باشگاه مشتریان واجارو 🥳 😍

دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب

دمنوش‌های گیاهی این روز‌ها طرفداران زیادی پیدا کردن. تاثیر مثبتی که دمنوش‌های گیاهی مثل دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب و خیلی از دمنوش‌های دیگه روی بدن انسان از خودشون نشون دادن اون‌ها رو به نوشیدنی‌های ارزشمندی تبدیل کرده.

دمنوش‌ها و جوشونده‌هایی که از گیاهان دارویی به دست میاد خاصیت درمانی دارند و راه حل خوب و کم خطری برای درمان بسیاری از عارضه‌ها و بیماری‌ها هستند. توی این مطلب قصد داریم به صورت ویژه به دمنوشی که از ترکیب گل گاوزبان و سنبل الطیب به دست میاد بپردازیم. خواص و طرز تهیه این دمنوش رو با هم مرور کنیم و از طرز تهیه و مضراتش بگیم. پس تا انتهای این مطلب با واجارو همراه باشید.

آشنایی با خواص دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب

خواص گل گاو زبان

گل گاوزبان رو تقریبا همه می‌شناسید و به احتمال زیاد حداقل یک بار ازش استفاده کردید. می‌دونید گل گاوزبان برای چی خوبه؟ این گیاه دارویی خواص زیادی داره که قبلا به تفصیل توی مقاله‌ خواص گل گاوزبان توضیح دادیم. اما به صورت خلاصه اگه بخوایم بگیم مصرف این گیاه دارویی برای رفع خستگی و استرس و اضطراب خیلی مفیده. اون هم توی این دوره و زمونه که فشار عصبی رو همه هست و نیاز به آرامش اعصاب بیشتر احساس میشه.

گل گاوزبان همچنین برای پوست و مو فواید زیادی داره و از گل گاوزبان برای درمان گلودرد هم استفاده میشه. مصرف گل گاو زبان در زمان پریود کمک زیادی به بانوان می‌کنه و برای افراد دیابتی هم مفیده. خلاصه که خاصیت و فواید این گیاه دارویی زیاده و اشاره کردن به همه اون‌ها توی یه پاراگراف ممکن نیست.

خواص سنبل الطیب

سنبل الطیب یا علف گربه یه گیاه بوته‌ای ریشه داره. از خواص سنبل الطیب توی طب سنتی زیاد گفته شده و این گیاه یکی از گیاهان شفابخش محسوب میشه. آرامش اعصاب، درمان افسردگی و خواب آور بودن از خواصی هستند که سنبل الطیب رو به یک گیاه آرام بخش معروف کرده. این گیاه همچنین یه گیاه تب بر و ضد تشنجه و برای هضم غذا، درمان دلپیچه و درمان انگل معده و روده به کار میره. سنبل الطیب برای افرادی که دیابت دارند مفیده و به کنترل قد خون کمک می‌کنه.

خواص دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

خب توی دو پاراگراف بالا از خواص گل گاوزبان و سنبل الطیب گفتیم. حالا اگه این دوتا گیاه رو با هم ترکیب کنیم و از دم‌ کرده‌ش استفاده کنیم چی؟ همونطور که میشه حدس زد این ترکیب مجموع خواص گل گاوزبان و سنبل الطیب رو با خودش به همراه داره. خواص دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب زیاده اما از مهم‌ترین اون‌ها می‌تونیم به آرامش بخش بودن و تمدد اعصاب و خواب آور بودن اشاره کنیم.

هر دو گیاه آرامش بخش هستند شما حساب کنید ترکیب این دوتا گیاه آرام بخش چقدر می‌تونه قوی و موثر باشه. از خواص دیگه دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب می‌تونیم به درمان سردرد‌های عصبی، ضد سودا و صفرا، ضد قولنج و اسپاسم، ضد تشنج، توقیت قوای جنسی و ادرار آور و برطرف کننده سنگ کلیه اشاره کنیم. این دمنوش ترکیبی فوق‌العاده استفاده دارویی زیادی داره و توی طب سنتی خیلی مورد استفاده قرار می‌گیره.

خواص دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب

طرز تهیه دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب خیلی آسونه و به راحتی می‌تونید درستش کنید. برای تهیه دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب برای یک نفر به موارد زیر نیاز داریم.

  • گل گاوزبان: 2 قاشق غذاخوری
  • سنبل الطیب: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب جوش: ۲ لیوان
  • لیمو عمانی یا آب لیمو تازه به دلخواه
  • چند تکه نبات یا یک قاشق عسل برای شیرین کردن

برای تهیه این دمنوش گل گاوزبان رو به همراه سنبل الطیب و چند تکه نبات توی یک قوری چینی می‌ریزیم و بهش آب جوش اضافه می‌کنیم. قوری رو باید روی دمای ملایم قرار بدیم که پیشنهاد ما بخار کتریه. این دمنوش برای آماده شدن به ۳۰ دقیقه زمان نیاز داره تا رنگ آلبالویی به خودش بگیره. برای شیرین کردن دمنوش میتونید به جای نبات در انتها یک قاشق عسل بهش اضافه کنید.

برای این که طعم تلخی دمنوش هم گرفته بشه می‌تونید در انتها بهش لیمو عمانی یا چند قطره آب لیمو‌ترش تازه هم اضافه کنید. این دمنوش رو برای صبحانه هم میشه میل کرد. برای شروع یک روز خوب این دمنوش می‌تونه یه نوشیدنی عالی باشه.

مضرات دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب

مضرات دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

دمنوش‌های گیاهی از کم ضرر‌ترین نوشیدنی‌ها هستند. اما اگر بخوایم از عوارض یا مضرات دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب بگیم باید عرض کنیم که تنها زیاده‌روی توی خوردن این دمنوشه که می‌تونه مشکل ساز بشه. سعی کنید در روز بیشتر از دو لیوان از این دمنوش استفاده نکنید، چون ممکنه در درازمدت مشکلاتی در خواب‌تون به وجود بیاد.

افراد با طبع گرم هم بهتره که این دمنوش رو با مصلح استفاده کنند چون طبع این دمنوش خودش گرم و خشکه. خانم‌ها هم در دوران شیردهی و بارداری باید حتما قبل از هرگونه استفاده از دمنوش‌های گیاهی با پزشک خودشون مشورت کنند.

حرف آخر

دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب یه دمنوش گیاهی با خاصیت داروییه که برای درمان بسیاری از مشکلات به کار میره. این دمنوش توی طب سنتی بسیار ارزشمند محسوب میشه. برای تهیه این دمنوش عالی به سنبل الطیب و گل گاوزبان نیاز دارید. ما توی واجارو بهترین گل گاوزبان ایرانی رو مستقیم از کشاورزان به دست مشتری‌هامون می‌رسونیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید گل گاوزبان دارید حتما یه فروشگاه واجارو یه سر بزنید.

2
نظرات شما

*
*

    یاسین 5 مهر 1402 پاسخ

    من خییلی از عارضه ی بد خوابی و بی خوابی رنج می‌بردم از وقتی با این دو معجزه آشنا شدم واقعا خیلی خیلی روم تاثیر گذاشته ینی عین چنتا دیازپام قوی عمل میکنه ولی بدون عوارض بهتون پیشنهاد میکنم حتما با مصلح و یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید

      مژگان 5 مهر 1402 پاسخ

      سلام دوست عزیز
      ممنون از اینکه تجربتون رو با ما در میون گذاشتین.
      شاد و سلامت باشید.

×