باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان بیماری های دهان و دندان با عسل

یک راه درمان طبیعی برای دندان درد استفاده از عسل است.

قرن‌هاست که عسل به عنوان دارویی موثر برای درمان زخم‌ها، گلودرد و غیره استفاده میشه. اما آیا به درمان بیماری های دهان و دندان با عسل فکر کردین؟ برخی از انواع عسل‌ها خاصیت آنتی باکتریال دارن که دندان‌ها رو تمیز می‌کنن و پلاک‌های اضافی ایجاد شده رو از بین می‌برن. علاوه بر این مشخص شده که عسل برای مقابله با عفونت‌های دهانی و تسکین علائم بیماری لثه نقش بسیار مهمی داره.

جالبه بدونین عسل یکی از قوی‌ترین اکسیر‌های طبیعت به شمار میره که همچون سلاح مخفی و کاملا طبیعی به مراقبت از دندان‌های شما می‌پردازه. البته نحوه تولید و نوع گیاهی که زنبورها تغذیه می‌کنن هم در تعداد و نوع خواص عسل تاثیرگذاره. بنابراین اگه به‌طور ناگهانی دچار دندان درد شدین و به دنبال یه راه آسون و کم‌هزینه در خانه بودین، کافیه تا انتهای مقاله ما رو همراه کنین. چون قصد داریم اطلاعات مفیدی رو درباره اهمیت این ماده سحرانگیز در بهبود بیماری‌های مربوط به دهان در اختیار شما بذاریم.

چگونه درمان بیماری های دهان و دندان با عسل ممکن می‌شه؟

مطالعات نشون داده عسل حاوی آنزیم‌هایی هست که هیدروژن پراکسید تولید می‌کنه. این ویژگی باعث ایجاد خاصیت ضدمیکروبی در عسل می‌شه. البته بهتره بدونین انواع عسل از نظر قدرت ضدمیکروبی تفاوت دارن. با این حال عسل نه ‌تنها از رشد باکتری‌های ایجاد شده روی پلاک دندان جلوگیری می‌کنه بلکه میزان اسید تولید شده رو هم کاهش میده. یعنی به زبان علمی‌تر دستور ایست به تولید باکتری دکستران.

در این رابطه باید بدونین دکستران جزیی از پلاک‌های دندانه و از جنس پلی ساکارید صمغیه. به طوری که باکتری‌های دهان اون رو برای چسبیدن به سطح دندان تولید می کنن. اما اگه میزان اون از یه سطحی بیشتر بشه ممکنه به دندان آسیب بزنه. تحقیقات دکتر مولان در سال 2001 و در دانشگاه وایکاتو نیوزیلند نشون داد انواع عسل‌ها با خاصیت بالای ضدمیکروبی در درمان پریودنتال و التهاب لثه پتانسیل چشم‌گیری دارن. این بیماری‌ها بخاطر عفونت لثه ایجاد می‌شن و التهاب زیاد رو به دنبال دارن.

درمان بیماری های دهان و دندان با عسل ابتدا با پاک‌سازی سریع باکتری‌ها از زخم‌های آلوده حتی در صورت عفونت‌های عمیق آغاز میشه. عسل برخلاف ضدعفونی‌کننده‌های دیگه بافت نرم‌تری داره و با خواص ضد التهابی به جنگ تورم و درد میره و اون‌ها رو از بین میبره. اما شگفت‌انگیزتر از همه کمک به رشد سلول‌ها در راستای ترمیم بخش آسیب دیدست که روند بهبودی رو سرعت می‌بخشه. البته اعجاز این داروی شفابخش هنوز ادامه داره. همچنان با صبوری مطالعه این مقاله رو ادامه بدین و با نقش درمان‌گری اون بیشتر آشنا بشین.

عسل بهترین نابود کننده باکتری های دهان است.

عسل بهترین نابودکننده باکتری های دهان!

اغلب مردم تصور می‌کنن که شستن دهان با دهان شویه، جویدن نعناع یا آدامس تنها روش‌های خلاصی از بوی بد دهان هستن. حالا وقتش رسیده که این حباب رو بترکونین، چون که این راهکارها موقتی هستن. به طوری که راه‌حل دائمی برای مشکلات بوی بد دهان عسله. از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان شنیدیم که این معجزه طبیعت داروی خانگی برای رفع بوی نامطلوب دهانه. عسل خواص ضدمیکروبی قدرتمندی داره که باکتری‌های بد دهان رو از بین می‌بره و به رشد باکتری‌های خوب کمک می‌کنه.

