفایده علاقه نشون بدن. از این‌رو بسیاری از مادران به دنبال مکمل‌های ویتامینه یا داروهای اشتهاآور برای کودکان خود هستن. این قضیه همیشه دغدغه دائمی ‌مادران بوده و هست. در این رابطه جالبه بدونین یکی از خاصیت‌های مهم گرده که در طب سنتی به اون اشاره شده، افزایش قدرت سوخت‌و‌ساز بدنه. کودکان مدام در حال بازی‌های جسمی‌ و فکری هستن و این امر می‌طلبه انرژی زیادی به بدنشون برسونن و به طور حتم دیدین که همیشه به دنبال مصرف تنقلات هستن. بهترین شیوه انتخاب مواد انرژی‌زایی هست که اگرچه کودک متوجه خوردنش نمی‌شه اما به‌سادگی می‌تونین اون رو در لابه‌لای خوراکی‌های موردعلاقه کودک جای بدین.

 این اقدام هم اشتهای کودک رو به خوردن غذاهای سالم افزایش می‌ده و هم عمل گوارش و هضم رو در طول روز ساده‌تر می‌کنه. حالا سوال اینجاست که گرده گل چه ویتامین‌هایی داره؟ اصلی‌ترین خواص گرده گل برای کودکان در ترکیبات آلی و معدنی موجود در اون خلاصه می‌شه. پروتئین، کربوهیدرات‌، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفات، روی و آهن موجود در این ماده موثر، اثربخشی بالایی برای رشد ونمو کودکان داره. ویتامین A بیماری‌های چشمی‌کودک رو برطرف می‌کنه. همچنین با هر گونه عفونت مقابله‌ و این امر سیستم ایمنی بدن رو مستحکم و استوار حفظ می‌کنه. ویتامین‌های B کمپلکس، B1,B2,B3.B6‌، ویتامین C و ویتامین E هم برای بدن کودک لازم و ضروریه. آیا می‌دونین این ویتامین‌ها چه اثراتی بر بدن کودک دارن؟

گرده گل سبب جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در بدن کودکان می‌شود.

یک تقویت کننده عالی برای کودکان!

مهم‌ترین مسئله درباره خواص گرده گل برای کودکان اینه که ویتامین‌هایی که ذکر کردیم، سبب تقویت جسم خردسالان می‌شه. چیدمان منظم و متفکرانه سیستم غذایی کودک و انتخاب سبک سلامت محور زندگی سبب می‌شه از دوران طفولیت همه اعضای بدن کارکردی اصولی و سالم داشته باشن. در سیستم فکری مادران و پدران این امر نهادینه شده که کلیه ویتامین‌هایی که در هرم مواد غذایی به چشم می‌خوره، برای رشد جسمی‌‌ کودک لازمه. این مطلب بسیار درستی هست و در مشاوره با پزشک خانواده راهکارهایی برای مصرف اصولی خوراکی‌ها توصیه می‌شه.

پس اگه به بهبود عملکرد قلب، سیستم هضم، سلامت دستگاه گوارش و کبد سالم فکر می‌کنین، باید بدونین گرده گل ماده‌ای مناسب برای تامین همه این نیازهاست. این پودر جادویی همچنین با برطرف کردن مشکل یبوست کودکان، سبب جذب حداکثری ویتامین و مواد غذایی می‌شه. پزشک در بیشتر موارد برای کودکان مصرف دوز مناسبی از قرص مولتی ویتامین، آهن و سایر املاح معدنی رو تجویز می‌کنه. اما به خاطر داشته باشین که با استفاده از فواید گرده گل، کودک رو از مصرف قرص‌ها و شربت‌های شیمیایی بی‌نیاز می‌کنین. پس بیاین از همین حالا یه تحولاتی در سیستم غذایی کودک ایجاد کنین! چربی‌ها، مواد قندی، نوشیدنی‌های گازدار و غذاهای پرنمک رو تا حدممکن حذف کنین. سپس فیبر مورد نیاز رو با مصرف سبزی، میوه، سالاد و مغزهای مفید به همراه مقداری گرده گل جایگزین مواد مضر کنین.

