باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

خوراک مرغ عسلی

می‌تونیم بگیم خوراک مرغ عسلی از خوشمزه‌ترین غذاهایه که میشه با عسل درست کرد. این غذا رسپی‌های متفاوتی داره و واجارو قراره توی این مطلب طرز تهیه خوراک مرغ عسلی کره‌ایی رو به شما آموزش بده. این غذا طعم شیرین و نسبتاً تندی داره و برای اون دسته دوستانی که از غذاهایی با طعم شیرین خوششون میاد، اما دنبال یه مزه متفاوت و فوق‌العاده می‌گردن عالیه.

این غذای اهل آسیای شرقی به دلیل داشتن عسل یکی از غذاهای مقوی و سالمه که شما میتونید با مرغ درستش کنید و کلی مزه‌دارش کنید. چندین روش برای تهیه خوراک مرغ عسلی وجود داره که ما توی واجارو سعی کردیم اون مدلی که بیشتر با مزاج هموطن‌های عزیزمون سازگاره و مواد اولیه در دسترس‌تری داره به شما آموزش بدیم.

به دلیل وجود عسل در این غذا شما از خواص بی‌نظیر این ماده غذایی بهرمند می‌شید. از یه عسل خوب، با کیفیت و طبیعی میشه انتظار داشت که حاوی ویتامین A ویتامین‌های گروه B شامل B1،B2 ،B3 ،B5 و B6 و ویتامین C باشه. همچنین این ماده ارزشمند توی خودش کولین یا همون ویتامین B4 داره که به بهبود سیستم قلبی عروقی خیلی کمک میکنه و سطح کلسترول رو تنظیم و کنترل میکنه. عسل منبع غنی آنتی اکسیدان هم محسوب میشه.

به دلیل هضم آسان عسل به اون دسته از عزیزانی که درگیر مشکلات گوارشی هستند استفاده از این داروی طبیعی به شدت پیشنهاد میشه.

اما برگردیم سراغ مرغ عسلی، درست کردن کامل این غذای خوشمزه شامل شش مرحله میشه، مزه دارکردن و طبخ مرغ و سبزیجات، آماده سازی سس و مرحله آخر ترکیب کردن مرغ و سس با هم. شما میتونین این غذا رو در کنار پاستای آبکش شده یا برنج کته نوش جان کنید.

مرغ عسلی

نکته: دستور پختی که توی این آموزش آوردیم مناسب برای 4 نفره البته میزان استفاده از سبزیجات توی این غذا کاملا دلخواه و متناسب با سلیقه خودتونه.

طرز تهیه خوراک مرغ عسلی

مواد لازم برای طبخ و مزه دار کردن مرغ

  • سینه مرغ: 500 گرم
  • تخم مرغ همزده: 1 عدد
  • سیر: دو حبه
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل سیاه: به مقدار لازم
  • آرد ذرت: سه قاشق سوپ خوری
  • سبزیجات دلخواه( کلم بروکلی، کرفس، گوجه گیلاسی و…)
  • کنجد (دلخواه): یه قاشق غذا خوری
  • پیازچه( دلخواه): به مقدار لازم
  • فلفل سبز: یه عدد
  • روغن سرخ کردنی یا کره: به مقدار لازم
  • مواد لازم برای تهیه سس
  • آب: نصف لیوان (دسته دار فرانسوی)
  • شکر:سه قاشق غذا خوری سر خالی
  • سرکه سفید: یه قشق غذا خوری سر خالی ( اگه سس سویا دردسترستونه، میتونین به جای شکر و سرکه سفید از چهار قاشق غذا خوری سس سویا استفاده کنید.)
  • سس کچاپ: سه قاشق غذا خوری سر خالی
  • عسل: سه قاشق غذا خوری سر خالی
  • نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک مرغ عسلی

مرحله اول: آماده سازی و مرینیت مرغ

ابتدا سینه مرغ رو به تکه‌های مکعبی شکل خرد می کنیم و توی یک ظرف می‌ریزیم، بعد بهش نمک و فلفل می‌زنیم. حبه‌های سیرمون رو له می‌کنیم و به مرغ اضافه می‌کنیم. موادمون رو کمی ورز می‌دیم و در ادامه یک عدد تخم مرغ که از قبل قشنگ هم زدیم رو به مرغ اضافه می‌کنیم. بعد از مدت کمی (حدودا یک ربع) که به مرغمون استراحت دادیم آرد ذرت رو اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم: طبخ مرغ

توی این مرحله ما می‌تونیم از دو روش استفاده کنیم، یا مرغ هامون رو گیریل کنیم یا اونا رو با روغن سرخ کردنی یا کره تفت بدیم. برای گیریل کردن مرغ ما نیاز به تابه گیریل داریم که اونو همراه با تکه‌های مرغ روی حرارت ملایم می‌ذاریم وقتی یک طرف مرغ‌ها پخته شد مرغ رو بر می‌گردونیم تا هر دوطرفش حرارت ببینه.