در این رابطه باید بدونین ویژگی هیدروسکوپی عسل باعث میشه رطوبت به باکتری‌ها نرسه. به طوری که نبود رطوبت باعث جلوگیری از تکثیر باکتری‌های نامطلوب میشه. بنابراین اگه می‌خواین به طور دائم از شر بوی بد نفستون خلاص بشین، عسل استفاده کنین. اما چجوری؟

  1. ماساژ دادن عسل روی لثه‌ها
  2. پخش کردن عسل در دهان به کمک زبان

این دو روش رو بهتره 3 تا 5 دقیقه انجام بدین که نتیجه بهتری رو در درمان بیماری های دهان و دندان با عسل شاهد باشین.

ترکیب عسل و پودر دارچین برای از بین بردن بوی بد دهان مفید است.

در خانه محلولی برای رفع بوی بد دهان بسازید!

یکی از راه‌حل‌های دیگه که هزینه کمی داره و به راحتی میشه در خونه تجربه کرد، ساختن محلولی شگفت انگیز با عسل و چاشنی‌های در دسترسه. اگه دنبال از بین‌بردن سریع بوی بد دهان هستین، مواد زیر رو تهیه کنین:

  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین
  • یک لیوان آب ولرم

این مواد رو که در هر خونه‌ای پیدا میشه کافیه با هم خوب مخلوط کنین و یک معجون بسازین. یک بار صبح و یک بار عصر از این ترکیب استفاده کنین و نتیجه بی‌نظیرش رو ببینین. با این حال باید به یک نکته مهم توجه داشته باشین و اون اینه که چرا آب ولرم؟ چون طبق پژوهش‌ها آب با دمای نزدیک به جوش با از بین بردن بافت مفید عسل خواص شگفت اون رو هم ناپدید می‌کنه. بنابراین برای درمان بیماری‌های دهان و دندان با عسل باید از آب ولرم استفاده کنین. این روش‌ها قطعا به شما در رفع بوی بد دهان کمک می‌کنه اما در کنار درمان بیماری‌های دهان و دندان با عسل، نباید نوشیدن آب به مقدار کافی، رعایت بهداشت دهان و دندان و پیروی از سبک زندگی سالم رو فراموش کنیم.

معجزه عسل در بهبود بیماری های لثه و عفونت دندان

عفونت لثه نوعی التهاب لثه هست که در صورت عدم درمان به ‌موقع ممکنه روی استخوان‌های اطراف دندان تاثیر بذاره و باعث درد بشه. علائمش قرمزی و تورم بافت لثه هستن که با خون‌ریزی هنگام مسواک زدن، حساسیت، بوی بد دهان و ایجاد جرم بین دندان و لثه خودش رو نشون میده. البته در انواع خیلی حادتر هم منجر به گلو درد میشه.

اما آیا یه راه‌حل ساده‌تر به جای استفاده از داروهای گران قیمت متداول و شیمیایی وجود داره؟ در این رابطه باید بدونین چاره کار درمان بیماری‌های دهان و دندان با عسل هست که به عنوان یک شفادهنده جهانی شناخته میشه. باز هم بررسی‌ها ثابت کرده که عسل در درمان عفونت لثه غوغا می‌کنه. این ماده با محدود کردن رشد باکتری‌های پلاک‌ساز از التهابات جلوگیری می‌کنه. علاوه‌براین خواص ترمیمی عسل برای درمان عقب رفتن لثه و از دست دادن دندان‌ها بسیار مفید محسوب میشه.

همچنین جالبه بدونین مخلوط این ماده با آب سرشار از هیدروژن پراکسیده که یک ماده ضدعفونی‌کننده هست. علاوه ‌بر این با مالش روی لثه عناصر آنتی اکسیدانی عسل آزاد میشن و در یک چشم به‌هم‌زدن با عفونت‌ها مبارزه می‌کنن. بد نیست بدونین امروزه دانشمندان سعی دارن با تولید خمیردندان‌ و دهانشویه با عسل از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول بهره‌مند بشن. اما راه‌حل خانگی شستن دهان هر روز صبح با مخلوط آب ولرم و دو قاشق چای‌خوری عسله که شما رو از شر عفونت و درد لثه خلاص می‌کنه. همچنین ماساژ ترکیب لیمو و عسل روی لثه‌ها به مدت 10 دقیقه صبح‌ها التهاب رو تسکین میده.