گرده گل بدن کودکان رو ایمن می‌‌کنه

همون ‌طور که می‌دونین بدن نحیف کودک نیاز به مواد غذایی داره که ایمنی بیشتری در بدن ایجاد کنه که بتونه در مقابل بیماری‌ها مقاومت بیشتری از خودش نشون بده. یکی از خواص گرده گل برای کودکان، اثرات ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کنندگی اون هست. عموما از این ماده طبیعی برای بهبود زخم‌ها و عفونت‌ها استفاده می‌شه. تحقیقات بین‌المللی نشون می‌ده این تولید ویژه زنبور، خاصیت ضد‌التهابی و ضد‌میکروبی داره. نتایج این پژوهش ثابت می کنه مصرف این ماده باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می‌شه.

ایمنی جسمی‌ به کودکان جرات می‌ده و جالبه بدونین سلامت جسمی، توان روحی اون‌ها رو هم در مواجهه با اضطراب، استرس و تنش‌های روزمره افزایش می‌ده. به بیان دیگه تقویت پیام‌رسان‌های عصبی در بدن کودک، سبب حرکت بهتر اعضای بدن و استقامت بیشتر اون‌ها می‌شه. مصرف خوراکی‌های سالم علاوه بر رسوندن ویتامین و مواد ارزشمند به بدن، عوارض جانبی بیماری رو کاهش می‌ده. استفاده از خواص گرده گل برای کودکان، بافت استخوان رو تغذیه می‌کنه و سبب استحکام مغز استخوان می‌شه.

حالال باید بهتون بگیم که بهترین راه برای نحوه مصرف گرده گل ترکیب شیر و عسل روزانه هست. این مورد رو در برنامه غذایی فرزندتون جای بدین و از خواص گفته شده بهره‌مند بشین. همچنین خوراکی‌های با طبع سرد رو حذف نکنین بلکه بهتره از مصلحی گرم مثل گرده گل برای ترکیب با اون‌ها کمک بگیرین. با این متد می‌تونین تمام خوراکی‌هایی که به کودک می‌دین رو با ترکیبات آلی و معدنی غنی‌سازی کنین.

بهترین راه برای مصرف گرده گل ترکیب شیر و عسل روزانه است.

گرده گل دشمن کم خونی کودک!

یکی از با اهمیت‌ترین خواص گرده گل برای کودکان بهبود وضعیت گردش خون کودکه. کم‌خونی کودکان به دلایلی همچون ژنتیک، بیماری‌های مادرزادی و تغذیه نامناسب اتفاق می‌افته. عصر جدید خوراکی‌های فست‌فودی و مضر از جمله بهترین خوراکی‌هایی هستن که کودکان می‌پسندن. در عین حال چاقی در کودکان معضل بزرگی هست که بهداشت جهانی در مورد اون هشدار داده. مشکل تجمع پلاکت‌ها و انسداد عروق خطر جدی هست که با افزایش وزن و بالا رفتن سن گریبان‌گیر افراد می‌شه. حالا جالبه بدونین پروتئین و آهن موجود در بدن، تقویت هموگلوبین و اکسیژن‌رسانی به بدن کودک رو به عهده می‌گیره. کربوهیدرات هم ماده مفیدی هست که در کنار پروتئین و آهن به تجدید قوا و تقویت بدن کمک می‌کنن و این مواد در گرده گل  به میزان قابل توجهی وجود دارن و برای پیشگیری از کم‌خونی لازم هستن.

