باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

درمان عفونت لثه با عسل

عفونت لثه را می‌توان با استفاده از عسل درمان کرد.

از دوران باستان تاحالا توی خیلی از فرهنگ‌ها عسل ماده‌ای کیمیا برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها مثل سرماخوردگی، سوختگی، معده درد و غیره بوده. البته درمان عفونت لثه با عسل بعد از کشف و تمرکز روی خواص ضدباکتریایی اون شتاب بیشتری گرفت. خواص عسل در کنترل یا از بین بردن باکتری‌های مضر باعث شده که به نوعی پانسمان زخم تبدیل بشه. بنابراین این شهد شیرین تنها مصرف خوراکی نداره و فواید دیگری هم برای ما داره. شاید تا به حال باورتون نمی‌شد که این زنبورهای کوچک در طبیعت چه ماده اسرارآمیزی رو تولید می‌کنن.

اما آیا حالا می‌خواین بدونین عسل چجوری به درمان عفونت لثه کمک می‌کنه؟ بهتر نیست به جای استفاده از داروهای شیمیایی کمی هم به مواد شفابخش موجود در طبیعت سخاوت‌مند روی بیاریم؟ ما در این متن کوتاه قصد داریم عسل رو به عنوان یه راه‌حل درمانی ایمن و مقرون به صرفه برای برطرف کردن عفونت لثه معرفی کنیم. مطالعه این مقاله وقت زیادی از شما نمی‌گیره اما اطلاعات شگفت انگیزی رو در اختیارتون میذاره. با ما همراه باشین.

درمان عفونت لثه با عسل از طریق دهانشویه عسل امکان‌پذیر است.

درمان عفونت لثه با عسل راهکاری مطمئن و کم هزینه!

جهانی که خداوند برای ما خلق کرده خودش یک داروخانه بزرگ به حساب میاد که باید شکر گزارش باشیم. زنبورهای کوچیک عسل با کار بی‌وقفه ماده‌ای شیرین و پرفایده رو تولید می‌کنن که هرچه زمان پیش میره فوایدش آشکارتر میشه. بیماری‌های مربوط به لثه مشکلات جدی محسوب می‌شن که عدم درمان به موقع اون‌ها ممکنه باعث از بین رفتن دندان‌ها یا حتی بیماری‌های قلبی بشه.

شده وقتی که مسواک می‌زنین یا نخ دندان می‌کشین لثتون خون‌ریزی کنه؟ آیا براتون پیش اومده که لثتون متورم بشه و احساس ‌کنین داره به عقب میره؟ با اینکه مشکل گوارشی ندارین باز هم دهانتون مدام بوی بدی میده؟ این‌ها علائمی هستن که نشون می‌دن ممکنه شما دچار عفونت لثه شده باشین. باکتری‌های پلاک‌سازی در دهان ما وجود داره که مقداری از اون‌ها برای دهان مفیده و باید باشن. اما اگه به هر دلیل تعدادشون زیاد بشه، موجب التهاب لثه می‌شن و برای دندان‌ها مشکل ایجاد می‌کنن.

اما راهکار کنترل باکتری‌ها چیه؟ شاید اول بگین مراجعه به دندان‌پزشکی و مصرف داروهای شیمیایی. در این رابطه باید بدونین مراجعه به پزشک درسته ولی آیا نمیشه یه راهکار بهتر جایگزین کرد؟ درمان عفونت لثه با عسل چطوره؟ تحقیقات نشون داده که عسل مرغوب مانع از رشد بیش از حد باکتری‌های دهان میشه. عملکرد این شهد شیرین مانند آنتی باکتریال‌های دارویی هست. همچنین در مقایسه با کلرهگزیدین یا دهانشویه‌ها اثر مشابهی داره و به کاهش تشکیل پلاک‌ها کمک می‌کنه. همچنین قیمت مناسب‌تری داره و توی هر خونه‌ای پیدا میشه. هنوز شگفت زده نشدین؟ همچنان با ما همراه باشین.

درمان عفونت لثه با عسل از طریق خمیردندان عسل امکان پذیر است.