آماده سازی و مرینیت مرغ

برای سرخ کردن مرغ ها هم اول روغن یا کره رو در تابه کمی گرم می‌کنیم و بعد تکه‌های مرغ رو اضافه می‌کنیم. حرارت رو کم می‌کنیم و بعد از اینکه یه طرف مرغ خوب سرخ و پخته شد اونها رو هم می‌زنیم و سعی می‌کنیم تکه‌های مرغ که به خاطر تخم مرغ به هم چسبیدن رو با کفگیر از هم جدا کنیم.

مرحله سوم: آماده سازی سس

توی این مرحله اول داخل تابه مورد نظرمون نصف لیوانه دسته‌دار فرانسوی آب جوش اضافه می‌کنیم (در ادامه اگر احساس کردیم سس‌مون غلیظ شده میتونیم باز هم آب اضافه کنیم) و بعدش روی شعله کم قرار می‌دیم. بعد از اینکه آب گرم شد شکر و سرکه سفید رو اضافه می‌کنیم (توی این قسمت اگه سس سویا داشتیم به جای شکر و سرکه اضافه می‌کنیم) بعد از اون هم نوبت سس کچاپه، اضافه که کردیم خوب هم می‌زنیم تا با هم به خوبی ترکیب بشن بعد سس‌مون رو از شعله برمی‌داریم و تا زمانی که گرمه عسل رو اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا عسل در سس حل شه.

مرحله چهارم: آماده سازی فلفل و سبزیجات

توی این مرحله می‌ریم سر وقت فلفل و سبزیجات دلخواه‌مون، مرغمون که خوب پخته شد از ماهیتابه خارجش می‌کنیم، بعدش اول فلفل سبز رو می‌ریزیم تو ماهیتابه و یکم که تفت خورد سبزیجات رو اضافه می‌کنیم. نیازی نیست زیاد پخته بشن همین که حرارت ببینند و تفت بخورن کافیه.

مرحله پنجم: ترکیب مرغ و سبزیجات با سس

به همون ماهیتابه‌ای که سبزیجاتمون رو توش تفت دادیم مرغ رو اضافه می‌کنیم و شعله رو کم می‌کنیم، بعد سس رو اضافه می‌کنیم و درب ماهیتابه رو می‌ذاریم تا در حد دو سه دقیقه سس با مرغ و سبزیجات ترکیب و کمی غلیظ بشه، بعد از چند دقیقه تابه رو از روی حرارت برمی‌داریم.

مرحله آخر: سرو غذا

نوبتی هم باشه نوبت خوشگل کردن غذای خوشمزه‌مونه. برای این‌کار مرغ رو از تابه خارج می‌کنیم توی ظرف دلخواه می‌ریزیم و حالا پیازچه هایی که از قبل خرد کردیم بعلاوه کنجد رو روی مرغ‌ها می‌ریزیم. تمام. نوش جان‌تون!

سرو مرغ عسلی

این هم طرز تهیه خوراک مرغ عسلی یکی از غذاهای خوشمزه با عسل. همونطور که دیدید طرز تهیه این خوراک خوشمزه و مقوی کار سختی نیست و به راحتی میشه توی خونه درستش کرد. این غذا بخاطر وجود عسل طبیعی در مواد اولیه‌ش یکی از غذاهای مقوی و سالم به حساب میاد، تازه اگه بخواید مرغ‌ها رو گریل کنید به روغن هم نیازی نداره.

یه نکته دیگه این که حواستون موقع خرید عسل باید حسابی جمع باشه، چون هر عسلی عسل طبیعی نیست و تشخیص عسل طبیعی هم کار سختیه، اما خرید عسل طبیعی از یه فروشگاه معتبر مثل واجارو می‌تونه راه حل خوبی باشه برای این‌که با خیال راحت عسل مورد نیاز‌تون رو به صورت اینترنتی تهیه کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

0
نظرات شما

*
*

×