بنابراین توجه داشته باشین که در دوران کودکی باید برنامه‌ریزی‌های درستی برای دریافت ویتامین‌ها انجام بشه.  بدن کودک در حال رشده و به مواد غذایی ارزشمندی نیاز داره که بتونه سیستم بدن رو از عوارض و مشکلات ناشی از کم‌خونی نجات بده. در این رابطه باید دقت کنین که استفاده از گرده، کم‌خونی ناشی از فقر آ‌هن رو به‌ حداقل می‌رسونه. پس با استفاده از این فرآورده‌ زنبور و مغزهای پرخاصیت، معجونی پرانرژی تهیه کنین و به کودکتون بدین.

چطوری از خواص گرده گل برای کودکان بهره ببریم؟

به نظر می‌رسه یک قاشق غذاخوری گرده گل در طول روز برای کودکان لازمه. البته بررسی مضرات گرده گل در زمینه بروز آلرژی در کودک رو از یاد نبرین. سیستم غذایی کودک و عادات جسمی ‌اون رو بررسی کنین و شیوه درست مصرف رو بیابین. بهتره در ابتدای کار از میزان کم شروع کنین! بهترین کار مخلوط گرده گل با مواد غذایی دیگه هست تا طعم متعادل‌تری برای کودک ایجاد بشه. می‌تونین خواص و ویتامین‌های گرده رو در قالب خوراکی‌های دوست‌داشتنی به کودک بدین. شکلات و شیرینی‌های خوشمزه درست کنین و مقداری پودر گرده گل رو در مواد تشکیل‌دهنده اون جای بدین. کودکان عطر، طعم و فرم جدید خوراکی‌های ناشناخته رو دوست ندارن؛ پس بهتره به اجبار در خوراندن غذاها متوسل نشین. با کمی ‌خلاقیت و تنوع در نحوه مصرف گرده گل، برنامه غذایی فرزندتون رو متحول کنین.

شیر در ترکیب با گرده و کمی‌ عسل نه‌تنها طعم متفاوتی ایجاد می‌کنه بلکه فواید گرده رو ارتقا می‌ده. صبح‌ها نوشیدن این مخلوط بی‌نظیر تا چندین ساعت کودک رو سرحال و سرزنده نگه می‌داره و احساس کسالت، بی‌حالی و خستگی رو از جسم کودک دور می‌کنه. نان‌، کیک، شیرینی، شکلات، انواع دسر، اسموتی و آبمیوه‌های طبیعی همچنین انواع سالاد یا سس‌های مورد علاقه کودکان مواردی هستن که می‌شه پودر گرده رو به اون‌ها اضافه کرد و از خواص گرده گل برای کودکان به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شد.

مصرف یک قاشق غذاخوری گرده گل در طول روز برای حفظ سلامتی کودکان توصیه می‌شود.

کلام آخر

واضح‌ترین تعریفی که از خواص گرده گل برای کودکان می‌شه ارائه داد، اینه که برای تسریع در درمان بیماری‌های کودک، تقویت سیستم عصبی و ایمنی بدن و همچنین دور ماندن از عوارض مصرف داروهای ویتامینه شیمیایی، باید در رژیم غذایی کودک جایی برای اون باز کرد. ناگفته نمونه خواص این ماده شگفت‌انگیز به مواردی که در مقاله ذکر شد؛ خلاصه نمیشه بلکه با مصرف منظم و نظام‌مند برای تقویت پوست و رفع آسیب‌های پوستی کودکان از جمله رفع آثار سوختگی و زخم‌های پوستی هم مفیده.

در پژوهش‌های گسترده‌ای که به این منظور انجام شده، فاکتورهایی برای خرید گرده گل باید در نظر گرفته بشه. تازگی و خلوص بالای این محصول اهمیت بالایی در مکانیسم اثر مثبت اون داره. در این رابطه باید بدونین واجارو یه مرکز فروش آنلاینه که دست واسطه‌ها رو از جریان خرید وفروش کوتاه کرده. واجارو این امکان رو فراهم می‌کنه که با معروف‌ترین تولیدکننده‌ها ارتباط برقرار کنین و محصولاتی درجه یک و مرغوب در سفره‌هاتون داشته باشین.

0
نظرات شما

*
*

×