عسل در بهبود بیماری ‌های لثه شگفتی می آفرینه

آیا می‌دونستین مصریان از عسل به عنوان دارو استفاده می‌کردن؟ 95 درصد از بزرگ‌سالان حداقل یک بار در زندگی خود بیماری‌های پریودنتال یا مربوط به لثه رو تجربه می‌کنن. هرچه میزان عفونت و شدت بیماری افزایش پیدا کنه ممکنه دندان‌ها جابه‌جا بشن و بیفتن. در این رابطه جالبه بدونین با استفاده از عسل میشه جلوی پیشرفت عفونت رو گرفت. در این صورت دندان‌ها سالم و محکم سرجاشون باقی می‌مونن. در واقع درمان عفونت لثه با عسل به شما کمک می‌کنه که:

  • در ابتدا به طور موقت از شر دندان درد خلاص بشین؛
  • با عفونت‌های لثه و دهان مقابله کنین؛
  • بیماری لثه رو در مسیر متوقف کنین؛
  • و اثرات پوسیدگی دندان رو کاهش بدین.

اما چه ویژگی هایی در عسل باعث میشه این اتفاقات بیفتن؟ با مطالعه ادامه این مقاله به پاسخ این سوال دست پیدا می‌کنین.

ویژگی‌ های سحرآمیز عسل برای لثه

از کاهش تورم گرفته تا مبارزه با عفونت یا موارد دیگه مواهبی هستن که یکی از موثرترین درمانگران طبیعت برای شما به همراه داره. شاید باور نکنین که تنها یک قاشق چای‌خوری عسل باکیفیت چقدر خواص درمانی داره. به طوری که از جمله این خواص باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ضد التهاب: قدرت کاهش درد و تورم، یعنی کاهش التهاب لثه ناشی از عفونت؛
  • ضد باکتری: تمیز کردن لثه و دهان از باکتری‌های اضافی و جلوگیری از شکستن پلاک دندان؛
  • ضد ویروس: مبارزه با عفونت‌ها و باز هم بهبود بیماری‌های لثه؛
  • آنتی اکسیدان: ورود آنتی اکسیدان‌ها به دهان یعنی خداحافظی با آلودگی و رفع بوی بد دهان.

بنابراین این چند خواص عسل به راحتی اثرات مثبتی رو برای لثه‌ها، دندان و در کل دهان شما به همراه میاره. بد نیست بدونین یکی از مواد موثر موجود در عسل گلیوکسال هست که با موفقیت با همه نوع باکتری مبارزه می‌کنه. علاوه بر این بیوفیلم‌هایی که دلیل اصلی تجمع پلاک اطراف لثه‌ها و دندان‌ها هستن رو کاهش میده. در نتیجه این درمان طبیعی پوسیدگی دندان رو به تعویق میندازه و بیماری لثه رو تحت کنترل نگه می‌داره. همچنین با مبارزه با عفونت‌های ویروسی درد و التهاب لثه رو کم‌تر می‌کنه.

اما نکته شگفت‌انگیز اینکه عسل بخاطر تولید پراکسید هیدروژن امروزه به عنوان یکی از نیرومندترین جنگنده‌های باکتری شناخته میشه. به همین دلیل بدون اینکه نیاز باشه دهانتون رو پر از پراکسید کنین، کافیه یک قاشق عسل رو در دهانتون بچرخونید. حالا می‌پرسین با چه شیوه‌هایی درمان عفونت لثه با عسل ممکن میشه؟

درمان عفونت لثه با عسل با استفاده از ماساژ لثه امکان پذیر می باشد.

چطور از عسل برای جلوگیری از عفونت دهان، دندان و لثه ‌ها استفاده کنیم؟

عسل مثل دهانشویه جرم‌های باقی‌مانده مضر سطح دندان رو تمیز و از جمع شدن پلاک در اطراف لثه جلوگیری می‌کنه. یعنی خداحافظ عفونت لثه! به طوری که روش‌های زیادی برای درمان عفونت لثه با عسل وجود داره که ساده‌ترین اون‌ها بازی کردن با یک قاشق غذاخوری عسل در دهانه. اما 4 مورد از اصلی‌ترین شیوه‌ها برای استفاده صحیح از عسل در مراقبت از لثه‌ و دندان‌ها رو در ادامه براتون شرح می‌دیم.

دهانشویه

دهانشویه‌ها حاوی مواد شیمیایی مانند الکل و سایر تحریک‌کننده‌ها هستن و PH اسیدی دارن. به طوری که استفاده روزانه آن‌ها باعث میشه مخاط محافظتی دهان از بین بره و تعادل باکتری‌های خوب و بد به هم بخوره. اما راهکار بهتر چیه؟ کافیه مقداری عسل خام رو با آب ولرم مخلوط و یک دهانشویه طبیعی درست کنین. این راهکار جایگزین خوبی برای دهانشویه‌های موجود در بازاره. استفاده از اون به طور روزانه در عین اینکه باکتری‌های مفید رو حفظ می‌کنه، باکتری‌های مضر رو از بین می‌بره. در این صورت موجب حفظ سلامت لثه و دندان‌هاتون میشه.