ماساژ ترکیب لیمو و عسل بر روی لثه‌ها التهاب را تسکین می‌دهد.

پوسیدگی دندان رو به تعویق بندازین و حساسیتش رو کم کنین

عسل ماده‌ای سرشار از مواد معدنی، کلسیم، ویتامین C و غیره هست که دندان‌پزشکان از اون به عنوان شهدی شگفت‌انگیز در جلوگیری از پوسیدگی دندان یاد می‌کنن. با حرکت بافت‌های ضدمیکروبی این محصول به داخل حفره‌های دندان باکتری‌های مضر تخلیه می‌شن و پوسیدگی دندان هم به تعویق می‌افته. علاوه‌بر این با حذف باکتری‌ها از پیشروی و وسیع‌شدن حفره‌ها جلوگیری می‌کنه.

همچنین گاهی اوقات دندان‌ها به برخی مایعات سرد و گرم واکنش‌های شدید نشون میدن یا بسیار حساس هستن. به عنوان نمونه وقتی بستنی می‌خورین ناگهان احساس ناخوشایندی مانند سوزن سوزن شدن دارین. آیا برای رفع این حالت راه‌حلی وجود داره؟ اولین راه احتمالا مراجعه به پزشک و مصرف داروهای معموله. همچنین در این شرایط استفاده از دهانشویه‌ها به سبب وجود کمی الکل ممکنه باعث حساسیت بیشتر دندان‌ها بشه.

اما پیشنهاد ما یک راه خانگی هست که به طور حیرت‌انگیزی مرواریدهای حساس و سفید دهان رو از درد نجات میده. پیشنهاد ما درمان بیماری های دهان و دندان با عسل هست. با یک قاشق چای‌خوری دارچین و 5 قاشق چای‌خوری عسل یک خمیر درست کنین و مقداری کمی از ترکیب رو روی دندان‌های آسیب دیده بذارین. این روند رو دو تا سه بار در روز تکرار کنین تا درد و حساسیت کم کم برطرف بشه. باز هم هیدروژن پراکسید موجود در عسل، رشد اضافی باکتری‌های پلاک ساز رو مهار و درد ناشی از حساسیت رو ناپدید می‌کنه.

عسل یک داروی خارق العاده برای بیماری های دهان و دندان به حساب می آید.

خرید عسل مرغوب و درمان بیماری های دهان و درمان

عسل ماده‌ای حاوی مواد پرفایده مانند آنتی اکسیدان‌ها، کلسیم و ویتامین C هست که برای درمان بسیاری از امراض مفیده. به طوری که در این مقاله به راه‌های درمان بیماری های دهان و دندان با عسل اشاره شد که دغدغه اغلب بزرگسالانه. رفع بوی بد دهان، حذف عفونت و کند کردن روند پوسیدگی دندان تنها گوشه‌ای از شگفتی‌های این شهد شیرینه.

با این حال همه این درمانگری‌های عسل زمانی اتفاق می‌افته که از مرغوبیت و اصالت اون مطمئن باشین. در این رابطه باید بدونین عسل‌هایی که از گرده‌های طبیعی موجود در کوه و دشت‌ها تولید می‌شن اثرگذاری بیشتری دارن. پس باید گفت خرید عسل از کشاورزان محلی که در روستاها و در دل طبیعت به جمع‌آوری اون می‌پردازن بهترین گزینه هست.

اما آیا وقت کافی برای سفر ندارید؟! ما به شما سایت واجارو رو پیشنهاد می‌دیم. در این صفحه اینترنتی می‌تونین به صورت مستقیم و بدون واسطه از خود کشاورز با خیال راحت و از هر کجای ایران عسل بخرین و درب منزل تحویل بگیرین. تازه کارت اصالت محصول هم برای شما ارسال میشه که نشان از کیفیت بالای عسل داره.

0
نظرات شما

*
*

×