خمیر دندان عسلی

اگه می‌خواین یه روش جدید رو تجربه کنین، بهتره مقداری عسل خام رو مثل خمیر دندان روی مسواک بمالین. سپس دندان‌هاتون رو باهاش مسواک کنین. این محصول با ورود به گوشه‌ها و شکاف‌های دندان، پلاک‌های اضافی اطراف لثه رو به سرعت تخریب می‌کنه و مانع از عفونت و عقب رفتن لثه میشه.

ماساژ لثه

از روش‌های دیگه در درمان عفونت لثه با عسل باید به ماساژ لثه‌ها با این شهد شیرین و خوشمزه اشاره بشه. مقداری از عسل خام رو روی لثه‌هاتون بمالین. این کار در کاهش تورم و التهاب موثره. حتی اگه دچار بیماری‌های لثه نشدین ولی به دنبال راه پیشگیری هستین، این شیوه درمانی رو امتحان کنین. چون که ماساژ لثه با عسل از تجمع باکتری‌ها در اطراف لثه جلوگیری می‌کنه.

درمان عفونت لثه با عسل بدون عوارض جانبی امکان پذیر است.

همه غذاهای شیرین برای دندون مضر نیستن!

تا اینجا از عوارض جانبی منفی عسل سخنی نبود مگر حساسیت که تعداد کمی از افراد با اون روبه‌رو می‌شن.  بنابراین هیچ دلیلی وجود نداره که شما رو از این نعمت خدادادی بی‌نصیب کنه. اما شاید بگین عسل ماده شیرینه و از کودکی به ما گفتن مواد شیرین برای سلامت دهان و دندان مضره. بهتره بدونین شیرینی داریم تا شیرینی! به عنوان نمونه شکر با ورود به دهان محیط اسیدی ایجاد می‌کنه و استفاده بیش از حد اون موجب پوسیدگی دندان‌ها میشه، درحالی که عسل اینطوری نیست.

درسته که قند دلیل اصلی تجمع پلاک‌ها اطراف دندان و بروز بیماری لثه میشه اما اگرچه عسل شیرینه و قند بالایی داره، خواص ضدباکتریایی اون بسیار قوی‌تر از قندهایی هستن که این ماده جادویی رو تشکیل میدن. این ویژگی امکان درمان عفونت لثه با عسل رو پررنگ‌تر می‌کنه. بنابراین این محصول حفره یا خرابی ایجاد نمی‌کنه.بلکه با از بین بردن پلاک‌های اضافی که به دندان چسبیدن مانع از تجمع اون‌ها میشه. به طوری که حتی می‌تونین بعد از مسواک زدن مقداری از عسل خام رو روی لثه بمالین و شاهد اثرات شگفت‌انگیز اون باشین.

به کمک خمیردندان عسلی می توان عفونت لثه را درمان کرد.

کلام آخر

عسل از زمان‌های بسیار دور هم نقش خوراکی داشته و هم به عنوان یک درمانگر در نسخه‌های پزشکان باستان استفاده می‌شده. به طوری که درمان عفونت لثه با عسل یکی از اعجازهایی به شمار میره که طبیعت به ما ارزانی داشته. این ماده شگفت‌انگیز با خاصیت ضدباکتریایی و التیام‌بخشی ابتدا عفونت‌ها رو از بین می‌بره و بعد زخم‌ها رو ترمیم می‌کنه. به طوری که با وجود اون دیگه به راحتی میشه لبخند زد و از سلامت دندان‌ها اطمینان داشت.

اگرچه عسلی که به شیوه‌های طبیعی از دل کوه و دشت به دست کشاورزان استخراج می‌شن اثرگذاری و مرغوبیت خیلی بیشتری دارن اما مشغله کاری و روزمرگی اجازه خرید عسل به شکل مستقیم از کشاورز رو نمیده. بنابراین چطوره با واجارو همراه بشین و امکان خرید اینترنتی ناب‌ترین عسل رو بدون واسطه از خود زنبورداران محلی تجربه کنین؟ به طوری که هر کجای ایران که هستین این محصول رو دم درب منزلتون تحویل بگیرین و از فواید، اصالت و طعم بی‌نظیرش لذت ببرین.

0
نظرات شما

*
*

×